پماد ام جی خوبه یا رکتول؟

پماد ام جی خوبه یا رکتول
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

شقاق و هموروئید، شایع‌ترین عارضه‌های مقعدی هستند که معمولا در اثر یبوست مزمن، فشار بیش از حد در حین زایمان، زور زدن زیاد در هنگام اجابت مزاج، نسشتن‌های طولانی مدت و عدم فعالیت بدنی در گذشت سال‌ها ایجاد می‌شود. این بیماری‌ها سبب ملتهب شدن ناحیه مقعد و در مراحل پیشرفته‌تر، خروج زائده‌هایی از این ناحیه می‌شود. این حالت برای بیمار بسیار آزاردهنده است. زیرا وجود حس درد، سوزش، خارش و سنگینی در ناحیه مقعد، اجازه نشستن و فعالیت‌های روزمره را از فرد می‌گیرد. اگر به دنبال پماد مقعدی مناسب برای درمان بواسیر هستید، پماد ام جی و پماد رکتول دو نمونه از محبوبترین داروهای گیاهی کمک‌کننده به این عارضه هستند. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب بررسی می‌کنیم که پماد ام جی خوبه یا رکتول. با ما همراه باشید. 

پماد مقعدی ام جی باریج

پماد ام جی باریج، یک داروی گیاهی برای درمان هموروئید و شقاق است. این پماد گیاهی تاثیر خوبی بر ضایعات مقعدی داشته و عوارض بواسیر و شقاق از جمله التهاب، خارش و درد را کاهش می‌هد. عصاره گیاه مورد، ماده موثره پماد ام جی است که خاصیت ضد التهاب و آرامبخش داشته و به رفع علائم ناشی از هموروئید و شقاق کمک زیادی می‌کند. 

شرکت باریج اسانس پماد ام جی را در دو محصول ۲۰ گرمی و ۳۰ گرمی تولید کرده است که شما می‌توانید بر اساس نیاز، گزینه مناسب را انتخاب و تهیه کنید.

خرید پماد ام جی ۲۰ گرمی

خرید پماد ام جی ۳۰ گرمی

مکانیسم اثر پماد ام جی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای درمان بیماری‌ها از گیاهان دارویی استفاده کنند. برای درمان بواسیر و یا هموروئید استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. گیاه مورد یکی از گیاهانی است که در کشور خودمان رویش دارد و از برگ آن به عنوان یک ترکیب دارویی استفاده می‌کنند. اسانس برگ گیاه مورد موجود در پماد ام جی ضد باکتری، ضد قارچ و قابض است.

همچنین این گیاه خاصیت ضد التهابی و ضد احتقان دارد و برای درمان بواسیر و شقاق مقعد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.  مونوترپن‌ها و سسکوئی ترپن های موجود در اسانس مورد اثر ضدعفونی کننده دارند. 

گیاه مورد یکی از گیاهان استفاده‌شده برای درمان موضعی هموروئید است. در واقع مطالعه‌ای برای تعیین یون‌های وازواکتیو در گیاهانی که به طور موضعی و سیستمیک برای درمان بواسیر استفاده می‌شوند، انجام شده‌است. در این مطالعه، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که گیاه مورد دارای یون‌های وازواکتیو به ویژه یون‌های منقبض کننده عروق است و دارای اثرات درمانی در هموروئید می‌باشد.

ویژگی‌ها و خواص پماد مقعدی ام جی باریج
گیاه مورد خاصیت ضد التهابی و ضد احتقان دارد و برای درمان بواسیر و شقاق مقعد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

پماد گیاهی مقعدی رکتول خرمان

پماد رکتول خرمان یکی دیگر از فرآورده‌های گیاهی به شکل پماد است که سال‌هاست در بازار دارویی ایران به منظور درمان انواع هموروئید و شقاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پماد نیز حاوی عصاره گیاه مورد است و همه خواص آن را که در بخش قبل گفتیم، داراست.

عصاره گیاه مورد حاوی مواد موثری از جمله سینئول، میرتنول، پی نن، ژرانیول، لینالول و کامفن است. این ترکیبات خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی دارند. بنابراین مصرف کرم گیاهی رکتول می‌تواند به قطع خونریزی در ناحیه مقعد کمک کند و با متوقف کردن فعالیت باکتری‌ها و قارچ‌ها، عفونت ناحیه مقعد را از بین ببرد.

به علاوه، عموما اسانس‌ها خاصیت بی‌حس‌ کنندگی دارند که این خاصیت به دلیل جذب سریع و تاثیر بر میلین اعصاب اعمال می‌شود. میرتول موجود در این داروی گیاهی، نیز دارای این خاصیت است و به همین دلیل، با استفاده از رکتول، می‌توان تاثیر میرتول موجود در آن را در کاهش درد و خارش در ناحیه مقعد تجربه کرد.

خرید پماد رکتول خرمان

مکانیسم اثر پماد رکتول

ترکیب تشکیل دهنده پماد رکتول گیاه مورد با غلظت ۵ درصد است. همانطور که در مکانیسم اثر پماد ام جی گفته شد، این گیاه به کاهش التهاب بافت مقعدی، سوزش، خارش و زخم این ناحیه کمک می‌کند و هموروئید و علائم آن را درمان می‌کند. بنابراین پماد گیاهی رکتول، اثرات ضد التهاب قوی دارد.

در طب سنتی از گیاه مورد سبز همواره در جهت بهبود خارش و تحریکات ناشی از گزش حشرات استفاده می‌شده است. این گیاه دارای اثرات ضد احتقان است و بر همین اساس به شکل بخور برای رفع احتقان سیستم تنفسی کاربرد دارد. ترکیبات آسیل فلورو گلوسینول، ترکیبات جدیدی هستند که به تازگی در عصاره گیاه مورد کشف شده‌اند. این ترکیبات خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال قوی دارند و از تجمع باکتری‌ها در ناحیه مقعد جلوگیری می‌کند. 

پماد ام جی خوبه یا رکتول؟

پماد ام جی باریج و پماد رکتول هر دو از عصاره گیاه مورد تشکیل شده‌است. هر دو محصول دارای خواص ضد التهابی قوی هستند و اثرات درمانی خوبی در رفع هموروئید و شقاق مقعدی دارند. همچنین پماد ام جی و رکتول برای کاهش و تسکین فوری درد و خارش مقعد در اثر این مشکلات، مفید و موثر واقع می‌شوند. بنابراین در پاسخ به سوال «پماد ام جی خوبه یا رکتول؟» باید گفت از آن جایی که پماد ام جی بر اساس وجود ۷/۵-۶ درصد ا و ۸-سینئول در دارو استاندارد شده و پماد رکتول حاوی میرتول ۵ درصد است، نمی‌توان از لحاظ تاثیرگذاری، آن‌ها را به صورت علمی با هم مقایسه کرد. اما از جهات دیگر می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • هر دو محصول پماد ام جی و پماد رکتول، توسط شرکت‌های معتبر داروسازی در ایران تولید شده و مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند.
  • با توجه به نظرات مصرف کنندگان، این دو پماد هر دو مورد استقبال قرار گرفته و رضایت آن‌ها را جلب کرده است.
  • پماد ام جی باریج در دو محصول ۲۰ گرمی و ۳۰ گرمی در بازار موجود است. پماد رکتول در بسته ۲۰ گرمی قابل تهیه می‌باشد.
  • قیمت این دو محصول با مقایسه تیوپ ۲۰ گرمیِ ام جی و رکتول، به هم نزدیک است اما قیمت پماد رکتول کمی پایین‌تر است.
  • تعداد اپلیکاتورهای موجود در بسته بندی پماد ام جی، یک عدد است. در حالی که تعداد این اپلیکاتورها در بسته پماد رکتول، ۸ عدد است که به استفاده راحت‌تر این محصول کمک می‌کند.

در نهایت توصیه می‌کنیم به توصیه پزشک یا داروساز که با توجه به مشکل شما پیشنهاد داده‌اند، توجه کنید. در صورتی که توصیه خاصی دریافت کرده نکرده‌اید، با توجه به قیمت پایین‌تر و تعداد اپلیکاتورهای بیشتر پماد رکتول، می‌توانید استفاده از این محصول را در نظر بگیرید.

جمع بندی «پماد ام جی خوبه یا رکتول»

امیدواریم با اطلاعاتی که با شما به اشتراک گذاشتیم، به پاسخ سوال پماد ام جی خوبه یا رکتول رسیده باشید. اگر پرسش دیگری در زمینه انتخاب بهترین پماد برای درمان بواسیر، برای شما به وجود آمده است، در قسمت پایینی صفحه محصول، یعنی بخش نظرات ثبت کنید. متخصصین ما در داروخانه آنلاین مفید طب به شما پاسخ خواهد داد. 

خرید داروی بواسیر

سوالات متداول

آیا پماد ام جی برای بیرون زدگی‌های مقعد و درمان آن‌ها خوب است؟

در هموروئید (بواسیر) درجه ۱ که زائده‌ای هنوز بیرون نزده و در هموروئید درجه ۲ که زائده‌ها از مقعد خارج می‌شوند اما شدید نیستند. استفاده از پماد ام جی می‌تواند به کاهش التهاب ، درد، خارش و بازگشت آن‌ها به داخل مقعد کمک کند. اما در مورد هموروئید درجه ۳ و ۴ به راه‌های درمان جدی‌تری نیاز است.

پماد گیاه ام جی برای درمان شقاق تاثیر دارد؟

بله، عصاره گیاه مورد موجود در پماد ام جی خاصیت قابض، ضد التهاب و آنتی باکتریال داشته و به درمان زخم شقاق کمک می‌کند.

استفاده از پماد رکتول سبب درمان شقاق و هموروئید می‌شود؟

بله، استفاده منظم از این پماد تا زمان تعیین شده اثرات خوبی روی علائم بیماری داشته و به مرور زمان شقاق و هموروئید را درمان می‌کند.

برای بهبود کامل تا چه مدت باید مصرف پماد رکتول را ادامه داد؟

مدت زمان استفاده از کرم گیاهی رکتول بسته به درجه، شدت و نوع بیماری متفاوت است. اما باید حداقل زمان تعیین شده برای مصرف (۴ روز) رعایت شود. بهتر است درمان طولانی‌تر زیر نظر پزشک باشد.

آیا می‌توان از پماد رکتول برای کودکان استفاده کرد؟

با توجه به اینکه برای درمان فیشر و هموروئید در کودکان گاهی درمان‌های دیگری (مانند داروهای آنتی بیوتیک) تجویز می‌شود، مصرف پماد رکتول برای کودکان نیاز به تجویز پزشک دارد.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط