قطره کارمینت برای چیست و چگونه از نفخ شکم پیشگیری می‌کند؟

نفخ شکم
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قطره کارمینت برای چیست و چگونه از نفخ شکم پیشگیری می‌کند؟ کارمینت دارویی غیر شیمیایی است که در آن ترکیبات گیاهی سودمندی وجود دارد. افراد در سنین مختلف ممکن است دچار انواع نفخ شکم شوند و برخی نیز با این مشکل برای مدتی طولانی درگیر خواهند بود. دارو‌های شیمیایی کم و بیش دارای عوارض جانبی هستند و به همین دلیل، تسکین درد یا بهبود شرایط گوارش به کمک دمنوش‌ها، عرقیجات و داروهای گیاهی راه حل بهتری است. البته به هیچ وجه خود درمانی‌های پی در پی به مخاطبان محترم پیشنهاد نمی‌شود. مخصوصا اگر مشکل نفخ معده به شکل مزمن درآمده و با درمان‌های معمول بهبود پیدا نکند.

مطلبی آماده کرده‌ایم و می‌خواهیم بررسی کنیم قطره کارمینت برای چیست. همچنین بدانیم چگونه این داروی گیاهی می‌تواند برای پیشگیری و درمان انواع نفخ شکم مفید باشید. اجازه بدهید برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر درباره علل نفخ شکم نیز صحبت کنیم. به این ترتیب علاوه بر مصرف قطره خوراکی کارمینت، راه حل‌های دیگری برای این مشکل معرفی خواهند شد. لطفا باما در مجله سلامت مفیدطب همراه باشید.

نفخ چیست؟

انواع نفخ شکم به نوعی فرآیند بیولوژیکی هستند. در‌ واقع با جمع شدن گاز در بخش‌هایی از دستگاه گوارش، نفخ به وجود می‌آید که معمولا با احساس ناراحتی برای فرد همراه است. اگر به شکل مزمن و برای طولانی مدت درگیر مشکلات نفخ باشید، شاهد ورم در ناحیه شکم نیز خواهید بود.

اما دقت کنید که این افزایش حجم تنها چند میلیمتر است و به طور کلی محسوس نمی‌باشد. متأسفانه برخی افراد انواع افزایش سایز دور شکم را به نفخ مرتبط می‌دانند. در حالی که بزرگ شدن شکم در پی علل دیگری مانند افزایش چربی جداره شکم، تجمع مایعات در لایه‌های مختلف و یا تومور‌های شکمی اتفاق می‌افتد.

بنابراین اگر شکم شما بزرگ شده است، علت را جستجو کنید و با سهل انگاری آن را به نفخ ارتباط ندهید. در حالی که نفخ شکم به دلایل بیولوژیکی رخ می‌دهد، داروهای گیاهی مؤثری برای درمان آن وجود دارد. پس در پاسخ به این پرسش که قطره کارمینت برای چیست می‌توانیم بگوییم ترکیبات گیاهی و مؤثر این دارو به پیشگیری از نفخ کمک می‌کند.

نفخ و درد شکم
نفخ معمولا با احساس ناراحتی برای فرد همراه است.

چگونه فرآیند نفخ اتفاق می افتد؟

در حالت طبیعی در حین جویدن و بلعیدن غذا کمی هوا وارد معده می‌شود. علاوه بر این در جریان هضم غذا نیز اندکی گاز در دستگاه گوارش تولید می‌گردد. بنابراین احساس اندکی نفخ و یا دفع آن کاملا طبیعی است. مشکل از آنجایی آغاز می‌گردد که فرد احساس می‌کند بیش از دیگران به دفع گاز نیاز دارد و یا احساس ناراحتی مانند ورم شکم رخ داده است. عادت‌های نادرست، سبک زندگی ناسالم، عوامل ژنتیکی، برخی بیماری‌ها وعواملی برای بروز انواع نفخ شکم هستند.

بررسی علل نفخ شدید

وقتی درباره نفخ شکم صحبت می‌کنیم عموما منظور ما نفخ شدیدی است که به صورت تکرار شونده اتفاق می‌افتد. همچنین برای ساعت‌های متمادی باعث ناراحتی فرد می‌گردد. می‌خواهیم در این بخش به بررسی علل نفخ شدید بپردازیم. لازم به ذکر است که بسیاری از این موارد می‌توانند با داروهای گیاهی درمان شوند. به این ترتیب حال می‌دانیم قطره کارمینت برای چیست. این قطره با ترکیبات گیاهی در جهت رفع این عارضه به کار می‌رود. در بخش‌های بعدی قطره خوراکی کارمینت را دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

حال مهم‌ترین علل نفخ شدید را نام می‌بریم:

سندرم روده تحریک پذیر

شایع‌ترین علت نفخ شدید شکم، سندرم روده تحریک پذیر است. سندرم روده تحریک پذیر یا کولیت‌های عصبی با سیستم عصبی روده در ارتباط هستند. به همین دلیل استرس روانی به افزایش نشانه‌های شدید دامن می‌زند. به این ترتیب زمانی که عملکرد اعصاب روده و معده مناسب نباشد واکنش‌هایی مانند نفخ بروز می‌کنند. نفخ با اسپاسم ماهیچه‌های شکمی همراه بوده و به دنبال آن اسهال یا یبوست رخ می‌دهند. شاید تا به حال درباره سندرم روده تحریک پذیر و قطره کارمینت شنیده باشید. این داروی گیاهی با تسکین درد و رفع نفخ در بهبود شرایط عمومی فرد مؤثر است.

عاداتی که باعث افزایش نفخ می‌شوند

در بخش قبلی گفتیم برخی عادات نادرست در هنگام غذا خوردن به افزایش انواع نفخ شکمی دامن می‌زنند. این عادات معمولا هوای بیشتری وارد معده می‌کنند. پس با جلوگیری از این موارد، از نفخ پیشگیری کنید.

  • صحبت کردن هنگام جویدن غذا
  • بلع سریع غذا
  • عادت به جویدن آدامس
  • مصرف سیگار
  • اضطراب
  • مصرف نوشیدنی‌های گازدار
نوشیدنی‌های گازدار
نوشیدنی‌های گازدار باعث انواع نفخ شکمی می‌شوند.

 

مصرف غذاهای نفاخ

خوراکی‌های متعددی وجود دارند که باعث نفخ شدید شکم می‌شوند. برای مثال حبوبات از آنجایی که دارای منابع قابل توجهی از کربوهیدرات غیر قابل هضم هستند، باعث نفخ می‌گردند. عموما مردم باور دارند که با خیس کردن حبوبات برای ساعت‌ها، می‌توانند میزان نفخ آن را کاهش دهند. واقعیت این است که میزان نفخ حبوبات به نوع این خوراکی مربوط بوده و با خیساندن آن‌ها نیز کاهش نمی‌یابد.

بنابراین توصیه می‌کنیم در مصرف حبوبات اعتدال داشته اما از رژیم غذایی خود حذف نکنید. همچنین غذاهای حاوی حبوبات را در وعده ناهار بگنجانید. چنانچه بعد از مصرف برخی غذاها دچار ورم و نفخ شکم شدید می‌توانید از قطره کارمینت استفاده کنید.

حبوبات و غذاهای نفاخ
حبوبات دارای منابع غنی پروتیین گیاهی هستند اما معمولا باعث نفخ شدید نیز می‌شوند.

روش‌های ساده برای پیشگیری و درمان نفخ شکم

اگر بنا بر دلایلی که در بخش‌های قبلی نام بردیم دچار نفخ شکم شدید، از برخی درمان‌های ساده خانگی برای رفع مشکل کمک بگیرید. چنانچه نفخ شکم به شکل یک عارضه مزمن درآمد و زندگی روزمره یا خواب شبانگاهی را مختل نمود، حتما در اسرع وقت به پزشک متخصص دستگاه گوارش مراجعه نمایید. درمان‌های ساده برای نفخ شکم عبارتند از:

انتخاب صحیح نوع لبنیات

بسیاری از افراد نسبت به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند. یعنی پس از مصرف شیر دچار نفخ شده و درد‌های شکمی را تجربه می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، شیر بدون لاکتوز مصرف کنید. شیرهای بدون لاکتوز در برخی سوپر مارکت‌ها عرضه شده و طعم آن‌ها دقیقا مانند شیر معمولی است. همچنین ماست یا دوغ جایگزین مناسبی برای شیر هستند و غالبا مشکلاتی مانند نفخ به وجود نمی‌آورند.

فعالیت منظم فیزیکی

احتمالا می‌دانید که کم تحرکی بر عملکرد صحیح دستگاه گوارش تأثیر دارد. افرادی که به دلیل مشاغل خاص یا سبک زندگی دچار کم‌تحرکی شده‌اند عموما با یبوست نیز درگیر هستند. یبوست به افزایش نفخ‌های شکمی دامن می‌زند. برای پیشگیری از این مشکلات حداقل روزی ۴۰ دقیقه ورزش کنید. همچنین می‌توانید با ماساژ‌های دورانی شکم (خلاف جهت عقربه‌های ساعت) عملکرد دستگاه گوارش را بهبود دهید.

برای پیشگیری و درمان نفخ نکات زیر را نیز به خاطر داشته باشید:

  • سیگار را ترک کنید یا مصرف آن را کاهش دهید.
  • در طول شبانه‌روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.
  • در هنگام غذا خوردن کمتر صحبت کنید و آرامش داشته باشید.
  • دمنوش‌های گیاهی متنوع را جایگزین چای و قهوه کنید.
  • وعده شام را در ساعت اولیه شب میل نمایید. بعد از صرف غذا حداقل نیم‌ساعت بنشینید. خوابیدن یا انجام فعالیت‌های سنگین، عمل هضم را دچار مشکل می‌کند.

قطره کارمینت چیست؟

در این مقاله گفتیم که داروهای گیاهی می‌توانند در درمان نفخ معده و روده مؤثر باشند. یکی دیگر از درمان‌های ساده و مؤثر برای نفخ‌های شکمی مصرف قطره خوراکی کارمنیت است. قطره گیاهی کارمینت در شرکت داروسازی پورسینا تولید می‌گردد. ترکیبات این قطره شامل عصاره گیاهانی مانند نعناع، گشنیز و بادرنجبویه است. در این دارو هیچ گونه ترکیبات شیمیایی به کار نرفته و برای درمان نفخ بسیار سودمند می‌باشد. قطره خوراکی کارمینت برای بزرگسالان و کودکان قابل استفاده است و تنها میزان مصرف آن تفاوت دارد.

خرید قطره خوراکی کارمینت

ترکیبات قطره خوراکی کارمینت

نعناع دارای طبیعت گرم و خشک است و در رژیم غذایی ایرانیان نقش ویژه دارد. این گیاه خوشبو سرشار از آنتی اکسیدان بودن و در رفع درد معده و انواع ناراحتی‌های گوارشی به کار می‌رود. نعناع از تولید گاز متان در بدن جلوگیری گرده و به همین دلیل در رفع نفخ و کاهش گاز معده تأثیر دارد. بنابراین عصاره نعناع موجود در قطره خوراکی کارمینت برای درمان نفخ مؤثر واقع می‌شود. عصاره بادرنجبویه نیز منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. مصرف عصاره بادرنجبویه در کاهش استرس و گرفتگی عضلات سودمند است.

علاوه بر این‌ها در قطره خوراکی کارمینت مقادیری عصاره گشنیز وجود دارد. این عصاره نیز با خواص ضدنفخ به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. این سه ترکیب گیاهی سودمند در قطره خوراکی کارمینت گنجانده شده و با تکیه بر علم پزشکی مدرن و طب سنتی در کنار یکدیگر داروی موثری برای درمان انواع نفخ شکم است.

قطره کارمینت برای چیست؟

قطره کارمینت با داشتن ترکیبات مفید ذکر شده، برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • تسکین دل درد، رفع اسپاسم و نفخ
  • دارای اثرات اشتها آور
  • کمک به هضم غذا
  • محرک معده

خرید قطره کارمینت پورسینا

جمع‌بندی

در این مقاله با دلایل نفخ و راه های درمان و پیشگیری از آن آشنا شدید. همچنین یکی از بهترین داروهای گیاهی ضد نفخ یعنی قطره خوراکی کارمینت را معرفی کردیم و در ادامه به این سوال پاسخ دادیم که قطره کارمینت برای چیست و مکانیسم اثر ترکیبات آن چگونه است.

مانند دیگر عارضه‌های معمول و شایع که در بدن ما به وجود می‌آیند، می‌توان با انتخاب سبک زندگی سالم از اغلب پیشگیری نمود. آداب صحیح غذا خوردن نیز به ما کمک می‌کند از انواع نفخ شکم جلوگیری کنیم. در صورتی که این مشکل برای مدت طولانی شما را درگیر کرد برای اعمال روش‌های موثرتر به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

اگر به قطره خوراکی کارمینت نیاز دارید می‌توانید این محصول را از داروخانه آنلاین مفید طب تهیه کنید. برای مطرح کردن سؤالات خود به بخش نظرات مراجعه نمایید تا متخصصان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

خرید قطره خوراکی کارمینت

سوالات متداول

آیا قطره کارمینت خواب آور است؟

وجود مقادیر عصاره بادرنجبویه در قطره کارمینت باعث ایجاد حس آرامش می‌گردد. اگر با مصرف دارو به شما احساس خواب آلودگی دست می‌دهد می‌توانید در ساعات شب آن را مصرف کنید.

آیا قطره کارمینت برای درمان اسهال مؤثر است؟

قطره کارمینت در بهبود عملکرد دستگاه گوارش سودمند است. بنابراین می‌تواند برای درمان اسهال نیز مؤثر واقع شوند.

آیا مصرف قطره کارمینت برای کودکان مجاز است؟

بله، می‌توانید میزان ۱۵ تا ۲۰ قطره از این محصول را هر وعده غذایی کودک برای رفع نفخ به کار ببرید.

آیا قطره کارمینت داراری عوارض جانبی است؟

هیچ‌گونه عوارضی برای این قطره گزارش نشده است.

نحوه مصرف قطره کارمینت چگونه است؟

بزرگسالان ۳۰ تا ۴۰ قطره و کودکان ۱۵ تا ۲۰ قطره از قطره کارمینت را در نصف استکان آب ریخته و قبل یا به همراه هر وعده غذا (صبحانه، نهار و شام) مصرف کنند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره