شربت خواب آور قوی بزرگسال
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

خواب کافی و با کیفیت برای سلامتی بسیار مهم است. خواب به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک می‌کند. علاوه بر این، خواب شبانه خوب می‌تواند به بهبود یادگیری، حافظه، تصمیم گیری و حتی خلاقیت شما کمک نماید. بسیاری از افراد در به خواب رفتن مشکل دارند. اگر شما هم گهگاهی دچار بی‌خوابی می‌شوید، ممکن است مایل باشید به جای استفاده از داروهای خواب آور شیمیایی از جایگزین‌های طبیعی از جمله گیاهان دارویی استفاده کنید. برخی از گیاهان دارویی می‌توانند برای بی‌خوابی مفید باشند و به بهبود کیفیت خواب کمک کنند. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی چند گیاه دارویی خواب آور می‌پردازیم و بعد از آن دو شربت خواب آور قوی بزرگسال را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

گیاهان دارویی خواب آور

همان‌طور که گفتیم بعضی از گیاهان دارویی می‌توانند به بهبود بی‌خوابی کمک کنند. این گیاهان از راه‌های مختلف از جمله کمک به کاهش اضطراب در بهبود بی‌خوابی موثر هستند.

از این گیاهان در ترکیبات برخی از انواع قرص و شربت خواب آور گیاهی استفاده می‌شود. در ادامه با تعدادی از این گیاهان آشنا می‌شویم.

قبل از مصرف این گیاهان دارویی خواب آور با پزشک یا داروساز مشورت کنید تا از تداخلات دارویی و عوارض جانبی احتمالی آن‌ها مطلع شوید. همچنین اگر باردار یا شیرده هستید بدون مشورت پزشک نباید از این گیاهان دارویی استفاده کنید.

گیاهان دارویی خواب آور
بعضی از گیاهان دارویی می‌توانند به بهبود بی‌خوابی کمک کنند.

سنبل الطیب

طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۳، سنبل الطیب متداول‌ترین گیاهی است که مردم از آن برای بهبود بی‌خوابی استفاده می‌کنند. برای این منظور از ریشه سنبل الطیب استفاده می‌شود.

ریشه سنبل الطیب به اشکال مختلف از جمله عصاره، دمنوش و مکمل خوراکی موجود است و از آن در بعضی از انواع شربت خواب آور قوی بزرگسال نیز استفاده می‌شود.

محققان مواد گیاهی فعال موجود در این گیاه را جداسازی کرده و مورد بررسی قرار داده‌اند تا متوجه شوند از چه طریقی روی خواب اثر می‌گذارد، اما هنوز درباره مکانیسم اثرگذاری آن مطمئن نیستند.

یک بررسی و فراتحلیل در سال ۲۰۲۰ درباره اثربخشی و ایمنی ریشه سنبل الطیب به عنوان درمانی برای برخی از اختلالات خواب انجام شد. یافته‌ها نشان داد که ریشه سنبل الطیب می‌تواند در درمان این اختلالات خواب مفید باشد. با این حال، مقایسه بین مطالعات مختلف به دلیل متفاوت بودن نحوه آماده سازی و دوزهای سنبل الطیب، چالش برانگیز است.

محققان این بررسی به این نتیجه رسیدند که ریشه سنبل الطیب می‌تواند یک درمان جایگزین ایمن و موثر برای اختلالات خواب باشد. مصرف ریشه سنبل الطیب ممکن است یک سری عوارض جانبی از جمله حالت تهوع و گرفتگی معده ایجاد کند.

بابونه

مردم گاهی از بابونه به عنوان یک درمان طبیعی برای بی‌خوابی استفاده می‌کنند.

بابونه یک گیاه دارویی ملایم است که اثر آرام‌بخش دارد و به آرامش و خواب کمک می‌کند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶، نشان داد که دمنوش بابونه در بهبود کیفیت خواب زنان در دوران پس از زایمان مفید است. علاوه بر این، در این مطالعه دمنوش بابونه علائم افسردگی را نیز کاهش داد.

یک آزمایش بالینی در سال ۲۰۱۷، اثر بابونه بر کیفیت خواب افراد مسن را بررسی کرد. شرکت کنندگانی که به مدت ۲۸ روز، روزی دو بار مقدار ۲۰۰ میلی‌گرم عصاره بابونه دریافت کردند در مقایسه با شرکت کنندگانی که به آن‌ها دارونما داده شد، بهبود قابل توجهی در کیفیت خواب را تجربه نمودند.

از عصاره بابونه در برخی از انواع قرص و شربت خواب آور گیاهی استفاده می‌شود.

بابونه
مردم گاهی از بابونه به عنوان یک درمان طبیعی برای بی‌خوابی استفاده می‌کنند.

اسطوخودوس

اسطوخودوس یک گیاه معطر و محبوب است که از آن در تولید دارو، عطر و اسانس استفاده می‌شود. 

تمرکز بیشتر مطالعات انجام شده درباره اثر اسطوخودوس بر خواب روی ماده‌ای به نام سیلکسان (silexan) است. سیلکسان یک ماده فعال است که از اسطوخودوس استخراج می‌شود.

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۹، نشان داد که تاثیرات مفید سیلکسان روی خواب به دلیل توانایی آن در کاهش اضطراب است. 

یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۵، نشان داد اسطوخودوس در بهبود کیفیت خواب زنان در دوران پس از زایمان موثر است. شرکت کنندگان در این مطالعه به مدت ۸ هفته عطر اسطوخودوس را قبل از خواب استشمام می‌کردند.

از اسطوخودوس همچنین در برخی از انواع شربت خواب آور قوی بزرگسال استفاده می‌شود.

گل ساعتی

گل ساعتی حاوی ترکیباتی است که دارای اثر آرام‌بخش هستند و می‌توانند باعث حس آرامش و خواب آلودگی شوند. 

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶، نشان داده شد که ۴ هفته مصرف گل ساعتی اختلالات خواب را کاهش می‌دهد. شرکت کنندگان در این مطالعه، کاهش سطح اضطراب را نیز تجربه کردند.

شما می‌توانید برای استفاده از گل ساعتی به عنوان یک گیاه دارویی خواب آور، دمنوش آن را قبل از خواب مصرف کنید. 

این گیاه در ترکیب با گیاهان دیگر در بعضی از داروهای گیاهی خواب آور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گل ساعتی
گل ساعتی حاوی ترکیباتی است که دارای اثر آرام‌بخش هستند و می‌توانند باعث حس آرامش و خواب آلودگی شوند.

ریحان مقدس

صدها سال است که از ریحان مقدس برای کمک به بهبود برخی از مشکلات سلامتی از جمله حالت تهوع و برونشیت استفاده می‌شود.

ریحان مقدس یک گیاه قوی برای مقابله با اختلالات خواب است. این گیاه با کاهش استرس و اضطراب به خواب بهتر کمک می‌کند. 

ریحان مقدس حاوی آداپتوژن‌هایی است که بدن ما از آن‌ها برای سازگاری طبیعی با استرس و مقابله با آن استفاده می‌کند. 

این آداپتوژن‌ها به ایجاد حالت روانی متعادل کمک می‌کنند و در نتیجه باعث می‌شوند استرس مانع خواب نشود.

علاوه بر این، نشان داده شده که ریحان مقدس درد و ناراحتی را تسکین می‌دهد. بنابراین اگر مثلا به دلیل کمردرد دچار مشکل در به خواب رفتن هستید، مصرف این گیاه می‌تواند موثر باشد.

معرفی شربت خواب آور قوی بزرگسال

تا اینجا با تعدادی از گیاهان دارویی که دارای اثر خواب آور هستند، آشنا شدیم. در ترکیبات برخی از داروهای گیاهی خواب آور از بعضی از این گیاهان استفاده می‌شود. در ادامه دو شربت خواب آور قوی بزرگسال را به شما معرفی می‌کنیم:

شربت اهورا اسلیپ اهورا دارو

شربت اهورا اسلیپ یک شربت خواب آور قوی بزرگسال است که برای کمک به بهبود بی‌خوابی شبانه و ایجاد خواب آرام و طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ترکیبات این داروی گیاهی خواب آور از عصاره زالزالک، بادرنجبویه، بابونه، گل ساعتی، مرزنجوش، اسطوخودوس و شکوفه بهار نارنج استفاده شده است که در این مقاله به معرفی تعدادی از آن‌ها به عنوان گیاهان دارویی خواب آور پرداختیم.

شما می‌توانید برای تهیه این شربت گیاهی خواب آور از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید شربت اهورا اسلیپ

شربت والریک داروسازی مینا

شربت والریک یک محصول گیاهی آرام‌بخش، خواب آور و ضد افسردگی است.

در این شربت خواب آور قوی بزرگسال از عصاره گیاهان سنبل الطیب و بادرنجبویه استفاده شده است که هر دوی آن‌ها به عنوان گیاهان دارویی خواب آور شناخته می‌شوند. 

شما می‌توانید برای تهیه شربت والریک از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید شربت والریک

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی تعدادی از گیاهان دارویی خواب آور از جمله سنبل الطیب، اسطوخودوس و بابونه پرداختیم. همچنین دو شربت خواب آور قوی بزرگسال را که در تولید آن‌ها از گیاهان دارویی استفاده شده است، معرفی کردیم.

شما می‌توانید برای تهیه انواع قرص و شربت خواب آور قوی بزرگسال از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید انواع قرص و شربت خواب آور قوی بزرگسال


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

اسانس روغنی اسطوخودوس برای اضطراب و بی‌خوابی

۸ خوراکی مفید برای درمان بی‌خوابی

بررسی علت‌های بی خوابی از نظر طب سنتی

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی دو شربت خواب آور قوی بزرگسال»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، با توجه به شدت وابستگی گیرنده های شما به آلپرازولام ترک آن نیازمند مراجعه حضوری به پزشک متخصص اعصاب و روان می‌باشد. تا با کاهش عوارض ترک بتوانید ترک موفق تری داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره