معرفی قرص پرولیو باریج، داروی گیاهی برای کبد و صفرا

معرفی پرولیو باریج
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

قرص پرولیو باریج محصولی کاملا گیاهی و موثر برای حفظ سلامت کبد و صفراست. کبد عضو مهمی در بدن ما است که نقشی حیاتی بر عهده دارد. فقط اندکی اختلال در عملکرد کبد، باعث مشکلات عمده‌ای می‌شود که اغلب برای درمان آن باید چندین دوره، دارو مصرف کنید.

می‌خواهیم با معرفی پرولیو باریج در این نوشته از مجله سلامت مفیدطب، این داروی گیاهی را برای سلامت کبد پیشنهاد کنیم. اگر شما هم در جستجوی دارویی مناسب و بدون عوارض جانبی برای کبد و کیسه صفرا هستید، این مقاله را از دست ندهید. لطفا برای کسب اطلاعات دقیق‌تر با ما همراه باشید.

پرولیو باریج چیست؟

برای معرفی قرص پرولیو باریج باید بگوییم این قرص ساخت شرکت باریج اسانس است. از جمله ترکیبات کپسول پرولیو می‌توان به گیاهانی مانند خار مریم، زردچوبه، آرتیشو و قاصدک اشاره کرد. همه اقلام مذکور در سلامت کبد موثر بوده و بر اساس علم پزشکی مدرن، تاثیرات اثبات شده‌ای در این زمینه دارند.

شایان ذکر است که مصرف عصاره گیاه خار مریم در طب سنتی ایرانی، برای بهبود عملکرد کبد و صفرا توصیه می‌گردد. همچنین عصاره این گیاه می‌تواند برای درمان کبد چرب نیز موثر باشد. با توجه به اینکه علاوه بر خار مریم، گیاهان سودمند دیگری هم در کپسول پرولیو وجود دارد، می‌توان از این محصول برای پاکسازی کبد و بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک گرفت.

در ادامه مطالب، این محصول را بیشتر بررسی می‌کنیم اما شما می‌توانید برای خرید اینترنتی و آسان این محصول از داروخانه آنلاین مفیدطب روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید پرولیو باریج

فواید ترکیبات پرولیو باریج برای کبد

در ادامه معرفی پرولیو باریج می‌خواهیم به بررسی فواید این محصول در جهت حفظ سلامت کبد بپردازیم. به یاد داشته باشید که تمام ترکیبات پرولیو باریج گیاهی هستند و به همین واسطه، عوارض جانبی خاصی به همراه ندارند. در این بخش می‌توانید فواید ترکیبات پرولیو باریج برای کبد را مطالعه نمایید.

خار مریم

خار مریم در زمینه فواید دارویی و درمانی به عنوان محافظت کننده کبد شناخته می‌شود. می‌توان این گیاه را برای درمان کبد چرب غیر الکلی، هپاتیت و حتی سرطان کبد، به عنوان مکمل پیشنهاد کرد. خار مریم دفع کننده سموم کبد است و داروی مهمی برای بهبود عملکرد کبد به شمار می‌رود.

ماده فعالی که در خار مریم وجود دارد، با نام سیلیمارین شناخته شده و نوعی فلاونوئید است. فلاونوئیدها خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از بدن بسیار کارآمد هستند. همین ویژگی در بهبود عملکرد کبد و دفع سموم از آن، نقش مهمی ایفا می‌کند. بنابراین در معرفی پرولیو باریج متوجه می‌شویم که به دلیل وجود خار مریم در محتویات این کپسول، برگ برنده‌ای برای حفظ سلامت کبد داریم.

خواص خار مریم محدود به مواردی که نام بردیم، نیست با این حال عمده فواید آن برای سلامت کبد، مورد بحث است. البته شایان ذکر است که عصاره خار مریم یا تمام داروهای گیاهی که برای بهبود عملکرد کبد، پیشنهاد می‌شوند فقط به عنوان مکمل قابل قبول هستند. یعنی اگر سبک زندگی سالمی نداشته باشید، احتمالا هیچ دارویی نمی‌تواند از ابتلا به بیماری‌های کبدی یا سایر امراض جلوگیری کند.

زردچوبه

در معرفی قرص پرولیو باریج و ترکیبات آن به نام زردچوبه می‌رسیم. این گیاه سودمند در محتویات کپسول پرولیو باریج گنجانده شده تا فواید آن را برای سلامت کبد و کیسه صفرا، دو چندان کند.

ماده فعال زردچوبه را به نام کورکومین می‌شناسیم. خواص کورکومین برای سلامتی بسیار پرشمار و گسترده است. غالبا مهم‌ترین فوایدی که برای زردچوبه (به واسطه کورکومین) می‌شناسیم، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. از آنجایی که بسیاری از بیماری‌های مزمن، ناشی از التهاب هستند، می‌توان با مصرف زردچوبه نسبت به کاهش التهاب خوش‌بین بود.

آرتیشو

آرتیشو یا کنگر فرنگی، گیاه دیگری است که جزء محتویات موثر کپسول پرولیو باریج قرار می‌گیرد. ماده فعال آرتیشو نیز مانند خار مریم، سیلیمارین است. اشاره شد که سیلیمارین نوعی فلاونوئید بوده و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. با کمک عصاره کنگر فرنگی در کپسول پرولیو باریج، فواید این محصول برای محافظت از کبد، بیشتر شده و تاثیرگذاری چشم‌گیری پیدا می‌کند.

قاصدک

ریشه گیاه قاصدک دارای خواص دارویی بسیاری است. از جمله مهم‌ترین فوایدی که در ارتباط با ریشه قاصدک نام برده‌اند، خاصیت آنتی اکسیدان و دفع کننده سموم است. عصاره ریشه گیاه قاصدک در کپسول پرولیو باریج وجود دارد که به پاکسازی کبد و بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک می‌کند.

سایر خواص پرولیو باریج

در بخش‌های قبلی به معرفی پرولیو باریج پرداختیم و درباره ترکیبات آن نیز صحبت کردیم. این مکمل گیاهی، اغلب برای پاکسازی کبد و بهبود عملکرد کیسه صفرا کاربرد دارد و آن را نوعی قرص کبد می‌دانند. لازم به ذکر است که این محصول به طور تخصصی به هدف حفظ سلامت کبد و کیسه صفرا ساخته شده اما می‌تواند به واسطه ترکیبات سودمندش برای موارد دیگر نیز مفید واقع شود. برای مثال کاهش التهاب در بدن، تنظیم و تعدیل آنزیم‌های گوارشی، تامین آنتی اکسیدان و… از جمله فواید کپسول پرولیو باریج هستند.

بهترین زمان مصرف پرولیو باریج

بهترین زمان مصرف پرولیو باریج پس از غذا و همراه با آب کافی است. بنابراین باید برای گرفتن نتیجه رضایت بخش، روزی سه بار بعد از هر وعده غذایی، یک کپسول پرولیو باریج مصرف کنید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی پرولیو باریج و ترکیبات گیاهی آن پرداختیم. این محصول در پیشگیری از کبد چرب و درمان آن موثر شناخته شده و همچنین محافظ کیسه صفرا است. در کنار مباحثی که گفته شد رعایت رژیم غذایی همچون رژیم پاکسازی کبد در طب سنتی می‌تواند به محافظت از کبد شما کمک موثرتری کند. طب سنتی در سم‌زدایی کبد و در نتیجه پیشگیری از بیماری‌های مربوط به آن نقش بسزایی دارد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

3 دیدگاه دربارهٔ «معرفی قرص پرولیو باریج، داروی گیاهی برای کبد و صفرا»

  1. سلام من دوروزه به خاطر کبد چرب استفاده میکنم بعد از نیم ساعت از مصرف حالت سرگیجه وبیحالی بهم دست میده وکالت خواب آلودگی

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، در صورت تکرار این موارد پس از مصرف نیاز است محصول قطع و با پزشک مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره