قرص پیگمنتا برای چیست؟
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

کپسول پیگمنتا درمکس که معمولا آن را با نام قرص پیگمنتا می‌شناسند، یک مکمل فوق‌العاده برای روشن کردن پوست و از بین بردن جوش و لکه‌های تیره است. این قرص به واسطه ترکیبات موثر خود، دارای فواید زیادی برای پوست می‌باشد، که در این مقاله به طور مفصل درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. اگر تا انتهای مطلب همراه ما باشید، به خوبی متوجه خواهید شد که قرص پیگمنتا برای چیست و چه کاربردهایی دارد.

کپسول پیگمنتا با نام‌های قرص جوان‌سازی پیگمنتا یا قرص روشن‌کننده پیگمنتا نیز معروف شده است. همین مسئله نشان می‌دهد که این محصول تا چه اندازه محبوبیت دارد و دلیل پرفروش بودن آن چیست.

قرص پیگمنتا چیست؟

پیگمنتا (Pigmenta) یک مکمل روشن کننده پوست است که دارای فرمولی پیشرفته از ترکیب آمینو اسیدها می‌باشد. این کپسول محصولی از برند درمکس (Dermax) و ساخت شرکت داروسازی پارس حیان است.

قرص درمکس پیگمنتا ترکیبی منحصر به فرد از مواد کارآمد و شناخته شده با اثرات آنتی اکسیدانی قوی است که در جلوگیری از پیری پوست و روشن شدن آن نقش مهمی دارند. ترکیبات موجود در این قرص روشن کننده عبارتند از: ال-گلوتاتیون، ویتامین C، ویتامین E، آلفا لیپوئیک اسید و روغن هسته انگور که در بخش بعدی با خواص آن‌ها کاملا آشنا می‌شویم.

یکی از مزیت‌های این قرص روشن کننده پوست این است که علاوه بر داشتن کاربرد زیبایی، یک مکمل تغذیه‌ای نیز می‌باشد. قرص پیگمنتا به واسطه ترکیبات خود باعث تقویت و تغذیه پوست شده و از پیری و ایجاد چروک جلوگیری خواهد کرد. این محصول فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ و هرگونه مواد شیرین‌کننده و نگهدارنده است، که از همین رو گروه‌های مختلفی از افراد می‌توانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند.

ترکیبات کپسول پیگمنتا

همانطور که گفتیم کپسول پیگمنتا دارای ترکیبات شیمیایی با خلوص بالا و کنترل‌های کیفی دقیق می‌باشد. این ترکیبات به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی قوی و موثری که دارند، در جلوگیری از پیری پوست، حذف لکه‌ها و رنگدانه‌های پوستی و همچنین درخشندگی و سفیدی پوست کارآمد هستند.

مواد تشکیل‌دهنده این قرص در هر کپسول به مقدار زیر است:

عنوان ترکیب مقدار
ال گلوتاتیون (L-Glutathione) ۲۵۰ میلی‌گرم
ویتامین سی (Vitamin C) ۵۰ میلی‌گرم
ویتامین ای (Vitamin E) ۵۰ واحد بین‌المللی
آلفا لیپوئیک اسید (Alpha-lipoic Acid) ۵۰ میلی‌گرم
عصاره دانه انگور (Grape Seed Extract) ۲۵ میلی‌گرم

ال گلوتاتیون موجود در قرص پیگمنتا

ال-گلوتاتیون ماده‌ای است که از سه آمینو اسید گلیسین، سیستئین و گلوتامیک اسید ساخته می‌شود. این ماده در کبد تولید شده و در بسیاری از فرآیندهای بدن نقش دارد. ال گلوتاتیون همانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال‌های آزاد (عامل اصلی از بین رفتن کلاژن) مبارزه می‌کند.

مطالعات نشان داده است که مصرف ال گلوتاتیون (۲۵۰-۵۰ میلی‌گرم در روز) در بهبود تبدیل لک‌های تیره پوست به نقاط روشن‌تر نقش دارد. به عبارت دیگر باعث کاهش تولید رنگدانه ملانین می‌شود و این اثر موجب سفیدی و درخشندگی پوست خواهد شد.

آلفا لیپوئیک اسید ضد التهاب پوست

آلفا لیپوئیک اسید یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و فعال است که به جهت تاثیر آن بر سلامت پوست، در بسیاری از مکمل‌های غذایی مشابه کپسول پیگمنتا استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند آثار مخربی که باعث ایچاد لکه و تیرگی روی پوست شده‌اند، مانند اشعه ماوراء بنفش خورشید، سیگار و آلودگی هوا را از بین ببرد.

علاوه بر این، آلفا لیپوئیک اسید می‌تواند به افزایش طول عمر سلول‌ها کمک کرده و روند پیری آن‌ها را به وقفه بیاندازد. این ضد التهاب قوی به طور کلی در سلامت و جوان‌سازی پوست و روشن‌کنندگی آن نقش موثری دارد.

ویتامین C برای پوست و کلاژن‌سازی

ویتامین C آنتی اکسیدان فوق‌العاده دیگری است که در ترکیبات پیگمنتا گنجانده شده است. ویتامین C می‌تواند با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، سرعت فرسودگی سلول‌ها را کاهش دهد و به حفظ سلامت آن کمک کند. این ویتامین با فعال سازی سنتز کلاژن، سبب افزایش استحکام ساختار پوست شده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. همین موضوع از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

مصرف ویتامین C به مقدار کافی، علاوه بر کاهش چین و چروک‌های سطحی و افزایش قوام پوست، با کاهش تولید رنگدانه‌های پوستی یا همان ملانین (Melanin) به کاهش لک‌های تیره پوستی کمک کرده و به روشن شدن پوست منجر می‌شود.

تاثیر ویتامین E برای پوست

ویتامین E ماده مفید دیگر در ترکیبات پیگمنتا است. این ویتامین محلول در چربی، دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و برای سلامت و زیبایی پوست تاثیرات چشمگیری دارد. ویتامین E از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت کرده و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. به علاوه این ویتامین می‌تواند رادیکال‌های آزاد ناشی از دود سیگار یا نور خورشید را تا حدودی خنثی کرده و روند پیری پوست را کندتر نماید.

عصاره هسته انگور برای پوست

عصاره هسته انگور خواص شگفت‌انگیزی برای سلامت، زیبایی و نشاط پوست دارد. عصاره هسته انگور نیز مانند بقیه ترکیبات قرص پیگمنتا، دارای خواص آنتی اکسیدان است و در جوانسازی پوست مفید واقع می‌شود. این ترکیب با خواص ضد باکتریایی که دارد، می‌تواند به از بین بردن لک‌های باقی‌مانده پس از جوش کمک کرده و پوست را شفاف‌تر سازد.


تا اینجا با ترکیبات منحصر به فرد کپسول پیگمنتا و خواص آن‌ها آشنا شدیم. در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد که قرص پیگمنتا برای چیست و به چه دلیلی محبوبیت پیدا کرده است.

قرص پیگمنتا برای چیست؟

از مهم‌ترین فواید و کاربردهای قرص پیگمنتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به روشن کردن پوست
  • رفع لک‌های تیره پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • جوان‌سازی پوست و کاهش چین و چروک
  • کاهش افتادگی پوست
  • کمک به رفع جای جوش
  • کمک به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی

ویژگی اصلی قرص پیگمنتا که به واسطه آن معروف شده است، خاصیت روشن‌کنندگی آن می‌باشد. این محصول به کاهش چین و چروک، رفع لک‌های تیره ایجاد شده بر اثر آفتاب یا جوش و کاهش افتادگی پوست کمک می‌کند.

خرید قرص پیگمنتا درمکس
جهت خرید قرص پیگمنتا درمکس برای روشن شدن پوست و از بین بردن لک و تیرگی پوست کلیک کنید.

کپسول پیگمنتا درمکس همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی کمک می‌کند. در واقع اکسیداسیون سلولی هنگامی اتفاق می‌افتد که سلول‌ها در معرض استرس اکسیداتیو قرار گیرند. استرس اکسیداتیو برای پوست مخرب است و پیگمنتا با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی، با این اثر مخرب مقابله می‌کند.

قرص پیگمنتا برای لک صورت

ال گلوتاتیون موجود در قرص پیگمنتا در بهبود لک‌های تیره و تبدیل آن‌ها به نقاط روشن‌تر نقش دارند. به عبارت دیگر این ماده موجب کاهش تولید رنگدانه ملانین می‌شود و از همین رو باعث سفیدی و درخشندگی پوست خواهد شد.

ترکیب ال گلوتاتیون، آلفا لیپوئیک اسید و عصاره دانه انگور در کنار یکدیگر باعث تقویت اثر ضد لک این محصول شده است. همچنین ویتامین C موجود در قرص پیگمنتا با کاهش تولید رنگدانه‌های پوستی، در کاهش لک‌های تیره و کمک به روشن شدن پوست تاثیر بسزایی دارد. این ویتامین از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا و پرتوهای مضر نور خورشید محافظت کرده و در نتیجه از ایجاد لک صورت جلوگیری می‌کند.

قرص پیگمنتا برای پوست

این مکمل تغذیه‌ای حاوی آمینو اسیدهای مفید و آنتی اکسیدان‌های مختلفی است که همگی در تقویت پوست دخیل هستند. این محصول از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون سلولی و اثرات مخرب خورشید و آلودگی هوا محافظت می‌کند.

همچنین این قرص روشن کننده با رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی از هم پاشیدگی ساختمان کلاژن و الاستین هستند، مبارزه می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ال گلوتاتیون و آلفا لیپوئیک اسید، ویتامین E و C و همچنین عصاره دانه انگور موجود در این کپسول، با حذف رادیکال‌های آزاد به محافظت از سلول و بافت‌های بدن در برابر عوامل مخرب کمک می‌کنند. و در نتیجه باعث جلوگیری از پیری زودرس و چروکیدگی ساختار پوست می‌شود.

ترکیبات موجود در قرص پیگمنتا با مکانیسم‌های موثر، روشن شدن پوست، رفع لکه‌های تیره و در نهایت سلامت و زیبایی بیشتر پوست را برای شما به ارمغان می‌آورد.

داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام به ارائه یک پکیج کامل از محصولات روشن‌کننده پوست کرده است که می‌توانید با قیمت بسیار مناسب و همراه با تخفیف ویژه آن را تهیه کنید. پک روشن کننده پوست شامل سه محصول موثر است که جهت بهره‌گیری حداکثری از خواص روشن‌کنندگی قرص پیگمنتا درمکس، این محصول نیز به این پکیج اضافه شده است. صابون پیگمنتا ویرگو و سرم ویتامین C مدیلن نیز دو محصول دیگر موجود در این پکیج هستند.

خرید پک روشن کننده پوست
جهت خرید پک روشن کننده پوست با تخفیف ویژه و قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

خرید پک روشن کننده پوست مفیدطب یک فرصت بسیار عالی برای تهیه سه محصول پرفروش با قیمت به صرفه است. این پکیج در ایجاد شفافیت و طراوت پوست موثر است که به رفع لک‌های تیره و مقاوم کمک می‌کند، همچنین در کاهش چین و چروک و تیرگی‌های روی پوست نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

قرص پیگمنتا برای جوش

قرص پیگمنتا به واسطه ترکیبات آنتی اکسیدانی خود می‌تواند در کاهش جوش موثر باشد، مطالعات نشان داده اکثر افرادی که از آکنه رنج می‌برند، دچار کمبود گلوتاتیون هستند. پیگمنتا با داشتن گلوتاتیون، به رفع آکنه در این افراد کمک می‌کند. ‌همچنین عصاره هسته انگور در این قرص می‌تواند به از بین بردن لک‌های باقی‌مانده پس از جوش کمک کند.

اما از طرف دیگر، ترکیبات آنتی اکسیدان و گلوتاتیون، خود می‌توانند در برخی از افراد آکنه ایجاد کنند. این تاثیر به این دلیل است که در ابتدای مصرف این ترکیبات، رادیکال‌های آزادی که درون سلول‌ها تجمع یافته بودند یکباره آزاد می‌شوند. اما پس از این تاثیر اولیه، فرآیند سم زدایی پوست ادامه می‌یابد و آکنه رفع می‌شود.

با این وجود در صورت ادامه دار شدن یا بدتر شدن جوش ها، حتما به پزشک مراجعه کنید.

زمان مصرف قرص پیگمنتا

بهتر است جهت اطلاع از نحوه و زمان مصرف قرص پیگمنتا مطابق با نسخه تجویزی پزشک خود عمل کنید. اما در صورتی که دستور خاصی گفته نشده باشد، می‌توانید روزانه ۲ عدد کپسول را همراه با غذا و یک لیوان آب میل نمایید. توجه داشته باشید که نباید بدون مشورت با پزشک، قرص پیگمنتا را بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف کنید.

توصیه می‌شود که دوره مصرف قرص پیگمنتا را به مدت ۳ ماه در نظر بگیرید. پس از این بازه، ۲ تا ۴ هفته مصرف را قطع کرده و سپس در صورت نیاز یا تجویز پزشک، قرص را ادامه دهید.

درمورد قرص پیگمنتا برخی هشدارها و موارد منع مصرف وجود دارد که بهتر است قبل از استفاده، تمامی این نکات را مطالعه کرده و رعایت نمایید. این نکات در بروشور محصول و از لینک زیر قابل مشاهده هستند:

خرید قرص پیگمنتا

عوارض قرص پیگمنتا

به ندرت پیش می‌آید که بعد از مصرف قرص پیگمنتا دچار عوارض جانبی بشوید. با این حال در صورت مصرف طولانی مدت و یا بیشتر از میزان توصیه شده این فرآورده ممکن است عوارض زیر را به همراه داشته باشد که در صورت ادامه یا بدتر شدن، حتما با پزشک مشورت نمایید:

واکنش‌های پوستی مثل کهیر، راش، خارش و پوسته پوسته شدن، عوارض گوارشی مانند اسهال، تهوع، نفخ و کرامپ شکمی و عوارض خونی مانند افزایش ریسک خونریزی، افزایش احتمال سنگ کلیه، افزایش فشارخون، کاهش قند خون و عوارض تنفسی و قلبی-عروقی

باز هم تاکید می‌کنیم عوارض جانبی قرص پیگمنتا فقط ممکن است در برخی افراد که دارای شرایط حساس و بیماری پیش‌زمینه‌ای هستند یا کسانی که داروی خاصی مصرف می‌کنند، پیش بیاید. بهتر است درصورت داشتن چنین شرایطی قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

قیمت قرص پیگمنتا

جهت اطلاع از قیمت قرص پیگمنتا و خرید آن می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر که وقت کمتری از شما خواهد گرفت، خرید آنلاین قرص پیگمنتا همراه با تخفیف است که می‌توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام به سفارش نمایید. محصولات مورد نظر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد.

شما می‌توانید جهت خرید سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی مربوط به تقویت پوست، مو و ناخن مانند بهترین قرص ویتامین برای پوست به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای پوست

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های تغذیه‌ای و محصولات تقویت پوست و مو داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

نظرات در مورد قرص پیگمنتا چگونه است؟

قرص پیگمنتا درمکس و همچنین صابون پیگمنتا ویرگو از جمله محصولاتی هستند که بسیاری از افراد آن‌ها را به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی پوست می‌شناسند. نظرات در مورد قرص پیگمنتا در اکثر موارد مثبت بوده است. البته تاثیرات این قرص در همان ابتدا قابل مشاهده نیست و باید به مدت ۳ ماه مصرف ادامه داشته باشد.

قرص پیگمنتا چاق کننده است؟

خیر ترکیبات موجود در این محصول دارای خاصیت افزایش وزن نیستند و نمی‌توان گفت قرص پیگمنتا چاق کننده است. خوشبختانه همه ترکیبات این مکمل ایمن بوده و باعث زیاد شدن وزن و یا عوارض جانبی نمی‌شوند.

قرص پیگمنتا در بارداری و شیردهی قابل استفاده است؟

به هیچ وجه نباید قرص پیگمنتا را بدون مشورت با پزشک در دوران بارداری و شیردهی مصرف کنید. قبل از استفاده این قرص با پزشک یا داروساز مشورت نمایید تا تمامی شرایط شما در نظر گرفته شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

84 دیدگاه دربارهٔ «قرص پیگمنتا برای چیست؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام ،طبق اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سازنده محصول،قرص پیگمنتا با مکانیسم محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون سلولی می تواند در روشن شدن رنگ پوست موثر واقع گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام من کپسول پیگمنتا رو خریداری کردم پوستم چربه ولی جوش نداره صورتم اگه مصرف کنم نتیجه ای دریافت میکنم یا خیر؟
    بعد اینکه اگه کپسول روزانه یک عدد مصرف بشه آیا بازم تاثیری داره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا برای روشن شدن پوست و رفع لک و همچنین کاهش چروک تاثیر خوبی دارد.
      دوز توصیه شده مصرف پیگمنتا روزی دو عدد است و مصرف روزانه یک عدد ممکن است تاثیرگذاری کافی نداشته باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      در صورتی که پزشک شما برای شما منع مصرفی برای داروهای مکمل نگذاشته اند، مصرف این دارو مشکلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شواهدی وجود ندارد که نشان دهد پیگمنتا یا ترکیبات آن در سفید شدن موها نقش دارند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  2. سلام دکتر واسه من یه آمپول سه ماهه واسه تنظیم قاعدگی نوشته باید تزریق کنم ، الان پیگمنتا هم مصرف کنم مشکلی نداره، مشکل خونریزی یا بهم ریختگی قاعدگی پیدا نمیکنم؟ آمپول تریپتورلین پاموات واریوپپتیل ۱۱/۲۵

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا با واریوپپتیل تداخل ندارد. همچنین این محصول تاثیر سوئی روی قاعدگی ندارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  3. سلام من صورتم دراثرمصرف قرصها وآمپولهای هورمونی لکه آورده، بارداری هم تابحال نداشتم
    دکترهمین پیگمنت روبهم داده اما استفاده ۳ماهه ازاین قرص بخاطر شرایط مالی برام‌مقدور نیست
    قرص جایگزین باقیمت کمتر هست بهم معرفی کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا محصولی برای بزرگسالان است و مصرف آن جهت افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است پیگمنتا بصورت صبح یک عدد و شب یک عدد مصرف شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  4. سلام
    خ دکتر اگر پیش پزشک نرم و این قرص تهیه کنم اشکالی نداره؟
    البته من تیروئید هاشیماتو دارم و قرص لووکسین۵۰ زیر نظر دکتر استفاده می کنم .صورتم جای جوش زیاد داره و از این مسئله رنج می کشم .
    بفرمایید اشکالی نداره قرص پیگمنت را بدون نظر دکتر استفاده کنم ؟ ممنون که با حوصله جواب میدید❤

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص پیگمنتا بدون نسخه پزشک قابل استفاده است. این قرص در کمکاری تیروئید منع مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هیچگونه ترکیب هورمونی یا مختل کننده نظم هورمونی در پیگمنتا وجود ندارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لطفا توجه کنید نحوه صحیح مصرف پیگمنتا روزی دو عدد به مدت سه ماه است. بعد از قطع مصرف پیگمنتا هم باید روتین پوستی مناسب داشته باشید و در طول روز هر دو ساعت ضد آفتاب بزنید.
      همچنین در صورتی که لک پوستی شما ناشی از مشکلات داخلی مانند عدم تعادل هورمون باشد باید مشکل داخلی را درمان کنید تا لک برطرف شود.
      با احترام دکتر داروساز

  5. نسرین باقرزاده

    سلام، من به علت لکه های پوستی از این دارو استفاده میکنم، مدتی هست که خارش پوستی گرفتم، فکرمیکنم ازعوارض دارو باشد، آیا راهی برای ازبین بردن خارش پوستی هست؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      مدتی مصرف پیگمنتا را قطع کنید اگر خارش برطرف شد، احتمالا خارش ناشی از مصرف پیگمنتا بوده و دیگر نباید از پیگمنتا استفاده کنید.
      اگر بعد از قطع پیگمنتا خارش قطع نشد، برای تشخیص عامل خارش و درمان آن به پزشک مراجعه کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  6. سلام من صورتم لک بارداری داره هرکاری فکرش بکنید کردم پررنگ تر میشه کمتر نمیشه الان هم شیرده هستم و شما میگین قرص پیگمنتا رو نباید مصرف کنم تقریبا یک هفته میشه مصرف میکنم حالا باید چکارکنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای رفع لک های صورت ناشی از باردار ی می توانید از کرم روشن کننده ملالیفت استفاده کنید. این کرم فاقد ترکیبات مضر برای دوران شیردهی است. ضمنا استفاده از کرم ضد آفتاب در طول روز و تجدید آن هر دو ساعت فراموش نشود.
      با احترام دکتر داروساز

  7. با عرض سلام و خسته نباشی
    ببخشید چرا با وجود اینکه ترکیبات نوتری بست نصفه پیگمنتا هست ولی میزان مصرف پیگمنتا دو برابر نوتری بست هست؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      سلام دوست عزیز نوتری بست یک برند است که محصولات متعددی از جمله کلسی بست، زینکو بست، درمابست و … را شامل می شود شما در خصوص کدام محصول نوتری بست سوال میپرسید؟
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر بود نام محصول لاغری مورد سوال را می نوشتید. بطور کلی کپسول پیگمنتا با اکثر قرص لاغری گیاهی تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام وقت بخیر
    گفته شده کپسول پیگمنتا باید در دمای ۲۵درجه سانتیگراد قرار دهیم
    و من میخواستم خیالم راحت باشه درون یخچال گذاشتم حالا فهمیدم اشتباه بوده بخاطر رطوبتی که تو یخچال هست
    و حدود یک هفته گذاشتم
    یعنی الان بنظرتون خاصیت خودش از دست داده 😔😔😔

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام خیر دارو به این سرعت و به این آسانی تاثیر خود را از دست نمی دهد ولو اینکه در فضای نسبتا مرطوبی بوده باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از قرص پیگمنتا در دوران شیردهی توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام.
      خیر این دارو سبب کاهش ملانین بیش از حد پوست که سبب ایجاد لک های تیره شده اند میگردد و پیسی ایجاد نمیکند.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام وقتتون بخیر،ببخشید من آندومتریوز دارم و قرص وروژست و کپسول کلسی بست استفاده میکنم
    کم خونی مینور هم دارم ولی قرصی مصرف نمیکنم فقط گاهی اوقات فولیک اسید
    میخاستم ببینم مصرف پیگمنتابا این داروها تداخل داره؟
    یا اینکه برا بیماریم ضرر داره؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام.
      پیگمنتا با قرص وروژست و فولیک اسید شما تداخلی ندارد. اما کلسیم و منیزیم موجود در کلسی بست ممکن است با جزء آلفا-لیپوئیک اسید موجود در پیگمتا تداخل از نظر جذب ایجاد کند. بنابراین پیگمنتا و کلسی بست را با فاصله و در دو وعده جداگانه بهتر است مصرف نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  10. بعد از دوره ی ۳ ماهه ی مصرف قرص پیگمنتا، این تغییرات و روشن شدن پوست ماندگاره یا به حالت قبل برمیگرده؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      تاثیرات پیگمنتا در سلامت و جوانی پوست معمولا پایدار است و با قطع مصرف از بین نمی رود . تا زمان مصرف این دارو به علت کاهش تولید رنگدانه ملانین و اثرات آنتی اکسیدانی اش سبب روشن شدن لک های پوستی و کاهش چین و چروک های پوستی میشود. با این حال در زمان قطع این دارو اگر مجدد فرد در برابر عوامل آسیب زا قرار بگیرد (مانند نور آفتاب و آلودگی هوا و..)، که غالبا اجتناب ناپذیر است، مجدد امکان بروز لک های جدید وجود دارد. لذا توصیه میشود پس از مصرف دارو و کاهش لک های پوستی، با مراقبت های بیشتر پوستی مانند مصرف کافی ضد آفتاب مناسب و دور چشم و .. تا حد زیادی از ایجاد لک های مجدد جلوگیری کرد و اثرات دارو را ماندگار کرد.
      با احترام دکتر داروساز

  11. با سلام، دکتر پوست در کنار قرص پیگمنتا، قرص ترنسید ۲۵۰ برای من نوشته، در توضیحات ترنسید نوشته که این قرص برای کنترل خونریزی شدید قاعدگیه، و دکتر زنان بهم گفته که استفاده ی سه ماهه از قرص ترنسید باعث لخته شدن خون میشه !! و ازم خواسته مصرف نکنم و خیلی تعجب کرد که چرا دکتر پوست این قرص رو برام نوشته!
    در این مورد راهنمایی می فرمایید؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      بله صحیح است و ترنسید به طور گسترده برای تسریع انعقاد خون و کاهش خونریزی استفاده می شود. البته مکانیسم اثر ترنسید به گونه ای است که با مهار پلاسمینوژن از تبدیل آن به پلاسمین می تواند تولید ملانین را کاهش دهد و در درمان لک های پوستی (مخصوصا اخیرا به صورت تحقیقاتی) کاربرد داشته باشد. تمرکز بیشتر مطالعات صورت گرفته، روی اثرات ضد لک این ترکیب بر لک های حاملگی یا ملاسما بوده است. البته برای این مورد بیشتر فرآورده های موضعی ترنسید توصیه میشوند زیرا هم عوارض کمتر و هم اثربخشی بیشتری در درمان لک های پوستی خواهند داشت. کرم ترانگزامیک اسید و یا پماد ترانگزامیک اسید هم به صورت محدود وجود دارد که نسبت به فراورده خوراکی آن برای درمان کمکی لک ها و تیرگی های پوست ارجح است. فرآوردهای پوستی غنی شده با ترنسید هم در بازار وجود دارند اما هنوز شاید به طور گسترد وارد بازار ایران نشده باشند. با این حال مصرف خوراکی ۳ ماهه ترنسید میتواند خطرناک باشد و توصیه نمیشود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      اگر تیرگی دور چشم شما ارثی نباشد، پیگمنتا می تواند تا حد زیادی آن را درمان کند. با این حال مصرف محصولات موضعی در کنار این محصول اثربخشی مطلوب تری را در پی دارد. کرم دور چشم هالوکسیل مدیلن قابلیت بسیار خوبی برای بهبود مشکل تیرگی چشم، چین و چروک‌های زیر پوست چشم و افزایش سفتی بافت پوست پیرامون چشم دارد. مصرف این کرم به رفع کبودی اطراف چشم و پف و چروک‌ها نیز کمک می‌کند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه تاثیرات مصرف پیگمنتا در دوران شیردهی به خوبی بررسی نشده است، بهتر است مادران شیرده از مصرف این محصول خودداری کنند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام توصیه می‌شود که دوره مصرف قرص پیگمنتا را به مدت ۳ ماه در نظر بگیرید. پس از این بازه، ۲ تا ۴ هفته مصرف را قطع کرده و سپس در صورت نیاز یا تجویز پزشک، قرص را ادامه دهید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا محتوی عصاره دانه انگور است. عصاره دانه انگور و سرترالین هر دو می توانند سبب رقیق شدن خون شوند و انعقاد خون را مختل کنند. به همین دلیل بهتر است افرادی که سرترالین استفاده می کنند از مصرف پیگمنتا خودداری کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  12. سلام وقتتون بخیر
    من زیر نظر پزشک قرص داکسی سیلین و محلول موضعی کلیندامایسین و سیپروترون برای درمان جوش هام استفاده میکنم
    قرص پیگمنتا می‌تونه باعث افزایش جوش هام بشه؟
    تداخلی با دارو هایی که مصرف میکنم نداره؟
    میتونم یه روز قرص پیگمنتا رو بخورم و یه روز هیالورون سائور پلاس؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گلوتاتیون که در پیگمنتا وجود دارد در ابتدای دوره مصرف در برخی افراد سبب بروز جوش صورت می شود. این عارضه معمولا با ادامه مصرف از بین می رود.
      پیگمنتا با داکسی سیکلین، کلیندامایسین و سیپروترون تداخلی ندارد.
      مصرف پیگمنتا و هیالورون سائور پلاس به صورت روز در میان بلامانع است. مصرف این دو محصول در یک روز هم ایرادی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  13. همینکه باعث کهیر میشه واسه ما که مستعد جوشیم و گرو گر از چپ و راست جوش میاد خوب نیس. چه فایده داره سفیدشه باز جای جوش،رو جای جوش قبلی خودش،لکه لکه ای میشه.من ۴۰ سالمه پوستم چرب این جوش‌ها امانم را بریدن.راکوتانم جواب نداد.
    پوست چرب دیرتر چروک میشه سنم ۳۴ می خوره ولی از جوشها خسته شدم حاضرم سنم به ۴۵ ساله ها بخوره ولی جوشهام بره.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز کهیر با جوش صورت (آکنه) کاملا متفاوت است. البته این درست است که پیگمنتا در برخی افراد در اوایل دوره مصرف ایجاد آکنه می کند.
      با توجه به شدت جوش صورتتان برای درمان باید زیر نظر پزشک باشید. روآکوتان درمان کاملا موثری برای جوش محسوب می شود و اگر آن را با دوز مناسب و به مدت کافی مصرف کرده باشید امکان ندارد تاثیر نگذارد. در مجموع تنها توصیه ای که برایتان دارم مراجعه به پزشک متخصص پوست و پیروی کامل از توصیه های ایشان است.
      با احترام دکتر داروساز

    2. با سلام همه می‌دانیم که دلیل اصلیه جوش پوست چربه من شصت سالمه وتقریبا دیگه جوش نمیزنم و راهش بدون دارو است روزی دو بار با صابون صورت خود را شسته یکی صبح یکی شب بهمین سادگی

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام دوست عزیز درمان جوش صورت در همه افراد و همه سنین به این سادگی نیست. در بسیاری از موارد منشا جوش صورت مشکلات داخلی و هورمونی است و خیلی وقت ها صِرفِ شستشو کارساز نیست. به هر حال، خوشحالیم که از سلامت پوست خود راضی هستید و ممنون از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید.
        با احترام دکتر داروساز

  14. من دوره ی دوم که مصرف کردم خواب ازچشمام رفت وبی اشتهایی شدیدوتهوع گرفتم وافسردگی واحساس غم بهم دست داده بود خیلی حالم بدشده بود جرات ندارم دیگه ادامه بدم بااینکه پوستم روشن شده بود ایا جایگزینی هست به جای این قرص برای سفیدشدن پوست

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام علائمی که می فرمایید به عنوان عارضه پیگمنتا گزارش نشده و بعید است ناشی از مصرف این محصول باشد.
      محصول دیگری که اختصاصا برای رفع لک باشد موجود نیست اما محصولاتی مانند قرص پرفکت بیوتی موجود هستند که ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست را فراهم می کنند و ترکیبات موثر در روشنی پوست هم دارند.
      برای روشنی پوست همچنین می توانید از محصولات موضعی استفاده کنید:
      ۱- هر روز صبح بعد از شستشو، سرم ویتامین سی مدیلن
      ۲- هر شب بعد از شستشو، کرم روشن کننده درما سیف
      ۳- پن روشن کننده گل سیتو برای شستشوی صورت (شستشوی صورت هر روز صبح بعد از بیدار شدن و هر شب قبل از خواب انجام شود)
      ۵- در طول روز هر دو ساعت ضد آفتاب مناسب پوستتان
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      شما میتونید کپسول پیگمنتا درمکس رو به صورت اینترنتی از داروخانه آنلاین مفیدطب سفارش بدید و در محل مورد نظرتون در سراسر ایران تحویل بگیرید، از طریق لینک زیر:
      https://www.mofidteb.com/product/5765
      با آرزوی سلامتی

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسول پیگمنتا در افرادی که مبتلا به ام اس هستند منع یا احتیاط مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام
        استفاده از ضد لک اتووایت ای سی ام در شیردهی منع دارد؟هم چنین کوکونات کلاژن و هیالورونیک اسید ؟

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام ضد لکی که نام بردید ما موجود نداریم در نتیجه امکان چک کردن ترکیبات آن را ندارم، اما در سایتهای داروخانه هایی که موجود دارند نوشته شده این محصول حاوی هیدروکینون است. در نتیجه مصرف آن در دوران شیردهی به هیچ عنوان مجاز نیست. حتی خارج از دوران شیردهی هم بهتر است از این محصول استفاده نکنید چون هیدروکینون ماده بی خطری نیست و در بسیاری از کشورها استفاده از آن ممنوع می باشد.
          مصرف کوکونات کلاژن و هیالورونیک اسید در دوران شیردهی ممنوعیت ندارد. با توجه به ماهیت این دو ترکیب، مصرف این دو در دوران شیردهی خطری برای مادر یا شیرخوار ندارد.
          با احترام دکتر داروساز

  15. من داروی گران قیمت پیگمنتا رو خریدم مدتی استفاده کردم ولی متاسفانه دچار جوش و آکنه صورت شدم.آیا این هم جزو عوارضش هست؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      قرص پیگمنتا با ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارد می‌تواند در کاهش جوش موثر باشد. مطالعات نشان داده اکثر افرادی که از آکنه رنج می‌برند، دچار کمبود گلوتاتیون هستند. پیگمنتا با داشتن گلوتاتیون، به رفع آکنه در این افراد کمک می‌کند. ‌
      اما از طرف دیگر، ترکیبات آنتی اکسیدان و گلوتاتیون، خود می‌توانند در برخی از افراد آکنه ایجاد کنند. این تاثیر به این دلیل است که در ابتدای مصرف این ترکیبات، رادیکال‌های آزادی که درون سلول‌ها تجمع یافته بودند یکباره آزاد می‌شوند. اما پس از این تاثیر اولیه، فرآیند سم زدایی پوست ادامه می‌یابد و آکنه رفع می‌شود.
      با این وجود در صورت ادامه دار شدن یا بدتر شدن جوش ها، حتما به پزشک مراجعه کنید.

      برای شما آرزوی سلامتی داریم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیگمنتا در افرادی که کیسه صفرا ندارند یا افرادی که تالاسمی مینور دارند، منع یا احتاط مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      اول از همه بدونید که هرکس زیبایی های مخصوص به خودش رو داره و خوبه که خودمون رو با ضعف ها و قوت ها بپذیریم🌺 اما کارهای مختلفی میشه برای زیباتر شدن و در واقع بهبود جنبه های مختلف سلامتی انجام داد از جمله:
      ۱. خواب کافی داشته باشید چون به طور مستقیم روی زیبایی پوست و سلامت عمومی بدن تاثیر میذاره. اغلب افراد بزرگسال به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند.
      ۲. آب کافی بنوشید. ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز به بدن شما کمک میکنه تا رطوبت پوستتون حفظ بشه.
      ۳. روتین های پوستی برای خودتون بسازید؛ حداقل کاری که میتونید بکنید اینه که پوستتون رو تمیز نگه دارید و روزانه از آلودگی ها پاکش کنید. مثلا میتونید از صابون و پن شستشو مناسب پوستتون استفاده کنید. به علاوه، استفاده از کرم ضد آفتاب هم اهمیت زیادی داره.
      ۴. ورزش منظم به سلامت جسمی و روحی شما کمک زیادی میکنه.
      ۵. رژیم غذایی مناسب برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن داشته باشید. در صورتی که این مواد ضروری رو از غذاها دریافت نمیکنید، میتونید از انواع مکمل مولتی ویتامین بزرگسالان استفاده کنید.

      در نهایت اگر میخواهید جنبه خاصی از ظاهرتون رو تغییر بدید (جوش و آکنه، وزن ناسالم یا…) بفرمایید تا در صورت امکان راهنمایی کنیم و یا به پزشک مراجعه کنید.

      با آرزوی سلامتی برای شما

    1. خب این کاملا طبیعیه
      شما اگه ۲ روزم از تایم حمام رفتنتون بگذره تو گرما احتمال عرق هست و باید دوباره برید حمام
      این قرصم با مصرفش اون ویتامین ها میرسه که پوست شفاف میشه ولی اگه قطع بشه و دیگه اصلا نرسه معلومه که برمیگرده هیچ چیز دائمی نیست مگر اینکه رعایی شه همه چی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره