با ترکیبات شربت برون کلد بیشتر آشنا شوید

با ترکیبات شربت برون کلد بیشتر آشنا شوید
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سرماخوردگی و آنفولانزا دو بیماری واگیر و بسیار شایع هستند که هرکدام از ما ممکن در یک سال چند بار به آن‌ها مبتلا شویم. از آنجا که این دو بیماری بسیار دست و پا گیر هستند و درمان مشخصی به جز استراحت و تقویت سیستم ایمنی ندارند، پزشکان و متخصصان بیشتر ما را به پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها تشویق می‌کنند. خوشبختانه برای پیشگیری از سرماخوردگی و افزایش ایمنی بدن امروزه راه‌های زیادی وجود دارد که بی‌ضررترین آن‌ها، استفاده از داروهای گیاهی، از جمله شربت برون کلد است. این شربت یکی از مشهورترین داروهای گیاهی ضد سرماخوردگی است که احتمالاً اکثر ما نیز آن را می‌شناسیم و از آن استفاده کرده‌ایم. اما احتمالاً تعداد کمی از ما با ترکیبات شربت برون کلد آشنا هستیم.

اگر شما هم دوست دارید قبل از خرید شربت برون کلد بیشتر با آن آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

شربت برون کلد (broncold) چیست؟

شربت برون کلد محصول شرکت انگلیسی هلث اید است. این شرکت داروسازی سال‌هاست که در زمینه تولید مکمل‌های غذایی، مولتی ویتامین‌ها و محصولات ارتقاء سلامتی فعالیت دارد.

از آنجا که با پیشرفت علم، تأثیر گیاهان دارویی برای افزایش ایمنی و سلامت بدن اثبات شده است، هلث اید نیز با ترکیب چند عصاره گیاهی تاثیرگذار برای افزایش ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا، شربت برونکلد را تولید کرده و در اختیار ما قرار داده تا از خواص این گیاهان دارویی در کنار هم، بهره ببریم.

شربت برون کلد برای تقویت سیستم ایمنی

آشنایی بیشتر با ترکیبات شربت برون کلد

همانطور که در بخش قبل گفتیم، عصاره‌های گیاهی نقش مهمی در تأثیر شربت برون کلد و خواص آن برای بدن دارند. در واقع ترکیب هوشمندانه‌ای از عصاره ۵ گیاه  باعث شده تا این شربت گیاهی در افزایش سلامت ما مؤثر باشد. در ادامه باهم، سراغ ترکیبات شربت برون کلد می‌رویم و با خواص هرکدام از آن‌ها آشنا می‌شویم.

نعناع فلفلی:

حضور این گیاه در ترکیبات شربت برون کلد باعث می‌شود با خوردن آن حس خنکی خوشایندی در گلو ایجاد شود. این حس به دلیل حضور منتول و آنتی اکسیدان های قدرتمند در عصاره نعناع فلفلی است. این گیاه بیشتر به عنوان یک مسکن و آرام بخش برای دردهای عضلانی و گوارشی شناخته می‌شود.

میخک:

یکی از مشهورترین گیاهان برای درمان گلودرد و کاهش علائم سرماخوردگی است. میخک منبع غنی از فیبر، ویتامین b5، ویتامین C و ریبوفلاوین است. این ترکیبات در کاهش ضعف بدن و تقویت سیستم ایمنی نقش موثری دارند.

زنجبیل:

اکثر ما با خواص آنتی ویروس و آنتی باکتریال زنجبیل آشنایی داریم. زینک، ویتامین C و ویتامین E موجود در عصاره این گیاه این ادعا را اثبات می‌کنند. زنجبیل برای کاهش تب و لرز و ایمنی زایی در بدن بسیار مؤثر است.

فلفل قرمز:

فلفل قرمز سرشار از آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب‌های قوی است که در درمان گلودرد، گرفتگی بینی و مبارزه با عوامل عفونی بدن نقش مهمی دارند.

رازیانه:

این گیاه با داشتن ترکیبات مهمی از جمله زینک، آهن، فولات، ویتامین C، B6 و A می‌تواند در افزایش ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا، بهبود ضعف بدن و پیشگیری از سرماخوردگی کمک کننده باشد.

خرید برون کلد از مفیدطب

شربت برونکلد چه تاثیراتی در بدن دارد؟ (مزایای شربت برون کلد)

برون کلد یک داروی گیاهی است که با مصرف آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید! زیرا این شربت هم برای درمان و هم پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار و شایعی مانند آنفولانزا مؤثر است. اما سوالی که در ذهن اکثر ما ایجاد می‌شود این است که برونکلد چگونه این تاثیرات را در بدن ایجاد می‌کند؟

تقویت سیستم ایمنی با شربت برونکلد

تقویت سیستم ایمنی و ایمنی زایی در بدن به این معنا است که سلول‌های دفاعی بیشتری در بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا تولید شود و تولید آنزیم‌های کشنده باکتری و ویروس نیز در بدن افزایش یابد. هرچه تعداد سلول‌های دفاعی بیشتر باشد، پاسخ سیستم ایمنی نیز شدیدتر و کشنده‌تر خواهد بود.

زینک، ویتامین C، آهن و ویتامین E که در عصاره زنجبیل، میخک و نعناع فلفلی یافت می‌شود، تولید و تکثیر سلول‌های ایمنی را سریع‌تر می‌کنند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این عصاره‌های گیاهی، التهاب ایجاد شده توسط ویروس یا باکتری را از بین برده و فعالیت آن‌ها را مختل می‌کنند.

زنجبیل، میخک و نعناع فلفلی در کنار هم، تولید آنزیم‌های ضد ویروس را در بدن افزایش داده و خودشان هم به عنوان عوامل پشتیبان، التهاب‌های ایجاد شده در بدن را کاهش می‌دهند.

به این ترتیب، شربت برونکلد با داشتن این ترکیبات می‌تواند سیستم ایمنی ما را به طور موثری تقویت کند.

شربت برون کلد؛ ضد سرماخوردگی گیاهی

برونکلد؛ داروی ضد سرماخوردگی گیاهی

دلیل اینکه برون کلد را شربت ضد سرماخوردگی گیاهی هم می‌نامند این است که همه عصاره‌های گیاهی به کار رفته در آن از دیرباز برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا هم استفاده می‌شدند.

نمونه بارز آن هم میخک و زنجبیل است. اکثر ما از متخصصان طب سنتی شنیده‌ایم که نوشیدن دمنوش این گیاهان چقدر در بهبود گلودرد و تب و لرز می‌تواند مؤثر باشد. این دو گیاه ترکیبات آنتی باکتریالی دارند که به سیستم ایمنی در مبارزه با باکتری‌های عامل عفونت در گلو کمک می‌کند.

فلفل قرمز و نعناع فلفلی دو منبع بسیار غنی از ویتامین C هستند که می‌توانند التهاب گلو، گرفتگی‌های عضلانی و ضعف بدن را در ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش دهند. رازیانه نیز در کاهش مشکلات گوارشی در اثر این دو بیماری نقش دارد.

مجموع این فعالیت‌ها در کنار هم، باعث می‌شود شربت برون کلد برای درمان سریع‌تر سرماخوردگی مؤثر واقع شود.

پرسش و پاسخ در مورد شربت برون کلد هلث اید

این شربت گیاهی خواص زیادی برای بدن دارد و جزو داروهای محبوب برای تقویت سیستم ایمنی است. به همین دلیل سؤال‌های زیادی هم در مورد آن مطرح می‌شود که ما در ادامه می‌خواهیم با آن‌ها پاسخ دهیم.

دانستن جواب این پرسش‌ها می‌تواند ما را در انتخاب این شربت به عنوان یک داروی تقویتی راهنمایی کند.

شربت برون کلد برای کرونا خوب است؟

همه ما می دانیم که هنوز هیچ درمان قطعی برای این بیماری همه گیر وجود ندارد. در مورد این شربت هم این موضوع صادق است و اصلاً نمی‌توان به طور قطعی گفت که مصرف آن به پیشگیری یا درمان کرونا کمک می‌کند یا نه. اما برون کلد به عنوان یک داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی می‌تواند بدن شما را نسبت به عوامل بیماری زا مقاوم‌تر کند. مطالعه بیشتر در: آیا شربت برون کلد برای کرونا خوب است؟

عوارض شربت برونکلد انگلیسی چیست؟

این شربت کاملاً گیاهی است و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد. تاکنون نیز عوارضی برای آن گزارش نشده است. اما ممکن است افرادی که به گیاهان موجود در ترکیبات این شربت حساسیت دارند، پس از مصرف آن دچار واکنش‌های آلرژیک شوند.

شربت برون کلد در بارداری قابل استفاده است؟

دوران بارداری دوران بسیار حساسی است. در این دوران باید در مصرف داروهای گیاهی احتیاط کرد زیرا ممکن است سبب ایجاد مسمومیت شود. به همین دلیل استفاده از شربت برون کلد در بارداری توصیه نمی‌شود. مگر اینکه با دستور و توصیه پزشک باشد.

شربت برون کلد برای نوزادان و کودکان مناسب است؟

برای تقویت ایمنی نوزادان بهتر است از محصولات مخصوص آن‌ها که توسط پزشک اطفال تجویز می‌شود استفاده کنید. این شربت گیاهی برای کودکان بالای ۶ سال قابل استفاده است.

برون کلد؛ بی ضررترین راه برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا

قطعاً یک شربت گیاهی مانند برون کلد که ترکیبی از بهترین گیاهان ضد سرماخوردگی را در ترکیبات خود دارد، می‌تواند در پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد. اگر می‌خواهید این محصول یا محصولات مشابه آن را برای افزایش ایمنی بدن خود و اعضای خانواده‌تان تهیه کنید، کافی است به وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب سری بزنید و از بین بهترین داروهای گیاهی ضد سرماخوردگی، محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

اگر تجربه‌ای در استفاده از شربت برون کلد دارید، نظرات خود را در مورد این شربت ضد سرماخوردگی با ما به اشتراک بگذارید.

خرید برون کلد از مفیدطب

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «با ترکیبات شربت برون کلد بیشتر آشنا شوید»

  1. سلام من یکم گلو درد داشتم وقتی که آب دهنمو قورت میدادم از این شربت خریداری کردم و خوردم الان خیلی بیشتر از قبل درد میکنه باید چیکار کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برونکلد نمی تواند سبب تشدید گلودرد شود. تشدید علائم شما احتمالا ناشی از سیر پیشرفت بیماری تان است. بهتر است برای معاینه و تجویز درمان به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره