قرص جینسینگ برای تقویت حافظه
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرص تقویت حافظه جینسینگ از جمله محصولات پرطرفداری است که برای افزایش هوشیاری و بهبود عملکرد مغز پیشنهاد می‌گردد. با توجه به دانسته‌های طب سنتی و دانش پزشکی مدرن، می‌دانیم گیاه جینسینگ دارای خواص بسیاری برای سلامت ما است. برای مثال تقویت حافظه و کاهش ریسک ابتلا به زوال مغز، جز فواید گیاه جینسینگ هستند. با این حال ممکن است برخی افراد به طعم این گیاه علاقه نداشته باشند. برای همین می‌توان از قرص تقویت حافظه جیسینگ کمک گرفت.

اگر می‌خواهید بهترین قرص تقویت حافظه جهان را بشناسید، با این مقاله از مجله سلامت مفید طب همراه شوید. می‌خواهیم چند محصول مناسب و موثر به شما معرفی کنیم، همچنین اطلاعات دقیق‌تری درباره فواید جینسینگ برای تقویت حافظه ارائه دهیم.

چرا قرص تقویت حافظه جینسینگ پیشنهاد می‌شود؟

پیش از اینکه به معرفی انواع قرص تقویت حافظه جینسینگ بپردازیم، می‌خواهیم بررسی کنیم که چرا این محصولات برای بهبود حافظه پیشنهاد می‌شوند. ریشه گیاه جینسینگ از قرن‌ها پیش در شرق آسیا شناخته شده و برای درمان برخی بیماری‌ها یا ارتقا سلامت به کار رفته است. در کشورهای ژاپن، کره و چین از گیاه جینسینگ با نام گیاه جوانی یاد می‌کردند. گیاه جینسینگ قادر است قوای جوانی را تا میزان  قابل توجهی حفظ کند، همچنین در سنین میانسالی و سالمندی، برخی‌ عارضه‌های ناشی از افزایش سن را کاهش دهد.

مصرف ریشه جینسینگ باعث افزایش قوای جنسی، بهبود سلامت پوست و مو، افزایش جریان خون در بدن و… می‌گردد. یکی از مهم ترین فواید گیاه جوانی،‌ حفظ سلامت مغز و تقویت حافظه است. جینسینگ سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مفید دیگری بوده که در خنثی کردن رادیکال های آزاد و سم زدایی از سلول‌های بدن نقش دارند. مواد موجود در ریشه گیاه جینسینگ می‌توانند فعالیت‌های انتقال‌ دهنده‌های عصبی مرتبط با تقویت حافظه را افزایش دهند. برای همین این داروی گیاهی برای تقویت حافظه از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین ماده فعالی به نام جینسنوزید در ریشه گیاه جینسینگ وجود دارد که سبب بهبود عملکرد شناختی و پیشگیری از بروز آلزایمر می‌گردد. مصرف روزانه جینسینگ (تحت نظر پزشک یا داروساز با دوز مشخص) باعث بهبود هوشیاری و تقویت توانایی تمرکز می‌شود. بدیهی است که افزایش فعالیت‌ سلول‌های مغزی به توانایی ذهن برای عملکرد بهتر کمک می‌کند. بنابراین خواص پرشمار گیاه جینسینگ باعث شده قرص تقویت حافظه جینسینگ به مخاطبان محترم پیشنهاد شود.

کپسول جین سین

کپسول جین سین در شرکت داروسازی گل دارو تولید می‌شود. با اینکه گیاه جینسینگ خوراکی بوده و می‌توان آن را در بعضی غذاها به کار برد، اما ممکن است با ذائقه بسیاری افراد سازگار نباشد. به همین دلیل شرکت داروسازی گل دارو، کپسول جین سین را تولید کرده تا با مصرف آن از فواید پرشمار این گیاه بهره مند شوید.

تمام خواصی که برای ریشه گیاه جینسینگ ذکر شده‌اند، در کپسول جین سین نیز وجود دارد. با مصرف این محصول می‌توانید به افزایش توانایی جنسی، رفع خستگی، بهبود عملکرد قلب، بهبود وضعیت عروق، سلامت پوست و… کمک کنید. همان طور که در بخش‌های قبلی درباره فواید قرص تقویت حافظه جینسینگ صحبت کردیم، می‌دانید این محصول تا چه میزان برای خفظ سلامت مغز مفید است. بنابراین کپسول جین سین از شرکت داروسازی گل دارو به شما پیشنهاد می‌گردد.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره طریقه مصرف، عوارض جانبی احتمالی یا تداخل دارویی کپسول جین سین روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر این محصول مفید را خریداری نمایید.

خرید کپسول جین سین

کپسول فیتوتون

محصول دیگری که تحت عنوان قرص تقویت حافظه جینسینگ از شرکت داروسازی گل دارو معرفی می‌کنیم، کپسول فیتوتون است. این کپسول حاوی عصاره خشک شده ریشه جینسینگ و عصاره خشک جنکوبیلوبا بوده و برای تقویت حافظه و کاهش ریسک ابتلا به زوال مغز پیشنهاد می‌شود. تا این بخش از مقاله، درباره فواید گیاه جینسینگ برای سلامت مغز صحبت کردیم. حال می‌دانیم این گیاه شگفت انگیز و سودمند چگونه به تقویت حافظه کمک می‌کند.

از جمله امتیازات مهم کپسول فیتوتون این است که علاوه برای جینسینگ، گیاه شگفت انگیز دیگری هم در ترکیبات آن به کار رفته است. جنکوبیلوبا یا برگ درخت کهن دار، فواید بسیاری برای سلامت ما به ارمغان می آورد که از جمله مهم‌ترین آن ها، افزایش تمرکز است. مصرف برگ درخت کهن دار در واقع با بهبود جریان خون در مغز به افزایش تمرکز کمک می‌کند. عصاره خشک شده برگ درخت کهن دار یا همان جنکوبیلوبا در کپسول فیتوتون از شرکت داروسازی گل دارو موجود است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کپسول فیتوتون یا خرید اینترنتی این دارو می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید فیتوتون

قرص سیمموری

قرص سیمموری تولید شده در شرکت داروسازی سیمرغ، محصول پیشنهادی بعدی با عنوان قرص تقویت حافظه جینسینگ است. شرکت سیمرغ با تولید قرص سیمموری به مصرف کنندگان محترم کمک می‌کند تا ریسک ابتلا به زوال عقل را کاهش دهند. همچنین مصرف این دارو برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز نیز موثر واقع می‌شود.

قرص سیمموری حاوی عصاره خشک شده ریشه جینسینگ کره‌‌ای و عصاره خشک شده گیاه جنکوبیلوبا است. همان طور که تا این بخش از مطالب متوجه شده اید، هر دو گیاه دارویی جینسینگ و جنکوبیلوبا، برای بهبود عملکرد مغز مفید بوده و در عین حال عوارض جانبی خاصی بروز نمی‌دهند. بازه سنی بالای ۱۸ سال می‌توانند از قرص سیمموری برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز کمک بگیرند. این محصول برای افراد سالمند نیز مفید بوده و قدرت حافظه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اگر سوالاتی درباره تداخل دارویی، عوارض جانبی احتمالی، ممنوعیت مصرف و… درباره قرص سیمموری به ذهن شما رسیده است، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید. همین کلیک آسان شما را برای خرید اینترنتی قرص سیمموری نیز هدایت می‌کند.

خرید قرص فیتوتون

قرص تقویت حافظه جینسینگ برای چه افرادی مناسب است؟

با توجه به اینکه مهم‌ترین ماده استفاده شده، در قرص تقویت حافظه جینسینگ، ریشه گیاه جینسینگ است، باید پیش از مصرف محصولاتی که در بخش‌های قبلی نام بردیم، به این موضوع دقت داشته باشید. به بیان ساده‌تر هر فردی که نیاز به افزایش تمرکز و بهبود حافظه دارد می‌تواند از قرص تقویت حافظه جینسینگ کمک بگیرد، به شرط اینکه به جینسینگ یا سایر ترکیبات دارو حساسیت نداشته باشد.

پیش از مصرف مصرف قرص تقویت حافظه جینسینگ باید موارد منع مصرف، تداخل دارویی، عوارض جانبی احتمالی و… را در نظر بگیرد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر را مطالعه نمایید.

در صورت عدم حساسیت و عدم منع مصرف، قرص تقویت حافظه جینسینگ برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که نیاز به آمادگی و تمرکز ذهنی برای آزمون‌های درسی یا شغلی دارند.
  • افرادی که در خانواده یا خویشان نزدیک، دارای سابقه آلزایمر یا سایر اختلالات حافظه هستند.
  • مبتلایان به بیش فعالی یا اختلالات تمرکز
  • افرادی که به دلیل افزایش سن یا مشغله های ذهنی، با ضعف حافظه مواجه شده اند
  • و…

نکته: حتی اگر در یکی از دسته‌بندی‌های مذکور قرار دارید، پیش از مصرف قرص تقویت حافظه جینسینگ با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

چه راه‌های دیگری برای تقویت حافظه وجود دارد؟

علاوه بر مصرف قرص تقویت حافظه جینسینگ باید بدانیم برای تقویت حافظه چی بخوریم؟ برای مثال درباره دم‌نوش‌ها، خوراکی‌ها و مواد غذایی سالمی که برای افزایش تمرکز و بهبود حافظه هستند، اطلاعاتی جمع آوری کنیم. ساده‌ترین و در دسترس ترین مواد غذایی برای تقویت حافظه عبارتند از:

  • دمنوش ریشه جینسینگ
  • میوه‌های قرمز مانند توت فرنگی، توت جنگلی، شاه توت، آلبالو، گیلاس، تمشک و…
  • دمنوش مریم گلی
  • چای سبز
  • بلوبری
  • و…

همچنین مواردی که در ادامه نام می بریم برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز مناسب هستند:

  • کاهش میزان حضور در شبکه‌های اجتماعی
  • دوری از حواشی و بگومگو‌های بی‌اساس
  • انتخاب طرز فکر صحیح برای زندگی
  • ورزش منظم و کافی
  • طبیعت‌گردی
  • تمرینات یوگا یا مدیتیشن
  • خواب کافی
  • انتخاب سبک زندگی سالم

کلام آخر

قدرت حافظه و تمرکز کافی، مهم ترین ارکان برای تصمیم گیری صحیح در زندگی هستند. شاید این جمله بسیار کلیشه ای به نظر برسد اما واقعا عقل سالم در بدن سالم است. پس برای اینکه بتوانید حافظه قوی و تمرکز کافی داشته باشید، به سلامت خود اهمیت دهید. با مصرف غذاها و مکمل‌های مناسب، سلامت جسم و روح را تامین کنید.

برای خرید انواع قرص یا شربت تقویت حافظه به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه نمایید. همچنین اگر سوالاتی در زمینه قرص تقویت حافظه جینسینگ برای شما به وجود آمده است، لطفا در بخش نظرات مطرح کنید. داروسازان مجموعه مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط