عوارض کپسول فست ران
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

بسیاری از افراد وقتی با مشکلات غضروف و مفاصل مواجه می شوند، ترجیح می‌دهند از داروهایی با ترکیبات گیاهی استفاده کنند. کپسول فست ران یکی از بهترین گزینه‌ها برای برای افرادی است که آرتروز دارند. کپسول فست ران، که محتوی روغن سویا و آووکادو است، انتخاب بسیاری از افرادی است که از التهاب مفصل رنج می برند. با این حال، این محصول هم ممکن است عوارضی داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم در مورد عوارض کپسول فست ران صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کپسول فست ران چیست؟

کپسول فست ران برای کنترل درد و التهاب مفاصل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو برخی از مولکول‌ها و مسیرهای مرتبط با استئوآرتریت را مهار می‌کند. بدین ترتیب می‌تواند از تخریب غضروف‌ها جلوگیری کرده و عملکرد مفاصل را بهبود بخشد. در بسته‌بندی این دارو، ۱۵ عدد کپسول وجود دارد که باید روزانه یک عدد مصرف شود. کپسول فست ران، مکمل گیاهی است و از عصاره غیرصابونی آووکادو و سویا تولید می‌شود.

از جمله خواص کپسول فست ران می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ترمیم بافت همبند و کلاژن
  • تحریک سنتز پروتئوگلیکان‌ها
  • کاهش درد و التهاب مفاصل
  • کمک به بهبود عملکرد مفاصل
  • بهبود علائم آرتروز و روماتیسم مفصلی
  • جلوگیری از تخریب و کمک به بازسازی غضروف‌ها

خرید کپسول فست ران

مکانیسم اثر قرص فست ران به چه صورت است؟

کپسول فست ران کاملاً گیاهی است و سنتز پروتئوگلایکان، کلاژن و بازسازی غضروف را تحریک می‌کند. بدین ترتیب غضروف به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد. همچنین کپسول فست ران، اثر مهاری روی نوعی آنزیم تجزیه کننده کلاژن (کلاژناز تیپ دو) و همچنین نوعی میانجی درد و التهاب (پروستاگلاندین ئی دو) دارد. ترکیبات کپسول فست ران به شرح زیر است:

  • آووکادو: این گیاه سرشار از ویتامین‌های C، K ، H ، E، D، B و A و اسیدهای چرب ضروری است که به کاهش درد و التهاب مفصل و نرم شدن آن‌ها کمک می‌کند.
  • سویا: ایزوفلاون های موجود در این گیاه در کاهش التهاب مفاصل نقش موثری دارند. سویا نیز در روند بازسازی غضروف‌ها و بهبود عملکرد مفاصل نقش دارد.

مقدار مصرف کپسول فست ران در طی روز به چه صورت است؟

در طی روز تنها یک‌بار از کپسول فست ران پس از غذا یا به همراه آن مصرف کنید.

کپسول فست ران چه عوارضی دارد؟

همان‌طور که گفتیم، کپسول فست ران فواید بسیاری برای تسکین درد و التهاب مفاصل دارد. با این حال، هر دارویی ممکن است عوارضی هم داشته باشد.

 البته ناگفته نماند که کپسول فست ران،‌ کمترین عوارض را در میان مکمل‌های مفاصل و غضروف دارد. از جمله عوارض مصرف کپسول فست ران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوزش و درد معده

از جمله شایع‌ترین عوارض کپسول فست ران، عوارض گوارشی است. عوارض گوارشی بر اثر مصرف هر مکمل غذایی و دارویی ممکن است به وجود آید. برای کاهش احتمال بروز عوارض گوارشی، فست ران را با معده پر میل کنید و تا بیست دقیقه دراز نکشید.

آلرژی و حساسیت نسبت به قرص فست ران

اگر حین مصرف قرص فست ران شاهد علائمی مانند تورم زبان و گلو یا خارش و سوزش پوستی بودید، دچار واکنش آلرژیک شده‌اید. آلرژی و حساسیت نسبت به سویا و آووکادو نادر است؛ اما ممکن است به وجود آید. در صورتی که این علائم را مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک خود مراجعه کنید.

حالت تهوع

حالت تهوع هم ممکن است در اثر مصرف کپسول فست ران پیش بیاید. اگر حین مصرف قرص فست ران، حالت تهوع و استفراغ به شما دست داد، قرص را همراه با غذا مصرف کنید.

مسمومیت دارویی فست ران

محصولات دارویی حتی اگر گیاهی باشند، در صورت مصرف بیش از حد ممکن است سبب مسمومیت دارویی شوند.دوز معمول فست ران روزی یک عدد است. بهتر است از مصرف مقادیر بیشتر خودداری کنید، مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد.

کپسول قرص فست ران در بارداری و شیردهی

تاثیرات کپسول فست ران در بانوان باردار و شیرده بررسی نشده است. به همین دلیل، و به دلیل احتمال وجود خطر برای جنین یا نوزاد، مصرف کپسول فست ران در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

تداخل دارویی کپسول فست ران

به طور دقیق نمی‌توان گفت که قرص فست ران با چه داروهایی تداخل دارد، اما پزشکان توصیه می‌کنند که این قرص را با داروهای ضدانعقاد خون مصرف نکنید، زیرا ممکن است تداخل دارویی داشته باشند.

پیش از شروع مصرف داروی فست ران حتماً با پزشک مشورت کنید و اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید، با پزشک خود در میان بگذارید.

موارد منع مصرف

کپسول فست ران در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد. همچنین تاثیرات این دارو در کودکان بررسی نشده است و لذا نباید توسط کودکان استفاده شود.

نکاتی که نباید فراموش کنید!

در مورد مصرف هر دارویی باید نکات خاص آن را بدانید و رعایت کنید. علاوه بر عوارض کپسول فست ران که به آن اشاره شد، این توصیه‌ها را به یاد داشته باشید:

 مقدار مصرف کپسول قرص فست ران را بدون مشورت با پزشک افزایش ندهید.

  • این محصولرا در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد نگه‌داری کنید.
  • کپسول فست ران را در بسته‌بندی اصلی نگه‌داری کنید.
  • کپسول فست ران باید دور از دسترس اطفال و در محل خشک و خنک نگه‌داری شود.
  • کپسول فست ران را از مراکز معتبر مانند داروخانه اینترنتی مفیدطب خریداری کنید.

سخن آخر

کپسول فست ران برای درمان التهاب مفاصل و در افرادی که آرتروز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص از ترکیبات کاملاً گیاهی تولید می‌شود. مصرف فست ران با وجود مزایایی که دارد، شامل عوارضی هم می‌شود. با این حال، می‌توان گفت که عوارض داروی فست ران خیلی به ندرت پیش می‌آید و با رعایت توصیه‌های پزشک و مصرف دارو تحت نظر پزشک، عوارضی بروز نخواهد کرد. اگر می‌خواهید قرص فست ران را بخرید، می‌توانید به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، از شما متشکریم.

خرید کپسول فست ران


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره