با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید!

با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید.
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بروز لک‌های تیره روی صورت و سایر نقاط بدن، از جمله مشکلاتی است که می‌تواند درخشش و زیبایی پوست را دچار اختلال کند. بسیاری از افرادی که به هر دلیلی دچار پوست کدر و لکه‌های تیره شده‌اند، اعتماد به نفس خود را از دست داده و به دنبال راه حل اساسی هستند. در چنین مواردی اولین راهکار برای درمان که به ذهن ما می‌رسد، استفاده از کرم‌های روشن کننده است. اما آیا می‌دانید با مصرف قرص هم می‌توانید با پوست تیره و لک‌های پوستی خود خداحافظی کنید. اگر می‌خواهید با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

علت تیرگی پوست و ایجاد لک‌های پوستی

تیرگی پوست یا هایپرپیگمانتاسیون به وجود لکه‌های سیاه، قهوه‌ای، خاکستری، صورتی و قرمز ظاهر شده روی پوست گفته می‌شود. این اتفاق می‌تواند به صورت نقطه‌ای، لکه‌های بزرگ و یا منتشر شده در تمام پوست ایجاد گردد. تغییر رنگ پوست در هایپرپیگمانتاسیون زمانی اتفاق می‌افتد که تولید ملانین (رنگدانه‌ای که به طور معمول در پوست یافت می‌شود) افزایش یافته و در اثر تجمع آن رنگ پوست تیره می‌شود.

از رایج‌ترین علت‌های تیرگی پوست و ایجاد لک‌های تیره می‌توان به قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید، مصرف برخی داروها و استفاده از درمان‌هایی مانند شیمی درمانی، تغییرات هورمونی مانند بارداری، بیماری‌های غدد درون ریز مانند بیماری آدیسون، ملاسما، مقاومت به انسولین، افزایش سن، تحریک پوست، آکنه و جوش اشاره کرد. برخورد اشعه ماوراء بنفش UV با پوست نیز یکی دیگر از عواملی است که در ایجاد و افزایش لک‌های پوستی تاثیر زیادی دارد.

با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید

زمانی که شخصی دچار لکه‌های پوستی تیره روی صورت و سایر نقاط پوست شود، به دنبال بهترین و موثرترین راه برای درمان خواهد بود. محصولات متنوعی از برندهای مختلف وجود دارند که ممکن است برخی از آن‌ها بتوانند در حل این مشکل کمک‌کننده باشند. اما محصول دیگری که سر و صدای زیادی برپا کرده و توانسته به خوبی رضایت مصرف‌کنندگان خود را کسب کند، یک قرص روشن کننده پوست است.

اگر می‌خواهید با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید، لازم است کپسول پیگمنتا را به شما معرفی کنیم. احتمالا نام این محصول به گوشتان خورده باشد. کپسول پیگمنتا درمکس یک فرآورده غنی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات مغذی پوست است که از فرآیند پیری زودرس پوست و بروز چین و چروک در آن جلوگیری می‌کند.

قرص جوانسازی پیگمنتا تولید شده توسط شرکت ایرانی معتبر پارس حیان و تحت نام برند تجاری درمکس (Dermax) وارد بازار شده است. از مهم‌ترین مزایای قرص روشن کننده پوست پیگمنتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به روشن کردن پوست
  • کمک به رفع لک های تیره پوست
  • کمک به جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک
  • کاهش افتادگی پوست
  • کمک به رفع جای جوش
  • کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی

خرید قرص پیگمنتا

قرص روشن کننده پوست پیگمنتا

همانطور که در بخش قبل دیدید، کپسول پیگمنتا که معمولا آن را با نام قرص پیگمنتا نیز می‌شناسند، یک فرآورده منحصر به فرد با اثرات فوق‌العاده ضد لک و ضد پیری پوست است. قرص درمکس پیگمنتا ترکیبی منحصر به فرد از مواد کارآمد و شناخته شده با خواص آنتی اکسیدانی قوی است که در جلوگیری از پیری پوست و روشن شدن آن نقش مهمی دارند.

حرید قرص پیگمنتا درمکس
جهت خرید قرص پیگمنتا درمکس با قیمت مناسب و تخفیف ویژه روی عکس کلیک کنید.

یکی از مزیت‌های قرص روشن کننده پوست پیگمنتا این است که علاوه بر داشتن کاربرد زیبایی، یک مکمل تغذیه‌ای نیز می‌باشد. قرص پیگمنتا به واسطه ترکیبات خود باعث تقویت و تغذیه پوست شده و از پیری و ایجاد چروک جلوگیری خواهد کرد. ترکیبات موجود در این قرص ضد لک عبارتند از:

  • ال گلوتاتیون: این ماده همانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال‌های آزاد (عامل اصلی از بین رفتن کلاژن) مبارزه می‌کند. مطالعات نشان داده است که مصرف ال گلوتاتیون (۲۵۰-۵۰ میلی‌گرم در روز) در بهبود تبدیل لک‌های تیره پوست به نقاط روشن‌تر نقش دارد.
  • آلفا لیپوئیک اسید: یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و فعال است که به جهت تاثیر آن بر سلامت پوست، در بسیاری از مکمل‌های غذایی مشابه کپسول پیگمنتا استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند آثار مخربی که باعث ایچاد لکه و تیرگی روی پوست شده‌اند، مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید، سیگار و آلودگی هوا را از بین ببرد.
  • ویتامین C: آنتی اکسیدان فوق‌العاده دیگری است که در ترکیبات پیگمنتا گنجانده شده است. این ویتامین با فعال سازی سنتز کلاژن، سبب افزایش استحکام ساختار پوست شده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. همین موضوع از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین E: این ویتامین محلول در چربی، دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت و زیبایی پوست تاثیرات چشمگیری دارد. به علاوه ویتامین E می‌تواند رادیکال‌های آزاد ناشی از دود سیگار یا نور خورشید را تا حدودی خنثی کرده و روند پیری پوست را کندتر نماید.
  • عصاره هسته انگور: در ترکیبات قرص پیگمنتا از عصاره هسته انگور نیز استفاده شده که در جوانسازی پوست مفید واقع می‌شود. این ترکیب با خواص ضد باکتریایی که دارد، می‌تواند به از بین بردن لک‌های باقی‌مانده پس از جوش کمک کرده و پوست را شفاف‌تر سازد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، ترکیبات منحصر به فرد کپسول پیگمنتا هر یک به طور جداگانه دارای خواص زیادی برای زیبایی بیشتر پوست و تقویت آن هستند. اکنون برای اینکه بهتر با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید، موارد مصرف و ویژگی‌های این محصول را بررسی می‌کنیم.

قرص پیگمنتا برای چیست؟

ویژگی اصلی قرص پیگمنتا که به واسطه آن معروف شده است، خاصیت روشن‌کنندگی آن می‌باشد. این محصول به کاهش چین و چروک، رفع لک‌های تیره ایجاد شده بر اثر آفتاب یا جوش و کاهش افتادگی پوست کمک می‌کند. کپسول پیگمنتا درمکس همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی کمک می‌کند. در واقع اکسیداسیون سلولی هنگامی اتفاق می‌افتد که سلول‌ها در معرض استرس اکسیداتیو قرار گیرند. استرس اکسیداتیو برای پوست مخرب است و پیگمنتا با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی، با این اثر مخرب مقابله می‌کند.

از دیگر کاربردهای قرص پیگمنتا درمکس می‌توان به جوانسازی پوست و تاثیر آن در رفع جای جوش و آکنه اشاره کرد. پیگمنتا با داشتن گلوتاتیون، به رفع آکنه در این افراد کمک می‌کند. ‌همچنین عصاره هسته انگور در این قرص می‌تواند به از بین بردن لک‌های باقی‌مانده پس از جوش کمک کند. به طور کلی این قرص روشن کننده با رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی از هم پاشیدگی ساختمان کلاژن و الاستین هستند، مبارزه می‌کند و در نتیجه باعث جلوگیری از پیری زودرس و چروکیدگی ساختار پوست می‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا

برای اطلاع از بهترین زمان مصرف قرص پیگمنتا لازم است با پزشک مشورت داشته باشید. اما در صورتی که دستور خاصی تجویز نشده باشد، می‌توانید مطابق دستورالعمل روتین این فرآورده عمل کنید.

روزانه ۲ عدد کپسول را همراه با غذا و یک لیوان آب میل نمایید. توصیه می‌شود که دوره مصرف قرص پیگمنتا را به مدت ۳ ماه در نظر بگیرید. پس از این بازه، ۲ تا ۴ هفته مصرف را قطع کرده و سپس در صورت نیاز یا تجویز پزشک، قرص را ادامه دهید.

توجه داشته باشید که نباید بدون مشورت با پزشک، قرص پیگمنتا را بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف کنید. درمورد قرص پیگمنتا برخی هشدارها و موارد منع مصرف وجود دارد که بهتر است قبل از استفاده، تمامی این نکات را از بروشور محصول مطالعه کرده و رعایت نمایید.

عوارض قرص پیگمنتا

تا این بخش از مقاله احتمالا به خوبی توانسته‌اید با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید. خبر خوب این است که عوارض قرص پیگمنتا به ندرت گزارش شده و تقریبا می‌توان گفت یک فرآورده بدون عارضه جانبی می‌باشد. در برخی افراد که دارای شرایط حساس و بیماری پیش‌زمینه‌ای هستند یا کسانی که داروی خاصی مصرف می‌کنند، احتمال بروز عوارض بیشتر است.

با این حال در صورت مصرف طولانی مدت و یا بیشتر از میزان توصیه شده این فرآورده نیز ممکن است عوارض زیر را به همراه داشته باشد که در صورت ادامه یا بدتر شدن، حتما با پزشک مشورت نمایید:

واکنش‌های پوستی مثل کهیر، راش، خارش و پوسته پوسته شدن، عوارض گوارشی مانند اسهال، تهوع، نفخ و کرامپ شکمی و عوارض خونی مانند افزایش ریسک خونریزی، افزایش احتمال سنگ کلیه، افزایش فشارخون، کاهش قند خون و عوارض تنفسی و قلبی-عروقی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی درمورد قرص پیگمنتا در اختیار شما بگذاریم، تا با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید. پیگمنتا درمکس محصولی با فرمولاسیون بی‌نظیر می‌باشد که به موجب تاثیرگذاری مناسب خود، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

شما می‌توانید جهت خرید قرص پیگمنتا و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی مربوط به تقویت پوست، مو و ناخن مانند بهترین قرص ویتامین برای پوست به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای پوست

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های تغذیه‌ای و محصولات تقویت پوست و مو داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

نظرات در مورد قرص پیگمنتا چگونه است؟

قرص پیگمنتا درمکس و همچنین صابون پیگمنتا ویرگو از جمله محصولاتی هستند که بسیاری از افراد آن‌ها را به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی پوست می‌شناسند. نظرات در مورد قرص پیگمنتا در اکثر موارد مثبت بوده است. البته تاثیرات این قرص در همان ابتدا قابل مشاهده نیست و باید به مدت ۳ ماه مصرف ادامه داشته باشد.

قرص پیگمنتا چاق کننده است؟

خیر ترکیبات موجود در این محصول دارای خاصیت افزایش وزن نیستند و نمی‌توان گفت قرص پیگمنتا چاق کننده است. خوشبختانه همه ترکیبات این مکمل ایمن بوده و باعث زیاد شدن وزن و یا عوارض جانبی نمی‌شوند.

قرص پیگمنتا برای لک صورت تا چه اندازه تاثیر دارد؟

ال گلوتاتیون موجود در قرص پیگمنتا در بهبود لک‌های تیره و تبدیل آن‌ها به نقاط روشن‌تر نقش دارند. همچنین آلفا لیپوئیک اسید و عصاره دانه انگور در کنار ال گلوتاتیون، باعث تقویت اثر ضد لک این محصول شده است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

9 دیدگاه دربارهٔ «با بهترین قرص روشن کننده پوست آشنا شوید!»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از کپسول پیگمنتا در رفع لک و افزایش شادابی و شفافیت پوست موثر است اما نمی تواند رنگ پوست را از سبزه به سفید تغییر دهد.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از کپسول پیگمنتا در دوران شیردهی توصیه نمی شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف پیگمنتا در افرادی که کبد چرب دارند ممنوعیت ندارد. ترکیبات موجود در پیگمنتا نه تنها در کبد چرب مضر نیستند بلکه مفید نیز می باشند.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام وقت بخیر
    من قبلا قرص ال دی مصرف کردم باتجویز پزشکم بدلیل نامنظم بودن دوره ی ماهانم اما متاسفانه از عوارض مصرفش شده لک رو صورتم لک ملاسما
    خواستم سوال کم این قرص تاثیری در بهبود لک های من داره سفارش بدم
    ممنون میشم‌جواب بدید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف کپسول پیگمنتا در رفع انواع لک صورت از جمله لک های ناشی از مصرف داروهای هورمونی، موثر است. توصیه می‌شود دوره مصرف قرص پیگمنتا را به مدت ۳ ماه در نظر بگیرید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط