آیا قرص سیستین ب۶ چاق می‌کند؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

آیا قرص سیستین ب۶ چاق می‌کند؟ سیستین ب ۶ یک مکمل غذایی مفید است که عموما برای درمان ریزش مو پیشنهاد می‌گردد. برخی از مصرف کنندگان درباره این قرص و دیگر مولتی ویتامین‌ها باورهای نادرستی دارند. از جمله این باورهای نادرست، احتمال افزایش وزن با مصرف قرص سیستین ب ۶ است. در‌ واقع قرص سیستین ب ۶ چنین خاصیتی ندارد و به طور مستقیم نمی‌تواند باعث چاقی باشد.

این مطلب از مجله سلامت مفید طب به نقد و بررسی قرص سیستین ب ۶ اختصاص دارد. مخاطبان محترم می‌توانند در ادامه از موارد کاربرد،‌ فواید و عوارض جانبی این قرص اطلاع پیدا کنند. همچنین قرص سیستین ب ۶ رازک به عنوان نمونه‌ای پر طرفدار به شما معرفی می‌گردد. لطفا با ما همراه باشید.

کاربرد قرص سیستین ب ۶

در بخش مقدمه به این موضوع اشاره کردیم که قرص سیستین ب ۶ عموما برای کمک به درمان ریزش مو تجویز می‌شود. ترکیبات موثری که در این مکمل غذایی وجود دارند به سلامت موها، ناخن‌ها و پوست کمک می‌کنند. همچنین اگر پزشک تشخیص بدهد بدن شما با کمبود ویتامین ب ۶ مواجه است، قرص سیستین پیشنهاد می‌شود. به طور کلی قرص سیستین ب ۶ در موارد زیر مفید است:

  • کمک به درمان ریزش مو

قرص سیستین ب ۶ حاوی مقادیری از ویتامین ب ۶، ال سیستین، زینک و آرژنین است. تمام این ریز مغذی‌ها می‌توانند به رشد و استحکام موها کمک کنند. توجه داشته باشید که قرص سیستین ب ۶ مانند دیگر مکمل‌های غذایی، کاربرد درمانی ندارد بلکه به واسطه تأمین ریزمغذی‌های ضروری، در روند درمان ریزش مو مؤثر است. ریزش مو به هر دلیلی (غیر از عامل ژنتیکی) اتفاق بیفتد، قرص سیستین ب ۶ می‌تواند برای رفع مشکل مؤثر باشد زیرا رشد مجدد موها را تسریع می‌نماید. همان طور که در مقدمه اشاره کردیم، قرص سیستین ب ۶ رازک نمونه ایرانی و پرطرفدار این نوع مکمل است. بنابراین نیاز به انتخاب محصولات خارجی نخواهید داشت.

قرص سیستین ب6 به همراه رژیم لاغری
قرص سیستین ب ۶ رازک یک محصول ایرانی و پرطرفدار حاوی ویتامین ب ۶، ال سیستین، زینک و آرژنین است.
  • مکمل غذایی در رژیم‌های لاغری

لازم است فرد برای کاهش وزن، میزان انرژی دریافتی را کاهش دهد. بدیهی است که حجم غذاها در رژیم غذایی لاغری کمتر می‌شود. به همین دلیل پزشکان متخصص تغذیه مکمل‌های غذایی مانند سیستین ب ۶ را پیشنهاد می‌کنند. برخی افراد پس از اجرای طولانی مدت رژیم لاغری، دچار ریزش مو می‌شوند. به همین دلیل مصرف قرص سیستین ب ۶ در پیشگیری از این مشکل مؤثر است. اگر در حال حاضر رژیم لاغری دارید، حتما مساله مصرف مکمل‌های غذایی را جدی بگیرید. بر اساس دستورات پزشک، مکمل‌های غذایی را به طور منظم مصرف کنید. در پاسخ به این پرسش که آیا قرص سیستین ب۶ چاق می‌کند یا نه؟ نگران نباشید زیرا اساسا کاربرد این قرص برای افزایش وزن نیست.

  • مقابله با بی‌اشتهایی عصبی

عوامل متعددی مانند استرس، اختلالات اضطراب، افسردگی ومی‌توانند باعث بی‌اشتهایی عصبی شوند. معمولا افرادی که به بی اشتهایی عصبی مبتلا شده‌اند، به اندازه کافی غذا مصرف نمی‌کنند و پس از مدتی بدن آن‌ها با کمبود انواع ویتامین‌ها و مینرال‌ها مواجه می‌گردد. تمام این عوامل به صورت زنجیره‌وار به یکدیگر مرتبط می‌شوند تا جایی که سلامت بیمار به خطر می‌افتد. پزشک متخصص تغذیه و پزشک متخصص اعصاب و روان علاوه بر تجویر دارو، ممکن است برخی مکمل‌ها را نیز پیشنهاد کنند. برای مثال قرص سیستین ب ۶ یا قرص آیزن پلاس برای ریزش مو و همچنین تامین برخی مینرال‌ها و ویتامین‌های ضروری پیشنهاد می‌شوند.

زینک و ویتامین ب ۶ باعث افزایش اشتها و میل به غذا خوردن می‌شوند. همچنین با تأمین ریزمغذی‌های ضروری در ریزش مو مؤثر هستند (بی اشتهایی عصبی در طولانی مدت با ریزش مو همراه است). پس آیا قرص سیستین ب۶ چاق می‌کند؟ خیر. این مکمل می‌تواند باعث افزایش اشتها شود. اگر اضافه وزن دارید یا نگران چاقی هستید، تنها کافی است پس از مصرف قرص سیستین ب ۶ میزان مصرف غذاها را کنترل کنید. این قرص به خودی خود باعث چاقی شما نمی‌شود.

برخی مصرف کنندگان درباره مکمل‌های دیگر نیز چنین پرسشی دارند. برای مثال آیا قرص فولایرون زینک چاق کننده است؟ در حالی که فولایرون زینک نیز مانند سیستین ب۶ در برخی افراد باعث افزایش اشتها شده و به طور مستقیم عامل افزایش وزن نیست.

بی اشتهایی عصبی
گاهی اوقات افراط در رژیم لاغری، علایمی از بی‌اشتهایی عصبی است.

نکته مهم:

بیماری‌های روحی متعددی وجود دارند که باعث کاهش اشتها می‌شوند. شناخته شده‌ترین آن‌ها بی اشتهایی عصبی یا آنورکسیا است که فرد بسیار لاغر شده اما تصور می‌کند همچنان اضافه وزن دارد. متأسفانه در دنیای امروز، با وجود الگو‌های غیر واقعی برای زیبایی ظاهر، این بیماری در بین دختران جوان بسیار شایع شده است. اگر فرزند نوجوان شما از ظاهر خود ناراضی است و به صورت افراطی رژیم‌های لاغری را دنبال می‌کند حتما به یک متخصص روان درمانی مراجعه نمایید.

عوارض جانبی قرص سیستین ب ۶

عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف قرص سیستین ب ۶ گزارش نشده است. مانند دیگر مکمل‌های غذایی،‌ مصرف بی‌رویه این قرص ممکن است باعث مشکلاتی در بدن شود. افرادی که به بیماری‌ها و اختلالات کلیوی، قلبی عروقی، ضعف سیستم ایمنی، بیماری‌های مزمن تنفسی، دیابت ومبتلا هستند باید پیش از مصرف سیستین ب ۶ با پزشک متخصص مشورت کنند. همچنین خانم‌های باردار و مادران شیرده لازم است برای مصرف هر گونه مکمل غذایی تحت نظر متخصص زنان باشند.

به نظر شما آیا قرص سیستین ب۶ چاق می‌کند؟

با بررسی کاربرد‌های قرص سیستین ب ۶ متوجه شدیم که این مکمل غذایی باعث افزایش وزن نمی‌شود. با این حال بسیاری از مصرف کنندگان درباره افزایش اشتها بعد از مصرف این قرص صحبت کرده‌اند. اگر پزشک یا داروساز قرص سیستین ب ۶ را به شما پیشنهاد کرده‌اند نگران چاقی نباشید. فقط کافی است میزان و نوع غذاهایی را که در طول شبانه‌روز مصرف می‌کنید، کنترل نمایید. چنانچه میل غذا خوردن در شما بسیار زیاد شد از سبزیجات کم کالری مانند کاهو استفاده کنید.

معرفی قرص سیستین ب ۶ رازک

قرص سیستین ب۶ رازک محصولی با کیفیت است که در داخل کشور تولید می‌گردد. این مکمل غذایی حاوی ال سیستین، ویتامین B6، آرژنین و زینک است. ترکیبات قرص سیستین ب ۶ در درمان ریزش مو مؤثر بوده و می‌توانند کمبود برخی ریزمغذی‌ها را در بدن جبران کنند. علاوه بر کاربرد این قرص در جلوگیری از ریزش مو می‌توان فواید دیگری برای سیستین ب ۶ نام برد. برای مثال افزایش استحکام ناخن و بازگرداندن نشاط پوست از جمله فواید این مکمل غذایی هستند. از آنجایی که مقادیری از زینک در قرص سیستین ب ۶ وجود دارد، مصرف این محصول می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر مانند نحوه مصرف، تداخل دارویی و همچنین خرید سیستین ب۶ رازک روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص سیستین ب۶

سخن پایانی

مصرف مکمل‌های غذایی مجاز می‌توانند در حفظ سلامت ما مؤثر باشند. اگر در زمینه مکمل‌های غذایی و یا دارو‌ها سؤالاتی دارید برای آگاهی بیشتر فقط به پزشک یا داروساز مراجعه کنید. در بسیاری موارد باور‌های نادرست باعث می‌شوند از مصرف برخی دارو‌ها یا مکمل‌های مفید منصرف شوید. در فضای مجازی سؤال « آیا قرص سیستین ب۶ چاق می‌کند » به کرات پرسیده می‌شود. با مطالعه این مطلب متوجه شدید که سیستین ب ۶ به خودی خود عامل افزایش وزن نیست بلکه در برخی افراد باعث افزایش اشتها می‌شود. این مشکل را با کنترل مواد غذایی و مصرف بیشتر سبزیجات حل کنید و نگران چاقی نباشید.

برای کسب اطلاعات صحیح و تخصصی می‌توانید از داروسازان داروخانه آنلاین مفید طب مشاوره بگیرید. پرسش‌های خود را درباره قرص سیستین ب ۶ در بخش نظرات ثبت نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول

سیستین ب۶ چیست؟

سیستین ب ۶ یک مکمل غذایی مفید است که عموما برای درمان ریزش مو پیشنهاد می‌شود. ترکیبات موثری که در این مکمل غذایی وجود دارند به سلامت موها، ناخن‌ها و پوست کمک می‌کنند.

عوارض جانبی قرص سیستین ب۶ چیست؟

عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف قرص سیستین ب ۶ گزارش نشده است. مانند دیگر مکمل‌های غذایی،‌ مصرف بی‌رویه این قرص ممکن است باعث مشکلاتی در بدن شود. افراد مبتلا به بیماری‌ها و اختلالات خاص و همینطور خانم‌های باردار و مادران شیرده باید پیش از مصرف سیستین ب ۶ با پزشک متخصص مشورت کنند.

آیا قرص سیستین ب۶ چاق میکند؟

این مکمل غذایی باعث افزایش وزن نمی‌شود. با این حال بسیاری از مصرف کنندگان درباره افزایش اشتها بعد از مصرف این قرص صحبت کرده‌اند. اگر پزشک یا داروساز قرص سیستین ب ۶ را به شما پیشنهاد کرده‌اند نگران چاقی نباشید. فقط کافی است میزان و نوع غذاهایی را که در طول شبانه‌روز مصرف می‌کنید، کنترل نمایید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره