شربت ایمیونس برای سیستم ایمنی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس یک مکمل تقویت سیستم ایمنی محبوب است. این محصول دارای فرمول منحصر به فردی از ریزمغذی‌های لازم برای تقویت سیستم ایمنی می‌باشد و تاثیرات مثبتی برای افزایش انرژی نیز دارد. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب این محصول پرفروش را معرفی می‌کنیم و سپس به پاسخ به این سوال می‌پردازیم که بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس چه موقع است. از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای مقاله با ما همره باشید. 

شربت ایمیونس چیست؟

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس محصولی اختصاصی برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن در کودکان و بزرگسالان است. این شربت در ایران و تحت لیسانس شرکت ویتابیوتیکس انگلستان تولید می‌شود و توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان را به دست آورد.

ریزمغذی‌ها و ترکیبات مفیدی در فرمول این شربت در نظر گرفته شده است. جدول ترکیبات ایمیونس را در زیر مشاهده می‌کنید:

عنوان مقدار
ویتامین D3 ۵ میکروگرم
ویتامین B1 ۳ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۱.۵ میلی‌گرم
ویتامین B12 ۱.۸ میکروگرم
ویتامین B3 ۱۵ میکروگرم
بیوتین ۶۰ میکروگرم
پانتوتنیک اسید ۳ میلی‌گرم
آهن ۸ میلی‌گرم
زینک (روی) ۷ میلی‌گرم
منگنز ۱ میلی‌گرم
مس ۰.۶ میلی‌گرم
سلنیوم ۴۰ میکروگرم
منیزیم ۲۰ میلی‌گرم
ید ۵۰ میکروگرم
کروم ۸ میکروگرم
بتاکاروتن (طبیعی) ۱.۵
کولین بی تارترات ۱۰ میلی‌گرم
ال-کارنیتین ال تارتارات ۵ میلی‌گرم

قبل از این که به سوال اصلی مقاله، یعنی بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس بپردازیم، خوب است توضیح دهیم سه تا از مهمترین ترکیبات ایمیونس یعنی زینک، سلنیوم و ویتامین D3 چه خواصی برای بدن و سیستم ایمنی دارند.

زینک

روی یا زینک یکی از مهم‌ترین عناصر و مواد معدنی ضروری مورد نیاز بدن است. این عنصر نقش مهمی در رشد و تکامل بدن و بهبود کارکرد سیستم عصبی دارد. با این حال معروف‌ترین تأثیر زینک در بدن، کمک به تقویت سیستم ایمنی است. زینک تأثیر مثبتی بر چگونگی‌ پاسخ سلول‌‌ها به عفونت‌ها دارد و در کنترل التهابات نیز موثر می‌باشد.

با توجه به این که زینک در بدن تولید نمی‌شود، لازم است از طریق رژیم غذایی و مصرف غذاهایی مثل غلات حاوی سبوس، لبنیات، لوبیا و صدف و در صورت نیاز با کمک گرفتن از مکمل‌های غذایی آن را تأمین نمود. اگر بدن با کمبود زینک روبه‌رو شود، پروسه درمان و بهبود زخم‌ها طولانی‌تر می‌گردد و همچنین احتمال اسهال و ابتلا به بیماری افزایش می‌یابد.

زینک با فعالسازی برخی آنزیم‌ها می‌تواند به تجزیه پروتئین موجود در ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک کند. از طرفی این عنصر کارکرد سلول‌های که مسئولیت مقابله با عفونت‌ها را دارند را بهبود می‌دهد. در شربت ایمیونس ویتابیوتیکس، زینک یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده محسوب می‌گردد.

سلنیوم

این ماده معدنی دارای اثر آنتی اکسیدان بسیار قدرتمندی است. در واقع اکسیداسیون منشأ تعداد زیادی از بیماری‌های آسیب زننده و پیری می‌باشد و سلنیوم به خوبی می‌تواند با این مشکلات مقابله کند.

سلنیوم در متابولیسم بدن هم نقش مهمی دارد و کمبود آن در بدن باعث اختلال در سلامتی بدن می‌شود.

استفاده از مکمل‌های حاوی سلنیوم در کسانی که دچار مشکل کمبود سلنیوم هستند، به بهبود کارکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند. کمبود سلنیوم در بدن احتمال ابتلا به خطرات و بیماری‌هایی همچون آنفولانزا را افزایش می‌دهد  و باعث تغییر در ژنوم ویروس‌ها و افزایش حالات آن‌ها می‌شود. مصرف شربت تقویت سیستم ایمنی ویتابیوتیکس به تأمین سلنیوم در بدن کمک می‌نماید.

ویتامین D3

کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند به میزان مناسب و کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، احتمالاً با مشکل کمبود ویتامین D در بدن روبه‌رو هستند که از جمله دلایل اصلی تضعیف قدرت سیستم ایمنی است. ویتامین D تأثیر مهمی در مقاله با عفونت‌های تنفسی دارد و به تبع آن، کمبود این ویتامین در بدن موجب افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌های تنفسی می‌گردد. ویتامین D3 یکی از گونه‌های ویتامین D است که برای سلامتی بدن مفید بوده و استفاده از شربت ایمیونس در تأمین آن در بدن و بهبود قوای ایمنی اثرگذار است.

شربت ایمیونس چه زمانی کاربرد دارد؟

هنگامی که به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، کووید-۱۹ یا آنفولانزا دچار شده باشید ممکن است پزشک برای شما شربت ایمیونس را تجویز کند. به علاوه، این مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی، برای هنگامی که ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای سلامت سیستم ایمنی خود را از طریق رژیم غذایی مصرف نمی‌کنید، می‌تواند به کمک شما آید تا از بیماری‌های بیشتری در امان بمانید. به طور خلاصه، خواص شربت ایمیونس و ویژگی‌های مثبت آن، شامل این موارد است:

  • موثر در تقویت سیستم ایمنی
  • کمک به افزایش سطح انرژی بدن
  • حاوی آنتی اکسیدان‌های قدرتمند
  • کمک به افزایش اشتها (در صورت کمبود برخی از ریزمغذی‌ها)
  • قابل استفاده برای کودکان و بزرگسالان
  • فاقد نمک، مخمر، لاکتوز و رنگ‌های مصنوعی

بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس چه موقع است؟

ترکیبات شربت ایمیونس حاوی مواد معدنی آهن و زینک است. با وجود این که این دو عنصر با معده خالی بهترین جذب را دارند، اما در بیشتر افراد مصرف آن در این زمان مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود هنگام مصرف این مکمل‌ها سعی کنید معده‌تان خالی نباشد. به علاوه، ویتامین D در این شربت جزو ویتامین‌های محلول در چربی محسوب می‌شود. این دسته از ویتامین‌ها همانطور که از نام دسته‌بندیشان مشخص است، در آب حل نمی‌شوند و با غذاهایی که حاوی چربی نسبتا بالایی هستند، بهترین حالت جذب را دارند. از طرف دیگر، ویتامین های گروه B به افزایش دهنده انرژی معروف هستند پس بهتر است قبل از خواب مصرف نشوند. با توجه به ترکیبات موجود در این محصول تقویت سیستم ایمنی، در مجموع می‌توان گفت که بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس به صورت صبح و ظهر بعد یا همراه با غذا توصیه می‌شود.

یک سوال که ممکن پیش آید این است که آیا می‌توان شربت ایمیونس را بعد از شام هم مصرف کرد؟ در جواب می‌توان گفت بله، اما همانطور که گفته شد، با توجه به وجود ویتامین B در این محصول ممکن است به خواب شب شما لطمه بزند، بنابراین بهتر است صبح و ظهر مصرف شود. گرچه اگر مصرف ایمیونس در شب برای خواب شما مشکلی به وجود نمی‌آورد، می‌توانید بعد از شام نیز این مکمل را مصرف کنید.

بهتر است شربت ایمیونس را با چای و لبنیات به صورت همزمان استفاده نکنید و جهت جذب حداکثری با این مواد ۲ ساعت فاصله در مصرف وجود داشته باشد که جذب مواد معدنی موجود در این شربت را مختل نکنند.

مقدار مصرف شربت ایمیونس نیز طبق دستور پزشک و یا به صورت زیر است (هر قاشق مرباخوری معادل ۵ میلی لیتر می‌باشد):

  • کودکان ۱-۱۲ سال: نصف تا ۱ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز
  • بزرگسالان: ۱ تا ۲ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز

خرید شربت ایمیونس از مفیدطب

جمع بندی

در این مقاله درباره شربت ایمیونس، ترکیبات این محصول و خواص آن‌ها خواندید. همچنین به این سوال پاسخ دادیم که بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس چه موقع است؟ برای تهیه انواع بهترین دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن بزرگسالان و کودکان، مانند شربت ایمیونس ویتابیوتیکس، به مراکز معتبری مثل داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید تا از اصالت کالاها و مجاز بودن آن‌ها مطمئن باشید. شما می‌توانید این محصولات را در صفحه دسته‌بندی مربوطه در سایت مفیدطب مشاهده کرده و در صورت نیاز، به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

مشاهده و خرید مکمل های تقویت سیستم ایمنی

سوالات متداول

شربت ایمیونس قبل یا بعد از غذا بهتر است مصرف شود؟

از آن جایی که شربت ایمیونس حاوی آهن و زینک است و این مواد معدنی معمولا در صورتی که با معده خالی مصرف شود، ممکن است عوارض گوارشی ایجاد کند، توصیه می‌شود این شربت بعد از غذا و با معده پر مصرف شود. همچنین وجود ویتامین D نیز این توصیه را قوی‌تر می‌کند چرا که مصرف این ویتامین به همراه غذاهای حاوی چربی بالاتر، جذب بهتری دارد (محلول در چربی است).

نگهداری شربت ایمیونس در یخچال مشکلی ندارد؟

نگه داشتن شربت ایمیونیس در یخچال، مشروط به اینکه از یخ زدگی محافظت شود، بلامانع است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس چه موقع است؟»

  1. عالی بود،فقط لطفا بنویسید در موقع سرماخوردگی یا کرونا یا هر بیماری ویروسی میشه استفاده کرد یا باید بعد از درمان خورده بشه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، مصرف فراورده های تقویت کننده سیستم ایمنی می تواند به کاهش طول دوره درمان و کاهش شدت علایم بیماری کمک کنند و مصرف ان در طول دوره بیماری هیچ منعی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،