قویترین داروی اسپرم چیست؟

قویترین داروی اسپرم چیست؟
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اختلالات اسپرم به معنی کاهش کیفیت و تعداد اسپرم است که می‌توان گفت اتفاقی نسبتا شایع می‌باشد. کم بودن تعداد اسپرم شانس بارداری را کاهش داده و این مسئله می‌تواند مشکلات زیادی را برای یک زوج ایجاد کند. در یک سوم از موارد ناباروری بعد از تست مایع منی مشخص می‌شود که میزان اسپرم مرد کم بوده یا کیفیت مناسبی ندارد. اگرچه ناباروری همیشه قابل درمان نیست، با این حال برخی راهکارها جهت تقویت قوای مردان و افزایش شانس باروری وجود دارد که می‌توانند کمک‌کننده باشند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی این راهکارها پرداخته و قویترین داروی اسپرم را به شما معرفی می‌کنیم.

ناباروری در مردان

زمانی که گفته می‌شود یک مرد نابارور است به معنی ناتوانی اسپرم مرد در بارور کردن تخمک می‌باشد. در چنین شرایطی دستیابی به بارداری دشوار خواهد بود. ناباروری در مردان به علل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد که اختلالات اسپرم، شایع‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. ژنیتک، استرس، برخی بیماری‌ها، چاقی و نداشتن رژیم غذایی مناسب از عوامل تاثیرگذار در کیفیت و تعداد اسپرم‌ها هستند.

متاسفانه امروزه ناباروری به یک مشکل رو به رشد در سراسر جهان تبدیل شده است، به طوری که از هر ۶ زوج یک زوج درگیر مشکلات ناباروری می‌باشد. طبق تحقیقات انجام‌شده، از هر ۱۰ مردی که دچار مشکل ناباروری هستند، ۳ مورد از ضعف اسپرم رنج می‌برند.

برخی از مهم‌ترین مشکلات جنسی آقایان که به ناباروری آن‌ها مرتبط می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • کم بودن یا عدم میل جنسی: در برخی موارد پیش می‌آید که به دلایل مختلف یک مرد میلی به داشتن رابطه جنسی نداشته باشد. یا اینکه بر اثر عواملی این میل را از دست بدهد.
  • اختلال نعوظ: این مشکل زمانی پیش می‌آید که یک مرد قادر به ایجاد نعوظ و یا حفظ آن نباشد که به عنوان ناتوانی جنسی شناخته می‌شود.
  • کاهش تعداد اسپرم: تعداد یا غلظت سلول‌های اسپرم در یک مقدار مشخص، عامل مهمی در کیفیت منی محسوب می‌شود. به طوری که به تعداد کمتر از ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلی‌لیتر از مایع منی اولیگو اسپرمی گفته می‌شود.
  • کم تحرکی اسپرم: یکی از عملکردهای اصلی سلول‌های سالم اسپرم، توانایی شنا کردن و حرکت آن‌ها است که در برخی موارد دچار اختلال می‌شود.
  • سطح تستوسترون: زمانی که مقدار ترشح این هورمون جنسی مردانه کم باشد، می‌تواند در ناباروری مردان تاثیر بگذارد.

علت اختلالات اسپرم

به زمانی گفته می‌شود که در طی فرایند تولید اسپرم اختلالی به وجود آید و منجر به تولید اسپرم‌های غیر طبیعی شود. هر اختلالی که بر کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد، می‌تواند مانع باروری تخمک شود یا از آن جلوگیری کند. از جمله شایع‌ترین اختلالات اسپرم می‌توان به تعداد غیر طبیعی اسپرم (زیر ۱۵ میلیون در میلی‌لیتر یا صفر بودن)، تحرک کم اسپرم، تراتواسپرما (اشکال غیرطبیعی اسپرم)،  نکروزوما (مقدار زیاد اسپرم مرده در انزال) و… اشاره کرد.

در بسیاری از موارد علت واضحی برای کاهش تعداد و سایر اختلالات مربوط به اسپرم یافت نمی‌شود. با این حال برخی بیماری‌ها و عوامل می‌توانند بر ایجاد این اختلالات تاثیرگذار باشند:

  • مشکلات ژنتیکی
  • اختلالات هورمونی
  • سابقه بیضه‌های نزول یافته در کودکی
  • اختلالات ساختاری مانند انسداد، آسیب یا فقدان لوله‌های بیضه
  • عفونت‌های جنسی مانند کلامیدیا، سوزاک و پروستاتیت
  • واریکوسل
  • سابقه جراحی قبلی بیضه‌ها یا باد فتق
  • گرما دیدن بیش از حد بیضه‌ها
  • مصرف زیاد الکل، سیگار و مواد روان گردان
  • مصرف برخی داروهای مشخص
  • اضافه وزن و چاقی
  • مقاربت‌های مکرر (انزال به تعداد ۲ تا ۳ مرتبه در روز)

درمان اختلالات اسپرم

تا اینجا با انواع اختلالات شایع اسپرم و علل آن‌ها آشنا شدیم. در این بخش سعی داریم به طور مختصر روش‌های درمانی این اختلالات را بیان کرده و به مبحث قویترین داروی اسپرم برسیم. درمان هر یک از اختلالات مربوط به اسپرم، بسته به شرایط بیمار و کیفیت اسپرم داشته و می‌تواند متفاوت باشد. معمولا پزشک در ابتدای مراجعه زوجین به تلاش بیشتر برای باروری تاکید داشته و مواردی مانند اصلاح رژیم غذایی، ترک سیگار، تعدیل مصرف الکل و ورزش‌های منظم را پیشنهاد می‌دهد.

علت اختلالات اسپرم
بسته به نوع اختلال اسپرم و شرایط بالینی هر شخص نوع درمان می‌تواند متفاوت باشد.

بسته به کیفیت اسپرم و تا زمانی که هیچ مسئله باروری دیگری وجود نداشته باشد، درمان انتخابی ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

تلقیح داخل رحمی (IUI)

وقتی کیفیت اسپرم خوب است اما بارداری به طور طبیعی حاصل نمی‌شود، این یک روش انتخابی است. در این راهکار درمانی اسپرم به‌صورت مستقیم در رحم خانم قرار می‌گیرد.

لقاح آزمایشگاهی (IVF)

در مواردی که کیفیت اسپرم تغییر کند، IVF اولین انتخاب است. در بیماران با اختلالات شدید اسپرم، IVF با ICSI ضروری است. طی این فرایند تخمک از تخمدان زن و نطفه بارور از مرد گرفته شده طی عملیاتی در آزمایشگاه تخمک بارور می‌شود، سپس تخمک بارور شده به رحم زن منتقل می‌شود تا رشد یابد.

تزریق داخل سلولی اسپرم (ICSI)

نوعی از تکنیک IVF است که وقتی اسپرم وجود نداشته باشد یا تعداد آن کم باشد و یا دارای کیفیت پایینی باشد، فقط برای زوجینی که مناسب این درمان شناخته شوند، استفاده می‌شود. در این روش در محیط آزمایشگاه، اسپرم با کیفیت و قابل بارور با ابزارهای ویژه‌ای بداخل سیتوپلاسم تخمک، مستقیم تزریق می‌شود.

داروهای گونادوتروپین

اگر سطح هورمون‌های گونادوتروپین (که محرک تولید اسپرم هستند) پایین باشد برای تسریع و بهبود باروری فرد به او داروهای گونادوتروپین تجویز می‌شود.

راهکارهای تقویت اسپرم

همانطور که اشاره کردیم، قبل از اینکه پزشک برای شما درمان خاصی را تجویز کند، انجام برخی راهکارها را توصیه خواهد کرد که می‌توانند به تقویت اسپرم کمک کرده و بروز اختلالات مربوط به آن را کاهش دهند. بهتر است قبل از اینکه به دنبال قویترین داروی اسپرم باشید، با اصلاح سبک زندگی خود از اختلالات احتمالی جلوگیری کنید.

  • وزن خود را کنترل کنید و در شاخص مناسبی حفظ نمایید.
  • به طور منظم ورزش کنید و از کم تحرکی خودداری کنید.
  • مصرف سیگار و الکل را تا حد امکان کاهش دهید.
  • از حمام کردن و شستشوی خود با آب داغ بپرهیزید.
  • از پوشیدن لباس زیر و شلوارهای تنگ خودداری کنید.
  • از مصرف غذاهای چرب بپرهیزید و منابع کربوهیدرات و پروتئین را بیشتر مصرف کنید.
  • مصرف برخی خوراکی‌ها مانند خرما، موز، گردو، شکلات تلخ و اسفناج می‌توانند در تعداد و کیفیت اسپرم موثر باشند.

ترکیبات و گیاهان تقویت‌کننده اسپرم

علاوه بر راهکارهای گفته شده فوق، تامین برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز برای داشتن اسپرم‌های سالم ضروری است. از همین رو یکی از مواردی که به هنگام مراجعه شخص برای رفع اختلالات اسپرم، معمولا توسط پزشکان توصیه می‌شود، مصرف مکمل‌های تخصصی در این زمینه است. ویتامین‌های موجود در مکمل‌های تقویت اسپرم علاوه بر رفع کمبود تغذیه‌ای، با افزایش تراکم و تحرک اسپرم‌ها به بهبود کیفیت اسپرم کمک می‌کنند. در ادامه به ترکیباتی که می‌توانند در تقویت اسپرم موثر باشند، اشاره می‌کنیم:

  • ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند آسیب سلولی را در سراسر بدن کاهش داده و تعداد و تحرک اسپرم را افزایش دهد.
  • کمبود ویتامین D و E نیز می‌تواند جزو عوامل موثر بر ناباروری مردان به شمار رود.
  • مینرال‌هایی از جمله سلنیوم، زینک، منیزیم، آهن، مس، منگنز و کروم نقش پررنگی در مراحل مختلف تولید اسپرم دارند به طوری که کمبود آن‌ها می‌تواند سبب ناباروری شود.
  • آمینواسیدها علاوه بر بهبود کیفیت اسپرم سبب ارتقا عملکرد جنسی مردان می‌شوند.
  • عصاره جنسینگ هم با تنظیم سیستم عصبی و هورمونی، سبب بهبود عملکرد جنسی و افزایش تولید اسپرم می‌شود.

شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل و قرص افزایش میل مردان در داروخانه آنلاین مفیدطب از طریق دکمه زیر اقدام به سفارش کنید:

خرید مکمل‌های تقویت جنسی

قویترین داروی اسپرم

مطمئنا پزشک شما بهترین مرجع در انتخاب قویترین داروی اسپرم خواهد بود. بسته به شرایط هر شخص، کیفیت و تعداد اسپرم، نوع درمان و داروی تجویزی نیز می‌تواند متفاوت باشد. اما همانطور که گفتیم تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز در تقویت اسپرم و باروری مردان بسیار موثر است. از همین رو مصرف یک مکمل مولتی ویتامین که بتواند تمامی این ریزمغذی‌ها را برای بدن تامین کند، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

اگر به دنبال قویترین داروی اسپرم از بین مکمل‌های تقویت قوای جنسی مردان هستید، بهتر است یک مولتی ویتامین با آنتی‌اکسیدان‌های مناسب را انتخاب کنید. در ادامه یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های موثر در بهبود کیفیت اسپرم و قدرت باروری آقایان را به شما معرفی می‌کنیم.

قرص اسپریژن اروند فارمد

یکی از بهترین مولتی ویتامین ها برای تقویت اسپرم قرص اسپریژن است که محتوی مجموعه کاملی از ویتامین‌ها، مینرال‌ها، آمینو اسیدها و عصاره جینسنگ می‌باشد. علاوه بر این موارد قرص اسپریژن دارای لیکوپن، اینوزیتول، کو آنزیم کیوتن و فولیک اسید نیز هست، که هر کدام در یکی از مراحل تولید اسپرم نقش دارند. بسیاری از ترکیبات اسپریژن اثرات آنتی اکسیدانی دارند و با مهار رادیکال‌های آزاد سبب محافظت از اسپرم‌ها می‌شوند. به طوری که مصرف قرص اسپریژن به مردانی که به دنبال افزایش قدرت باروری هستند توصیه می‌شود.

خرید قرص اسپریژن اروند فارمد
جهت خرید قرص اسپریژن اروند فارمد با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

از مهم‌ترین اثرات قرص اسپریژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سلامت اسپرم‌ها و بهبود کیفیت آن‌ها
  • ایجاد شرایط بهینه جهت باروری آقایان
  • تنظیم فعالیت هورمونی
  • محافظت سلول‌ها از استرس اکسیداتیو

بهتر است این مکمل را بعد از غذا مصرف نمایید. از آنجایی که فرایند تولید اسپرم تقریبا سه ماه طول می‌کشد، بهتر است مصرف قرص اسپریژن را حداقل تا ۳ ماه به صورت منظم ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

جمع بندی

همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم، یکی از علت‌های اصلی ناباروری در مردان، اختلالات اسپرم است که شایع‌ترین آن‌ها کم بودن تعداد و کاهش کیفیت اسپرم می‌باشد. روش‌های درمانی و انتخاب داروی مناسب برای فردی که با کاهش اسپرم مواجه است، بر عهده پزشک متخصص خواهد بود. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات لازم درمورد اختلالات اسپرم را در اختیار شما بگذاریم. همچنین قرص اسپریژن را به عنوان قویترین داروی اسپرم به صورت مکمل مولتی ویتامین به شما معرفی کردیم.

شما می‌توانید جهت خرید قرص اسپریژن و سایر مکمل‌های تقویت اسپرم و قوای جنسی مردان به سایت داروخانه مفیدطب مراجعه کرده و محصول مورد نظر خودتان را سفارش دهید. خرید شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد.

خرید قرص اسپریژن

همچنین درصورت داشتن هر سوالی درباره محصولات می‌توانید در پایین این مقاله یا در صفحه هر محصول از داروخانه آنلاین مفیدطب، سوال خود را مطرح کنید. متخصصین داروساز ما سریعا به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت اسپرم کدام است؟

قرص اسپریژن از جمله مکمل‌های تقویت قوای جنسی است که حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز آقایان می‌باشد. ترکیبات این قرص به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که هر کدام در یکی از مراحل تولید اسپرم نقش بسزایی دارند.

برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟

مصرف برخی خوراکی‌ها و مواد غذایی می‌توانند در تقویت اسپرم و رفع اختلالات آن مفید واقع شوند. به طور مثال موز، گردو، شکلات تلخ، اسفناج، تخم مرغ، گوجی بری، سیر و انار از جمله مواد موثر در تقویت اسپرم هستند. گیاه جینسینگ نیز قویترین داروی گیاهی در افزایش قوای جنسی مردان به شمار می‌رود.

برای تقویت اسپرم چه قرصی بخوریم؟

بهتر است قبل از مصرف هرگونه قرص یا دارویی با پزشک مشورت کنید. چرا که برخی داروها ممکن است برای شما مضر بوده و عوارض جانبی ایجاد کنند. از جمله محصولاتی که می‌توانید جهت تقویت اسپرم استفاده کنید، مکمل‌های مولتی ویتامین هستند که مواد مغذی مورد نیاز بدن جهت تقویت قوای جنسی را تامین می‌کنند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و