ایا قرص جینکورا خواب اور است؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص جینکورا از جمله محصولات گیاهی موثر در تقویت حافظه و عملکرد مغز است که به بهبود بیماری آلزایمر و پیشگیری از آن نیز کمک می‌کند. این قرص که از عصاره گیاه جینکوبیلوبا تهیه می‌شود، در تسکین لنگش متناوب و سرگیجه موثر شناخته شده و باعث افزایش تمرکز خواهد شد. سوالی که مصرف‌کنندگان این داروی گیاهی پرسیده‌اند این است که ایا قرص جینکورا خواب اور است؟ در این مقاله با بررسی تمامی موارد مصرف قرص جینکورا اهورا دارو و عوارض آن به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

جینکورا چیست؟

تحقیقات نشان داده، مغز افراد بالغ می‌تواند سلول‌های تازه‌ای تولید کند که در میزان یادگیری و قدرت حافظه مؤثر هستند. اما با افزایش سن و تاثیر آسیب‌های محیطی میزان تولید این سلول‌های جدید کاهش یافته و در نتیجه در سنین بالا، مشکلاتی از قبیل کاهش تمرکز، فراموشی، اختلال حواس، عدم تعادل در حرکت و زوال عقل، عملکرد مغز ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کاهش حافظه به صورت خفیف و در اثر افزایش سن، خیلی جای نگرانی ندارد و طبیعی است اما از دست دادن تدریجی حافظه که به دلیل یک بیماری مانند آلزایمر ایجاد شود، می‌تواند جدی و نگران‌کننده باشد. در بسیاری از موارد درصورتی که کاهش حافظه و تضعیف آن زود تشخیص داده شود، قابل درمان و پیشگیری خواهد بود. اما اگر تشخیص داده نشود، به مرور زمان بدتر شده که این مسئله درمان را سخت‌تر می‌کند.

تقویت و تغذیه مغز می‌تواند آسیب‌های مغزی را جبران کرده و از بروز آلزایمر جلوگیری کند. قرص جینکورا محصولی از شرکت اهورا دارو است که به واسطه عصاره برگ‌های گیاه ضد آلزایمر جینکوبیلوبا در تقویت حافظه، تسکین لنگش متناوب، عدم تعادل و صدمات عملکردی مغز مانند گیجی، وزوز گوش و سردرد همراه با ناراحتی خلقی و اضطراب تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خرید قرص جینکورا

با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که ایا قرص جینکورا خواب اور است یا خیر؟

قرص جینکورا برای چیست؟

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، ترکیب اصلی قرص جینکورا اهورا دارو، عصاره خشک جینکوبیلوبا بوده که خواص زیادی در تقویت حافظه، بهبود عملکرد مغز، درمان سرگیجه و وزوز گوش از خود نشان داده است. کهن دار یا گینکو که با نام علمی جینکوبیلوبا (Ginkgo Biloba) شناخته می‌شود، درختی بزرگ با برگ‌های بادبزنی شکل است. این گیاه یکی از قدیمی‌ترین گونه‌های درختی روی زمین است.

عصاره خالص برگ جینکوبیلوبا جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد که به همین دلیل می‌تواند در تقویت حافظه و توانایی فکری تاثیر داشته باشد. عصاره‌های استاندارد شده برگ جینکوبیلوبا برای درمان انواع بیماری‌ها و نارسایی‌های ذهنی و فیزیکی مرتبط با سن مانند آلزایمر، اسکیزوفرنی، پارکینسون، نقص حافظه مرتبط با سن (AAMI)، ناتوانی مغزی، افسردگی و اضطراب به کار می‌رود.

کاربرد دیگر جینکوبیلوبا، در درمان طنین مزمن گوش یا زنگ گوش، لنگش متناوب، سرگیجه مزمن، نارسایی‌های جنسی، درد معده، ایجاد لخته در رگ و سایر اختلالات قلبی، عروقی و اعصاب مرکزی است. به طور کلی می‌توان ویژگی‌ها و موارد مصرف قرص جینکورا تحت تاثیر عصاره جینکوبیلوبا را به صورت زیر بیان کرد:

  • تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز
  • جلوگیری و بهبود بیماری آلزایمر
  • افزایش گردش خون در مغز
  • درمان سرگیجه و لنگش متناوب
  • درمان وزوز گوش و صدا در گوش
  • تسکین صدمات عملکردی مغز مانند گیجی و سردرد همراه با ناراحتی خلقی و اضطراب

قرص جینکورا برای حافظه و آلزایمر

عصاره جینکوبیلوبا موجود در قرص جینکورا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌‌های قدرتمند است که اجازه نمی‌دهد رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و مویرگ‌های مغز آسیبی برسانند. از طرفی هم این گیاه موجب افزایش گردش خون در مویرگ‌ها شده که به همین واسطه قند بیشتری به نورون‌ها رسانده می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که سلول‌ها انرژی از دست رفته خود بر اثر افزایش سن را دوباره به دست بیاورند. بدین ترتیب جینکوبیلوبا روی تقویت حافظه و افزایش تمرکز تأثیر می‌گذارد.

در مورد آلزایمر نیز تحقیقات نشان داده است که عصاره جینکوبیلوبا با اثر آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله آلکالوئیدها و اسیدهای آلی، از نورون‌های حساس مغز در برابر آسیب پلاک‌های بتا آمیلوئید که عامل اصلی ایجاد آلزایمر در مغز هستند، محافظت می‌کند. از همین رو قرص جینکورا برای پیشگیری و بهبود بیماری آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرص جینکورا برای لنگش متناوب

منظور از لنگش متناوب، درد کرامپی است که در قسمت پایینی پا به هنگام راه رفتن ایجاد می‌شود و معمولا بعد از استراحت چند دقیقه‌ای از بین می‌رود. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که خون کافی به عضلات پا نمی‌رسد. این بیماری شریانی محیطی در اثر تنگی پیش‌رونده شریان‌ها در یک یا هر دو پا ایجاد شده و تظاهری از تصلب شرایین سیستماتیک است که احتمالا منجر به حوادث قلبی-عروقی می‌شود. به همین دلیل درمان آن اهمیت زیادی دارد. علاوه بر ورزش درمانی و درمان‌های دارویی، مصرف داروهای حاوی عصاره جینکوبیلوبا مانند قرص جینکورا نیز یکی از گزینه‌های دارودرمانی این بیماری است.

خرید قرص جینکورا
جهت خرید قرص جینکورا اهورا دارو با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

قرص جینکورا برای وزوز گوش

وزوز گوش یا تینیتوس به معنی شنیدن صدا یا زنگ زدن گوش است. این مسئله بسیار شایع بوده و اگرچه ناخوشایند است اما معمولا نشانه مشکل مهمی نیست. در برخی اوقات وزوز گوش نشانه‌ای از یک اختلال مزمن مانند از دست دادن شنوایی مرتبط با سن، آسیب شنوایی یا اختلال در سیستم گردش خون می‌باشد.

قرص جینکورا به واسطه دارا بودن عصاره جینکوبیلوبا می‌تواند مشکلات موجود در گردش خون را به حداقل برساند. این گیاه از دیرباز برای رفع وز وز گوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی موجود در عصاره جینکوبیلوبا می‌تواند آسیب‌های مغزی را کاهش داده و به خون‌رسانی بهتر مغز کمک کند.


تا اینجا با خواص و موارد مصرف قرص ضد آلزایمر جینکورا به خوبی آشنا شدیم. قبل از اینکه به پرسش مطرح شده در این مقاله یعنی “ایا قرص جینکورا خواب اور است؟” پاسخ دهیم، بهتر است نکات لازم در مورد مصرف این قرص را با هم بررسی کنیم.

نحوه مصرف قرص جینکورا

جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص جینکورا بهترین راه مشورت با پزشک و عمل کردن طبق نسخه تجویزی است. اما در صورتی که پزشک دستوری توصیه نکرده باشد، می‌توانید مطابق با دستورالعمل پیشنهادی بروشور این محصول عمل کنید:

  • برای معالجه ارگان‌های مغزی مشروط به اختلالات توان: سه بار در روز هر بار ۱-۲ قرص 
  • برای تمدید بهبودی و بیماری گرفتگی عروق و عضلات: سه بار در روز هر بار ۱ قرص یا دو بار در روز هر بار ۲ قرص
  • برای سرگیجه و صدا در گوش و سردرد: سه بار در روز هر بار ۱ قرص یا دو بار در روز هر بار ۲ قرص

قرص جینکورا جهت مصرف بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال تهیه و فرآوری شده است. به علت نبود آزمایشات کافی در مورد کودکان از استفاده این دارو در اطفال زیر ۱۲ سال خودداری کنید. توصیه می‌شود این دارو را طبق دستور پزشک یا بروشور محصول مصرف نمایید و از استفاده بیش از حد دارو در یک نوبت اجتناب کنید. بهتر است این قرص را با مایع فراوان میل نمایید.

زمان مصرف قرص جینکورا

بهتر است پزشک طول دوره درمان و مدت زمان مصرف قرص جینکورا اهورا دارو را برای شما تعیین کند. تاثیرگذاری این قرص سریع نبوده و احتیاج به زمان کافی دارد. زمان معالجه هر یک از موارد مصرف جینکورا به صورت زیر است:

  • معالجه ارگان‌های مغزی مشروط به اختلالات توان: حداقل ۸ هفته
  • تمدید بهبودی و بیماری گرفتگی عروق و عضلات: حداقل ۶ هفته
  • سرگیجه و صدا در گوش و سردرد: بین ۶ تا ۸ هفته

تداخل دارویی قرص جینکورا

ممکن است بین جینکورا و داروهای ضد پلاکت و ضد انعقاد، مونو آمین اکسیداز، آسپرین، داروهای ضد صرع و ضد تشنج و نیکاردپین تداخل وجود داشته باشد. لذا توصیه می‌شود بیمارانی که این قبیل داروها را مصرف می‌کنند قبل از استفاده با پزشک خود مشورت نمایند.

افرادی که نمی‌توانند لاکتوز را تحمل کند (حساسیت و یا عدم تحمل نسبت به لاکتوز) از مصرف داروی جینکورا خوداری نمایند، زیرا در این صورت ممکن است دچار ناراحتی روده و معده و یا اسهال شوند.

عوارض قرص جینکورا بیلوبا

به طور کلی قرص جینکورا در صورتی که مطابق با میزان توصیه شده مصرف گردد، عوارض جانبی شدیدی به دنبال نخواهد داشت. اما برخی عوارض خفیف گوارشی و در موارد بسیار نادر حساسیت پوستی در اثر تماس با میوه جینکو و عوارض گوارشی، در اثر مصرف این دارو ممکن است بروز کند.

ایا قرص جینکورا خواب اور است؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از سوالاتی که در مورد قرص جینکورا و عوارضی که ممکن است ایجاد کند پرسیده می‌شود، این است که ایا قرص جینکورا خواب اور است یا خیر؟

برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم قرص جینکورا حاوی عصاره جینکوبیلوبا بوده که در عوارض احتمالی این گیاه چنین موردی ذکر نشده است. در مورد قرص جینکورا نیز این قضیه صدق می‌کند و در بروشور این محصول مطلبی مبتنی بر تاثیر خواب آلودگی بر اثر مصرف جینکورا ثبت نشده است. لذا می‌توان گفت بعد از مصرف قرص جینکورا احساس خواب‌آلودگی در فرد مصرف‌کننده ایجاد نخواهد شد.

قیمت قرص جینکورا

در این مقاله با بررسی قرص تقویت حافظه جینکورا و تمامی کاربردهای آن، به بیان نکات لازم در مورد مصرف این محصول پرداختیم. همچنین به این پرسش که ایا قرص جینکورا خواب اور است یا نه نیز پاسخ دادیم. همانطور که مشاهده کردید این قرص دارای خاصیت خواب‌آوری نبوده و در عوارض این محصول چنین موردی ذکر نشده است. لذا می‌توانید از قرص جینکورا به منظور تقویت حافظه، بهبود عملکرد مغز، تسکین لنگیدن متناوب، درمان سرگیجه و وزوز گوش استفاده کنید.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص جینکورا و سایر مکمل‌ها مانند انواع قرص و شربت تقویت حافظه خارجی و ایرانی به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید شربت تقویت حافظه خارجی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های تقویت حافظه و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض قرص جینکورا برای وزوز گوش چیست؟

قرص جینکورا اهورا دارو یک فرآورده حاوی عصاره جینکوبیلوبا است که به بهبود صدمات مغزی مانند تضعیف حافظه، کاهش تمرکز، لنگش متناوب و سرگیجه را کمک می‌کند. یکی از موارد مصرف قرص جینکورا برای وزوز گوش است که گیاه جینکوبیلوبا در درمان آن موثر شناخته شده است و در صورت مصرف مطابق با مقدار توصیه شده پزشک یا بروشور محصول هیچ عوارضی ایجاد نخواهد کرد.

قرص دکتر اهورا جینکورا چیست؟

قرص جینکورا یک محصول ایرانی است و توسط شرکت داروسازی اهورا دارو تهیه و تولید می‌شود. این قرص همانند نمونه‌های خارجی به خوبی در زمینه تقویت حافظه موثر عمل می‌کند. قرص جینکورا برای کمک به درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر عمل می‌کند و در تسکین لنگیدن متناوب و صدمات مغزی مثل سرگیجه، سردرد، وزوز گوش، کاهش تمرکز و تضعیف حافظه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص جینکوبیلوبا در هنگام صبح و به همراه صبحانه است. دوز معمول برای مصرف این قرص به میزان ۴۰ میلی‌گرم جینکوبیلوبا در هر وعده و به فاصله هر ۸ ساعت می‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و