همولاکس یا لیورگل؛ برای پاکسازی کبد کدام بهتر است؟

برای پاکسازی کبد کدام بهتر است؟ همولاکس یا لیورگل؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

در طب سنتی، پاکسازی کبد یکی از فرآیندهای مهم برای خروج اخلاط اضافی مانند صفرا و بلغم از بدن  است. امروزه در علم مدرن نیز برخی از خواص این فرایند برای بدن به اثبات رسیده است. سم زدایی کبد می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سیروز کبدی را در ما کاهش دهد و گوارش بهتری برای بدنمان فراهم کند. از این رو امروزه استفاده از دستورات طب سنتی برای پاکسازی کبد اهمیت زیادی پیدا کرده و افراد زیادی برای کاهش اختلالات کبد خود از این راه استفاده می‌کنند. خوشبختانه قرص‌های گیاهی برای پاکسازی کبد، کار ما را آسان‌تر کرده، زیرا نیازی نیست خودمان برای ترکیب گیاهان دارویی دست به کار شویم! همولاکس و لیورگل نیز دو تا از همین داروهای گیاهی هستند که بیشترین طرفدار را در بازار دارند.

ما این بار در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم این دو قرص گیاهی محبوب را به طور کامل و جامع با هم مقایسه کنیم و بگوییم که بین همولاکس یا لیورگر، بهترین قرص برای پاکسازی کبد کدام است؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

پاکسازی کبد چه فوایدی برای بدن دارد؟

در مقدمه یک اشاره‌ی گذری به دو تا از فواید پاکسازی کبد در طب سنتی کردیم. اما جلوگیری از بیماری‌های کبدی و گوارش بهتر تنها فواید این فرایند نیست! کبد بزرگ‌ترین عضو داخلی بدن است که وظایف مهمی به گردن دارد. مسلماً وجود اختلال در عملکرد این اندام، بدن ما را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند. در نتیجه با کمک به افزایش سلامت و تقویت کبد، می‌توانیم جلوی بروز مشکلات زیادی را بگیریم.

یکی از شایع‌ترین عارضه‌های کبدی، کبد چرب غیر الکلی است که در پی آن، توانایی تجزیه و متابولیسم چربی‌ها در این اندام حیاتی کاهش می‌یابد. در نتیجه چربی‌ها در فضای بین سلولی و حتی در خود سلول‌های کبد تجمع یافته و ترکیبات سمی تولید می‌کنند.

پاکسازی کبد در بهبود کبد چرب نقش موثری دارد. زیرا عصاره‌های گیاهی قادرند آسیب‌هایی که ما به کبد خود وارد کرده‌ایم را تا حد زیادی جبران کنند. بهبود اختلالات و نارسایی‌های کبدی با روش پاکسازی در موارد زیر هم تأثیر دارد:

  •  کاهش جوش‌های ملتهب صورت و زردی پوست
  • تنظیم آنزیم‌های گوارشی، بهبود یبوست
  • کمک به بهبود سیروز کبدی و هپاتیت
  • حفاظت از سلول‌های کبد در برابر سموم

قرص همولاکس برای پاکسازی کبد
همولاکس؛ ترکیب گیاهی موثر برای پاکسازی کبد

همولاکس؛ بهترین ترکیب گیاهی برای پاکسازی کبد

حال که با اهمیت پاکسازی کبد و تاثیرات آن در بدن آشنا شدید، به سراغ معرفی دو قرص پاکسازی کبد محبوب می‌رویم تا ببینیم کدام بهتر است؛ همولاکس یا لیورگل؟

قرص همولاکس محصولی از شرکت سینا فرآور است که از یک ترکیب کاملاً گیاهی و ارگانیک تشکیل شده و هیچ ماده مصنوعی در ترکیبات آن دیده نمی‌شود. این قرص گیاهی به راحتی عوارض ناشی از کبد چرب را در بدن کاهش داده و از کبد شما محافظت می‌کند. در ادامه بیشتر با ویژگی‌ها و ترکیبات این قرص برای پاکسازی کبد آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های قرص همولاکس برای کبد چرب

  • دفع سموم و چربی‌های تجمع یافته در کبد
  • پاکسازی بدن از اخلاط صفرا و بلغم
  • بهبود نفخ و یبوست
  • بهبود جوش‌های صورت ناشی از نارسایی کبدی
  • کاهش عوارض داروهای شیمیایی
مواد تشکیل دهنده همولاکس
ترکیبات قرص کبد همولاکس

ترکیبات همولاکس

همانطور که گفتیم، همولاکس یک داروی کاملاً گیاهی است. هلیله سیاه و زرد، بلیله و آمله، مواد مؤثر این قرص پاکسازی کبد را تشکیل می‌دهند. هندی‌ها ترکیب این ۴ گیاه را با نام اطریفل می‌شناسند. این مخلوط گیاهی سال‌ها و بلکه قرن‌هاست به عنوان دارویی برای دفع اخلاط ناسالم بدن استفاده می‌شود.

حال شرکت سینا فرآور با استاندارد سازی عصاره‌ی این گیاهان، این ترکیب را به صورت ایمن‌تر و کم عوارض‌تر در اختیار ما قرار داده است. برای اینکه بیشتر با تاثیرات و مکانیسم عملکرد همولاکس در بدن آشنا شوید، در ادامه اشاره مختصری به خواص هرکدام از این گیاهان می‌کنیم.

بلیله:

بلیله به تنهایی در طب سنتی برای دفع صفرا از بدن نیز به کار می‌رود. این گیاه سستی و سردی معده را بهبود می‌دهد و در رفع سوء هاضمه نیز مؤثر است.

آمله:

این گیاه خواص ضد ویروس و ضد باکتری دارد و می‌تواند به سیستم ایمنی در مبارزه با عوامل عفونی در کبد و سیستم گوارش کمک کند. آمله منبع غنی‌ای از آنتی اکسیدان های قوی نیز محسوب می‌شود و از آسیب رسیدن به سلول‌های کبدی جلوگیری می‌کند.

هلیله سیاه:

این گیاه هم مانند آمله سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و با همین ترکیبات باعث افزایش متابولیسم چربی‌ها در کبد شده و آن‌ها را همراه با سموم از کبد خارج می‌کند.

از جمله آنتی اکسیدان های موجود در هلیله سیاه و آمله می‌توان به ترفلاوین A، پونیکالاگین، چبولیک اسید، چبولینیک اسید، گالیک اسید اشاره کرد.

هلیله زرد:

 این نوه هلیله در طب سنتی برای کاهش بلغم و صفرا کاربرد دارد. در طب مدرن هم این گیاه با کمک به تنظیم آنزیم‌های گوارشی و تقویت معده، عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می‌دهد. هلیله زرد در بهبود یبوست هم نقش دارد.

همولاکس یا لیورگل؟
طریقه مصرف قرص همولاکس برای پاکسازی کبد

 نحوه مصرف قرص همولاکس برای پاکسازی کبد

برای استفاده از خواص  همولاکس برای پاکسازی کبد، روزی سه بار و هر بار ۲ عدد از آن را بخورید. بهترین زمان مصرف همولاکس، بعد از غذا است. زیرا به تنظیم آنزیم‌های گوارشی کمک می‌کند.

برای اثرگذاری کامل این دارو روی بهبود کبد چرب یا تنظیم آنزیم‌های کبدی، لازم است که مصرف آن را حداقل ۴ تا ۸ هفته ادامه دهید.

در ضمن برای جلوگیری از بروز تداخل دارویی، بهتر است سایر داروها یا مکمل‌های خود را یک ساعت قبل یا سه ساعت پس از قرص همولاکس مصرف کنید.

اگر این توصیه‌ها را در مصرف همولاکس رعایت کنید و در کنار آن از ّپ نیز پیروی کنید، در کمتر از سه ماه کبدی سالم و فعال خواهید داشت.

خرید سریع همولاکس

قرص همولاکس برای چه افرادی ممنوع است؟

قرص پاکسازی کبد همولاکس نیز مانند سایر گیاهان دارویی، برای همه افراد مناسب نیست. زیرا بهرحال حساسیت به گیاهان دارویی یا شرایط سلامتی خاص ممکن است عوارض ناخواسته‌ای ایجاد کند. به همین دلیل خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی و افرادی که به ترکیبات آن حساسیت دارند، نباید از این دارو استفاده کنند.

همولاکس یا لیورگل
قرص پاکسازی کبد لیورگل

لیورگل؛ بهترین قرص گیاهی برای پاکسازی کبد

در مقایسه‌ی «همولاکس یا لیورگل؟» این بار نوبت این است که با لیورگل بیشتر آشنا شویم.

قرص لیورگل یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت گل دارو است. این شرکت داروسازی گیاهی دقت زیادی در استخراج و ترکیب گیاهان دارویی دارد؛ زیرا هدف آن تولید داروی گیاهی با کمترین عوارض است. لیورگل نیز یکی از داروهای باکیفیت و کم عوارض این شرکت است که تنها از یک عصاره گیاهی قوی و مؤثر تهیه شده است. در ادامه بیشتر با ترکیبات لیورگل و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های قرص پاکسازی کبد لیورگل

  • تنظیم آنزیم‌های صفراوی
  • کمک به درمان کبد چرب
  • کاهش سموم و چربی در کبد
  • کمک به درمان هپاتیت حاد و مزمن
  • کمک به بهبود سیروز کبدی
  • خاصیت آنتی اکسیدان قوی
  • حفاظت از کبد و سلول‌های کبدی
قرص کبد لیورگل
مواد تشکیل دهنده قرص لیورگل

ترکیبات قرص لیورگل

قرص لیورگل برخلاف همولاکس که ترکیبی از عصاره‌های گیاهی بود، تنها از یک عصاره گیاهی تشکیل شده است. البته این عصاره گیاهی به قدری مؤثر و قوی است که باعث شده قرص لیورگل به یکی از بهترین قرص‌های پاکسازی کبد تبدیل شود.

گیاه خار مریم همان گیاه جادویی و موثری است که عصاره آن در قرص لیورگل گنجانده شده. این عصاره گیاهی حاوی ماده موثری به نام سیلی مارین است که خواص زیادی برای کبد دارد. در علم امروز نیز تاثیرات قطعی سیلی مارین روی کبد و حفاظت از این اندام حیاتی بدن به اثبات رسیده است.

سیلی مارین یک آنتی اکسیدان طبیعی و قوی است که از تشکیل رادیکال‌های آزاد توسط سموم و چربی‌های جمع شده در کبد جلوگیری می‌کند. این رادیکال‌های آزاد با ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن به سلول‌های کبد آسیب می‌رسانند و باعث تخریب بافت کبد می‌شوند.

فعالیت ضد التهابی ماده سیلی مارین موجود در خارمریم، التهاب موجود در کبد را کاهش داده و باعث افزایش ایمنی بدن برای کب می‌شود. همچنین خاصیت آنتی اکسیدان این ترکیب، در کاهش کلسترول بد (LDL) نیز تأثیر گذاشته و فعالیت گیرنده‌های LDL کبدی را مهار می‌کند.

از دیگر عملکردهای سیلی مارین می‌تواند به تأثیر آنتی تومور آن اشاره کرد. این ماده مؤثر در گیاه خارمریم جلوی تکثیر سلول‌های غیر طبیعی و مشکل ساز را می‌گیرد و از ایجاد سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، سیلی مارین این توانایی را دارد که سمیت داروهای ضد تومور در افراد مبتلا به سرطان کبد تضعیف کند.

خرید سریع لیورگل ۱۴۰

با این توصیفات می‌توان گفت قرص لیورگل به تنهایی برای رفع مشکلات و اختلالات کبدی کفایت می‌کند! زیرا گیاه خارمریم ترکیباتی همه فن حریف در خود دارد.

لیورگل یا همولاکس؟
نحوه مصرف قرص لیورگل برای پاکسازی کبد

نحوه مصرف قرص لیورگل

قرص پاکسازی کبد لیورگل در دو دوز ۱۴۰ و ۷۰ میلی گرمی تهیه شده تا شما بر اساس شرایط بدن خود از خواص این قرص با کمترین عوارض بهره مند شوید. برای سم زدایی کبد، روزی سه بار و هر بار یک عدد قرص ۱۴۰ گرمی یا دو عدد لیورگل ۷۰ گرمی را میل کنید.

خرید سریع لیورگل ۷۰

قرص لیورگل برای چه افرادی ممنوع است؟

همانطور که گفتیم این قرص پاکسازی کبد تنها از یک عصاره گیاهی تشکیل شده است. به همین دلیل احتمال بروز حساسیت ناخواسته به گیاهان دارویی برای این دارو بسیار کم است. اما با این حال افرادی که به خار مریم حساسیت دارند نباید از این قرص استفاده کنند. علاوه بر این، مصرف لیورگل برای افرادی که دچار انسداد مجاری صفراوی نیز ممنوع است.

همولاکس یا لیورگل؛ کدام یک بهترین قرص پاکسازی کبد است؟

در این مطلب شما را با ویژگی‌های دو قرص پاکسازی کبد مشهور آشنا کردیم. اما هنوز نگفتیم کدام بهتر است؟ همولاکس یا لیورگل؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم، این هر دو این قرص‌ها ویژگی‌هایی دارند که باعث افزایش سلامت و تقویت کبد می‌شوند و از نظر تأثیر تفاوتی باهم ندارد. بنابراین انتخاب بهترین بین همولاکس یا لیورگل به شرایط بدن شما بستگی دارد. حساسیت‌ها و سازگاری‌های بدن شما تعیین می‌کند که کدام دارو کم عارضه تر و تاثیرگذارتر است. با اطلاعات موجود در این متن می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام دارو می‌تواند برای شما بهتر باشد.

با ورود به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه همولاکس یا لیورگل را سفارش دهید. مفیدطب سفارش شما را در کمترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

اگر درباره همولاکس، لیورگل یا سایر داروهای پاکسازی کبد اطلاعات بیشتری نیاز دارید، در بخش نظرات سؤالات خود را با ما در میان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به آن‌ها پاسخ دهیم.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع