عوارض پماد ام جی چیست
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

شقاق و هموروئید شایع‌ترین عارضه‌های مقعدی هستند که معمولا در اثر یبوست مزمن، فشار بیش از حد در حین زایمان، زور زدن در هنگام اجابت مزاج، نشستن‌های طولانی مدت و عدم فعالیت بدنی، در طی سال‌ها ایجاد می‌شود. این بیماری‌ها سبب التهاب و خونریزی در  ناحیه مقعد می شوند.  هموروئید  در مراحل پیشرفته‌تر سبب خروج زائده‌هایی از این ناحیه می‌شود. در اکثر مواقع این حالت برای بیمار بسیار آزاردهنده است ، زیرا وجود حس درد، سوزش، خارش و سنگینی در ناحیه مقعد، اجازه نشستن و فعالیت‌‌های روزمره را از فرد می‌گیرد.

پماد ام جی باریج یک داروی گیاهی برای درمان هموروئید و شقاق است. این پماد گیاهی تاثیر خوبی بر زخم‌های مقعدی داشته و عوارض این دو بیماری از جمله التهاب، خارش و درد را کاهش می‌دهد. عصاره گیاه مورد، ماده موثر پماد ام جی است که خاصیت ضد التهاب و آرامش بخش داشته و به رفع علائم ناشی از هموروئید و شقاق کمک زیادی می‌کند. در ادامه این مطلب با عوارض پماد مقعدی ام جی از مقاله مجله آنلاین مفید طب به آن آشنا خواهیم شد.

معرفی پماد مقعدی ام جی 

شرکت داروسازی باریج اسانس به منظور درمان شقاق مقعد (Anal fissure) و رفع علائم ناشی از بواسیر مانند درد، خارش، خونریزی و سنگینی مقعد و زورپیچ (Tenesmus) محصولی با نام پماد ام جی باریج ارائه کرده که از اسانس گیاه مورد (Myrtus communis) تهیه شده است.  تحقیقات و مطالعات انجام شده بر روی این گیاه نشان داده است “مورد” یکی از موثر‌ترین گیاهان برای درمان موضعی هموروئید است و منقبض کننده عروق می‌باشد.

گیاه “مورد” استفاده شده در این پماد ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب و التیام بخش است و نقش موثری در بهبودی زخم‌ها دارد. اسانس به دست آمده از این گیاه خاصیت ضد احتقان داشته و عرق تهیه شده از گیاه مورد نیز قابض و بندآورنده می‌باشد. از ویژگی ضد عفونی کننده این گیاه برای درمان بیماری‌های دیگری چون آفت دهان و تبخال نیز استفاده می‌شود. 

خرید پماد ام جی ۲۰ گرمی باریج

معرفی پماد مقعد ام جی
گیاه مورد استفاده شده در این پماد ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب و التیام بخش است که نقش موثری در بهبودی زخم‌ها دارد.

ترکیبات پماد مقعدی ام جی 

گیاه مورد ضد باکتری و ضد قارچ، ضد التهاب و التیام بخش بوده و در بهبود زخم‌ها موثر است. عرق تهیه شده از برگ و گل آن، قابض و بندآورنده خون است. مونوترپن‌ها و سس کوئی ترپن‌های موجود در اسانس مورد اثر ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونی کننده دارند و در طب عامیانه از اسانس مورد برای رفع علائم هموروئید استفاده شده است. همچنین اسانس مورد ضد احتقان و قابض است. در یک مطالعه برای تعیین یون‌های وازواکتیو در گیاهانی که به طور موضعی و سیستمیک برای درمان هموروئید استفاده می‌شوند، پژوهشگران نتیجه گرفتند گیاه مورد که از جمله گیاهان استفاده شده برای درمان موضعی هموروئید است، دارای یون‌های وازواکتیو به ویژه یون‌های منقبض کننده عروق است. همچنین این گیاه در این محصول اثرات درمانی برای هموروئید دارد.

موارد مصرف پماد ام جی 

از این پماد باریج برای موارد زیر استفاده می‌شود.

  • رفع علائم بواسیر
  • کمک به درمان شقاق مقعد 
  • کاهش تورم، قرمزی و التهاب ناحیه مقعد
  • کاهش درد ناشی از بواسیر یا شقاق

قیمت پماد ام جی ۳۰ گرمی باریج

نحوه مصرف پماد ام جی برای بواسیر 

در صورتی که پزشک معالج دستور دیگری نداده باشد، به مدت ۲ هفته، روزانه ۲ بار، هر بار ۱ اپلیکاتور از راه مقعد استفاده شود. همچنین قبل از مصرف پماد ناحیه مقعد را با آب ولرم به خوبی تمیز نمایید.

عوارض پماد ام جی 

در صورت مصرف بیش از مقادیر توصیه شده، احتمال بروز عوارض پماد ام جی مانند واکنش‌های حساسیتی موضعی وجود دارد. قبل از مصرف این دارو، اطمینان از تشخیص صحیح درجه هموروئید ضروری است، چرا که پماد ام جی در هموروئید درجه ۱ و ۲ استفاده دارد. در صورت مشاهده هرگونه عارضه یا تشدید علائم، مصرف دارو را متوقف و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. 

عوارض پماد ام جی
تا به حال، به جز حساسیت عوارضی برای پماد ام جی گزارش نشده است.در صورت مشاهده واکنش‌های حساسیتی بهتر است با پزشک و یا داروساز مشورت کنید.

موارد احتیاط مصرف

  • روی ساعد مقدار کمی بزنید و تا ۲۴ ساعت صبر کنید، در صورت مشاهده نشدن هرگونه قرمزی و یا التهابی می‌توانید از این پماد استفاده کنید.
  • اگر دچار هموروئید هستید، حتما قبل از مصرف پماد ام جی از تشخیص صحیح درجه هموروئید اطمینان حاصل فرمایید. پماد ام جی در هموروئید درجه ۱ و ۲ استفاده دارد.

تداخل دارویی پماد ام جی 

  • این پماد نباید با سایر داروهای موضعی به صورت همزمان مصرف شود.

جمع‌ بندی درباره عوارض پماد ام جی 

پماد مقعدی ام جی باریج از اسانس گیاه دارویی مورد (Myrtol) تهیه شده که باعث کاهش التهاب مقعد، سوزش و خارش و زخم این ناحیه شده و هموروئید و علائم آن را درمان کرده و از مشکلات آن می کاهد. تا به حال به جز حساسیت عوارضی برای پماد ام جی گزارش نشده است. در صورت مشاهده واکنش‌های حساسیتی بهتر است با پزشک و یا داروساز مشورت کنید. برای خرید پماد ام جی و و انواع محصولات برای درمان بواسیر می‌توانید به صفحه اصلی داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه فرمایید.

خرید انواع محصولات درمان بواسیر

سوالات متداول 

پماد ام جی باریج برای چه بیمارانی تجویز می‌شود؟

پماد ام جی باریج برای رفع علائم ناشی از بواسیر (هموروئید) درجه یک و دو مانند خونریزی، درد، سوزش و سنگینی مقعد و زورپیچ و همچنین درمان شقاق مقعد (فیشر مقعد) تجویز می‌شود.

دستور مصرف پماد ام جی چیست؟

پماد ام جی باید روزی ۲ بار و هر دفعه یک اپلیکاتور پر شده از طریق مقعد استفاده شود. بهتر است قبل از استفاده، ناحیه مقعد با آب ولرم به خوبی پاک و شسته شود.

آیا پماد ام جی یک داروی گیاهی است؟

بله، پماد ام جی یک داروی گیاهی است. این دارو از گیاه مورد تهیه شده است.

منع مصرف پماد ام جی باریج در چه مواردی است؟

پماد ام جی باریج منع مصرف خاصی ندارد ولی در صورت مشاهده هرگونه حساسیت یا تشدید علائم، مصرف دارو را متوقف و با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

18 دیدگاه دربارهٔ «عوارض پماد ام جی چیست؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام دوست گرامی. پماد ام جی در حقیقت خارش را باید کم کند اما در مواردی به علت مصرف بیش از مقدار لازم ممکن است دچار واکنش های حساسیتی نسبت به ابن دارو شوید. توصیه میشود چند روزی مقادیر کمتری را استفاده نمایید و باز هم اگر خارش برطرف نشد برای جای گزینی درمان با پزشک خود مشورت نمایید. با احترام دکتر داروساز

  1. سلام من موقع استفاده از پماد انتی فیشر باریج دچار سوزش شدید میشم ولی بعد چند دقیقه رفع میشه
    آیا طبیعیه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، مقداری سوزش پس از استفاده از پماد مقعدی ام جی طبیعی می‌باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، بله مقداری سوزش در هنگام استفاده از پماد ام جی طبیعی و به علت وجود گیاه مورد موجود در آن می‌باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      این دارو اثر هورمونی و مرتبط با سیکل ماهیانه ندارد. شما باید علت های دیگر و مصرف داروهای دیگر و یا مشکلات زمینه ای هورمونی را بررسی کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ممکن است نسبت به گیاه مورد موجود در این محصول حساسیت داشته باشید. مصرف را قطع کنید و به جای پماد ام جی از محصولات آنتی هموروئید فاقد مورد مانند پماد هموروهرب استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پماد ام جی بصورت داخل مقعد قابل استفاده است. مقدار کمی سوزش عارضه اسانس مورد موجود در این محصول است و خطرناک نیست اما اگر شدت این سوزش در شما زیاد است بهتر است به جای ام جی، از یک محصول فاقد اسانس مورد، مانند پماد هموروهرب استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ام جی یک پماد مقعدی است و تغییر بوی دهان با آن تا به حال گزارش نشده است. به هر حال از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. 
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام،من بعد مصرف دچار خارش شدید شده ام، آیا مصرف داروی تریامسینولون ان ان اشکالی ندارد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تریامسینولون ان ان پمادی است که در بسیاری از موارد حساسیت پوستی ایجاد می کند. بهتر است برای تسکین حساسیت پوستی از یک کورتون دیگر استفاده کنید. توجه داشته باشید کورتون موضعی را نهایتا دو یا سه روز باید استفاده کنید و مصرف طولانی تر توصیه نمی شود. ضمنا نوع کورتون مصرفی بهتر است توسط پزشک و پس از معاینه ضایعه تجویز شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پماد ام جی معملا سبب سوزش موضع نمی شود. با توجه به اینکه شدت سوزش در شما زیاد است، بهتر است از ادامه مصرف خودداری کنید. ممکن است پوست شما نسبت به اسانس مورد حساسیت داشته باشد.

      می توانید بجای پماد ام جی، از محصول دیگری که فاقد اسانس مورد باشد استفاده کنید. اگر مشکل شما هموروئید است، پماد هموروهرب گل دارو و اگر شقاق است، پماد آنتی فیشر باریج مناسب می باشد. لینک محصولات به ترتیب:
      https://www.mofidteb.com/product/145
      https://www.mofidteb.com/product/963
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره