کپسول فروگلوبین چاق کننده است؟

آیا کپسول فروگلوبین چاق کننده است؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم درمورد یک مکمل آهن بسیار محبوب صحبت کنیم که شاید شما هم تا به حال از آن استفاده کرده باشید. کپسول فروگلوبین ب ۱۲ ویتابیوتیکس حاوی چند ریزمغذی ضروری برای بدن است که می‌تواند علائم کم خونی را تا حد زیادی کاهش دهد. اما برخی از مصرف‌کنندگان این محصول نگران تاثیر آن بر افزایش وزن بودند و ابهاماتی در این زمینه داشتند. در این مطلب علاوه بر این پرسش متداول که آیا کپسول فروگلوبین چاق کننده است یا خیر پاسخ خواهیم داد. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کم خونی و عوارض آن‌

عارضه کم خونی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها است که در هر سنی اتفاق بیفتد، نیاز به کنترل و درمان به موقع دارد. عوارض ناشی از این بیماری در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد، می‌تواند مسبب بروز مشکلات زیادی برای فرد شود. همانطور که می‌دانید رایج‌ترین نوع آنمی، کم خونی ناشی از فقر آهن است. در این وضعیت، خون فاقد گلبول‌های قرمز سالم و کافی می‌باشد.

فقدان آهن و یا کافی نبودن آن باعث می‌شود که بدن نتواند هموگلوبین مورد نیاز برای انتقال اکسیژن را تولید کند. از همین رو کم خونی ناشی از فقر آهن، فرد مبتلا را خسته نشان می‌دهد. از دیگر علائم این بیماری ضعف، پوست رنگ پریده، درد قفسه سینه، تنگی نفس، سردرد، سرگیجه، دست و پاهای سرد، ناخن‌های شکننده، کم اشتهایی و هوس غیرمعمول برای موادی مانند یخ، خاک یا نشاسته می‌باشد.

عوامل زیادی بر ایجاد کم خونی ناشی از فقر آهن موثر است. به طور مثال از دست دادن خون بر اثر پریودی و یا برخی بیماری‌ها، فقدان آهن در برنامه غذایی، ناتوانی در جذب آهن و بارداری از مواردی هستند که احتمال ابتلا به کم خونی را افزایش می‌دهند. جهت درمان کم خونی لازم است در اولویت اول رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. در کنار این موضوع می‌توانید از مکمل‌های حاوی آهن نیز استفاده کنید. کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس از جمله پرفروش‌ترین مکمل‌های کم خونی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

کپسول فروگلوبین ب ۱۲ ویتابیوتیکس

آهن موجود در این کپسول از نوع پایدار است که به تشکیل هموگلوبین و خون‌سازی بهتر در بدن کمک می‌کند. این محصول علاوه بر آهن، حاوی ویتامین B12، اسید فولیک (ویتامین B9)، ویتامین B6، زینک و مس نیز می‌باشد. مواد تشکیل‌دهنده کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس به گونه‌ای انتخاب و مقداردهی شده‌اند که بتوانند علاوه بر بهبود عوارض ناشی از کم خونی، در تسریع جذب آهن و تولید انرژی نیز موثر عمل کنند.

این کپسول دارای خاصیت آهسته رهش (Slow Release) است که باعث آزادسازی آرام مواد مغذی در بدن شده و تاثیر ملایمی روی معده دارد. وجود مس در ترکیبات قرص فروگلوبین ویتابیوتیکس موجب جذب سریع آهن می‌شود. علاوه بر این کپسول فروگلوبین B12 حاوی زینک نیز می‌باشد که برای افزایش سطح هموگلوبین بسیار ضروری است. همچنین باعث حفظ رشد و کلسیم‌دار شدن استخوان‌ها می‌شود.

قرص آهن فروگلوبین به دلیل دارا بودن سه ویتامین از گروه B نسبت به سایر مکمل‌های مشابه مزیت دارد. این ویتامین‌ها جهت تشکیل سلول‌های خونی و تولید انرژی ضروری هستند. به طوری که کمبود آن‌ها موجب بروز عوارضی چون ضعف، خستگی عمومی، یبوست، خشکی پوست، کاهش اشتها و کم خونی می‌شود. کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس با دارا بودن مجموعه‌ای کامل از ریزمغذی‌های ضروری برای بیماران مبتلا به کم خونی، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی جهت تامین آهن و سایر ویتامین‌های مهم باشد.

خرید قرص فروگلوبین

خواص قرص فروگلوبین

قبل از اینکه به بررسی عوارض احتمالی این محصول بپردازیم و به این سوال که آیا کپسول فروگلوبین چاق کننده است یا خیر، پاسخ دهیم، اجازه دهید شما را با خواص بی‌نظیر این فرآورده آشنا کنیم.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، اصلی‌ترین کاربرد قرص فروگلوبین ویتابیوتیکس تامین آهن مورد نیاز روزانه است. آهن موجود در این مکمل می‌تواند به تشکیل طبیعی گلبول‌های قرمز و هموگلوبین و انتقال طبیعی اکسیژن در بدن کمک کند. هموگلوبین اکسیژن را به قلب، مغز، ماهیچه‌ها و بافت‌های سراسر بدن می‌رساند. از همین رو آهن در این فرآورده به کاهش خستگی کمک کرده و همچنین سلامت کلی، بهبود عملکرد شناختی نرمال، آزادسازی طبیعی انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن را نیز منجر می‌شود.

وجود سیستم انتقال آهسته رهش مخصوص کپسول فروگلوبین، از آزادسازی بیش از حد آهن در معده جلوگیری می‌کند. این مسئله تضمین می‌کند که مواد مغذی خون‌ساز به تدریج وارد بدن شوند. به این ترتیب قرص فروگلوبین ویتابیوتیکس تاثیر ملایمی روی معده می‌گذارد.

قرص آهن فروگلوبین منبع ایده‌آلی از ویتامین‌های گروه B شامل B6، B9 و B12 است که به خون‌سازی طبیعی کمک می‌کنند. همچنین زینک موجود در این محصول در حفظ رشد و تقویت استخوان‌ها موثر بوده و در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. وجود این ترکیبات در کنار یکدیگر موجب شده که قرص فروگلوبین بتواند عوارض ناشی از کم خونی شامل ضعف و خستگی، کاهش اشتها، ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها و رنگ‌پریدگی پوست را تا حد زیادی کاهش دهد.

قرص فروگلوبین برای ریزش مو

فقر آهن و کم خونی از شایع‌ترین علل ریزش مو و تضعیف ریشه موها هستند. در واقع کمبود آهن موجب اخلال در عمل اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها شده که در ایجاد ریزش مو نیز تاثیرگذار خواهد بود. قرص فروگلوبین با تامین آهن مورد نیاز می‌تواند در کاهش این عارضه کمک‌کننده باشد.

علاوه بر این وجود زینک در این قرص می‌تواند تاثیر آن را در تقویت موها دوچندان کند. این ریزمغذی ضروری برای بهبود عملکرد غدد چربی اطراف فولیکول‌های مو مفید است و کمبود آن نیز باعث عوارض مختلفی از جمله ریزش مو می‌شود. اما تاثیر قرص فروگلوبین برای ریزش مو به اینجا ختم نمی‌شود. این مکمل حاوی ویتامین‌های گروه B خصوصا مقدار مناسبی از فولیک اسید است که مصرف آن‌ها باعث افزایش اکسیژن و خون‌رسانی بدن می‌شود. این ویتامین‌ها در حفظ زیبایی و تقویت مو، پوست و ناخن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

خرید کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس
جهت خرید کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

عوارض کپسول فروگلوبین

در بخش قبل با خواص قرص فروگلوبین به طور کامل آشنا شدیم. حال می‌خواهیم عوارض این محصول را ارزیابی کرده و بررسی کنیم که کپسول فروگلوبین چاق کننده است یا خیر. همانطور که قبلا اشاره کردیم از مهم‌ترین مزایای کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس آهسته رهش بودن آن است. این مسئله موجب می‌شود که افراد با معده حساس نیز بتوانند به راحتی از این مکمل آهن استفاده کنند. چرا که قرص فروگلوبین به آرامی در معده آزادسازی می‌شود و تاثیر ملایمی دارد.

مزیت دیگر این محصول این است که فاقد رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده، چربی، مخمر و گلوتن است. در نتیجه برای اشخاصی که به دلیل برخی از بیماری‌ها یا حساسیت، نمی‌توانند فرآورده‌های حاوی این مواد را مصرف کنند، کاملا مناسب می‌باشد.

تاکنون عوارض خاصی برای کپسول فروگلوبین گزارش نشده است و به طور کلی ترکیبات این محصول ایمن است، با این حال اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا از داروی دیگری استفاده می‌کنید، قبل از مصرف باید با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. در صورت ابتلا به صرع، هموکروماتوز و آلرژی به مواد غذایی و یا اجزاء تشکیل‌دهنده این فرآورده و در دوران بارداری و شیردهی، لازم است درمورد مصرف کپسول فروگلوبین پزشک خود را در جریان بگذارید.

کپسول فروگلوبین چاق کننده است؟

خب در این بخش به مبحث اصلی‌مان یعنی بررسی اینکه کپسول فروگلوبین چاق کننده است یا خیر می‌رسیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، کپسول فروگلوبین یک مکمل تامین آهن و ویتامین‌های گروه B است و کاربرد افزایش وزن ندارد. اما افرادی که نگران تاثیر چاق‌کنندگی آن هستند، باید بدانند این محصول در برخی موارد می‌تواند موجب افزایش اشتها شود.

کمبود آهن، زینک و یا ویتامین‌های گروه B می‌تواند باعث بی‌اشتهایی یا کاهش اشتها در افراد شود. از همین رو این اشخاص با مصرف قرص فروگلوبین که حاوی این مواد مغذی است، اشتهای طبیعی خود را دوباره بدست می‌آورند. در نتیجه کپسول فروگلوبین ب ۱۲ ویتابیوتیکس می‌تواند در برخی افراد موجب افزایش اشتها و وزن شود، اما با رعایت رژیم غذایی امکان جلوگیری از این اضافه وزن وجود دارد.

نحوه مصرف قرص فروگلوبین

جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص فروگلوبین بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. اما این محصول را بدون نسخه نیز می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کرده و استفاده کنید. دستورالعمل روتین کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس در بروشور محصول، به صورت روزانه یک عدد همراه با وعده غذایی اصلی ذکر شده است. کپسول را با یک لیوان آب ببلعید و از جویدن آن خودداری کنید.

توجه داشته باشید که از مصرف همزمان قرص آهن فروگلوبین با قهوه، چای، ترکیبات حاوی کافئین و فرآورده‌های لبنی خودداری نمایید. چرا که از میزان تاثیرگذاری این محصول کاسته می‌شود. این محصول برای مصرف کودکان توصیه نمی‌شود، شما می‌توانید از قطره فروگلوبین ویتابیوتیکس که مخصوص سنین کودکی فرموله شده استفاده نمایید.

جمع بندی

در این مقاله یکی از پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکمل‌های آهن را بررسی کردیم. این محصول که با نام قرص فروگلوبین ب ۱۲ ویتابیوتیکس شناخته می‌شود، حاوی آهن، ویتامین‌های گروه B، زینک و مس است که در کاهش عوارض ناشی از کم خونی موثر عمل می‌کند. همچنین به دلیل نگرانی برخی از مصرف‌کنندگان این محصول از جهت تاثیر آن در افزایش وزن، بررسی کردیم که آیا کپسول فروگلوبین چاق کننده است یا خیر.

شما می‌توانید جهت خرید کپسول فروگلوبین و سایر مکمل‌ها شامل انواع قرص آهن خارجی و ایرانی به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه نمایید. داروخانه آنلاین مفیدطب یک مرجع معتبر برای خرید مکمل‌ها و محصولات گیاهی است.

خرید قرص آهن خارجی و ایرانی

هر سوال دیگری در مورد محصولات مکمل آهن و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

کپسول فروگلوبین ساخت کدام کشور است؟

کپسول فروگلوبین ب۱۲ ساخت انگلستان است و توسط شرکت ویتابیوتیکس تهران وارد ایران می‌شود. این محصول در کارخانه داروسازی مداوا بسته‌بندی می‌شود.

بهترین زمان مصرف کپسول فروگلوبین ب ۱۲ چه هنگامی است؟

توصیه می‌شود کپسول فروگلوبین ب ۱۲ را یک بار در روز و همراه با وعده غذایی اصلی میل کنید. با این حال در صورتی که پزشک شما دستور دیگری تجویز کرده باشد، باید مطابق آن عمل نمایید.

کپسول فروگلوبین خارجی کدام است؟

کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس محصولی از شرکت ویتابیوتیکس انگلستان است که به ایران نیز وارد می‌شود. شما می‌توانید جهت خرید کپسول فروگلوبین خارجی به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط