قرص ول وومن مخصوص خانم‌ها
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

قرص ول وومن نوعی مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها است. این محصول با انواع ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای حفظ سلامت زنان، از جمله بهترین گزینه‌ها به عنوان مکمل غذایی مخصوص خانم‌ها شناخته می‌شود. خانم‌ها امروزه نقش‌های مختلفی را در جامعه می پذیرند و علاوه بر مسئولیت‌های خانوادگی می‌توانند فعالیت‌های شغلی و حرفه‌ای خود را دنبال کنند. بنابراین همان طور که نقش زنان نسبت به گذشته تفاوت‌هایی داشته، لازم است درباره تغذیه اصولی و تامین ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن، بازبینی‌هایی صورت بگیرد. البته خانم‌هایی که تمرکز خود را بر نقش مادری یا حفظ کانون خانواده متمرکز کرده‌اند، نیز باید سلامت جسمی و روحیشان را حفظ کنند تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

از آنجایی که کیفیت مواد غذایی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده، استرس و آلودگی‌های محیطی گسترده‌تر شده‌اند، مصرف مکمل غذایی مناسب پیشنهاد می‌گردد. مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب به معرفی قرص ول وومن اختصاص دارد. مخاطبان محترم می‌توانند در ادامه مطلب با ویژگی‌ها، فواید و برتری‌های قرص ول وومن نسبت به سایر مکمل‌های غذایی آشنا شوند و در صورت نیاز این مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها را تهیه کنند.

قرص ول وومن چیست؟

قرص ول وومن محصولی از شرکت ویتا آریا است که تحت لیسانس شرکت Vitabiotics انگلستان تولید می‌گردد.  مصرف این قرص برای سلامت عمومی و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن زنان پیشنهاد می‌شود. این محصول حاوی ۳۰ عدد قرص است که فاقد مواد رنگی مصنوعی، مواد نگهدارنده و مخمر هستند. همچنین هیچ گونه عوارض جانبی برای مصرف قرص ول وومن گزارش نشده است.

ممکن است با اسم قرص ول من (محصولی مشابه از ویتابیوتیکس برای آقایان) آشنا باشید؛ قرص ول وومن یک مولتی ویتامین مشابه قرص ولمن برای خانمها می‌باشد.

مصرف قرص ول وومن چه فوایدی دارد؟

قرص ول وومن با تکیه بر ترکیبات ضروری و کافی برای سلامت زنان، فرموله شده است. خانم‌ها با مصرف این محصول می‌توانند تاثیرات مثبتی را مشاهده کنند. فواید قرص ول وومن عبارتند از:

  • تامین ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن زنان در سنین مختلف
  •  سلامت هورمونی زنان (مواردی مانند کاهش علایم آزار دهنده پیش از قاعدگی یا دوران یائسگی)
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سلامت روانی (کاهش استرس و افزایش آرامش روحی)
  • افزایش سطح انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه یا ورزش
  • جوانسازی پوست و حفظ سلامت موها

نحوه مصرف قرص ول وومن

کافی است روزانه یک یا دو عدد قرص ول وومن به همراه ۱ لیوان آب مصرف کنید. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر یا خرید این محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص ول وومن

موارد احتیاط در مصرف قرص ول وومن

  • پیش از مصرف این محصول، در صورت ابتلا به صرع، هموکروماتوز، آلرژی به برخی مواد غذایی یا اجزای تشکیل دهنده قرص، مصرف داروهای ضد انعقاد و… با پزشک یا دارو ساز مشورت کنید.
  • مصرف این مولتی ویتامین برای کودکان توصیه نمی‌شود.
  • این فرآورده، مکمل غذایی است و برای پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری ها کاربرد ندارد.
  • پیش از مصرف این مکمل غذایی در دوران بارداری یا شیردهی با پزشک مشورت کنید.

بررسی ارزش تغذیه‌ای قرص ول وومن

برای اینکه اطلاعات دقیق‌تری درباره فواید قرص ول وومن داشته باشید، می‌خواهیم به بررسی ارزش تغذیه‌ای این محصول بپردازیم. با خواندن مطالب در ادامه، متوجه می شوید برخی از ترکیبات قرص ول وومن چه نقشی در حفظ سلامت خانم‌ها دارند.

ویتامین‌ها

فارغ از جنسیت، انسان برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد بدن به انواع ویتامین‌ها نیاز دارد. می‌دانیم که خانم‌ها تغییراتی را در دوران مختلف زندگی تجربه می‌کنند. قاعدگی، بارداری، شیردهی و یائسگی از جمله مواردی هستند که بر هورمون‌ها در بدن زنان تاثیر داشته و نیاز بدن را به ریزمغذی‌های مختلف، تغییر می‌دهند. همچنین ممکن است اغلب خانم‌ها به دلیل خون‌ریزی قاعدگی، تغییرات بدن در بارداری و زایمان، شیردهی یا بروز علایم یائسگی به ویتامین‌ها نیاز بیشتری داشته باشند و آن‌ها را به میزان کافی از غذاها دریافت نکنند.

سن مصرف قرص ول وومن
خانم‌های بزرگسال می‌توانند در هر سنی، قرص ول وومن استفاده کنند.

همه ویتامین‌ها به میزان کافی در ول وومن گنجانده شده‌اند تا کمبود این ریزمغذی‌ها را در بدن زنان، جبران کنند. به نسبت فراوانی ویتامین‌ها در مواد غذایی معمول و همچنین با در نظر گرفتن نیاز بدن زنان به هر کدام، میزان کافی از این ریزمغذی‌ها در قرص ول وومن وجود دارد.

ویتامین‌های گروه B

به عقیده برخی متخصصان، ویتامین‌های گروه ب در واقع جزو پرچم‌داران ریزمغذی‌های لازم برای خانم‌ها هستند. خوشبختانه بسیاری از مواد غذایی معمول، حاوی ویتامین‌های گروه ب بوده و کمبود این مواد در بدن به ندرت اتفاق می افتد. با این حال در انواع مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها، مقادیری از ویتامین‌های ب گنجانده شده تا کمبودهای احتمالی جبران شوند. از جمله فواید این گروه ویتامین‌ها برای سلامت خانم‌ها عبارتند از:

–          ویتامین B6 برای افزایش آرامش روحی و بهبود عملکرد سیستم عصبی

–          ویتامین B1، B2 و B3 برای بهبود جریان خون در سراسر بدن

–          ویتامین B3 باعث تسریع رشد مجدد سلول‌ها (در رشد موها موثر است)

–          ویتامین B9 و B12 جهت سلامت پوست، مو و ناخن‌ها (این ویتامین‌ها در ترکیبات اغلب کپسول‌ها و قرص جلوگیری از ریزش مو وجود دارند.)

مصرف ول وومن برای سلامت مو
معمولا مکمل های غذایی برای سلامت مو‌ها، حاوی ویتامین‌های گروه ب هستند.

ویتامین C

ویتامین ث خاصیت آنتی اکسیدان دارد و به همین دلیل می‌تواند در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن موثر باشد. افزایش آلودگی‌های محیطی یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، مواردی هستند که باعث ازدیاد رادیکال‌های آزاد در بدن ما می‌شوند. ویتامین C با خنثی کردن این عوامل مخرب، از پیری زودرس یا ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارد. بسیاری از خانم‌ها در دوران جوانی به دلیل خونریزی‌های قاعدگی یا رژیم غذای نادرست، دچار کمبود آهن می‌شوند. ویتامین C با افزایش جذب آهن در بدن، برای رفع این مشکل مفید است.

ویتامین E

ویتامین E نیز مانند ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدان است. تامین این ماده توسط رژیم غذایی صحیح یا مصرف مکمل‌ها، در تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو، کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌ها و… موثر است. ویتامین E در ترکیبات قرص ول وومن گنجانده شده و در بالا بردن سطح سلامت زنان مفید واقع می‌گردد.

مینرال‌ها

برخی مینرال‌ها یا مواد معدنی در بدن نقش ویژه‌ای برای بهبود عملکرد‌ها و حفظ سلامت عمومی دارند. خانم‌ها به واسطه خونریزی عادت ماهانه، بارداری، شیردهی یا تغییرات ناشی از یائسگی در بسیاری از موارد با کمبود یک یا چند ماده معدنی مواجه می‌شوند. برخی از مهم‌ترین مینرال‌ها برای حفظ سلامت زنان در قرص ول وومن گنجانده شده که در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

آهن (Iron)

از جمله مهم‌ترین مواد معدنی برای حفظ سلامت بدن می‌توانیم به آهن اشاره کنیم. این مینرال برای تولید هموگلوبین، بهبود عملکرد عضله‌ها، سلامت قلب و عروق، استحکام موها و… کاربرد دارد. بسیاری خانم‌ها به دلیل خونریزی های شدید دوره قاعدگی یا تغذیه نادرست، دچار کم‌خونی ناشی از فقر آهن می‌شوند. ریزش مو، زرد شدن رنگ رخسار، احساس ضعف و بی‌حالی مداوم و… تنها تعدادی از عمومی‌ترین علایم کمبود آهن هستند. این ماده معدنی مهم در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد و به ارتقا سطح سلامت خانم‌ها کمک می‌کند.

زینک (Zinc)

عنصر روی که معمولا با نام زینک شناخته می‌شود، یکی دیگر از مینرال‌های ضروری برای سلامت خانم‌ها است و در ترکیبات ول وومن وجود دارد. زینک در افزایش توانایی باروری، تقویت سیستم ایمنی، تسریع التیام زخم‌ها، زیبایی پوست و استحکام ریشه مو‌ها موثر است.

مس (Copper)

مس جزو آن دسته از مواد معدنی ضروری است که بدن ما به میزان اندکی از آن نیاز دارد. بسیاری از فرآیندهای مهم بدن مانند ساخت هموگلوبین، جذب بیشتر آهن، ترشح آنزیم‌های روده‌ای، تنظیم ترشح هورمون استروژن و… به مس وابسته هستند. همچنین این ماده معدنی دارای خواص آنتی اکسیدان است و می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد. میزان کافی از مس در ترکیبات قرص ول وومن گنجانده شده است.

منیزیم (Magnesium)

منیزیم نیز مانند مس و روی برای بدن ضروری است اما میزان اندکی از آن کفایت می‌کند. این ماده معدنی برای کاهش درد‌های عضلانی پیش از قاعدگی موثر است. همچنین منیزیم برای بهبود عملکرد سیستم عصبی و عضله‌ای ضرورت دارد. این ماده معدنی در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد.

سلنیوم (Selenium)

سلنیوم نوعی خرد کانی (Trace minerals) است که بدن به میزان اندکی از آن نیاز دارد. از جمله نقش‌های این ماده در بدن می‌توانیم به تنظیم ترشح هورمون‌های تیروئید و تنظیم متابولیسم اشاره کنیم. نام سلنیوم در برچسب ترکیبات قرص ول وومن و در برخی دیگر از مولتی ویتامین های خانم‌ ها دیده می‌شود.

کرومیوم (Chromium)

کرومیوم خرد کانی دیگری است که بدن ما به آن نیاز دارد. این ماده معدنی برای تقویت توده عضله‌ها، سلامت قلب و پردازش گلوکز در بدن ضروری است. مقادیر کافی از این ماده در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد.

ریزمغذی‌ها و عصاره گیاهان دارویی

علاوه بر نام ویتامین‌ها و مینرال‌ها، در برچسب ترکیبات قرص ول وومن، می‌توانید ریزمغذی‌های دیگر و عصاره برخی گیاهان دارویی را مشاهده کنید. در این بخش این مواد را نام می‌بریم و به فواید آن‌ها در جهت حفظ سلامت خانم‌ها اشاره می‌کنیم.

عصاره گل مغربی (Star flower یا evening primrose )

عصاره گل مغربی به واسطه اسید چربی به نام گاما – لینولنیک اسید، خواص شگفت انگیزی برای بدن دارد. این ماده می‌تواند به کاهش علایم آزار دهنده پیش از قاعدگی کمک کند. همچنین در کاهش نشانه‌های یائسگی موثر است. تخفیف علایم عارضه سندرم روده تحریک پذیر و افزایش حالت ارتجاعی پوست نیز از دیگر فواید مصرف عصاره گل مغربی محسوب می‌گردد. عصاره این گیاه سودمند، در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد.

بیوفولانویید‌ها (‌Bioflavonoids)

بیوفلانوییدها ماده‌ای دارای خواص آنتی اکسیدان هستند که در پوست برخی میوه‌های سبز رنگ نیز وجود دارند. این مواد می‌توانند در جذب ویتامین‌ها موثر باشند و همچنین از کاهش کلسیم در بدن جلوگیری کنند. مقادیری از بیوفلانوییدها در ترکیبات قرص ول وومن وجود دارد و به افزایش سطح ارتقا سلامت خانم‌ها کمک می‌کنند.

بتاکاروتن (Beta carotene)

بتاکاروتن در برخی مواد طبیعی مانند میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ یافت می‌شود و نوعی پروتئین است. این ماده در بدن ما تبدیل به ویتامین A شده و در نتیجه از کمبود این ویتامین جلوگیری می‌کند. بتاکاروتن در کاهش احتمال ابتلا به سرطان، نقش مهمی دارد. این ماده در ترکیبات ول وومن گنجانده شده است.

بتاکاروتن در سبزیجات نارنجی رنگ
بتاکاروتن در برخی مواد طبیعی مانند میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ یافت می‌شود.

سخن پایانی

امیدواریم مطالبی که برای معرفی ول وومن در اختیار شما قرار دادیم، مفید واقع شوند. این محصول از جمله پرطرفدارترین مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها بوده و حال می‌دانید دلیل این محبوبیت چیست. برای حفظ سلامت بدن، افزایش بازدهی شغلی و حرفه‌ای، آرامش روحی و… باید به سبک زندگی سالم روی بیاورید. همواره تغذیه سالم را انتخاب کنید و برای جبران کمبودهای احتمالی در رژیم غذایی از مکمل‌های مجاز کمک بگیرید.

برای خرید قرص ول وومن یا سایر مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

خرید قرص ول وومن اورجینال

سوالات متداول

قرص ول وومن چیست؟

قرص ول وومن یک مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها است. این محصول با انواع ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای حفظ سلامت زنان، از جمله بهترین گزینه‌ها به عنوان مکمل غذایی مخصوص خانم‌ها شناخته می‌شود.

قرص ول وومن برای چه سنی مناسب است؟

مصرف قرص ول وومن برای خانم‌ها بالای ۱۸ سال تا سن یائسگی مناسب است. البته بعد از یائسگی نیز قابل استفاده است اما مکمل‌های مخصوصا خانم‌های یائسه بعد از ۵۰ سالگی مناسبتر هستند. لطفا توجه داشته باشید که برای انتخاب بهترین مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها حتما از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید. متخصصان با توجه به وضعیت بدنی، سابقه بیماری‌ها، نوع فعالیت‌های روزانه و… می‌توانند به شما در تهیه بهترین مکمل غذایی کمک کنند.

تاثیر ول وومن بر قاعدگی چگونه است؟

قرص ول وومن حاوی عصاره گل مغربی بوده که این ماده به واسطه اسید چربی به نام گاما – لینولنیک اسید، خواص شگفت انگیزی برای بدن دارد. این ماده می‌تواند به کاهش علایم آزار دهنده پیش از قاعدگی کمک کند. همچنین وجود آهن در این مکمل، می‌تواند به جلوگیری از کم‌خونی ناشی از فقر آهن کمک کند. از طرفی منیزیم که جزو ترکیبات این قرص است، برای کاهش درد‌های عضلانی پیش از قاعدگی موثر است.

فواید قرص ول وومن چیست؟

تامین ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های ضروری، سلامت هورمونی زنان، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سلامت روانی، افزایش سطح انرژی و... از فواید قرص ول وومن است.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط