پماد کالاندولا برای واژن قابل استفاده است؟

پماد کالاندولا برای واژن قابل استفاده است؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کالاندولا یا گل همیشه بهار دارای خواص شناخته‌شده‌ای در زمینه درمان التهابات پوستی است. از همین رو فرآورده‌های دارویی آن در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پماد کالاندولا از جمله این محصولات است که برای بسیاری از افراد نام آشنایی محسوب می‌شود. این پماد کاربردهای متنوعی دارد که در این مقاله به بیان آن‌ها می‌پردازیم. همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا می‌توان از پماد کالاندولا برای واژن و عفونت‌های آن استفاده کرد یا خیر. با ما همراه باشید.

کالاندولا چیست؟

گل همیشه بهار یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی است که به نام کالاندولا شهرت دارد. فلاونوئیدهای موجود در گل همیشه بهار از آزاد شدن هیستامین و تولید پروستاگلاندین‌ها جلوگیری می‌کند. از همین رو این گیاه می‌تواند با واسطه‌های ایجاد التهاب مقابله کند. علاوه بر این کالاندولا با کاهش نفوذپذیری مویرگ‌ها مانع تراوش پلاسما به فضای میان بافتی شده و مهاجرت گلبول‌های سفید را به ناحیه ملتهب کاهش می‌دهد.

کارتنوئیدهای گل همیشه بهار به خصوص بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین A هستند و به اثرات ضد التهاب فلاونوئیدها کمک می‌کنند. این ترکیبات همچنین با همراهی تانن موجود در گیاه کالاندولا می‌توانند در پیشگیری و بهبود حالت قرمزی، ادم و درد ناشی از آفتاب سوختگی موثر عمل کنند. از این گیاه دارویی در موارد مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین خاصیت آن ضد التهاب بودن است. از جمله آثار مثبت دیگر گل همیشه بهار می‌توان به افزایش سرعت ترمیم پوست، درمان آفتاب سوختگی، بهبود مشکل خشکی پوست، رفع ادرار سوختگی نوزادان و تسکین بیماری درماتیت پوستی اشاره کرد. در ادامه با خواص کالاندولا بیشتر آشنا می‌شویم.

کالاندولا برای اگزما

اگزما یک بیماری التهابی پوستی است که با خارش، خشکی پوست، بثورات پوستی، لکه، تاول و حتی عفونت‌های پوستی همراه است. البته باید بدانیم که اگزما درمان قطعی ندارد، اما می‌توان آن را کنترل کرد. برخی از کرم‌ها و پمادهای ضد التهاب موضعی می‌توانند از عود اگزما جلوگیری کنند و یا علائم آن را تسکین دهند. از پماد کالاندولا برای اگزما می‌توان استفاده کرد، چرا که این گیاه دارای خواص ضد التهابی قوی می‌باشد.

کالاندولا برای سوختگی

سوختگی‌های خفیف از جمله آفتاب سوختگی جزو التهابات پوستی هستند که با علائمی چون سرخی شدید پوست و گاها تاول مشاهده می‌شوند. فرآورده‌های موضعی حاوی کالاندولا به دلیل اثر ضد التهابی می‌توانند به رفع و بهبود انواع سوختگی با اجسام داغ و یا بخار کمک کنند. از گیاه کالاندولا برای سوختگی ناشی از تابش طولانی‌مدت آفتاب نیز استفاده می‌شود.

کالاندولا برای نوزاد

نام کالاندولا و پمادهای آن برای بسیاری از والدین کاملا آشناست، چرا که از کرم کالاندولا برای نوزاد و رفع ادرار سوختگی استفاده زیادی می‌شود. ادرار سوختگی یکی دیگر از التهابات رایج پوستی است که در اثر مواردی چون خیس بودن پوشک یا عدم تعویض به موقع آن ایجاد می‌شود. گیاه کالاندولا به خوبی می‌تواند با التهاب ناشی از ادرار سوختگی نوزادان مقابله کند. از پمادهای کالاندولا برای رفع عرق سوختگی کشاله ران و یا زیر بغل در بزرگسالان نیز استفاده می‌شود.

کالاندولا برای زخم

یکی دیگر از کاربردهای گیاه کالاندولا برای زخم، خراش و ترک‌های پوستی است. کاروتنوئیدهای موجود در این گیاه، آنتی اکسیدان‌های بسیاری قوی هستند که اثر منفی رادیکال‌های آزاد روی زخم را از بین می‌برند. علاوه بر این گیاه کالاندولا می‌تواند باعث افزایش تولید کلاژن و هگزوزامین شود که در روند بهبود موثر است و باعث سرعت بخشیدن به ترمیم و التیام زخم می‌شود. از پماد کالاندولا برای ترمیم زخم و خراش و همچنین بهبود نیش حشرات استفاده می‌شود.

کالاندولا برای جوش

درمان جوش به عوامل زیادی از جمله شدت آن بستگی دارد. گیاه کالاندولا به واسطه خواصی که دارد، می‌تواند به بهبود جوش‌های بدن خصوصا صورت کمک کند. این گیاه در درمان جای جوش نیز به خوبی عمل می‌کند.

پماد کالاندولا برای چیست؟

همانطور که گفتیم گیاه کالاندولا به دلیل خواص متنوعی که دارد، به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو شرکت‌های زیادی از عصاره این گیاه در تولید محصولات ضد التهاب پوستی بهره برده‌اند. معمولا کالاندولا به صورت پماد ارائه می‌شود که مشهورترین آن‌ها پماد کالاندولا دینه است. فرمولاسیون پماد کالاندولا، اولین بار توسط دکتر علی زرگری کشف شد و با نام تجاری دینه وارد بازار گردید. با استقبال زیاد از تاثیرات دارویی این کرم، سایر برندها نیز شروع به ساخت فرآورده‌های این گیاه کردند.

خرید پماد کالاندولا دینه

پماد کالاندولا دینه در درمان بسیاری از بیماری‌ها و التهابات پوستی موثر عمل می‌کند. در ادامه شما را با فواید این محصول بیشتر آشنا می‌کنیم تا به مبحث تاثیر پماد کالاندولا برای واژن برسیم:

  • درمان التهابات پوستی
  • درمان سوختگی سطحی پوست
  • درمان آفتاب سوختگی
  • درمان ادرار سوختگی نوزادان
  • درمان اگزما و جوش
  • درمان خارش و جای گزیدگی حشرات
  • درمان خشکی و ترک پوست
  • درمان عرق سوز
  • بازسازی و ترمیم پوست
  • بهبود زخم، خراش و بریدگی‌های سطحی
  • درماتیت آلرژیک و ناشی از پرتودرمانی

پماد کالاندولا برای واژن

در بخش قبل با فواید متنوع پماد کالاندولا به خوبی آشنا شدیم. اما یکی از سوالاتی که در مورد این محصول از کارشناسان پرسیده می‌شود، این است که آیا می‌توان از پماد کالاندولا برای واژن و عفونت‌های آن نیز استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا کمی با عفونت واژن آشنا شویم. عفونت واژن یکی از بیماری‌های شایع زنان است که همراه با خارش، سوزش و ترشحات غیر معمول (رنگ و بوی خاص) در ناحیه واژینال بروز می‌کند. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که تعادل طبیعی باکتریایی واژن به دلایل مختلف بر هم بخورد.

در مطالعات مختلف اثر عصاره گل همیشه بهار یا کالاندولا بر روی قارچ‌های عفونی مورد بررسی قرار گرفته است. اما از آنجایی که این مطالعات اغلب در محیط‌های آزمایشگاهی بوده و تحقیقات انسانی و حیوانی هنوز انجام نشده‌اند، نمی‌توان به این داده‌ها اتکا کرد. از همین رو توصیه می‌شود برای درمان عفونت‌های قارچی از داروهای مخصوص آن‌ها استفاده کرد.

در مورد عفونت‌های قارچی و باکتریایی واژن نیز مطالعاتی انجام شده که در آن‌ها از اشکال دارویی واژینال حاوی کالاندولا استفاده شده است. البته شکل‌های خاصی از این داروها برای استفاده واژن فرموله شده‌اند. این داروها می‌توانند برخی علائم عفونت واژن مانند خارش و التهاب را تسکین دهند. با این حال متخصصان مصرف پماد کالاندولا برای واژن را بدون نظر پزشک توصیه نمی‌کنند. بهترین راه جهت درمان عفونت‌های قارچی واژن مراجعه به پزشک و مصرف داروهای تجویزی توسط متخصص است.

پماد کالاندولا دینه

بسیاری از افراد پماد کالاندولا را فقط با نام برند دینه می‌شناسند، چرا که این محصول مصرف‌کنندگان زیادی دارد و قدیمی‌ترین پماد کالاندولا در ایران می‌باشد. این فرآورده یک پماد گیاهی است که برای رفع ادرار سوختگی در نوزادان، آفتاب سوختگی، بهبود زخم و نیش حشرات، رفع التهابات پوستی، اگزما و خارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف پماد کالاندولا دینه همچنین به بهبود درماتیت‌های آلرژیک و ناشی از پرتودرمانی کمک می‌کند.

شرکت داروسازی دینه ایران، با تولید این محصول گیاهی، کار خانواده‌ها را راحت کرده است. زیرا به جای خرید چند محصول جداگانه برای عارضه‌های مختلف پوستی، می‌توانید فقط با کرم کالاندولا دینه هرگونه التهاب پوستی و سوختگی را بهبود ببخشید. در تهیه این پماد گیاهی از عصاره اختصاصی گل همیشه بهار، موم طبیعی زنبور عسل و روغن گیاهی استفاده شده است. عصاره کالاندولا موجود در پماد سوختگی دینه، اختصاصی بوده و توسط خود مجموعه دینه ایران تولید می‌شود. این عصاره حاوی مواد موثری از جمله فلاونوئیدها، ساپونوزیدها، کاروتنوئیدها، کالندین و موسیلاژ می‌باشد که در رفع التهاب ناشی از سوختگی و حساسیت‌های پوستی بسیار مؤثر هستند.

شما می‌توانید جهت خرید پماد کالاندولا دینه به لینک زیر مراجعه کنید. محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند.

خرید پماد کالاندولا دینه

جمع بندی

در این مقاله به بررسی یک محصول بسیار کارآمد در زمینه بیماری‌ها و التهابات پوستی پرداختیم. پماد کالاندولا از جمله فرآورده‌های گیاهی است که می‌تواند جهت بهبود و تسکین التهاب، اگزما، خارش، جوش، ادرار سوختگی، بهبود زخم و سوختگی سطحی و جای جوش و نیش حشرات مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین در این مطلب به یکی از سوالات پرتکرار شما پاسخ دادیم و تاکید کردیم که بهتر است بدون مجوز پزشک از پماد کالاندولا برای واژن استفاده نکنید.

هر سوال دیگری در مورد پماد کالاندولا و نحوه مصرف آن داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و