حفظ سلامت استخوان با قرص مگنیفورت
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول مگنیفورت (Magniforte) یک محصول منحصر به فرد می‌باشد که حاوی ویتامین‌های B1، B6، ویتامین‌های D3، ویتامین‌های K2 تا K7 و منیزیم دریایی است. تفاوت منیزیم دریایی با دیگر املاح منیزیم در این است که وجود ترکیبات دیگری به همراه منیزیم موجود در آن می‌تواند به فراهمی زیستی منیزیم کمک کند. با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا شما را با خواص بی‌نظیر قرص مگنیفورت آشنا کرده و طریقه مصرف آن را به اطلاعتان برسانیم. همچنین درباره تاثیر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر صحبت می‌کنیم.

اثرات و فواید مصرف کپسول مگنیفورت (Magniforte)

مصرف منیزیم و بخصوص مصرف کپسول مگنیفورت می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. یکی از تاثیرات قابل توجه منیزیم، اثر آن بر سیستم عصبی است. به عنوان مثال افرادی که دردهای عصبی دارند و یا به دنبال راهی برای رفع اثرات بی‌حسی، درد و گزگز اندام‌ها بعد از انجام جراحی هستند، مصرف مگنیفورت و منیزیم می‌تواند به رفع این عارضه کمک کند.

مصرف منیزیم بخصوص به همراه ویتامین B6 که در کپسول های مگنیفورت نیز وجود دارد می‌تواند در کاهش علائم خلقی سندرم پیش از قاعدگی و نیز درد و احتباس آب در این دوره موثر باشد. استفاده از منیزیم به تنهایی و یا به همراه ترکیبات دیگر می‌تواند به درمان انواع افسردگی و اضطراب‌های خفیف تا متوسط کمک کند و توانسته است تاثیر خود را در داشتن خوابی با کیفیت و سالم اثبات کند.

سلامت استخوان‌ها با مگنیفورت

از دیگر خواص منیزیم می‌توان به تاثیر آن بر سیستم حرکتی اشاره نمود. منیزیم نقش مهمی در ریتم انقباض، استراحت عضلات ایفا کرده و سبب حفظ سلامت استخوان‌ها و کاهش سرعت تحلیل استخوان می‌شود. مصرف ویتامین‌های گروه K در کنار منیزیم می‌تواند به منیزیم در این زمینه کمک کند.

همه ما از نقش ویتامین D3 آگاه هستیم و خوب می‌دانیم که استفاده از آن برای حفظ سلامت دستگاه اسکلتی بدن بسیار ضروری است. به همین جهت پزشکان متخصص گاهی برای افرادی که دیسک کمر، زانو درد و یا دردهای مفصلی و عضلانی دارند، مکمل‌های منیزیم، ویتامین K وD3 همچون مگنیفورت را تجویز می‌کنند. در بخش های بعدی مقاله به تاثیر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر و کمردرد به صورت جداگانه می‌پردازیم.

ترکیبات موجود در مگنیفورت می‌توانند تاثیر بسزایی در قند خون، فشار خون، چربی خون و به طور کلی سلامت دستگاه قلبی عروقی داشته باشند.

خرید مگنیفورت از مفیدطب

فواید دریافت منیزیم کافی

اگر منیزیم به میزان کافی از رژیم غذایی دریافت شود، می‌تواند در کاهش ابتلا به بیماری‌های احتقانی قلب و عروق، انواع سکته‌ها موثر باشد. اگر اطفال نیز منیزیم را به میزان کافی دریافت کنند، ریسک ابتلای آن‌ها به دیابت نوع ۲ کم می‌شود.

همچنین اگر افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ منیزیم را به صورت صحیح دریافت کنند و کمبود منیزیم نداشته باشند، کمتر دچار برخی از عوارض دیابت می‌شوند. مصرف دوزهای توصیه شده منیزیم می‌توانند در کاهش چربی خون و بهبود پروفایل چربی خون نیز مؤثر باشند. گاهی اوقات کمبود منیزیم می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون را تشدید کند.

شاید علاقه‌مند باشید: منیزیم در چه مواد غذایی وجود دارد؟

تاثیر مکمل‌های منیزیم مانند مگنیفورت در چاقی و لاغری

کمبود برخی از املاح و ویتامین‌ها می‌تواند سبب از دست دادن اشتها و کاهش وزن گردد و یا بالعکس. به عنوان مثال کمبود منیزیم می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود، در نتیجه با رفع این کمبود، احتمال دارد وزن شما نسبت به قبل کاهش یابد. ویتامین‌های گروه B همچون ویتامین B1 و B6 موجود در مگنیفورت، می‌توانند عکس این قضیه عمل نمایند و کمبود آن‌ها سبب کاهش وزن شما می‌شود.

تاثیر مگنیفورت بر ریزش مو

کپسول مگنیفورت چه تاثیری در ریزش مو دارد؟

ریزش مو انواع مختلفی دارد که به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود، برخی از انواع ریزش مو به دلیل کمبود ریز مغذی ها به وجود می‌آیند. منیزیم و B6 نقش موثری در حفظ ساختار فولیکول مو دارند. کاهش و کمبود B6 در مردان می‌تواند باعث ریزش مو شود. ویتامین D3 تاثیرات فراوانی در حفظ سلامت بدن داشته و می‌تواند در حفظ سلامت پوست و مو مؤثر باشد.

طریقه مصرف قرص مگنیفورت

معمولا توصیه می‌شود که روزی یک تا دو عدد از کپسول‌های مگنیفورت مصرف شود، مگر آن که پزشک دستور دیگری به شما داده باشد که در این صورت مصرف آن طبق دستور پزشک ارجعیت دارد. بهتر است این دارو را بعد از غذا و با معده پر مصرف شود.

چه افرادی به مکمل‌های منیزیم نیاز دارند؟

در ادامه لیستی از افرادی که ممکن است به مکمل منیزیم همچون مگنیفورت احتیاج یابند را برایتان آورده‌ایم:

  • کسانی که کمبود منیزیم دارند. متاسفانه کمبود منیزیم تا زمانی که شدت نیابد با علائم خاصی مشخص نمی‌شود، اما گاهی بی‌حسی، گز گز دست و پا، بی‌حالی و قوت نداشتن عضلات می‌تواند نشان‌دهنده کاهش منیزیم در بدن باشد.
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افرادی که دچار سوء جذب هستند.
  • کسانی که به صورت مزمن از داروهای ضد اسید معده مانند امپرازول، پنتو پرازول و غیره استفاده می‌کنند.
  • افرادی که تاکرولیموس استفاده می‌کنند، ممکن است که دچار کمبود منیزیم شوند.
  • میانسالان
  • افرادی که به صورت مزمن داروهای کورتونی مصرف می‌کنند.
  • کسانی که از داروهای ادرار آور و یا از انواع استروژن ها استفاده می‌کنند.
  • مصرف اغلب ویتامین‌های موجود در مگنیفورت در دوران بارداری و شیردهی لازم است اما بهتر است برای تجویز دقیق و تنظیم دوز آن‌ها در این دوران به پزشک خود مراجعه کنید.

تداخل دارویی قرص مگنیفورت

مصرف مگنیفورت می‌تواند با برخی از داروها مانند لوودوپا، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای قلبی و یا حتی برخی از مکمل‌های گیاهی تداخل داشته باشد. قبل از شروع مصرف مگنیفورت بهتر است لیستی از داروهایی که به صورت مزمن استفاده می‌کنید را به پزشک یا داروساز خود ارائه دهید تا او بتواند در مورد تداخلات احتمالی آن به شما مشاوره دهد.

در صورت مصرف مداوم مگنیفورت، منیزیم موجود در آن ممکن است در نتایج برخی آزمایش‌ها مانند آزمایش کلسیم، برخی از آزمایشات کبدی و آزمایش تستوسترون و غیره اثر بگذارد.

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر و کمر درد

بسیاری از متخصصین مغز و اعصاب و ارتوپدی، برای بیماران با دردهای حاد یا مزمن کمر، مکمل‌های منیزیم مخصوصا مگنیفورت تجویز می‌کنند. علت این محبوبیت مگنیفورت چیست؟ اثر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر و کمر درد را به تفکیک اجزای آن بر اساس شواهد علمی و بالینی بررسی می‌کنیم:

ویتامین د ۳: اصلی‌ترین ویتامینی که کمبود آن می‌تواند منجر به بروز دردهای استخوانی و مفصلی از جمله کمر درد بشود، ویتامین د ۳ است. جدیدترین مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که دچار دردهای شدید کمر هستند به احتمال زیاد دچار کمبود ویتامین د۳ هستند. هر کپسول مگنیفورت حاوی ۴۰۰ واحد ویتامین د۳ است که میتواند بخش زیادی از نیاز روزانه به ویتامین د ۳ را تامین کرده و از کمبود آن جلوگیری کند.

ویتامین‌های گروه ب: هر یک کپسول مگنیفورت حاوی ۹۹ میلی‌گرم ویتامین ب ۱ و ۲۰ میلی‌گرم ویتامین ب ۶ است. ویتامین‌های گروه ب، از جمله این دو ویتامین، برای سلامت کارکرد استخوان‌ها و عضلات ضروری هستند و کمبود آنها می‌تواند باعث دردهای عصبی یا گزگز دست و پا بشود. جدای از این، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین‌های گروه ب در کنار داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (مثل ایبوپروفن، ناپروکسن، دیکلوفناک، سلکوکسیب و…) می‌تواند باعث کاهش شدت درد و بهبود توانایی حرکت و فعالیت روزمره در بیماران مبتلا به درد کمر بشود، مخصوصا در افرادی که دیگر درد آن‌ها با داروهای شیمیایی کنترل نمی‌شود.

منیزیم: حضور منیزیم کافی در تشکیل و عملکرد ماتریکس استخوان‌ها و عضلات ضروری است. منیزیم از اصلی‌ترین املاحی است که نقش مستقیم در انقباض و انبساط عضلات دارد. پژوهش‌ها ضرورت حضور منیزیم کافی را برای حفظ عملکرد عضلات حمایتگر از ستون فقرات و مهره‌های کمری، به خوبی نشان داده‌اند. درصورتی که کمبود منیزیم منجر به اختلال در عملکرد این عضلات بشود، درد کمر مقاوم و شدیدتر خواهد بود. همینطور، بعضی از مطالعات نشان داده‌اند مصرف مکمل منیزیم مخصوصا در خانم‌ها می‌تواند حدود ۸٪ ریسک ابتلا به فتق دیسک کمر را کاهش بدهد.

ویتامین کا ۲: ویتامین کا ۲ در واقع هدایتگر کلسیم از بافت‌ها به استخوان است و برای حفظ سلامت استخوان و مهره‌های کمر، ضروری است. با توجه به اینکه کمبود ویتامین کا ۲ شایع است، حضور مقدار کافی از این ویتامین در مگنیفورت (۵۰ میکروگرم) می‌تواند قابل توجه و موثر باشد. مطابق نتایج برخی پژوهش‌های بالینی، مصرف روزانه ۴۵ میکروگرم ویتامین کا ۲ می‌تواند باعث افزایش تراکم استخوان و کاهش ریسک آسیب و شکستگی استخوان از جمله‌ مهره‌های کمری تا ۸۰٪ بشود.

بنابراین با توجه به شواهد علمی موجود درباره ترکیبات مگنیفورت، مگنیفورت می‌تواند به عنوان یک مکمل مناسب در افراد مبتلا به کمر درد های مزمن استفاده شود.

ویدیو معرفی قرص مگنیفورت

در ویدیو زیر می توانید توضیحات خانم دکتر ضحا مرتضوی در مورد قرص مگنیفورت را مشاهده کنید:

سخن پایانی

در این مقاله به این پرداختیم که کپسول مگنیفورت یکی از مکمل‌های بی‌نظیر منیزیم است که می‌تواند در کاهش علائم خلقی سندرم پیش از قاعدگی، سلامت استخوان‌ها و حفظ سلامت پوست و مو موثر واقع شود.همچنین تاثیر کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر و کمردرد را نیز بررسی کردیم.

شما می‌توانید سولات خود را در مورد این دارو و نحوه مصرف آن در صفحه مگنیفورت در سایت داروخانه آنلاین مفید طب با ما در میان گذاشته تا متخصصین مفیدطب به آن‌ها پاسخ دهند.

خرید مگنیفورت از مفیدطب

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «کپسول مگنیفورت مکملی مناسب برای تأمین منیزیم بدن»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف روزانه مگنیفورت در کنار مصرف دو روز در هفته قرص اولترا ویتامین دی مانعی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      بابت این که نظرتون رو به اشتراک گذاشتین متشکریم
      برای شما آرزوی سلامتی داریم🌺

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از مگنیفورت در بهبود دردهای عصبی مانند درد سیاتیک موثر است.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره