نحوه مصرف پودر گین آپ کودکان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

همه والدین انتظار دارند کودکشان تغذیه کامل و منظمی داشته باشد و وزن بدنشان متناسب با میزان رشد، به طور نرمال افزایش پیدا کند. اما متاسفانه برخی کودکان به دلایل مختلفی ممکن است اشتهای خوبی نداشته باشند، لاغر و کم وزن بوده و یا بد غذا باشند. در چنین شرایطی به دلیل اهمیت تغذیه در دوران رشد کودکان، پزشکان مصرف مکمل‌های افزایش وزن را توصیه می‌کنند. پودر گین آپ کارن به تامین انرژی روزانه و پروتئین در کودکان کم وزن یا دچار سوء تغذیه و خردسالان بی‌اشتها و لاغر کمک می‌کند. در این مقاله با این پودر افزایش وزن و ترکیبات منحصر به فرد آن آشنا می‌شویم و درمورد نحوه مصرف پودر گین آپ کودکان صحبت خواهیم کرد.

گین آپ چیست؟

کودکان به دلایل مختلفی ممکن است دچار کم اشتهایی یا بی‌اشتها شدن شوند. کمبود آهن، بیماری خاص، اختلالات حسی دهانی، مصرف برخی داروها، اسهال یا یبوست، بدن درد، استرس و ریزه‌خواری از مهم‌ترین دلایل ایجاد بد غذایی و کم اشتهایی کودکان هستند. محصولات متنوعی در بازار برای افزایش اشتها و کمک به وزن‌گیری کودکان وجود دارند که انتخاب را برای والدین سخت می‌کنند.

توجه داشته باشید که بهترین کار قبل از خرید مکمل افزایش وزن کودکان مشورت با پزشک و در میان گذاشتن شرایط کودک است. همچنین با توجه به حساس بودن کودکان در دوران رشد حتما مکمل‌های اصل و دارای مجوز سازمان غذا و دارو را تهیه کنید تا وزن کودکتان بدون هیچ عوارضی افزایش پیدا کند.

پودرهای گین آپ محصولی از صنایع داروسازی و مکمل‌های غذایی حیاتی کارن هستند که برای افزایش وزن بزرگسالان و کودکان در طعم‌های مختلف تولید می‌شوند. مواد اولیه این مکمل از بهترین و معتبرترین شرکت‌های اروپایی تامین می‌گردد. همچنین ترکیب ویتامینی موجود در آن از شرکت dsm سوئیس می‌باشد.

پودر گین آپ کودکان حاوی پروتئین وی و انواع ویتامین‌های ضروری بوده و به ترکیبات آن مجموعه آنزیمی برای کمک به هضم و جذب بهتر پروتئین‌ها اضافه شده است. این محصول در طعم‌های متنوعی نظیر موزی، وانیلی، شکلاتی، بیسکوییتی و توت فرنگی ارائه می‌شود که مصرف آن را برای کودکان دلپذیرتر کرده است.

خرید پودر گین آپ کودکان

ترکیبات گین آپ کودکان

ترکیبات موجود در پودر گین آپ کودکان شامل موارد زیر است:

مالتودکسترین، کنسانتره پروتئین شیر، پروتئین غلیظ شده آب پنیر، کازینات سدیم، شیر خشک اسکیم، شیر خشک کامل، پودر مخلوط چربی‌های خوراکی، اینولین، مجموعه ویتامینی، مجموعه آنزیمی، پودر عصاره مالت، ساکاروز، گوارگام و طعم‌دهنده‌های مجاز خوراکی

در جدول زیر مقدار هر یک از ترکیبات موجود در پودر افزایش وزن کودکان گین آپ را به ازای هر ۲۴ گرم لیست کرده‌ایم:

عنوان ترکیب مقدار به ازای هر سروینگ
کالری ۱۰۰ کیلو کالری
کربوهیدرات کل ۱۵.۴ گرم
فیبر رژیمی ۰.۷ گرم
چربی کل ۲.۴ گرم
پروتئین ۴.۴ گرم
ویتامین A ۴۸۰ واحد بین‌المللی
ویتامین D ۳۸.۴ واحد بین‌المللی
ویتامین E ۱.۹ واحد بین‌المللی
ویتامین C ۵.۸ میلی‌گرم
ویتامین B1 ۰.۱ میلی‌گرم
ویتامین B2 ۰.۲ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۰.۲ میلی‌گرم
ویتامین B12 ۰.۶ میلی‌گرم
نیاسین ۱.۹ میلی‌گرم
بیوتین ۲۹ میکروگرم
پانتوتنیک اسید ۱.۰ میلی‌گرم
فولیک اسید ۳۸.۴ میکروگرم
کلسیم ۱۵.۶ میلی‌گرم
فسفر ۱۲ میلی‌گرم

آشنایی با خواص ترکیبات گین آپ

در این بخش شما را با خواص برخی از ترکیبات به کار رفته در پودر گین آپ آشنا می‌کنیم.

پروتئین غلیظ شده آب پنیر (Whey)

پروتئین وی یک پروتئین کامل با بالاترین ارزش زیستی (BV) بین تمام پروتئین‌ها است. مصرف مقدار مناسب و تحت نظر پزشک پروتئین وی برای کودکان می‌تواند به تقویت رشد، تولید هورمون‌ها و تقویت سیستم ایمنی آن‌ها کمک کند. اگز کودک به محصولات لبنی آرژی ندارد (عدم تحمل لاکتوز) و کلیه‌های او به خوبی کار می‌کند، دلیلی بر محروم بودن او از رژیم حاوی پروتئین وی وجود ندارد. پروتئین وی نه تنها باعث رشد سالم عضلات کودکان می‌شود، بلکه باعث افزایش سطح گلوتاتیون شده که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است.

اینولین 

اینولین نوعی پلی ساکارید طبیعی است که توسط طیف متنوعی از گیاهان تولید می‌شود. امروزه به دلیل فواید متنوع و سازگاری بالا، اینولین به اکثر محصولات غذایی و همچنین مکمل‌های دارویی افزوده می‌شود. اینولین منبعی غنی از فیبر به شمار می‌رود و در عین حال نیز کالری کمی دارد. اینولین به واسطه کند کردن روند هضم از جمله هضم کربوهیدرات‌ها، این اجازه را می‌دهد تا قند به آرامی و بدون افزایش ناگهانی به خون وارد شود. همین مسئله سبب می‌شود تا افزایش قند خون به طور طبیعی انجام شده و به نحوی سطح آن مدیریت شود.

مالتودکسترین

مالتو دکسترین نوعی کربوهیدرات پیچیده است که از مشتقات ذرت، سیب زمینی یا مواد حاوی نشاسته دیگری بدست می­‌آید و از آن در مکمل‌های غذایی و ورزشی استفاده می‌شود. می‌دانیم که سه عنصر غذایی اصلی تامین انرژی بدن، کربوهیدرات، پروتئین و چربی می‌باشد. بنابراین مالتودکسترین نیز می‌تواند همانند کازئین و پروتئین وی به عنوان یک منبع تامین انرژی برای کودکان به شمار برود. مالتودکسترین به عنوان یک افزودنی غذایی سالم و برای افزایش حجم مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تا اینجا با ترکیبات منحصر به فرد و فرمولاسیون خاص پودرهای گین آپ کودکان آشنا شدیم. همانطور که مشاهده می‌کنید بسیاری از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز کودکان در این مکمل جمع‌آوری شده است. قبل از اینکه با نحوه مصرف پودر گین آپ کودکان آشنا شویم، می‌خواهیم در مورد مزایای این محصول صحبت کنیم. تا بهتر متوجه شوید چرا پودر گین آپ نسبت به سایر محصولات مشابه برتری دارد.

فواید و مضرات پودر گین آپ کودکان

گین آپ یک مکمل تخصصی برای کمک به افزایش وزن کودکان بالای دو سال است که در طعم‌های مختلفی ارائه می‌شود. این پودر افزایش وزن برای تامین انرژی روزانه و پروتئین در کودکانی که کم وزن یا دچار سوء تغذیه هستند، کارایی دارد. همچنین برای کودکانی که نمی‌توانند تنها از طریق غذا نیاز خود را تامین کنند، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

خرید پودر گین آپ کودکان کارن
جهت خرید پودر گین آپ کودکان کارن با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و فواید پودر گین آپ کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به افزایش وزن کودکان بی‌اشتها، لاغر و بد غذا
  • تامین انرژی روزانه و پروتئین کودکان
  • حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده
  • حاوی ۱۷/۶% پروتئین از مخلوط پروتئین‌‏های شیر و Whey (با ارزش‌ترین پروتئین رژیم غذایی)
  • حاوی مجموعه آنزیمی برای کمک به هضم و جذب هرچه بهتر پروتئین‌ها
  • حاوی ۱۲ نوع ویتامین برای تامین نیاز روزانه
  • کم لاکتوز

در مورد مضرات پودر گین آپ کودکان باید گفت این مکمل برای تمام گروه‌ها به جز مواردی که گروه در منع مصرف قرار دارند، ایمن بوده و فاقد هرگونه عوارضی می‌باشد. از پودر افزایش وزن گین آپ می‌توانید با خیال راحت برای کودکان بالای ۲ سال استفاده کنید.

نحوه مصرف پودر گین آپ کودکان

بهتر است برای اطلاع از نحوه و مقدار مصرف پودر گین آپ به طور دقیق با پزشک یا داروساز مشورت کنید. راهنمای مصرف گین آپ در بروشور این محصول توصیه کرده جهت استفاده از این پودر افزایش وزن کودکان مطابق جدول زیر عمل کنید که بر اساس گروه سنی تقسیم‌بندی شده است.

گروه سنی  مقدار توصیه شده
۲ تا ۵ سال یک پیمانه در ۶۵ میلی‌لیتر آب (۱/۴ لیوان)
۶ تا ۱۳ سال دو پیمانه در ۱۲۵ میلی‌لیتر آب (نصف لیوان)
۱۴ سال و بالاتر سه پیمانه در ۲۰۰ میلی‌‌لیتر آب (یک لیوان)

روش تهیه پودر گین آپ بدین صورت است که با توجه به جدول فوق، مقدار توصیه شده را در آب، شیر و یا آبمیوه حل نموده و میل کنید. طعم نوشیدنی با شیر مطلوب‌تر است و به عنوان میان وعده می‌توانید از آن استفاده کنید. توجه کنید که پودر گین آپ نباید قبل از وعده غذایی و یا به عنوان جایگزین غذا مصرف شود.

خرید گین آب کودکان

این مقاله با ارائه تمامی نکات در مورد نحوه مصرف پودر گین آپ کودکان و فواید و مضرات آن به کسانی که قصد خرید آن را دارند، کمک خواهد کرد. این پودر افزایش وزن در تامین انرژی روزانه و پروتئین مورد نیاز بدن در کودکان کم وزن، بی‌اشتها و بد غذا موثر عمل می‌کند.

برای تهیه پودر افزایش وزن گین آپ می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید گین آپ کودکان سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها از جمله بهترین شربت تقویتی کودکان به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین شربت تقویتی کودکان

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

نظرات در مورد پودر گین آپ کودکان چگونه است؟

گین آپ کودکان یک پودر افزایش وزن برای کودکانی است که دچار بی اشتهایی، بد غذایی و یا سوء تغذیه هستند. اغلب والدینی که از این مکمل برای وزن گیری کودک خود استفاده کرده‌اند، نظر مثبتی داشته و آن را به دیگران توصیه می‌کنند. این محصول بدون عوارض جانبی بوده و هیچ ضرری برای کودکان ندارد.

گین آپ کودکان برای بزرگسالان قابل استفاده است؟

بله بزرگسالان نیز می‌توانند از پودر گین آپ کودکان استفاده کنند. البته شرکت داروسازی کارن مکمل‌های افزایش وزن مخصوص بزرگسالان را نیز ارائه داده است که جهت حصول نتیجه بهتر می‌توانید از پودر گین آپ بزرگسالان کارن یا پودرهای انترامیل کارن استفاده نمایید.

نظر دکتران در مورد پودر گین آپ چیست؟

برای کودکانی که دچار سوء تغذیه هستند، وزن کمی دارند یا نمی‌توانند فقط از طریق غذا نیاز روزانه خود را تامین کنند، معمولا بعد از مراجعه به پزشک مصرف مکمل‌های غذایی تجویز می‌شود. یکی از محصولاتی که برای افزایش وزن کودکان توسط بسیاری از پزشکان توصیه می‌شود، پودرهای گین آپ است که حاوی پروتئین، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز کودکان می‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

18 دیدگاه دربارهٔ «نحوه مصرف پودر گین آپ کودکان»

  1. سلام خسته نباشید رو بروشورش نوشته شده این مقدار رو تقسیم بر سه کنید بعد هروعده غذایی بدین بخوره،اخه یجایی هم خوندم نوشته بود بعد حل کردن تا یه ساعت باید خورده شه،،الان شما چی توصیه میکنید؟!دخترم ۶سالشه

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، بهتر است سوسپانسیون تازه به تازه تهیه شود و مصرف گردد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام. در سن ۵ سال، یک پیمانه در ۶۵ میلی لیتر (۱/۴ لیوان) آب روزانه مصرف شود (کل دوز مصرفی توصیه شده). با احترام دکتر داروساز

  2. سلام ببخشید نحوه مصرف پودر برای سنین ۱۴سال به بالا نوشته ۳ پیمانه خاستم بدونم کلا در طول روز ۳ پیمانه مصرف کنیم یا بعد از هر وعده غذایی ۳ پیمانه مصرف کنیم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، جهت استفاده در کودک ۱۴سال می توانید هر بار ۳پیمانه را در یک لبوان آب حل نمایید و بسته به تعداد دفعات مورد نیاز در طی روز تکرار بفرمایید. (تعداد دفعات مصرف در طی روز بسته به وزن کودک و میزان نیاز های تغذیه ای اوست)
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام طبق اطلاعات بسته بندی محصول، هر پیمانه ۲۴ گرم است پس سه پیمانه می شود معادل ۷۲ گرم.
      با احترام دکتر داروساز

  3. اگه پودر گین اپ رو با پودر سفیده تخم مرغ مخلوط کنم ایرادی نداره؟ برای بدنسازی میخوام استفاده کنم ۱۷ سالمه

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      پودر گین اپ با پودر سفیده تخم مرغ تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  4. من امروز یک قوطی گیت آپ خریدم وقتی سرش رو باز کردم دقیقا نصف قوطی شیر بود و نصف دیگه خالی بود آخه چرا اینقدر کم فروشی دارن

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      هر قوطی گین آپ محتوی ۳۰۰ گرم پودر است. اگر وزن کردید و کمتر بود، دلیل بر کم فروشی است. در غیر اینصورت، لطفا توجه داشته باشید حجم پایین پودر نشان دهنده کمفروشی نیست، چرا که پودر گین آپ در اثر حمل و نقل کاهش حجم پیدا می کند و بعد از مدتی حجم کمتری را اشغال می کند. این موضوع روی قوطی پودر گین آپ هم نوشته شده است.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هر قاشق پودر گین آپ کودکان ۱۰۰ کیلو کالری دارد در حالی که همین مقدار از پودر گین آپ بزرگسالان، ۱۶۶ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین بزرگسالان بهتر است برای افزایش وزن از پودر گین آپ بزرگسالان استفاده کنند.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          با سلام. دستور مصرف پودر گین آپ برای سن ۱۴سال به بالا روزی ۳پیمانه از پودر را در ۲۰۰ سی سی اب یا شیر و یا آب میوه حل کنید و میل بفرمایید.
          با احترام دکتر داروساز

          1. با سلام و عرض ادب
            ببخشید خانم دکتر این سه پیمانه برای ۳ وعده هستش؟ یا برای هر وعده مثلا بعد صبحانه نهار شام تو یه لیوان ۳ پیمانه مصرف شود ؟

          2. دکتر مهلا دهقانپور

            باسلام، با توجه به جدول مقادیر ذیل، میزان توصیه شده برای گروه های سنی مختلف آب، شیر و یا آبمیوه حل نموده و میل کنید.
            گروه سنی مقدار توصیه شده
            ۵-۲ سال یک پیمانه در ۶۵ میلی لیتر (۱/۴ لیوان) آب
            ۱۳-۶ سال دو پیمانه در ۱۲۵ میلی لیتر (نصف لیوان) آب
            ۱۴ سال و بالاتر سه پیمانه در ۲۰۰ میلی لیتر (یک لیوان) آب
            با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط