شربت فروگلوبین برای اشتهای کودکان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از پرمصرف­‌ترین و محبوب­‌ترین مولتی ویتامین‌­های کودکان که تمرکز آن بیشتر روی آهن و درمان کم‌­خونی فقر آهن است، شربت فروگلوبین است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب در مورد این محصولات فروگلوبین و سوالات متداولی که شما درباره مصرف آن‌ها داشته‌اید، صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

معرفی شربت فروگلوبین

این محصول دارای فرم کپسول برای افراد بزرگسال نیز هست. شربت‌­های فروگلوبین، شربت‌­های بسیار امن و مناسبی برای کودکان هستند. حجم این شربت ۲۰۰ سی سی است. بعد از باز کردن درب آن، تا ۳ ماه فرصت دارید از آن استفاده کنید ولی نباید داخل یخچال گذاشته شود.

خرید شربت فروگلوبین ویتابیوتیکس

این محصول برای کودکان بالای ۱ سال قابل استفاده است. مقدار مصرف شربت فروگلوبین، به طور کامل و به زبان فارسی بر روی محصول نوشته شده است. با این حال در موارد خاص می‌توانید از پزشک یا داروساز در مورد مقدار مصرف مشورت بگیرید. همچنین برای بزرگسالانی که بلع کپسول فروگلوبین برای آن‌ها سخت است یا به دلیلی ترجیح می‌دهند از فرم خوراکی مایع مصرف کنند، می‌توانند با مقادیر بالاتر از شربت فروگلوبین را استفاده کنند.

فروگلوبین در کنار آهنی که دارد، دارای املاح و ویتامین‌های دیگری است که مخصوصا در سنین ۱ تا ۳ سال برای کودکان بسیار ضروری هستند. در هر ۵ سی سی از شربت فروگلوبین میزان نیاز روزانه کودک به این املاح و ویتامین‌ها برطرف می‌شود.

سوالات متداول

در مورد فروگلوبین سوالات بسیار زیادی پرسیده می‌شود، از قبیل:

  • وزن فرزند من کم است و می‌خواهم وزن اون بیشتر شود، آیا از فروگلوبین مصرف کنم خوب است؟
  • قد فرزندم کوتاه است، اگر به او فروگلوبین بدهم قدش بلندتر می‌شود؟
  • ریزش مو دارم، اگر کپسول یا شربت فروگلوبین مصرف کنم برایم بهتر است؟
  • می‌خواهم صورتم چاق شود، آیا فروگلوبین انتخاب مناسبی است؟

در مورد تک تک این سوالات در ویدئوهای گوناگون و مقالات مرتبط به آن‌ها توضیحات کاملی داده‌ایم. اگر شما یا کودکتان دچار کمبود آهن و یا املاح و ویتامین‌های دیگری هستید که این کمبود ریزمغذی، بالینی و جدی شده است و موجب شده که رشد بدن کم شود، ریزش مو پیدا کنید، اشتها و وزن کم شود. در آن صورت با جبران این کمبود و دریافت مکمل‌های مناسب در مقادیر مناسب، طبیعتا وزن بیشتر می‌شود، ریزش مو متوقف شده و یا اینکه رشد به حد نرمال خودش می‌رسد.

شربت فروگلوبین برای چیست؟

فروگلوبین در موارد شدید کمبود زینک یا آهن نمی‌تواند درمان مناسبی باشد و در موارد شدید لازم است که شما حتما با مشورت پزشک و بر اساس نتایج آزمایشی که می‌دهید، مکمل‌های قوی‌تر و با غلظت و دوز بالاتری دریافت کنید. ولی در موارد خفیف‌تر یا در مواقعی که کودک شما کمبود آنچنانی ندارد، اما از رژیم غذایی هم مواد لازم را دریافت نمی‌کند، می‌توانید از فروگلوبین استفاده کنید. و ببینید که چطور می‌تواند روی وزن او، اشتهایش و رشدش تاثیر بگذارد.

شربت فروگلوبین مکمل آهن و زینک
از شربت فروگلوبین برای مواردی که کودک نمی‌تواند از طریق مواد غذایی، آهن و ویتامین مورد نیاز خود را تامین کند، استفاده می‌شود.

یکی از سوالات بسیار متداول شما این است که آیا فروگلوبین باعث سیاهی دندان می‌شود؟ اگر شربت مستقیما با دندان کودک تماس پیدا کند، ممکن است لک به جای بگذارد. اما اگر بعد از آن آب بخورد یا اگر شربت را با سرنگ به کودک بدهید، به طوری که با دندان تماس پیدا نکند، خیال شما راحت است که فروگلوبین باعث تیرگی دندان‌های کودک شما نمی‌شود.

احتیاطات و عوارض شربت فروگلوبین

مصرف فروگلوبین در بارداری و شیردهی نیز مانعی ندارد، ولی باید حتما تحت نظر پزشک باشد.

عوارض و تداخلات و احتیاطات مصرف فروگلوبین مشابه با تمام مولتی ویتامین‌های دیگر است.

بهتر است با مایعات داغ فاصله داشته باشد. چای و قهوه را قبل و بعد از فروگلوبین مصرف نکنید، بلکه با چند ساعت فاصله استفاده کنید. برای مصرف برخی از آنتی بیوتیک‌ها و برخی داروها نیز با فروگلوبین چند ساعت فاصله بیندازید. تمامی این موارد مصرف را می‌توانید در صفحه شربت و قرص فروگلوبین در سایت آنلاین داروخانه مفیدطب مطالعه کنید.

خرید کپسول فروگلوبین

ویدئو شربت فروگلوبین

در ویدئوی زیر صحبت‌های خانم دکتر ضحا مرتضوی درباره شربت فروگلوبین را مشاهده می‌کنید:

جمع بندی

در این مقاله به بررسی سوالات متداول درمورد شربت فروگلوبین پرداختیم و با نحوه مصرف آن آشنا شدیم. این شربت به عنوان یک مولتی ویتامین و مکمل آهن و زینک برای بهبود اشتها، وزن و رشد کودکان استفاده می‌شود.

هر سوال دیگری در مورد نحوه مصرف این شربت داشتید، می‌توانید در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره