عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

امروزه کارشناسان و محققان دریافته‌اند که یکی از راه‌های نجات جان انسان‌ها از بیماری‌های مختلفی که پدیدار شده است، شناخت و آشتی با طبیعت است. اگر انسان به خوبی از خواص گیاهان و میوه‌ها استفاده کند، برخی از بیماری‌ها و امراض را به راحتی و بدون داروهای شیمیایی می‌تواند درمان کند.

پودر ماءالجبن افتیمونی یکی از فرآورده‌های گیاهی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به خاطر داشتن ترکیبات گیاهی مفید، مورد توجه پزشکان قرار گرفته است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی را برایتان بازگو کنیم تا پیش از مصرف اطلاعات دقیق و بهتری در مورد این محصول به دست آورید.

پودر ماءالجبن افتیمونی چیست؟

خواصی که لبنیات دارند بر همه واضح است. انواع لبنیات مثل ماست، خامه و کره که از شیر گاو و گوسفند به دست می‌آیند بیشتر برای استحکام استخوان‌ها استفاده می‌شوند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید آب ماست و آب پنیری که در فرایند تولید این محصولات به دست می‌آید، ماده بسیار ارزشمند و مفیدی است. با این حال، متاسفانه در بیشتر مواقع کسی به آن‌ها توجه لازم را ندارد.

ماءالجبن یا پودر آب پنیر
ماءالجبن در واقع آبی است که در هنگام ساخت لبنیات از جمله پنیر و ماست بدست می‌آید.

ماء الجبن نام این مایع است که از ماست و پنیر به دست می‌آید و ترکیب آن با گیاه افتیمون، تاثیر آن را دو چندان می‌کند. پودر ماءالجبن افتیمونی سرشار از مواد آلی، معدنی و ویتامین‌های گروه ب است. این مواد برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.

خرید پودر ماءالجبن افتیمونی گیاه اسانس

مواد تشکیل دهنده

پودر آب پنیر، افتیمون، شکر و سرکه انگور مواد اصلی تشکیل‌دهنده ماءالجبن افتیمونی هستند. این مواد سال‌های زیادی است که در طب سنتی برای رفع مشکلات کبدی، گوارشی، پوستی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به‌خاطر این که روش تهیه و فرمولاسیون این پودر بسیار سخت است، مدت‌هاست که مصرف این ماده ارزشمند به دست فراموشی سپرده شده است. نگهداری پودر ماءالجبن نیز کار راحتی نیست و نیاز به شرایط خاصی دارد.

اما امروزه با ساخته‌شدن پودر ماءالجبن افتیمونی که کیفیت مطلوب و عالی دارد و روش مصرف آن ساده است، مصرف این ماده مجدد به روند درمان بیماری‌ها بازگشته است.

 در طب سنتی اصیل ایرانی از پودر ماءالجبن به‌عنوان درمانی برای غلبه سودا، افسردگی، وسواس و بیماری‌های مشابه استفاده می‌شود. در واقع، این پودر درمانی است برای پاک‌سازی تمامی بدن از مواد زائد و اضافی. در حقیقت این ماده نوعی نوشیدنی است که نقش غذا و دارو را به طور همزمان دارد.

اما لازم است بدانید هر دارویی عوارضی نیز با خود به دنبال دارد. البته این عوارض در داروهای گیاهی بسیار کمتر از داروهای شیمیایی است. عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی نیز در مقایسه با مواد و داروهای شیمیایی بسیار کم و انگشت‌شمار است. 

عوارض استفاده از پودر ماءالجبن افتیمونی

تا به امروز بر اثر مصرف این محصول عارضه خاصی گزارش نشده است. البته باید بدانید که عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد اما در کل درصد بالای افرادی که از این محصول استفاده کرده‌اند، هیچ‌گونه مشکل خاصی با آن نداشته‌اند. لازم به ذکر است که در موارد اندکی برخی افراد نسبت به اجزاء تشکیل‌دهنده پودر ماءالجبن افتیمونی حساسیت نشان داده‌اند.

عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی
عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی در واقع آنقدر کم است که فقط ممکن است در برخی افراد دارای حساسیت دیده شود.

موارد منع مصرف پودر ماءالجبن افتیمونی

اگر مشکل عدم تحمل لاکتوز دارید، به ‌هیچ ‌عنوان نباید از پودر ماءالجبن استفاده کنید. زیرا بدن شما نمی‌تواند لاکتوز موجود در این محصول را هضم کند و به همین دلیل دچار مشکلات متعدد خواهید شد. همچنین مصرف این پودر برای بانوانی که باردار هستند یا در دوران شیردهی قرار دارند مجاز نیست.

کاربردهای پودر ماءالجبن افتیمونی

ماءالجبن به دلیل کیفیت بالای ساخت و انحلال‌پذیری خوبی که دارد، در بدن بسیار سریع هضم و جذب می‌شود. پودر ماءالجبن افتیمونی صفرا، سودا، اخلاط سوخته و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. این محصول در پاک‌سازی کلیه‌ها، سده‌ها و گرفتگی‌های کبد کاربرد دارد.

از دیگر بیماری‌هایی که پودر ماءالجبن افتیمونی به ‌درمان آن کمک می کند می‌توان به واریس، بی‌خوابی، افسردگی، وسواس، آکنه، حساسیت‌های پوستی، بوی بد دهان، یبوست مزمن، خارش، درد سیاتیک، شقاق و غیره اشاره کرد.

خرید ماءالجبن افتیمونی نیاک

همچنین اگر به دنبال دارویی بی‌ضرر برای تقویت‌ عمومی بدن هستید این پودر گزینه مناسبی است، زیرا عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی بسیار کم و نزدیک به صفر است. می‌توانید از آن برای همه افراد به‌ویژه برای کودکان، سالمندان و افرادی که در دوران نقاهت هستند استفاده کنید.

پودر ماءالجبن افتیمونی اثر مناسبی در بهبود دردهای سیاتیکی، آرتریت روماتوئید و واریس دارد. همچنین این پودر تصفیه‌کننده عالی خون است. اگر مشکل کبدی دارید پودر ماءالجبن افتیمونی می‌تواند به شما کمک کند، زیرا پاک‌سازی کننده کبد است. ماءالجبن افتیمونی همچنین داروی کمکی و تقویتی جهت درمان حساسیت‌های پوستی و پسوریازیس است.

نحوه مصرف پودر ماءالجبن افتیمونی

برای بهبودی کامل توسط این پودر باید دوره درمان آن را کامل کنید. لذا بهتر است از پودر ماءالجبن افتیمونی به مدت حداقل ۴۰ روز استفاده کنید. عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی در صورتی ‌که به‌ درستی آن را مصرف کنید بعید است بروز کند. 

در طی دوره‌ای که تحت درمان هستید می‌بایست هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، به صورت ناشتا ۳ قاشق غذاخوری از پودر را داخل یک لیوان کامل آب نیمه گرم حل کنید و سپس آن را میل نمایید. استفاده از این پودر برای تمامی سنین اعم از کودک و نوجوان بلامانع است.

نحوه مصرف پودر ماءالجبن افتیمونی
برای استفاده از پودر ماءالجبن افتیمونی هر روز صبح ۳ قاشق از آن را در یک لیوان آب حل کرده و میل کنید.

کلام آخر

پودر ماءالجبن افتیمونی حاوی مقادیر زیادی مواد آلی، معدنی و ویتامین‌های گروه ب است. این مواد برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. این محصول هم کاربرد درمانی دارد و هم می‌تواند به‌عنوان غذا مورد استفاده قرار گیرد. نکته مهم این است که پیش از خرید، پودر ماءالجبن افتیمونی را به‌خوبی بشناسید و با نحوه مصرف آن آشنا شوید. 

شما می‌توانید از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب به خرید انواع پودر ماءالجبن اقدام کنید. اگر درباره هر کدام از محصولات نظر یا سوالی دارید در قسمت نظرات ثبت کنید تا متخصصین ما راهنمایی‌تان کنند.

انواع پودر ماءالجبن


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

16 دیدگاه دربارهٔ «عوارض پودر ماءالجبن افتیمونی چیست؟»

  1. سلام. دختر ۱۳ ساله دچار کولیت اولسترا شده، ماالجبن مصرف بشه یا نه؟ دکتر روزی دو وعده تجویز کرده. ولی من تو مقالات دیدم که در این بیماری استفاده نمیشه. راهنمایی میفرمایید که براش تهیه کنم یا نه روزی ۶ تا مزالازین هم استفاده میکنه.

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، بهتر است قبل از استفاده با پزشک متخصص گوارش مشورت بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقت بخیر این پودر رو فقط باید صبح ناشتا میل کنیم یا میتونیم بعد از اینکه ناشتا خوردیم میل کنیم چون داخل بسته نوشته شده روزی یکی

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پودر ماء الجبن افتیمونی بسته به ترجیح خودتان بصورت ناشتا و غیر ناشتا قابل استفاده است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پودر آب پنیر افتیمونی هیچ تاثیری روی میکرب معده ندارد و نمی تواند آن را از بین ببرد. برای درمان میکرب معده باید به پزشک مراجعه کنید و داروهای تجویزی پزشک را سر ساعت برای مدت تعیین شده مصرف نمایید.
      پرز معده بیرون زدگیهای سطح داخلی معده است که بصورت طبیعی وجود دارد. پودر آب پنیر افتیمونی هیچ تاثیر سوئی روی این پرزها ندارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام
    من شنیدم اگر تا چهار شب قبل خاب یک قاشق
    ماءاجبن افتیمونی بایک لیوان آب بخوری میکروب معده خوب میشه درسته؟
    آیا باعث اسحال داعم میشه این پودر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لطفا این چند نکته را بخوانید:
      ۱- میکرب معده فقط و فقط با مصرف آنتی بیوتیک هایی که پزشک برای شما تجویز می کند درمان می شود. میکرب معده غیر از این با هیچ روش دیگری درمان نمی شود.
      ۲- پودر آب پنیر نمی تواند میکرب معده را درمان کند.
      ۳- پودر آب پنیر ممکن است با سیستم گوارش برخی افراد ناسازگاری ایجاد کند و باعث اسهال شود اما این اسهال در همه مصرف کنندگان اتفاق نمی افتد و با کاهش دوز یا قطع مصرف برطرف می شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لطفا این چند نکته را بخوانید:
      ۱- میکرب معده فقط و فقط با مصرف آنتی بیوتیک هایی که پزشک برای شما تجویز می کند درمان می شود. میکرب معده غیر از این با هیچ روش دیگری درمان نمی شود.
      ۲- پودر آب پنیر نمی تواند میکرب معده را درمان کند.
      ۳- پرز معده یعنی برآمدگی های سطح داخلی معده که وجودشان طبیعی است و نباید از بین بروند.
      ۴- پودر آب پنیر ضرری به پرزهای معده نمی زند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  4. سلام
    پودر مالجبین آفتینونی برای دفع سودا معحزه میکند من خیلی از طریق پزشکان و داروهای شیمیایی پیگیری کردم ولی نتیجه ای نگرفتم هم اکنون دوازده روز است که صبح ناشتا دوقاشق غذاخوری این پودر را مصرف میکنم برایم عالی بوده حتی خوابم هم تنظیم شده…

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. سلام وقت بخیر
    من چند روز دارم این پودر رو‌مصرف میکنم دچار ورم شدید معده شدم
    آیا به خاطر این مصرف این پودر است؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگر منظورتان از ورم معده، نفخ است، بله مصرف ماء الجبن افتیمونی ممکن است در برخی از افراد سبب نفخ شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  6. من نزدیک به دو ماهه برای پسوریازیس از آب پنیر استفاده می‌کردم از مدتی پیش اضطراب و دلشوره بدی پیدا کردم، از دو روز پیش که قطع کردم اضطرابم کمتر شده لطفأ راهنمایی بفرمایید ً

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام.
      آب پنیر دارای خواص فراوان برای رفع اضطراب میباشد. با این حال این ماده برای شما اثر برعکس گذاشته است. اگر داروی دیگری استفاده نمیکنید و اطمینان دارید که اضطراب به خاطر این داروست، پیشنهاد میشود با پزشک متخصص طب سنتی مشورت بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع

عوارض قرص آرژی زینک پلاس

عوارض قرص آرژی زینک پلاس چیست؟

کپسول آرژی زینک پلاس یوروویتال یک مکمل تقویتی برای کودکان و نوجوانان (بالای ۱۲ سال) است که به بهبود رشد استخوان‌ها و قد آن‌ها کمک

قرص هماتینیک برای پوست صورت

خرید قرص هماتینیک برای پوست صورت

حتما تا به حال نام قرص هماتینیک را به عنوان یکی از معروف‌ترین و بهترین قرص‌های آهن ایرانی شنیده‌اید. کپسول هماتینیک رازک از جمله مکمل‌های