آیا قرص ول وومن چاق کننده است؟

آیا قرص ول وومن چاق کننده است
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص ول وومن محصولی از برند ویتابیوتیکس انگلستان است که به عنوان یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های مخصوص خانم‌ها شناخته می‌شود. این محصول حاوی انواع ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی و مواد معدنی ضروری برای بانوان است و یک مولتی ویتامین کامل محسوب می‌گردد. اغلب خانم‌هایی که از مکمل‌ها و محصولات مولتی ویتامین جهت حفظ سلامت خود استفاده می‌کنند، نگران احتمال افزایش وزن بعد از مصرف آن‌ها نیز هستند. درمورد قرص ول وومن نیز سوالات متعددی از طرف مصرف‌کنندگان این مکمل از ما پرسیده می‌شود. در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد که آیا قرص ول وومن چاق کننده است یا می‌توان بدون نگرانی از افزایش وزن آن را مصرف کرد.

امروزه به دلیل روی آوردن اکثر افراد به مصرف غذاهای آماده و ناسالم، بسیاری از ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن، به درستی تامین نمی‌شوند. کمبود این مواد تاثیرات بسیار زیادی روی سلامت جسمی، ظاهری و روحی افراد دارد. مسئله تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای خانم‌ها از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است چرا که بانوان در زمان‌های قاعدگی، یائسگی، بارداری و شیردهی بیشتر از سایر مواقع دچار کمبود تغذیه‌ای می‌شوند.

از همین رو علاوه بر تاکید بر مصرف مواد غذایی غنی از ریزمغذی‌ها، استفاده از مکمل‌های غذایی نیز در اغلب موارد به خانم‌ها توصیه می‌شود. یکی از این مکمل‌ها قرص ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس است که یک مولتی ویتامین مینرال فوق‌العاده حاوی عصاره‌های گیاهی موثر در سلامت خانم‌ها به شمار می‌رود.

قرص ول وومن چیست؟

قرص ول وومن محصولی از شرکت ویتا آریا است که تحت لیسانس شرکت Vitabiotics انگلستان تولید می‌گردد. مصرف این قرص برای سلامت عمومی و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن زنان پیشنهاد می‌شود. این محصول حاوی ۳۰ عدد قرص است که فاقد مواد رنگی مصنوعی، مواد نگهدارنده و مخمر هستند. همچنین هیچ گونه عوارض جانبی برای مصرف قرص ول وومن گزارش نشده است.

خرید قرص ول وومن

ترکیبات موجود در قرص ول وومن شامل انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و چندین عصاره گیاهی است که در جدول زیر مقدار هر یک از آن‌ها آورده شده است:

عنوان

مقدار در هر کپسول

روغن گل گاوزبان اروپایی ۱۰۰ میلی‌گرم
روغن گل مغربی ۱۰۰ میلی‌گرم
بیوفلاونوئیدهای مرکبات ۱۰ میلی‌گرم
بتاکاروتن ۲ میلی‌گرم
ویتامین D (به صورت D2) ۱۰ میکروگرم
ویتامین E ۳۰ میلی‌گرم
ویتامین K ۹۰ میکروگرم
ویتامین C ۶۰ میلی‌گرم
تیامین (ویتامین B1) ۱۰ میلی‌گرم
ریبوفلاوین (ویتامین B2) ۵ میلی‌گرم
نیاسین (ویتامین B3) ۳۶ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۱۰ میلی‌گرم
فولیک اسید ۴۰۰ میکروگرم
ویتامین B12 ۳۰ میکروگرم
بیوتین ۵۰ میکروگرم
اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) ۶ میلی‌گرم
منیزیم ۱۰۰ میلی‌گرم
آهن ۱۴ میلی‌گرم
زینک ۱۵ میلی‌گرم
مس ۱۵۰۰ میکروگرم
منگنز ۲.۵ میلی‌گرم
سلنیوم ۱۰۰ میکروگرم
کروم ۵۰ میکروگرم

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید قرص ول وومن با تکیه بر ترکیبات ضروری و کافی برای سلامت زنان، فرموله شده است. این مکمل تغذیه‌ای دارای فواید و مزایای متنوعی است که در بخش بعدی با آن‌ها آشنا خواهیم شد و در ادامه بررسی می‌کنیم که آیا قرص ول وومن چاق کننده است یا خیر.

قرص ول وومن برای چیست؟

همانطور که گفتیم قرص ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس یک مکمل مولتی ویتامین برای خانم‌هاست که حاوی روغن گل گاوزبان اروپایی (starflower oil) و روغن گل مغربی (evening primrose oil) نیز می‌باشد. این محصول به‌طور ویژه برای کمک به حفظ سلامت کلی و شادابی خانم‌ها تهیه شده است. همچنین وجود مواد معدنی مانند زینک، آهن و سلنیوم در ترکیبات این قرص به تقویت عملکرد سیستم ایمنی و تشکیل طبیعی گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. این قرص تاثیر ویژه‌ای بر تنظیم فعالیت هورمونی خانم‌ها می‌گذارد.

مهم‌ترین فواید قرص ول وومن را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • تامین ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای سلامت بدن زنان در سنین مختلف
  • سلامت هورمونی زنان (مواردی مانند کاهش علایم آزار دهنده پیش از قاعدگی یا دوران یائسگی)
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها
  • بهبود سلامت روانی (کاهش استرس و افزایش آرامش روحی)
  • افزایش سطح انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه یا ورزش
  • جوان‌سازی پوست و حفظ سلامت موها

قرص ول وومن اورجینال حاوی طیفی از ریزمغذی‌ها برای حمایت تغذیه‌ای همه جانبه خانم‌ها است. علاوه بر حفظ سلامت زنان، تقویت سیستم ایمنی و کمک به تنظیم فعالیت هورمونی این قرص در سلامت پوست، مو و ناخن‌ها نیز تاثیر زیادی دارد. قرص ول وومن اورجینال حاوی ویتامین C است که به کلاژن سازی طبیعی برای عملکرد نرمال پوست کمک می‌کند. کلاژن ماده‌ای است که به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد.

خرید قرص ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس
جهت خرید قرص ول وومن اورجینال ویتابیوتیکس برای حفظ سلامت خانم‌ها و تامین ویتامین‌های مورد نیاز آن‌ها کلیک کنید.

علاوه بر این بیوتین، نیاسین (ویتامین B3)، زینک و ریبوفلاوین (ویتامین B2) همه به حفظ پوست طبیعی و نرمال کمک می‌کنند. همچنین زینک به حفظ ناخن‌های محکم و بیوتین به پرپشت شدن موها کمک می‌نمایند.


تا اینجا با خواص بی‌نظیر مولتی ویتامین ول وومن به خوبی آشنا شدیم. اما همانطور که در مقدمه مقاله اشاره کردیم برخی از مصرف‌کنندگان این قرص نگران احتمال افزایش وزن بعد از استفاده آن هستند. همانند سایر مکمل‌های غذایی در مورد قرص ول وومن نیز این سوال پرسیده می‌شود که ایا قرص ول وومن چاق کننده است یا خیر.

ایا قرص ول وومن چاق کننده است؟

قرص ول وومن یک مکمل مخصوص افزایش وزن نیست ولی در برخی افراد می‌تواند باعث افزایش اشتها شود. به طور کلی وجود برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B و موادی مانند آهن و زینک در مکمل‌ها باعث افزایش اشتهای برخی افراد می‌شود. اما چه کسانی در اثر مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین چاق می‌شوند.

افرادی که دچار کمبود آهن، زینک یا سایر ویتامین‌ها باشند، برخی عوارض را تجربه خواهند کرد که بی‌اشتهایی یا کم شدن اشتها یکی از شایع‌ترین آن‌ها است. همین مسئله موجب می‌شود که این افراد بعد از مصرف مکمل‌های حاوی ریزمغذی‌ها، اشتهای طبیعی خود را دوباره به دست بیاورند و کمی افزایش وزن را احساس کنند.

در نتیجه مکمل‌های غذایی مانند قرص ول وومن برای همه افراد ایچاد اضافه وزن نخواهد کرد. علاوه بر این به دلیل متفاوت بودن سیستم بدنی افراد مختلف تاثیر مصرف مولی‌ویتامین‌ها بر افزایش اشتها نیز متفاوت خواهد بود. به طوری که در برخی اشخاص افزایش اشتها و به دنبال آن چاقی مشاهده می‌شود و در برخی دیگر تاثیری نخواهد گذاشت.

همچنین مطالعات نشان داده که قرص ویتامین ول وومن بانوان نسبت به سایر مکمل‌های تغذیه‌ای تأثیر کمی بر چاقی دارد ولی مصرف بسیار طولانی‌مدت آن بدون داشتن تحرک می‌تواند سبب چرب شدن کبد و نهایتاً افزایش وزن شود.

قرص ول وومن برای چاقی صورت

برخی افراد فکر می‌کنند که مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین مانند قرص ول وومن برای چاقی صورت و بدن تاثیرگذار است. اما این مسئله در مورد همه افراد عمومیت ندارد. خوردن قرص ول وومن تنها منجر به افزایش اشتها می‌شود و باعث افزایش غذای شما در طول روز خواهد شد. این افزایش اشتها برای همه اتفاق نمی‌افتد و همانطور که در بخش قبل گفتیم فقط در کسانی که به دلیل کمبود مواد مغذی دچار بی‌اشتهایی شده باشند ایجاد می‌شود.

طریقه مصرف قرص ول وومن

جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص ول وومن ویتابیوتیکس طبق دستور پزشک یا راهنمای بروشور این محصول عمل کنید. روزانه ۲ عدد قرص را همراه با وعده غذایی اصلی و با یک لیوان آب مصرف کنید. توجه داشته باشید که قرص ول وومن نباید با معده خالی مصرف شود و مقدار استفاده را از میزان توصیه شده بیشتر نکنید.

قرص ول وومن برای مصرف کودکان توصیه نمی‌شود. در صورت ابتلا به صرع، هموکروماتوز، آلرژی به مواد غذایی و یا اجزای تشکیل‌دهنده فرآورده و همچنین در صورت مصرف داروهای ضد انعقادی و سایر داروها و در دوران بارداری و شیردهی، قبل از مصرف ول وومن با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

قیمت قرص ول وومن خارجی

برای تهیه قرص ول وومن ویتابیوتیکس می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص ول وومن خارجی سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید این قرص  و سایر مکمل‌ها شامل بهترین قرص تقویتی بدن به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین قرص تقویتی بدن

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص ول وومن برای چه سنی مناسب است؟

خانم‌های بالای ۱۸ سال تا سن یائسگی می‌توانند از قرص ول وومن استفاده کنند. البته بعد از یائسگی نیز این قرص قابل استفاده است اما بهتر است خانم‌های یائسه بعد از ۵۰ سالگی مکمل‌های مخصوص مصرف کنند.

قرص ول وومن را چه موقع باید خورد؟

پزشک شما بهترین مرجع برای اطلاع از نحوه و زمان مصرف قرص ول وومن است. اما به طور معمول این قرص را می‌توانید روزانه ۲ عدد همراه با وعده غذایی مصرف کنید. قرص ول وومن را نباید با معده خالی بخورید در نتیجه بهترین زمان مصرف آن همراه با غذا می‌باشد.

قرص ول وومن برای آقایان چه تاثیری دارد؟

منع مصرفی جهت استفاده قرص ول وومن برای آقایان وجود ندارد. این قرص یک مکمل مولتی ویتامین است که ترکیبات آن ضرری برای آقایان ایجاد نمی‌کند. با این حال اگر به دنبال تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای آقایان هستید، بهتر است از مکمل‌های مخصوص مانند قرص ول من ویتابیوتیکس که دارای ترکیبات با مقادیر مختص آقایان می‌باشد، بهره ببرید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره