نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی

نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

مشکلات نعوظ، انزال زودرس، کاهش میل جنسی و ضعیف بودن اسپرم از جمله اختلالات جنسی آقایان هستند که می‌توانند روی کیفیت رابطه یک زوج تاثیرات منفی بگذارند. زود انزالی یا انزال زودرس از میان این اختلالات بیشتر از سایر موارد، مردان را آزار می‌دهد و متاسفانه شیوع بیشتری نیز دارد. روش‌های متعددی برای درمان یا کنترل مشکل انزال زودرس وجود دارد که از بین آن‌ها، یک گزینه پرطرفدار، استفاده از داروهای گیاهی است. در این مقاله به یکی از پرسش‌های متداولی که در این زمینه سوال می‌شود، پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید تا با نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی آشنا شوید.

زود انزالی یا انزال زودرس چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است کمی بیشتر مفهوم زود انزالی را بشناسیم. این اختلال جنسی شایع در مردان به شرایطی گفته می‎شود که خروج مایع منی در زمان فعالیت جنسی (انزال) زودتر از زمان دلخواه اتفاق بیفتد. زود انزالی یا انزال زودرس (premature ejaculation) در برخی موارد به صورت موقتی و به دلایلی مانند اضطراب پیش آمده و برطرف شود. اما گاهی از مواقع نیز می‌تواند به صورت مزمن و طولانی‌مدت اتفاق بیفتد.

اگر شخص در اغلب مواقع یا همیشه، پس از ۱ تا ۳ دقیقه از شروع رابطه، به انزال برسد و یا اینکه قادر به تاخیر انداختن انزال خود نباشد، می‌توان گفت این فرد به اختلال زود انزالی دچار شده است. اختلال انزال زودرس در برخی از افراد از اولین رابطه یا فعالیت جنسی اتفاق می‌افتد، در حالی که در برخی دیگر می‌تواند بعدا ایجاد شود.

اما خوشبختانه انزال زودرس قابل درمان است. از جمله روش‌های رایجی که در بهبود رابطه جنسی افرادِ دچار زود انزالی، تاثیرات مثبتی به همراه دارند، می‌توان مصرف داروهای گیاهی و شیمیایی، مشاوره و برخی تکنیک‌های کمک به تاخیر انزال را نام برد.

به طور مثال قرص کانفیدو هیمالیا یک داروی کمکی جهت جلوگیری از انزال زودرس و ترشح غیر ارادی منی در خواب است. این قرص از خارج شدن غیر عادی منی بدون رسیدن به اوج لذت جنسی جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای درمان زود انزالی به مدت ۲ تا ۴ هفته این قرص را دو بار در روز مصرف کنید. برای خرید قرص کانفیدو به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید قرص کانفیدو

در میان روش‌های درمان انزال زودرس، داروهای گیاهی به دلیل داشتن کمترین عوارض جانبی، بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است. از همین رو پرسش نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی از موارد پرتکرار جستجوهای مردم است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. اما قبل از آن ممکن است برایتان مهم باشد که بدانید علت زود انزالی چیست و چرا مردان زیادی به آن مبتلا می‌شوند.

علت زود انزالی چیست؟

در گذشته تصور می‎شد که اختلال زود انزالی، یک مشکل مربوط به روان فرد است. اما امروزه پزشکان معتقدند که زود انزالی یک تعامل پیچیده از عوامل روانی و بیولوژیکی را شامل می‌شود. برای اینکه بهتر متوجه شویم که علت زود انزالی چیست، دلایل روانشناسی و بیولوژیکی آن را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

دلایل روانشناسی انزال زودرس

از جمله دلایل روانشناسی که می‌توانند در ایجاد زود انزالی تاثیرگذار باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربه فعالیت جنسی زودهنگام
  • افسردگی
  • استرس و اضطراب
  • داشتن تصویر بدنی ناخوشایند از خود
  • نگرانی و اضطراب درباره زود انزالی
  • مشکلات عاطفی در رابطه
  • مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتن
علت زود انزالی چیست؟
علت زود انزالی می‌تواند به دلایل روانی باشد و یا بر اثر عوامل بیولوژیکی ایجاد شود.

دلایل بیولوژیکی انزال زودرس

علاوه بر دلایل روانشناسی گفته شده در بخش قبل، برخی عوامل بیولوژیکی نیز ممکن است باعث ایجاد زود انزالی شوند. این عوامل عبارتند از:

  • سطوح نامنظم هورمون‌ها
  • سطوح نامنظم مواد شیمیایی در مغز (دوپامین، سروتونین و…)
  • وجود ورم یا عفونت در پروستات یا مجاری ادراری
  • ویژگی‌های وراثتی

مطمئنا شناخت علت انزال زودرس در انتخاب نوع روش درمان می‌تواند تاثیرگذار باشد. چرا که درمان زود انزالی ناشی از عوامل ژنتیکی یا اختلالات هورمونی با درمان زود انزالی ناشی از افسردگی و اضطراب متفاوت خواهد بود. یک پزشک یا متخصص می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب روش درمانی و مشورت در مورد داروهای موجود در این زمینه باشد. اما در بازار دارویی ایران، داروهای گیاهی زیادی وجود دارد که از خواص گیاهان دارویی برای کنترل و درمان انزال زودرس بهره برده‌اند. در بخش بعد شما را با چند گیاه دارویی موثر آشنا می‌کنیم تا به مبحث نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی برسیم.

قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی

در این بخش سعی داریم به طور مختصر قویترین گیاهان دارویی برای زود انزالی را به شما معرفی کنیم، که هم در طب سنتی به آن‌ها اشاره شده و هم در طب مدرن خواص آن‌ها به اثبات رسیده است.

  • جینسینگ قرمز: برخی از افراد از ریشه این جینسنگ برای اختلال نعوظ و کمک به موارد دیگری مانند استقامت، تمرکز، استرس و سلامت کلی استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است این گیاه سفتی آلت تناسلی، مدت نعوظ، میل جنسی و رضایت کلی از رابطه جنسی را بهبود بخشد. به همین دلیل هم این گیاه در بسیاری از انواع قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی به کار می‌رود.
  • آشواگاندا (جینسینگ هندی): یکی از بهترین داروهای گیاهی برای بهبود زود انزالی در مردان است. مصرف این گیاه کمک می‌کند که در هنگام رابطه جنسی، آلت تناسلی سفتی خود را حفظ کرده و مقاومت بیشتری در برابر انزال داشته باشد. این گیاه برای بهبود استرس مزمن و کاهش هورمون کورتیزول هم تاثیرات خوبی دارد.
  • خارخاسک: این گیاه برای بالا بردن سطح هورمون LH و تستوسترون در مردان سالم بسیار موثر است. در نتیجه این موضوع، میل جنسی در مردان افزایش پیدا کرده و کیفیت اسپرم نیز بهبود می‌یابد. گیاه خارخاسک برای تقویت نعوظ و بهبود اختلال نعوظ کمک‌کننده است.
  • تخم ریحان: یکی از خواص تخم ریحان، کمک به تقویت نعوظ و بهبود زود انزالی می‌باشد. در واقع تخم ریحان اگر به صورت مرتب مصرف شود، می‌تواند جریان خون را بهبود داده و بافت آلت تناسلی مردان را استحکام بخشد. همچنین این گیاه برای کاهش اضطراب مفید است و خاصیت آرامش بخشی دارد.
  • روغن سیاه دانه: این روغن طبع گرمی دارد و برای افزایش میل جنسی آقایان بسیار موثر است. ترکیبات مؤثر عصاره این گیاه، به تحریک تولید هورمون تستوسترون در بدن مردان کمک زیادی می‌کند که این هورمون در بهبود زود انزالی نیز نقش موثری دارد.

روغن سیاه دانه برای زود انزالی

همانطور که از ابتدای مقاله به شما قولش را دادیم، قرار است در این مطلب در مورد نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی صحبت کنیم. طب سنتی بر این باور است که زود انزالی معمولا در مردانی که دچار طبع سرد هستند، بیشتر رخ می‌دهد. از همین رو مصرف برخی مواد با طبع گرم می‌تواند این مشکل را برطرف کند. روغن سیاه دانه از عصاره‌های گیاه سیاه دانه یا Nigella sativa گرفته می‌شود که قرن‌هاست برای مقاصد درمانی استفاده می‌شود. این گیاه طبع گرمی داشته و روغن آن می‌تواند هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مصرف شود.

روغن سیاه دانه برای زود انزالی
فواید روغن سیاه دانه برای زود انزالی

امروزه تحقیقاتی که روی این گیاه انجام شده نشان می‌دهد که سیاه دانه برای رفع دردهای موضعی و تقویت قوای جنسی در مردان بیشترین تأثیر را دارد. علاوه بر تاثیر طبع گرم سیاه دانه، ترکیبات مؤثر عصاره این گیاه از جمله اسید لینولئیک و اولئیک اسید، به تحریک تولید هورمون تستوسترون در بدن مردان نیز کمک زیادی می‌کند. این افزایش میزان تستوسترون می‌تواند در مواردی مانند رفع مشکلات نعوظ، افزایش میل جنسی و برطرف کردن زود انزالی مفید واقع شود.

یک مطالعه معتبر منتشر شده در مجله بین المللی تحقیقات ناتوانی جنسی، نشان داد که استفاده از روغن سیاه دانه برای زود انزالی موثر بوده و می‌تواند عملکرد جنسی را در مردان مبتلا به انزال زودرس بهبود بخشد.

نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی

همانطور که گفتیم از روغن سیاه دانه می‌توان به دو صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. در مورد مصرف این روغن برای زود انزالی نیز این موضوع صدق می‌کند. شما می‌توانید نصف تا یک قاشق چای‌‌خوری از روغن سیاه دانه را هر روز صبح با معده خالی میل کنید. جهت مصرف راحت‌تر روغن سیاه دانه به صورت خوراکی می‌توانید آن را با عسل ترکیب کنید.

اما روش موضعی جهت نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی به صورت ماساژ این روغن روی ناحیه تناسلی (آلت و بیضه‌ها) می‌باشد. انجام این کار به صورت مداوم و جذب این روغن گیاهی از طریق پوست، فعالیت غدد جنسی مردانه را افزایش داده و سبب کاهش مشکلات نعوظ می‌شود. استفاده موضعی از این روغن در طولانی مدت هم باعث تمدد اعصاب و کاهش استرس می‌شود و هم قدرت و توان جنسی را در مردان افزایش می‌دهد.

علاوه بر این ماساژ منظم این روغن باعث ایجاد گرما و پمپاژ بیشتر خون در آلت تناسلی می‌شود که در نتیجه می‌تواند منجر به نعوظ عالی و بهبود انزال زودرس شود.

خرید روغن سیاه دانه

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب در مورد گیاهان دارویی موثر در درمان مشکل جنسی زود انزالی صحبت کردیم. همچنین به سوال نحوه استفاده روغن سیاه دانه برای زود انزالی که توسط کاربران زیادی پرسیده شده بود، پاسخ دادیم. شما می‌توانید روغن سیاه دانه را به صورت فرآورده‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو، از داروخانه‌ها تهیه کنید. یک راه راحت‌تر خرید اینترنتی روغن سیاه دانه از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است.

در این فروشگاه چند نوع از روغن سیاه‌دانه که توسط برندهای مختلف معتبر تولید می‌شود وجود دارد. به طور مثال روغن سیاه دانه گیاه اسانس از عصاره ۱۰۰ درصد خالص سیاه دانه تهیه شده که در رفع درد مفاصل و تقویت قوای جنسی تاثیرگذار می‌باشد. روغن سیاه دانه گیاه اسانس را می‌توانید از طریق لینک زیر خریداری کرده و در مدت زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید:

خرید روغن سیاه دانه

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و