آیا قرص هزال برای لاغری خوب است؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

چاق شدن این روزها خیلی راحت‌تر از قبل است! حتماً می‌پرسید چرا؟ با وجود ساعت‌ها کار پشت سیستم و تحرک کم، میان وعده‌های چرب و شیرین و غذاهای رستورانی و فست فودهای وسوسه انگیز، «دلیل» یا بهتر است بگوییم، «بهانه» برای چاق شدن زیاد است. اما متاسفانه به همان اندازه لاغری سخت است زیرا برای کاهش وزن باید از همه این بهانه‌ها دست کشید و سراغ ورزش و رژیم رفت! ولی، با وجود کمبود وقت در زندگی اکثر ما، به نظر می‌رسد استفاده از قرص‌های لاغری به جای ورزش، راه سریع‌تری برای کاهش وزن پیش روی ما می‌گذارد. قرص هزال، یکی از صدها نمونه قرص لاغری گیاهی است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده و بحث‌های زیادی درباره آن وجود دارد.

افرادی که به دنبال یک راه حل طبیعی و گیاهی برای لاغری هستند، اکثراً هنگام خرید بهترین قرص‌های لاغری گیاهی بین انتخاب این قرص و یک یا دو گزینه محبوب دیگر گیر می‌افتند! اگر شما هم جزو این افراد هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که ایا قرص هزال برای لاغری خوب است یا نه؟

قرص هزال چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، قرص هزال یک قرص لاغری گیاهی است. این قرص نسبت به نمونه‌های شیمیایی خود عوارض بسیار کمتری دارد و تقریباً برای تمام افرادی که بیماری جدی نداشته باشند، قابل استفاده است. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت قرص لاغری هزال برای افراد زیر قابل است:

  • افراد دارای اضافه وزن
  • افرادی با اشتهای غیر طبیعی و زیاد برای خوردن
  • افرادی که در روز میان وعده زیاد می‌خورند (به اصطلاح ریزه خواری می‌کنند.)
  • افراد پر مشغله‌ای که وقتی برای ورزش کردن و باشگاه رفتن ندارند.
  • افرادی که می‌خواهند سریع‌تر لاغر شوند.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که افرادی که به بیماری‌های کبدی، هپاتیت، انسداد روده یا دستگاه ادراری، سنگ صفرا، تشنج، فشار خون و زخم معده مبتلا هستند، به طور کلی برای کاهش وزن خود نباید از قرص‌های لاغری چه گیاهی و چه شیمیایی استفاده کنند.

در ادامه بیشتر با ترکیبات قرص لاغری گیاهی هزال و نحوه تأثیر آن در بدن آشنا خواهید شد. با این اطلاعات بهتر می‌توانید نتیجه بگیرید که آیا قرص هزال برای لاغری خوب است یا نه؟

ترکیبات قرص گیاهی هزال چیست؟

شرکت داروسازی سینافرآور در تولید این محصول خود از ترکیب بیش از ۷ گیاه مؤثر در کاهش وزن استفاده کرده است. این گیاهان شامل زنیان، زیره سیاه، رازیانه، سداب، مرزنجوش، اشق، لاک مغسول و… می‌شود که از بین آن‌ها بیشترین تأثیر را همان چهار مورد اول دارد. برای اینکه بیشتر با این گیاهان و خواص آن‌ها آشنا شوید، در ادامه توضیحات مختصری از هرکدام را برایتان آورده‌ایم.

زنیان:

این گیاه مسئول جلوگیری از تجمع چربی‌ها در بدن است. زنیان طبع گرمی دارد و به هضم غذا در روده و معده نیز کمک می‌کند.

زیره سیاه:

زیره هم جزو گیاهان با طبع گرم است. عصاره زیره برای لاغری، باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در کاهش کلسترول و چربی خون نقش دارد.

رازیانه:

رازیانه در کاهش اشتها بسیار مؤثر است. این تأثیر به کاهش ریزه خوری در طول روز نیز کمک می‌کند. البته که این گیاه به افزایش متابولیسم چربی‌ها در بدن و چربی سوزی نیز کمک می‌کند.

سداب:

عاملی که قرص هزال را با دستگاه گوارش سازگار می‌کند، سداب است. این گیاه ب اثر ضد نفخ خود عوارض گوارشی احتمالی سایر گیاهان را کاهش می‌دهد.

مرزنجوش:

محافظ کبد است و در افزایش سوخت و ساز بدن نقش دارد. این گیاه برای هضم بهتر غذا و تقویت معده نیز مؤثر است.

حال که با ترکیبات قرص لاغری هزال آشنا شدید، بهتر است ببینیم این قرص چگونه در باعث کاهش وزن می‌شود؟

قرص هزال چه تاثیری در بدن دارد؟

عملکرد قرص هزال برای لاغری چگونه است؟

برای اینکه بهتر با تاثیرات قرص هزال در بدن آشنا شوید، باید بدانید که به طور کلی برای کاهش وزن، دو فرایند مهم در بدن باید اجرا شود. کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی. این دو مکانیسم یا فرایند بیشترین تأثیر را در روند لاغری دارند.

عصاره‌های گیاهی به کار رفته در قرص لاغری گیاهی هزال، حاوی ترکیبات موثری هستند که مسئول افزایش چربی سوزی در بدن هستند. این ترکیبات که اکثراً در دسته آنتی اکسیدان ها قرار می‌گیرند، در تجزیه سریع‌تر چربی‌ها نقش مهمی دارند. آنتول، لینالیل استات، تیمول، منتول و لیمونن چندتا از موثرترین ترکیبات هستند با تأثیر بر کبد و سیستم گوارش، از تجمع چربی‌ها جلوگیری کرده و سبب تجزیه آن‌ها و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند.

افزایش سوخت و ساز چربی‌ها انرژی بیشتری در طول روز برای شما تولید می‌کند. یعنی اگر ورزشکار باشید، می‌توانید با عملکرد بهتر ورزش کنید و چربی بیشتری هم بسوزانید.

تأثیر دیگر این قرص در بدن، در دستگاه گوارش است. فیبرها و سایر ترکیبات مؤثر عصاره‌های گیاهی، با ورود به روده، سبب کاهش جذب قند و چربی شده و اشتها را کاهش می‌دهند. همچنین ترکیبات مقوی معده و روده، از بروز نفخ، اسهال، یبوست و دل پیچه نیز جلوگیری می‌کنند.

تا اینجا به نظر می‌رسد قرص گیاهی هزال برای لاغری واقعاً مؤثر است و می‌تواند به روند کاهش وزن سریع‌تر کند. اما دلیل اصلی ما برای انتخاب این قرص چیست؟ چه چیزی قرص هزال را از سایر قرص‌های لاغری گیاهی متمایز می‌کند؟ جواب را در ادامه بخوانید.

چرا قرص هزال را برای لاغری انتخاب کنیم؟ (مزایای قرص هزال)

اگر تجربه استفاده از سایر قرص‌های لاغری گیاهی را داشته باشید، حتماً می دانید که بسیاری از آن‌ها با ایجاد اسهال شدید و دفع آب از بدن تلاش دارند وزن بدن را کاهش دهند. در صورتی که قرص هزال چنین تاثیری روی بدن ندارد.

هرچند ممکن است در برخی افراد مصرف این قرص باعث شل شدن مدفوع و اسهال معمولی شود. اما دلیل این امر ناسازگاری دستگاه گوارشی آن فرد است. نه تأثیر اصلی قرص هزال! البته این مشکل هم در بیشتر مواقع با کاهش دوز برطرف خواهد شد.

دلیل دیگر انتخاب این قرص گیاهی برای لاغری، این است که اکثر افرادی که از آن استفاده کرده‌اند، ریزش مو را تجربه نکرده‌اند. در صورتی که بسیاری از قرص‌ها و حتی رژیم‌های لاغری سبب افزایش ریزش مو می‌شوند.

هزال بر خلاف سایر قرص‌های لاغری گیاهی، سبب دفع ریز مغذی‌های مواد غذایی نشده و تاثیری بدی روی دیواره روده و معده ندارد. به همین دلیل از آن برای کاهش کلسترول، درمان کبد چرب و تنبلی معده هم استفاده می‌شود.

با وجود این دلایل به نظر می‌رسد جواب این سؤال که «قرص هزال برای لاغری خوب است یا نه؟» را پیدا کرده‌اید. اما بهتر است قبل از انتخاب قطعی خود نگاهی به عوارض این قرص گیاهی هم بی اندازید!

قرص هزال چه عوارضی دارد؟

عوارض قرص لاغری هزال برای بدن چیست؟

استفاده دوره‌ای (موقت) از قرص هزال برای لاغری عوارضی برای بدن ندارد. اما از آنجا که جلوگیری از جذب چربی‌ها یکی از تاثیرات این قرص در بدن است، استفاده طولانی مدت از آن، روی جذب ویتامین‌های محلول در چربی تأثیر می‌گذارد.

افرادی که به گیاهان رازیانه، مرزنجوش، زنیان یا زیره سیاه حساسیت دارند، با مصرف این قرص لاغری دچار ناراحتی‌های گوارشی و واکنش‌های حساسیتی می‌شوند.

بنابراین، قبل از خرید قرص هزال بهتر است نسبت به سازگاری بدن خود به آن اطمینان حاصل کنید و یک برنامه منظم برای استفاده از این قرص لاغری داشته باشید تا پس از رسیدن به وزن ایده آن، مصرف آن را محدود و در نهایت قطع کنید.

قرص هزال؛ راهی خوب برای لاغری بدون عوارض

در این مطلب سعی داشتیم با جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد قرص هزال و تأثیر آن در بدن، شما را در انتخاب بهترین قرص لاغری گیاهی راهنمایی کنیم. اگر قصد خرید این قرص یا سایر محصولات گیاهی لاغری را دارید، به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب سر بزنید زیرا بهترین محصولات گیاهی را در آن پیدا خواهید کرد.

اگر تجربه‌ای از مصرف قرص هزال یا سایر قرص‌های لاغری گیاهی را داشته‌اید، تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

خرید قرص لاغری هزال

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «آیا قرص هزال برای لاغری خوب است؟»

    1. با سلام
      استفاده قرص هزال برای بالای ۱۲ سال مشکلی ندارد، اما بهتر است افراد زیر ۱۸ سال قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره