قرص سینابتیک برای لاغری موثر است؟

قرص سینابتیک برای لاغری موثر است؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص سینابتیک یک داروی گیاهی برای کنترل دیابت و قند خون است. این محصول به سبب دارا بودن ترکیبی از پودر دارچین و عنصر کرومیوم در تنظیم قند خون، افزایش متابولیسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها موثر عمل می‌کند. اما این قرص گیاهی جدا از مورد مصرف اصلی خود دارای خواص دیگری نیز می‌باشد. یکی از سوالاتی که کاربران ما زیاد می‌پرسند، میزان تاثیر قرص سینابتیک برای لاغری و کاهش وزن است.

در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد که آیا قرص دارچین سینابتیک دارای خاصیت لاغری نیز هست و چه تاثیری بر کاهش وزن دارد. قبل از بررسی این اثر بهتر است با قرص cinnabetic و ترکیبات آن آشنا شویم.

سینابتیک چیست؟

کپسول سینابتیک را می‌توان به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای دیابت به حساب آورد. این محصول که با نام قرص کرومیوم دارچین نیز شناخته می‌شود، در تنظیم قند خون و متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به همراه یک رژیم غذایی مناسب و ورزش موثر شناخته شده است.

سینابتیک محصولی از شرکت ساج پاد دارو تهران است و هر قوطی آن حاوی ۵۰ عدد کپسول می‌باشد. محتویات هر ۳ کپسول سینابتیک معادل ۱۵۰۰ میلی‌گرم پودر دارچین (Cinnamomum verum) و ۳۰۰ میکروگرم کرومیوم (Chromium) است. در ادامه با خواص این دو ترکیب موجود در کپسول سینابتیک بیشتر آشنا می‌شویم:

دارچین

دارچین از جمله ادویه‌ها و داروهای گیاهی خوشبو و پرکاربرد محسوب می‌شود. درخت دارچین یک گیاه همیشه سبز بومی جنوب هند و سریلانکا است و انواع آن در درمان دیابت، یبوست، مشکلات پوستی و… کاربرد دارد. مصرف دارچین همچنین اثر مطلوبی بر کم اشتهایی و کاهش وزن دارد و در جلوگیری از آلزایمر بسیار مفید است.

کرومیوم

عنصر کرومیوم یکی از مواد معدنی بسیار ضروری و کمیاب بدن انسان است که میزان جذب پایینی دارد و عملکرد آن در بدن هنوز به نسبت دقیق مشخص نیست. کروم در منابعی مانند کلم بروکلی، جگر و مخمر آبجو وجود دارد و به جذب قند غذا از خون توسط بدن کمک می‌کند و اثرات ضد چربی، ضد کلسترول و کاهنده اشتها دارد. کرومیوم از عناصر معدنی مهم در بدن بوده که برای کنترل قند خون خصوصا در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ ضروری است.

این عنصر در عملکرد انسولین نقش داشته و سبب می‌شود تا قند خون بهتر کنترل شود. کرومیوم علاوه بر تنظیم قند خون، در سوخت و ساز بدن نقش داشته و برای متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین (که ۳ ترکیب اصلی رژیم غذایی را تشکیل می دهند) موثر است. به واسطه کاهش سطح تری گلیسرید، بهبود عملکرد انسولین می‌تواند در مبتلایان به چربی خون بالا و افراد دارای اضافه وزن نیز موثر باشد.

خرید قرص سینابتیک

قرص سینابتیک برای چیست؟

سینابتیک یک داروی گیاهی در تنظیم قند خون بیماران دیابتی است. ترکیبات به کار رفته در قرص Cinnabetic کاملا گیاهی و بدون عوارض شیمیایی هستند و به همراه یک رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌توانند نقش بسیار مفیدی در کنترل دیابت و جلوگیری از عوارض ناشی از آن ایفا کنند.

از جمله مهم‌ترین خواص کپسول سینابتیک ساج پاد دارو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به تنظیم قند خون
  • بهبود متابولیسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها
  • کاهش چربی‌های مضر و کلسترول خون
  • بهترین مکمل رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابتی
  • کاملاً گیاهی و طبیعی تشکیل شده از دارچین و کرومیوم

قرص سینابتیک علاوه بر کنترل قند خون در بهبود متابولیسم یا سوخت و ساز کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش دارد و به سبب کاهش سطح تری گلیسیرید در مبتلایان به چربی خون بالا و افراد دارای اضافه وزن نیز کاربرد دارد. همین مسئله شاید به خوبی میزان تاثیر قرص سینابتیک برای لاغری را بیان کند.

قرص قند خون سینابتیک

بیماری دیابت یا قند خون که یکی از رایج‌ترین بیماری‌های جهان محسوب می‌شود انواع مختلفی دارد. در دیابت بدن به دلایل مختلف مانند ژنتیک، چاقی و.. توانایی انسولین را از دست داده و یا در برابر آن مقاوم می‌شود. در نتیجه علائمی مانند خستگی، تاری دید، پرنوشی، پرخوری و یا پر ادراری بروز می‌کند. خوشبختانه با داشتن رژیم غذایی سالم و استفاده از داروهای گیاهی می‌توان از پیشرفت دیابت جلوگیری کرد. قرص سینابتیک یکی از بهترین داروهای گیاهی برای دیابت و قند خون محسوب می‌شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کرومیوم موجود در قرص سینابتیک برای کنترل قند خون در بیماران نوع ۱ و ۲ دیابت ضروری است. در واقع کرومیوم در عملکرد انسولین (هورمون مسئول حمل قند موجود در خون به داخل سلول) نقش مهمی دارد و باعث می‌شود قند خون بهتر کنترل شود.

خرید قرص سینابتیک ساج پاد دارو
جهت خرید قرص سینابتیک با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

از طرفی کپسول سینابتیک به واسطه دارا بودن پودر دارچین نیز می‌تواند موجب در تنظیم قند خون شما موثر باشد. به گفته محققان دارچین می‌تواند قند خون را در حالت ناشتا ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه دارچین می‌تواند به افزایش حساسیت انسولین و کنترل بهتر دیابت نوع ۲ کمک کند. همچنین مصرف آن موجب کاهش میزان کلسترول بد بدن در افراد دیابتی میانسال می‌شود.

همچنین سینامیک آلدئید و اپی کاتچین موجود در دارچین، دیگر ترکیب قرص سینابتیک، از مغز در برابر تجمع پروتئین‌های آسیب رسان محافظت می‌کنند و خواص ضد آلزایمری دارند. دارچین سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، آهن، کلسیم و فیبر است، به همین دلیل رژیم پر دارچین اثرات منفی خوراکی‌های پرچرب را کاهش می‌دهد و در کاهش سطح LDL تأثیر بسزایی دارد.

قرص سینابتیک برای لاغری

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم برخی از افراد درمورد اثرات قرص سینابتیک برای لاغری سوال کرده‌اند که در این بخش به بررسی این اثر می‌پردازیم. ابتدا باید تاکید کنیم که کپسول سینابتیک به طور ویژه برای کمک به تنظیم قند خون فرموله شده است و یک مکمل تخصصی لاغری محسوب نمی‌شود. اما مصرف قرص سینابتیک همراه با یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی می‌تواند در افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن مفید باشد.

در قرص سینابتیک دارچین وجود دارد که طبق مطالعات می‌تواند اثرات بد غذاهای چرب را کاهش دهد که این موضوع می‌تواند به برنامه کلی کاهش وزن و لاغری کمک کند. علاوه بر این دارچین بر سطح گلوکز خون نیز تاثیر گذاشته که در نهایت باعث کم شدن وزن می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که دارچین به تنهایی نمی‌تواند باعث لاغری شود، اما افزودن آن به رژیم غذایی می‌تواند شما را در رسیدن به هدف کاهش وزن یاری کند.

تاثیر قرص دارچین برای لاغری، با تاثیر این گیاه دارویی در افزایش سطح متابولیسم بدن نیز ارتباط مستقیم دارد. سینابتیک با افزایش سرعت تجزیه قند و کربوهیدرات‌ها و متابولیزه شدن آن‌ها، مانع از ذخیره شدن‌شان به‌صورت چربی اضافه در بدن می‌شود.

کرومیوم، دیگر ترکیب تشکیل‌دهنده قرص سینابتیک نیز یکی از مکمل‌های مشهور است که غالبا برای عضله‌سازی یا کاهش وزن استفاده می‌شود. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که مکمل کرومیوم می‌تواند به لاغری و افزایش توده عضله کمک کند. این مطالعات فراگیر و جامع نیستند اما تحقیقات اخیر، بهبود رشد عضله یا کاهش توده چربی را نشان داده‌اند.

نحوه مصرف کپسول سینابتیک

جهت اطلاع دقیق از نحوه مصرف قرص سینابتیک بهتر است با پزشک مشورت کنید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید روزانه ۳ عدد کپسول را همراه با غذا میل کنید. بهتر است این سه کپسول در سه نوبت مجزا مصرف شوند.

توجه داشته باشید که افراد دارای مشکلات کلیوی و کبدی باید این فرآورده را زیر نظر پزشک استفاده کنند. همچنین کسانی که عمل جراحی پیش رو دارند، از داروی خاصی استفاده می‌کنند و یا مبتلا به بیماری‌هایی از جمله دیابت یا هیپوگلیسمی می‌باشد، باید قبل از مصرف سینابتیک با پزشک خود مشورت نمایند.

طریقه مصرف قرص سینابتیک برای لاغری

قرص سینابتیک با کمک به تنظیم قند خون و متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها در بدن به همراه یک رژیم غذایی مناسب و ورزش، می‌تواند به درمان و کنترل دیابت کمک کند. در مورد مصرف سینابتیک برای کاهش وزن نیز می‌توانید روزانه ۱ کپسول را ۳ بار در روز استفاده نمایید.

دستور مصرف و طول دوره درمان با سینابتیک بستگی به شراطی فیزیولیژی بدنتان و پایبندی شما به رعایت رژیم و ورزش دارد. با این حال برای کسب نتیجه بهتر مصرف این فرآورده را باید حداقل به مدت ۸ هفته ادامه دهید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی قرص دارچین سینابتیک و تاثیرات آن در تنظیم قند خون و متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها پرداختیم. سوالی که مطرح شد این بود که آیا قرص سینابتیک برای لاغری نیز مفید است. همانطور که توضیح دادیم، این قرص همراه با یک رژیم غذایی مناسب و برنامه ورزشی می‌تواند در کاهش وزن کمک‌کننده باشد. دارچین و کرومیوم موجود در کپسول سینابتیک دارای خواص کاهش توده چربی هستند.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص سینابتیک و سایر مکمل‌های دیابت مانند انواع قرص گیاهی پایین آورنده قند خون به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قرص قند گیاهی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها، محصولات گیاهی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض قرص سینابتیک چیست؟

در صورتی که قرص سینابتیک مطابق با مقدار توصیه شده مصرف شود، هیچ‌گونه عوارض جانبی در اثر استفاده از این قرص مشاهده نشده است. فقط در افرادی که نسبت به مواد بکار رفته در سینابتیک حساسیت دارند، باید احتیاط لازم صورت بگیرد.

قرص سینابتیک برای تخمدان موثر است؟

یکی از عوامل بروز تخمدان پلی کیستیک، مقاومت به انسولین است، قرص سینابتیک به دلیل آنکه محتوی دارچین و کرومیوم می‌باشد، مقاومت به انسولین را کاهش داده و می‌تواند به بهبود مشکلات مربوط به تخمدان کمک کند.

قرص سینابتیک در بارداری چگونه باید مصرف شود؟

از قرص سینابتیک ساج پاد دارو برای تنظیم قند خون و افزایش متابولیسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها استفاده می‌شود. این قرص حاوی دارچین و کرومیوم می‌باشد و برای مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی لازم است تحت نظر پزشک باشید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط