قطره فروگلوبین؛ بهترین قطره آهن خارجی برای نوزادان

قطره فروگلوبین برای نوزادان
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

براساس آماری که در سال ۹۶ منتشر شده، بیش از ۶۰ درصد زنان، به خصوص در دوران بارداری، دچار کمبود آهن هستند و از این تعداد، ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز کم خونی فقر آهن را تجربه می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که تعداد زیادی از نوزادان در کشور ما با کمبود آهن و گاهی، در پی آن کم خونی ناشی از فقر آهن به دنیا می‌آیند. آهن یکی از عناصر ضروری و حیاتی برای بدن است که به تغذیه‌ی بافت‌ها و اندام‌های بدن کمک کرده و نقش مهمی در رشد آن‌ها دارد. به همین دلیل هم به والدین توصیه می‌شود در نوزادی از قطره آهن برای رفع کمبود آهن نوزاد خود استفاده کنند. یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌های آهن نوزادان، قطره فروگلوبین است. این قطره آهن خارجی نوزادان زیادی را از کمبود آهن نجات داده و سبب بهبود رشد آن‌ها شده است.

اگر نوزادی دارید که به کمبود آهن مبتلا است یا بارداری هستید و از حالا به دنبال یک محصول خوب برای تقویت رشد کودک خود می‌گردید، این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را از دست ندهید. در این مطلب می‌خواهیم شما را بیشتر با قطره فروگلوبین آشنا کنیم و به نگرانی‌ها و سؤالات شما درباره‌ی این مکمل آهن نیز پاسخ دهیم.

ویژگی‌های قطره آهن فروگلوبین

  • پیشگیری از ایجاد کم خونی ناشی از فقر آهن در نوزادان و کودکان
  • مؤثر برای درمان کمبود آهن نوزادان و کودکان
  • افزایش میل به غذا خوردن نوزاد و کودک
  • بدون رنگ و طعم دهنده مصنوعی
  • طعم سازگار با ذائقه‌ی کودکان
  • طعم سازگار با ذائقه‌ی کودکان
  • افزایش انرژی کودکان

ترکیبات قطره فروگلوبین؛ قطره آهن خارجی برای نوزاد

هر میلی لیتر از این قطره آهن نوزاد حاوی ۱۵ میلی گرم آهن المنتال است. در قطره فروگلوبین برای نوزادان، علاوه بر آهن، ویتامین C نیز وجود دارد. این ویتامین جذب آهن را به طور قابل توجهی در بدن افزایش می‌دهد و اثرگذاری آن را در بدن افزایش می‌دهد. علاوه بر این، خود ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی، بهبود متابولیسم بدن و رشد بهتر کودک کمک می‌کند.

ترکیبات قطره آهن فروگلوبین
قطره فروگلوبین علاوه بر آهن، ویتامین C را هم برای جذب بهتر این عنصر در ترکیبات خود دارد.

 مقدار دقیق ترکیبات قطره آهن فروگلوبین را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

ترکیبات مقدار در هر میلی لیتر
Ferrous Sulfate (فروس سولفات) ۷۵ mg (معادل ۱۵ میلی گرم آهن)
Ascorbic Acid (ویتامین C) ۲۰ mg

قطره فروگلوبین ساخت کجاست؟

این قطره آهن خارجی در لابراتوار شرکت ویتابیوتیکس انگلستان تهیه شده است. شرکت ویتابیوتیکس  تاکنون مکمل‌های تغذیه‌ای باکیفیتی وارد بازار کرده که قطره فروگلوبین نیز یکی از آن‌هاست. کیفیت بالای قطره فروگلوبین باعث شده به یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌های آهن در داروخانه‌ها تبدیل شود. در ادامه بیشتر از فواید این قطره آهن خارجی می گوییم.

قطره خوراکی فروگلوبین برای چیست؟

اگر بخواهیم از کاربردهای قطره خوراکی فروگلوبین بگوییم، باید به خواص آهن در بدن اشاره کنیم. این عنصر خواص زیادی برای بدن دارد که مهم‌ترین آن اکسیژن رسانی و خونرسانی به تمام سلول‌های بدن است. کمبود آهن، ظرفیت هموگلوبین‌های خون را برای انتقال اکسیژن کاهش می‌دهد و باعث می‌شود سلول‌های بدن به خوبی تغذیه نشوند؛ زیرا آهن نقش انتقال دهنده‌ی ملکول های اکسیژن را در بدن به عهده دارد.

فواید قطره فروگلوبین برای نوزادان
قطره فروگلوبین برای رفع کمبود آهن، کم خونی ناشی از فقر آهن، ضعف سیستم ایمنی، بی اشتهایی و کند شدن سرعت رشد در نوزادان بسیار موثر است.

علاوه بر این، آهن در تقویت سیستم ایمنی و افزایش گلبول‌های سفید خون نیز نقش دارد و مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زا را افزایش می‌دهد. در نتیجه کمبود آهن مشکلات پایه‌ای از جمله بی اشتهایی، ضعف و بی حالی، مشکلات یادگیری و رفتاری، تأخیر در یادگیری مهارت‌های حرکتی، ضعف سیستم ایمنی، کاهش سرعت رشد ذهنی و جسمی و… را برای نوزادان ایجاد می‌کند. از این رو، نقش آهن در بدن نوزادان شیرخوار از بزرگسالان پررنگ‌تر است.

خرید سریع قطره فروگلوبین

مقدار آهنی که در قطره فروگلوبین ویتابیوتیکس وجود دارد، می‌تواند کمبود آهن نوزادان را از ۷ ماهگی تا ۱ سالگی تأمین کند و از بروز مشکلاتی که بالاتر اشاره کردیم، جلوگیری کند.

عوارض قطره فروگلوبین برای کودکان

وارد شدن مقدار قابل توجهی از آهن به روده‌ها، ممکن است برای نوزادان مشکلات گوارشی از جمله یبوست یا رفلاکس ایجاد کند. به همین دلیل هم والدینی که به دنبال بهترین شربت آهن برای کودکان خود هستند، بیشتر به دنبال شربت یا قطره‌ای با کمترین عوارض گوارشی می‌گردند.

عوارض قطره فروگلوبین برای نوزادان
با رعایت نکات ساده می توان عوارض قطره آهن فروگلوبین را در نوزادان کاهش داد.

نکته‌ی مهم این است که در بیشتر موارد یک قطره آهن خوب که نیاز بدن نوزاد را رفع می‌کند، به طور طبیعی باعث ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود. قطره فروگلوبین نیز با داشتن ۱۵ میلی گرم آهن از این قاعده مستثنی نیست. اما با توجه به اهمیت مصرف قطره آهن در نوزادان، می‌توان این عوارض را با راهکارهای مختلف کاهش داد.

شما می‌توانید میزان مصرف روزانه‌ی قطره آهن فروگلوبین را به دفعات بیشتری تقسیم کنید تا آهن مورد نیاز، به آرامی وارد بدن کودک شده و عوارض آن به حداقل برسد.

نحوه مصرف قطره آهن فروگلوبین برای نوزادان

بهترین زمان مصرف قطره آهن فروگلوبین در نوزادان، در فواصل بین شیردهی است. زیرا در این مواقع هم عوارض قطره آهن کاهش می‌یابد و هم کلسیم موجود در شیر مانع جذب آهن در روده نمی‌شود. مقدار مصرف آن نیز برای سنین مختلف به شرح زیر است:

  • نوزادان زیر ۱ سال: روزانه ۱ میلی لیتر یا طبق تجویز پزشک
  • کودکان بالای ۱ سال: روزانه ۱ میلی لیتر یا طبق تجویز پزشک

سؤالات شما درباره قطره آهن فروگلوبین

حال که به طور کامل ویژگی‌ها، کاربردها و عوارض این قطره آهن آشنا شدید، در ادامه به سوالاتی که ممکن است در هنگام خرید قطره فروگلوبین برایتان ایجاد شود پاسخ می‌دهیم. این سؤالات در واقع از نگرانی‌های والدین نشات می‌گیرد که در ادامه با پاسخ به آن‌ها، این نگرانی‌ها را برطرف می‌کنیم.

قطره خوراکی فروگلوبین دندان را سیاه می‌کند؟

قطره خوراکی فروگلوبین نیز مانند اکثر قطره‌های آهن موجود در بازار ممکن است باعث سیاه شدن دندان نوزادان و کودکان شود. اما با چند راهکار بسیار ساده می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت. کافی است قطره را با سرنگ استریل یا قطره چکان در انتهای دهان (حلق) نوزاد بچکانید تا با دندان‌هایش تماسی نداشته باشد یا پس از دادن قطره، با یک پنبه‌ی مرطوب دندان‌های کودک را تمیز کنید.

آیا قطره فروگلوبین اشتها آور است؟

از آنجا کمبود آهن باعث ضعف و بی حالی و بی اشتهایی شدید در نوزادان و کودکان می‌شود، تأمین آهن مورد نیاز بدن نوزادان، باعث بازگشت اشتهای آن‌ها به حالت طبیعی شده و میل به غذا خوردن را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

تفاوت شربت و قطره فروگلوبین چیست؟

شربت آهن فروگلوبین ب۱۲ در واقع یک مکمل مولتی ویتامین مینرال است که علاوه بر آهن، ویتامین‌های گروه B، زینک، ویتامین C، کلسیم و… را نیز درون خود دارد و برای کودکان یک سال به بالا و بزرگسالان بسیار مناسب است.

خرید سریع شربت فروگلوبین ب۱۲

 لازم به ذکر است که مصرف شربت فروگلوبین یا هرگونه مکمل مولتی ویتامین برای نوزادان توصیه نمی‌شود. از طرفی قطره‌ی فروگلوبین تنها حاوی آهن و ویتامین سی بوده و کمبود آهن نوزادان را برطرف می‌کند.

قطره فروگلوبین چه ویتامینی دارد؟

قطره خوراکی فروگلوبین علاوه بر آهن، ویتامین C نیز دارد. این ویتامین برای جذب بهتر آهن و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید و مؤثر است.

از قطره آهن فروگلوبین چند قطره در روز به نوزاد بدهیم؟

میزان مصرف قطره آهن با توجه به شدت کمبود این عنصر در بدن هر نوزاد متفاوت است. بهتر است میزان دقیق مصرف آن توسط پزشک اطفال مشخص شود.

قطره فروگلوبین برای چه سنی است؟

از آنجا که قطره فروگلوبین برای نیاز بدن نوزادان تولید شده است، مصرف این قطره برای تأمین آهن نوزادان ۶ ماه تا ۱ سال  توصیه می‌شود. از یک سالگی به بعد معمولاً شربت یا پاستیل مولتی ویتامین برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای کودکان تجویز می‌شود.

آیا قطره فروگلوبین چاق کننده است؟

بالاتر گفتیم که قطره آهن فروگلوبین باعث افزایش اشتها و میل به غذا خوردن در نوزادان می‌شود. این اثر باعث می‌شود نوزادانی که به دلیل بی اشتهایی دچار کمبود وزن و کاهش سرعت رشد شده‌اند، با دریافت کالری بیشتر در طول روز، به وزن طبیعی خود برسند. بنابراین این قطره چاق کننده نیست، بلکه نوزاد شما را به وزن طبیعی‌اش می‌رساند.

قطره آهن فروگلوبین بهتر است یا آیروویت؟

 این دو قطره آهن هر دو از ترکیبات یکسانی تهیه شده‌اند. هر دو علاوه بر آهن، ویتامین C نیز دارند و برای تأمین آهن بدن نوزادان و تقویت سیستم ایمنی آن‌ها کاربرد دارند. با توجه به شباهت زیاد این دو محصول، نمی‌توان گفت کدامیک بهتر است. تنها تفاوت این دو محصول در طعم آن‌هاست؛ قطره فروگلوبین با طعم توت فرنگی و قطره آیروویت با طعم موز تولیده شده. بنابراین ذائقه و علاقه‌ی نوزاد شماست که تعیین می‌کند کدام محصول برای او بهتر است!

فروگلوبین؛ بهترین قطره آهن خارجی برای نوزادان شماست

در این مطلب سعی کردیم شما را بیشتر با ویژگی‌ها، عوارض و کاربردهای قطره آهن فروگلوبین آشنا کنیم. در نهایت نیز به سؤال‌های رایج والدین درباره‌ی این قطره آهن خارجی پاسخ دادیم. اگر شما هم مدتی است که به دنبال یک قطره آهن باکیفیت و اثرگذار برای نوزاد خود می‌گردید، قطره فروگلوبین ویتابیوتیکس می‌تواند انتخاب خوبی برای نوزاد شما باشد.

بهترین قطره آهن را از اینجا بخرید

سریع‌ترین راه برای خرید قطره فروگلوبین ویتابیوتیکس، داروخانه اینترنتی مفیدطب است. در مفیدطب می‌توانید این محصول را با چند کلیک و به سرعت سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر تا بحال برای رفع کمبود آهن فرزند خود از قطره فروگلوبین استفاده کرده‌اید، نظر خود را درباره‌ی این محصول با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی این قطره آهن خارجی دارید، از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «قطره فروگلوبین؛ بهترین قطره آهن خارجی برای نوزادان»

  1. سلام. اینجا نوشته شربت رو به کودک زیر یک سال ندیم. چون ویتامین گروه ب داره و در کل مولتی ویتامین داره. در حالی که مرکز بهداشت علاوه بر قطره آهن ، قطره مولتی ویتامین هم به نوزاد بالای ۶ ماه میدهد. من شربت فرموگلوبین که بسته بندی قرمز داره رو برای کودک هشت ماهه‌ام خریدم نمیدونم بدم بهش یا نه. چون این شربت تا جایی که میدانم دندان بچه را سیاه نمیکند. لطفا راهنماییم کنید.

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      برای زیر ۱ سال قطره فروگلوبین مناسب است . فرمولاسیون شربت به دلیل داشتن عناصر دیگر مانند ال لایزین و عسل و .. برای زیر ۱ سال مناسب نیست.
      با احترام دکتر داروساز

  2. ببخشید اینجا نوشته بدون مواد نگهدارنده ولی وقتی خریدمش داخل بروشور و جلدش ننوشته بدون مواد نگهدارنده؟بلاخره مواد نگهدارنده داره یا خیر؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در فرمولاسیون قطره فروگلوبین، ماده ای به نام پتاسیم سوربات نقش نگهدارنده را بازی می کند. با این حال، این ماده یک ماده صناعی نیست و به صورت طبیعی در برخی از میوه ها وجود دارد. پس نه می توان گفت نگهدارنده ندارد، نه می توان گفت نگهدارنده دارد!
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع