قرص اناهیل برای ریزش مو مفید است؟

قرص اناهیل برای ریزش مو مفید است؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

حتما تا به حال نام قرص آناهیل به گوشتان خورده یا از آن استفاده کرده‌اید. این قرص ترمیم‌کننده زخم که برای کاهش التهاب و تسریع زخم و سوختگی استفاده می‌شود، به نام قرص آناناس نیز معروف است. بسیاری از افراد این قرص را به سبب تجویز پزشکان بعد از عمل‌های جراحی به خصوص جراحی بینی می‌شناسند، که برای کاهش ورم و التهاب ناحیه جراحی‌شده تاثیر بسزایی دارد. یکی از سوالاتی که درباره این قرص پرسیده می‌شود این است که قرص اناهیل برای ریزش مو نیز مفید است؟ در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با بررسی اثرات کپسول آناهیل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

قرص آناهیل برای چیست؟

کپسول آناهیل که معمولا آن را با نام قرص آناهیل می‌شناسند، یک داروی گیاهی موثر در بهبود ورم و زخم های جراحی و سوختگی است. این قرص در رفع خونمردگی و کبودی نیز موثر بوده و از ایجاد اسکار (جای زخم) تا حد خوبی جلوگیری می‌کند. مهم‌ترین ماده موثره این قرص بروملین است که از آناناس به دست می‌آید.

از جمله کاربردهای اصلی کپسول آناهیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش درد و التهاب
  • تسریع بهبود زخم‌های جراحی و سوختگی
  • پیشگیری از ایجاد اسکار (جای زخم)
  • رفع خونمردگی و کبودی

آنزیم‌های بروملین موجود در عصاره گیاه آناناس قدرت شگفت انگیزی برای رفع التهاب و التیام زخم‌های بدن به قرص آناهیل داده‌اند. البته که کاربردهای این آنزیم‌ها همین جا خلاصه نمی‌شود. به همین دلیل است که این قرص را در مواقع مختلفی می‌توان استفاده کرد. به طور مثال از جمله خواصی که می‌توان برای مکمل‌های حاوی بروملین می‌توان به مواردی مانند کاهش وزن و لاغری، خواص ضد التهابی، تسکین سینوزیت، بهبود هضم و گوارش غذا، خواص ضد سرطانی و کاهش ورم در بیماران آرتروز اشاره کرد.

خرید قرص آناهیل

در ادامه با مکانیسم اثر قرص آناهیل در دو کاربرد اصلیش یعنی ترمیم زخم و کاهش ورم آشنا می‌شویم و بعد بحثمان درمورد اثر قرص اناهیل برای ریزش مو را شروع می‌کنیم. با ما همراه باشید.

قرص آناناس برای ترمیم زخم

قرص آناهیل در بسیاری از مواقع برای ترمیم زخم و بخیه بیماران پس از انواع جراحی تجویز می‌شود. بیشترین قدرت این قرص آناناس در ترمیم زخم‌ها پس از جراحی یا آسیب‌دیدگی است. آنزیم‌های بروملین موجود در این قرص با از بین بردن سریع‌تر بافت مرده و جایگزین آن با سلول‌های جدید، در ترمیم زخم، سوختگی و کبودی‌ها کمک‌کننده هستند.

بروملین، به خصوص پس از جراحی دهان و دندان، درد و تورم بیمار را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. به گفته متخصصان پس از کشیدن یا جراحی‌های دهان و دندان، مصرف دوز ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم بروملین (۱ تا ۲ قرص آناهیل) می‌تواند در کاهش درد و التهاب دهان بسیار مؤثر باشد.

قدرت این قرص در ترمیم زخم‌ها و بخیه‌ها پس از عمل جراحی یا آسیب‌دیدگی به وضوح مشاهده شده است. بروملین موجود در آناهیل باعث جوش خوردن سریع بخیه‌ها نیز می‌شود. به طور کلی قرص آناهیل برای ترمیم زخم و سوختگی یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد.

قرص آناهیل برای ورم بینی

خاصیت ضد ورم و ضد التهاب آناناس و ماده موثره بروملین آن کاملا شناخته و اثبات شده است. البته توجه داشته باشید که خوردن میوه آناناس همان اثر مصرف مکمل‌های بروملین را نخواهد داشت. چرا که بروملین در درجه اول در ساقه آناناس یافت می‌شود و ما معمولا این بخش را نمی‌خوریم. قرص آناهیل از جمله بهترین مکمل‌های موجود در بازار دارویی ایران است که به خوبی می‌توانند تاثیرات مثبت بروملین را به بدن منتقل کنند.

آنزیم‌های بروملین در قرص آناهیل برای رفع ورم بینی پس از عمل، ورم پس از تزریق چربی، التهاب و درد ناشی از عمل جراحی، ورم مفاصل و حتی التهاب روده‌ها نیز مؤثر است. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۶ در ۹ آزمایش بالینی روی اثرات بروملین انجام شد، این ماده می‌تواند به اندازه دیکلوفناک در کاهش التهاب و درد مؤثر باشد.

خرید کپسول آناهیل سلامت پرمون
جهت خرید قرص آناهیل برای ترمیم زخم و سوختگی و کاهش التهاب کلیک کنید.

قرص اناهیل برای ریزش مو

خب تا اینجا با خواص بی‌نظیر قرص آناهیل و نحوه تاثیر آن به خوبی آشنا شدیم. اما سوالی اصلی این مقاله در مورد تاثیر قرص اناهیل برای ریزش مو است، که در این بخش راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

گفتیم که ماده موثره قرص آناهیل از میوه آناناس به دست آمده و بروملین نام دارد. این آنزیم به طور گسترده به عنوان درمانی طبیعی برای درمان همه چیز از سوءهاضمه گرفته تا آلرژی‌ها استفاده می‌شود. البته همه خواص آن از لحاظ علمی و از طریق تحقیقات اثبات نشده‌اند و یا برخی از تحقیقات موجود به اندازه کافی قوی نیستند.

مو از پروتئین ساخته شده و مشخص است افرادی که از رژیم غذایی کم پروتئین استفاده می‌کنند، مستعد نازک شدن مو و ریزش مو هستند. به نظر می‌آید از آنجایی که بروملین ممکن است به تجزیه پروتئین کمک کند، با افزایش جذب پروتئین در جریان خون بر سایر سیستم‌های بدن مانند پوست اثر گذاشته و در نتیجه به سلامت فولیکول‌ها و مو کمک کند. حاصل این فرایند نیز ممکن است رشد سریع‌تر موها باشد.

به طور کلی اعتقاد بر این است که بروملین در کاهش التهاب موثر است و این مسئله می‌تواند در درمان درماتیت و سایر بیماری‌های پوستی موثر بر پوست سر کمک‌کننده باشد. همچنین برخی معتقدند که بروملین می‌تواند در تقویت رشد مو نیز موثر باشد، چرا که این آنزیم به هضم پروتئین (که یک ماده مغذی ضروری برای موهای سالم است) کمک می‌کند.

با وجود گفته‌های فوق، باید بگوییم مثبت یا منفی بودن اثر بروملین بر روی مو هنوز در حال بررسی است. از این رو نمی‌توانیم به طور قطع درمورد اثرات قرص اناهیل برای ریزش مو نظر بدهیم و باید منتظر نتیجه تحقیقات بیشتری در این زمینه باشیم.

طریقه مصرف قرص آناهیل

میزان مصرف قرص آناهیل برای ترمیم زخم، به شدت آن و میزان التهاب بستگی دارد. بهتر است جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص آناهیل در کاربردهای مختلف آن با پزشک مشورت کنید. اما به طور کلی می‌توانید روزی ۱ تا ۳ عدد از این محصول را برای رفع کبودی، بهبود زخم، ترمیم سوختگی، کاهش التهاب و ورم و کاهش دردهای مفصلی استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف کپسول آناهیل یک ساعت قبل یا دو ساعت پس از وعده‌های غذایی اصلی است. زیرا در این زمان، هضم بهتری دارد و عوارض کمتری برای دستگاه گوارش ایجاد می‌کند.

عوارض قرص آناهیل

اگر کپسول آناهیل را به میزان توصیه شده مصرف کنید، عوارض جدی برای بدن نخواهد داشت. البته ممکن است مصرف این قرص در برخی افراد احساس تهوع، استفراغ یا حساسیت‌های پوستی ایجاد کند.
در ضمن اگر به آناناس، هویج، کرفس و رازیانه حساسیت دارید، بهتر است با احتیاط بیشتری از این دارو استفاده کنید.

نتیجه تاثیر قرص اناهیل برای ریزش مو

در این مطلب با هم قرص آناهیل را از نظر موارد مصرف متنوع آن بررسی کردیم. اما درمورد موضوع اصلی این مقاله یعنی میزان تاثیر قرص اناهیل برای ریزش مو باید تاکید کنیم که تحقیقات علمی انجام شده بر روی این مسئله به اندازه کافی نبوده و نمی‌توان به قطعیت درمورد آن صحبت کرد. با این حال با توجه به ماهیت آنزیم بروملین و تاثیر آن بر تجزیه پروتئین می‌توان در نظر گرفت که مصرف قرص اناهیل ممکن است بر سلامت پوست و مو نیز تاثیرگذار باشد.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص آناهیل و سایر محصولات ترمیم‌کننده شامل پماد سوختگی و زخم به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید پماد سوختگی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها، محصولات گیاهی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص آناهیل برای لاغری تاثیرگذار است؟

در تحقیقاتی که تاکنون روی بروملین موجود در قرص آناهیل انجام شده است، اشاره‌ای به تاثیر آن روی لاغری و کاهش وزن نشده است. این دارو تاثیری در کاهش وزن ندارد. علاوه بر این قرص آناهیل باعث افزایش اشتها یا چاقی نیز نمی‌شود.

قرص آناهیل برای جوش موثر است؟

کاربرد قرص آناهیل بیشتر برای کاهش التهاب و ترمیم زخم و سوختگی است. این قرص همچنین در پیشگیری از ایجاد اسکار یا جای جوش نیز موثر عمل می‌کند. با توجه به اثرات بروملین در بدن ممکن است طی مصرف قرص آناهیل، بهبودهایی در کبودی، سیاهی یا زخم مربوط به جای جوش هم ایجاد شود.

کپسول آناهیل برای چیست؟

کپسول آناهیل یک مکمل برای ترمیم زخم و کاهش ورم و التهاب برای زخم و سوختگی است که معمولا پس از انواع جراحی‌ها برای بهبود سریع‌تر زخم و بخیه توسط پزشکان تجویز می‌شود. این کپسول از ماده بروملین در آناناس تهیه می‌شود که دارای خواص متعددی در زمینه کاهش التهاب و ورم می‌باشد..


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «قرص اناهیل برای ریزش مو مفید است؟»

  1. با توجه به تجربه خودم، فکر می‌کنم قرص آناهیل برای درمان ریزش مو موثر است. ماجرا از این قرار است که ریزش مو را تجربه می‌کردم و یک جراحی داشتم که به تجویز پزشک از قرص آناهیل استفاده کردم. وقتی دقت کردم متوجه شدم که این اواخر ریزش موهایم به صورت چشمگیری کمتر شده

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، از اینکه تجربه خود را با ما درمیان گذاشتید سپاس گذاریم. اما تاکنون چنین کاربردی از قرص آناهیل توسط منابع معتبر تایید نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط