فواید شربت گریپ میکسچر مینو برای نوزاد

شربت گریپ میکسچر مینو برای نوزاد
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

یکی از مشکلاتی که تقریباً اکثر والدین را در ماه‌های اول زندگی نوزادشان کلافه می‌کند، دل درد و کولیک نوزاد است. نفخ و کولیک توفیق‌های اجباری نوزادان هستند که معمولاً از تا ۳ یا ۴ ماه اول زندگی خود با آن درگیر می‌شوند. هرچند کولیک و دل دردهای شدید پس از این مدت به طور معجزه آسایی درمان می‌شود؛ اما در این مدت والدین به خصوص مادرها نمی‌توانند دست روی دست بگذارند و شاهد گریه‌های نوزاد دلبند خود باشند. به همین دلیل هم شربت‌های مخصوص نفخ و دلپیچه نوزاد تولید شده تا شدت این عارضه‌ها را کاهش دهد. شربت گریپ میکسچر مینو هم یکی از این محصولات است که نوزادان زیادی را از درد کولیک و نفخ نجات داده!

اگر نوزادی دارید که بیش از یک ماه دارد و گریه‌های بی دلیل و طولانی سر می‌دهد، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید. در ادامه‌ی این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم شما را با بهترین شربت گریپ میکسچر ایرانی برای نوزاد آشنا کنیم تا با آگاهی بیشتر آن را برای درمان دل درد نوزاد خود انتخاب و استفاده کنید.

کولیک نوزاد چیست؟

کولیک نوزاد یا baby colic یکی از طبیعی‌ترین عارضه‌هایی است که نوزادان در ۱ تا ۴ ماهگی خود تجربه می‌کنند. تقریباً در ۸۰% نوزادان، کولیک یا قولنج نوزادی در ۶ هفتگی به اوج خود می‌رسد و نوزاد با گریه‌های ممتد و بلند خود والدین خود را کلافه می‌کند.

کولیک معمولاً با نفخ و دل درد هم همراه است زیرا کودک در هنگام گریه مقدار زیادی هوا وارد معده خود می‌کند. از طرفی هم نحوه غذا خوردن و عدم فعالیت روزانه کودک بخاطر گریه و دردی که دارد، باعث تشدید این شرایط و افزایش نفخ و دل درد می‌شود.

فواید گریپ میکسچر مینو برای نوزاد
گریه‌های بی‌دلیل ناشی از کولیک نوزاد

علت دقیق کولیک نوزاد هنوز برای متخصصین هم به طور دقیق مشخص نیست. اما چیزی که مشخص است این است که نوزاد هنگامی که دچار درد کولیکی می‌شود، هنگام گریه دست‌های خود را مشت می‌کند، پاها را به سمت بالا یا به داخل شکم فشار می‌دهد و گاهی ممکن است برای چند ثانیه نفس خود را حبس کند. نوزاد شما همه‌ی این حرکات برای رها شدن از گرفتگی‌های داخلی انجام می‌دهد.

اگر نشانه‌های بالا را همراه با گریه‌های ممتد شبانه یا گریه در ساعات خاص مشاهده کردید، به احتمال زیاد باید به دنبال راهی برای درمان دل درد نوزاد خود باشید. شربت گریپ میکسچر مینو یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای نوزاد یک ماهه است.

شربت گرایپ میکسچر برای نفخ نوزاد
دلایل نفخ و کولیک نوزاد

دلایل ایجاد کولیک و نفخ نوزاد چیست؟

همانطور که گفتیم، هنوز پزشکان نمی‌دانند دقیقاً نوزادان چرا دچار کولیک می‌شوند. دلایل و تئوری‌های احتمالی که توسط برخی از متخصصین مطرح شده این است که احتمالاً نوزاد یا کودک شما دچار یک یا چند مورد از مشکلات زیر است که دچار کولیک و دل دردهای شدید می‌شود:

  • سیستم هضم نارس
  • ریفلاکس اسید نوزادان
  • آلرژی یا حساسیت غذایی
  • تغذیه بیش از حد یا کمبود تغذیه
  • تحریک بیش از حد حواس

برای نفخ نوزاد دلایل مشخص و متعددی وجود دارد که با رعایت یکسری دستورالعمل‌ها قابل پیشگیری است. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره کردیم، ممکن است دلیل نفخ نوزاد شما باشد:

  • نحوه شیر خوردن غلط (کودک به صورت کامل افقی)
  • نگرفتن آروغ کودک پس از شیر خوردن
  • نداشتن فعالیت روزانه کودک
  • گریه زیاد و ممتد در طول روز
  • تغذیه‌ی مادر
  • حساسیت‌های غذایی
  • باکتری‌های مضر روده

درمان نفخ نوزاد راه‌های مشخصی دارد که با رعایت آن‌ها و استفاده از قطره ضد نفخ برای نوزاد می‌توانید از بروز آن در کودک خود جلوگیری کنید. اما درمان کولیک هنوز راه مشخصی ندارد. برای حل این مشکل تنها داروهای گیاهی مانند شربت گریپ میکسچر مینو می‌تواند به شما کمک کند.

ویژگی‌های بهترین شربت ایرانی برای کولیک و نفخ نوزاد

حال که با دلایل کولیک و دل درد نوزاد آشنا شدید، در ادامه می‌خواهیم شما را با راه حل درمان آن هم آشنا کنیم. از آنجا که شربت گریپ میکسچر برای نوزاد یک ماهه هم قابل استفاده است، این شربت را به عنوان بهترین راه حل انتخاب کرده‌ایم. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های شربت گریپ میکسچر مینو آشنا می‌شوید:

  • درمان سریع نفخ نوزاد
  • کاهش قولنج و کولیک نوزاد
  • بهبود اسپاسم های گوارشی
  • آرام شدن گریه‌های بی دلیل نوزاد
  • رفع دل درد و مشکلات گوارشی نوزاد
  • قابل استفاده برای نوزاد یک ماهه
شربت گریپ میکسچر مینو
ترکیبات بهترین شربت گریپ میکسچر ایرانی

ترکیبات بهترین شربت گریپ میکسچر ایرانی

شرکت دارویی مینو، برای تولید این شربت خود، تنها از عصاره‌های گیاهی مناسب برای نوزادان استفاده کرده است. ۴ گیاهی که از عصاره آن‌ها برای تولید این شربت استفاده شده است، هرکدام به طور جداگانه برای رفع مشکلات گوارشی به کار می‌روند. تقریباً همه‌ی ما هم در شرایط مختلف از این ۴ عصاره گیاهی برای درمان دل درد و نفخ خود استفاده کرده‌ایم! در ادامه شما را با این ۴ گیاه معجزه آسا برای درمان دل درد نوزاد آشنا می‌کنیم.

روغن نعناع

نعناع بی‌ضررترین گیاه دارویی است که برای کاهش دل درد و معده درد در همه سنین از آن استفاده می‌شود. روغن این گیاه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان و فیبر است که برای درمان یبوست و درد معده مؤثر واقع می‌شوند.

روغن پونه

پونه هم گیاه از خانواده‌ی نعناع است و خواص مشابهی با این گیاه دارد. این گیاه سرشار از ویتامین C و A است. این مواد مغذی در کنار سایر ترکیبات فعال، نفخ یا گاز معده را کاهش می‌دهند و به تولید بیشتر صفرا برای هضم بهتر غذا کمک می‌کنند.

روغن زیره سیاه

سوءهاضمه می‌تواند یکی از دلایل تشدید نفخ و کولیک در نوزادان باشد. ریز مغذی‌های موجود در زیره سیاه در تنظیم آنزیم‌های گوارشی نقش دارد و می‌تواند قولنج روده و نفخ روده در نوزادان و کودکان را بهبود دهد.

عصاره زنجبیل

زنجبیل سرشار از ترکیبات ضد اسپاسم و آنتی اکسیدان است. این مواد برای کاهش گرفتگی روده و معده (قولنج روده و معده) در نوزادان بسیار مؤثر هستند.

شربت گریپ میکسچر مینو
فواید شربت گریپ میکسچر مینو برای نوزاد

شربت گریپ میکسچر مینو برای چیست؟

نوزادان وقتی دچار کولیک می‌شوند، علاوه بر زمان‌های عادی مانند گرسنگی یا تعویض پوشک، معمولاً پس از غذا خوردن یا حتی نیمه شب‌ها هم گریه می‌کنند. اینطور گریه‌ها در نوزادان معمولاً تمامی ندارد و با هیچ روشی هم نوزاد آرام نمی‌گیرد.

شربت گریپ میکسچر مینو برای کمک به والدین کلافه که در این شرایط قرار گرفته‌اند، تهیه شده است. این شربت می‌تواند تا برطرف شدن کامل کولیک در ۴ ماهگی، همراه شما باشد تا هم نوزادتان درد کمتری بکشد و هم خودتان آرام‌تر باشید. در ادامه به شما می گوییم که این شربت چگونه به رفع دل درد نوزادتان کمک می‌کند.

شربت گرایپ میکسچر مینو برای نفخ نوزاد

در بخش‌های قبلی این متن به دلایل نفخ نوزاد (آروغ زدن کم، شیر خوردن متعدد، شیر خوردن در حالت خوابیده و…) اشاره کردیم. هرکدام از این شرایط باعث احتباس گاز اضافی در معده نوزاد شده و نفخ ایجاد می‌کند.

شرکت دارویی مینو، برای کمک به درمان نفخ نوزاد بدون عوارض، عصاره پونه، نعناع و زیره سیاه را در شربت گریپ میکسچر مینو در کنار هم قرار داده است. این سه عصاره گیاهی در کنار هم با ایجاد اثر سینرژیک (هم افزایی) باعث افزایش اثرگذاری یکدیگر شده و نفخ نوزاد را هرچه سریع‌تر برطرف می‌کنند. فیبرها، ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد اسپاسم در این سه گیاه نقش موثری در بهبود نفخ و خروج گاز از روده و معده دارند.

گریپ میکسچر مینو برای درمان دل درد نوزاد

منظور از دل درد در اینجا همان کولیک یا قولنج نوزادی است که دردهای شدیدی را برای کودک ایجاد می‌کند. کولیک باعث ایجاد گرفتگی‌های پیاپی، به خصوص در سیستم گوارشی نوزاد، می‌شود. در واقع این اسپاسم ها و گرفتگی‌ها دلیل گریه‌های ممتد نوزاد است که دلایل مختلفی دارد.

ترکیب شدن زنجبیل، نعناع و پونه در شربت گریپ میکسچر برای نوزاد بهترین داروی گیاهی را فراهم می‌کند تا از گرفتگی‌های معده و روده رها شود. ترکیبات آنتی باکتریال موجود در زنجبیل و زیره، فعالیت باکتری‌های مضر روده را کاهش داده و در عوض تعداد باکتری‌های مفید را افزایش می‌دهد. در نتیجه شربت گریپ میکسچر مینو برای رفع کولیک نوزاد هم مفید واقع می‌شود.

خرید سریع شربت گریپ میکسچر مینو

نحوه مصرف شربت گریپ میکسچر

شربت گریپ میکسچر برای نوزاد ۱ ماهه تا  کودک ۲ ساله و بیشتر هم قابل استفاده است. اما میزان مصرف آن در سنین مختلف فرق دارد که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم:

  • شربت گریپ میکسچر برای نوزاد ۱ تا ماه: ۱ قاشق چایخوری یا ۲.۵ میلی لیتر
  • گریپ میکسچر برای کودک ۶ ماه تا ۲ ساله: ۲ قاشق مرباخوری یا ۵ میلی لیتر
  • شربت گریپ میکسچر مینو برای کودک بالای ۲ سال: ۲ تا ۳ قاشق مرباخوری یا ۱۰ تا ۲۰ میلی لیتر

عوارض شربت دل درد نوزاد گرایپ میکسچر

شرکت دارویی مینو در هنگام عصاره گیری از گیاهان دارویی، مواد سمی آن‌ها را به طور کامل استخراج کرده و ترکیبی کاملاً ایمن برای نوزادان و کودکان ایجاد کرده است. به همین دلیل هم اگر شربت گریپ میکسچر مینو را به میزان توصیه شده به کودک خود بدهید، عوارضی نخواهد داشت.

شربت گریپ میکسچر ایرانی
پرسش و پاسخ درباره شربت گریپ میکسچر مینو

سؤالات شما درباره شربت گریپ میکسچر مینو

تا اینجا با ویژگی‌ها، ترکیبات و نحوه عملکرد بهترین شربت گریپ میکسچر ایرانی به طور کامل آشنا شدید. اما هنوز سوالاتی وجود دارد که بسیاری از شما والدین، در هنگام خرید گریپ میکسچر مینو از دکتر داروخانه می‌پرسید. ما می دانیم که این سؤالات از نگرانی شما و اهمیتی که به نوزاد خود می‌دهید، ریشه می‌گیرد. به همین دلیل پرتکرارترین آن‌ها را جمع آوری کرده‌ایم و در ادامه به آن‌ها پاسخ داده‌ایم.

آیا شربت گریپ میکسچر ایرانی خواب آور است؟

بله. این داروی گیاهی حاوی ترکیبات آرام بخش است که باعث می‌شود نوزاد پس از رفع دل درد و کولیک خوابی آرام و عمیق داشته باشد.

شربت گرایپ میکسچر برای نوزاد زیر یک ماه قابل استفاده است؟

خیر. این شربت برای درمان دل درد نوزاد زیر یک ماه نباید استفاده شود. برای رفع مشکلات نوزاد زیر یک ماه بهتر است به متخصص مراجعه کنید و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید.

شربت گریپ میکسچر را از چند ماهگی باید به نوزاد بدهیم؟

همانطور که در دستور مصرف هم خواندید، این شربت را از پایان ۴ هفتگی می‌توانید به نوزاد خود بدهید.

فرق گریپ میکسچر ایرانی با خارجی چیست؟

تأثیر شربت گریپ میکسچر خارجی برای نفخ نوزاد با نمونه ایرانی آن تفاوت زیادی ندارد. فرق نمونه خارجی، که متعلق به شرکت نرس هارویز است، با محصول شرکت مینو در ترکیبات آن‌ها دیده می‌شود. در گریپ میکسچر نرس هارویز از عصاره شوید، زیره سیاه و جوش شیرین برای درمان نفخ و سوءهاضمه استفاده شده در حالی که در محصول شرکت مینو ترکیبات شامل عصاره زیره سیاه، نعناع، پونه، زنجبیل است.

به طور کلی هر دو محصول با ایجاد کمترین عوارض نفخ و کولیک را در نوزادان درمان می‌کنند.

گریپ میکسچر مینو؛ بهترین شربت ایرانی برای دل درد نوزاد

در این متن به شما گفتیم که با دیدن چه نشانه‌هایی باید به دنبال شربت ضد نفخ و دلپیچه برای نوزاد خود باشید. اگر نوزاد شما دچار کولیک شده اما هنوز نتوانستید شربت مناسب و سازگار با او را پیدا کنید، حتماً گرایپ میکسچر مینو را امتحان کنید. این شربت ایرانی با سیستم گوارشی کودکان سازگاری بالایی دارد و بدون ایجاد مشکل و عارضه‌ی ثانویه، مشکل نوزاد شما را رفع می‌کند.

خرید بهترین شربت‌‌ برای نفخ و دلپیچه نوزاد

برای خرید شربت گریپ میکسچر مینو یا سایر شربت‌های ضد نفخ و دل درد نوزاد، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید محصول مورد نظرتان را در کمتر از یک دقیق سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اگر هنوز هم سوالی درباره شربت گریپ میکسچر مینو در ذهنتان باقی مانده است، آن را با ما در میان بگذارید. ما سوالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «فواید شربت گریپ میکسچر مینو برای نوزاد»

  1. سلام بچه من حدودا ۵۰روز هستش
    چند روزی هستش که دائم گریه میکنه شب و روز نداره خوابش خیییلی کم شده
    دستشویی هم میکنه
    شربت گریپ میکسچر ارومش میکنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت گریپ میکسچر در رفع دلدرد و نفخ شیرخوار ۵۰ روزه موثر است. میزان مصرف این شربت برای این سن، یک قاشق مرباخوری در هنگام بی قراری است که تا ۶ بار در شبانه روز قابل تکرار است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گریپ میکسچر مینو برای رفع کولیک و نفخ تهیه شده و تاثیری در بهبود رفلاکس معده ندارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع