بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

کمبود انرژی و خستگی به خصوص در زنان ممکن است به دلایل متعددی از جمله مشکلات جسمی، روانی و عاطفی به وجود آمده باشد. در واقع کاهش انرژی نشان‌دهنده آن است که بدن عملکرد موثری ندارد که این مسئله می‌تواند روی کیفیت زندگی تاثیر زیادی بگذارد. بنابراین، شناسایی عوامل دخیل در کمبود انرژی و خستگی بیش از حد اهمیت زیادی در رفع این مشکل و پیدا کردن روش‌های مناسب درمان دارد. در این مقاله به بررسی این دلایل و گزینه‌های درمان کاهش انرژی می‌پردازیم و شما را با بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان آشنا خواهیم کرد.

سطح انرژی انسان رابطه مستقیمی با خلق و خو و استرس دارد، به طوری که احساس خستگی مداوم می‌تواند به نوسانات خلقی و استرس بیشتر منجر شود. پایین بودن انرژی یک نگرانی بزرگ برای بسیاری از افراد است. البته همه ما هر از گاهی به دلیل فعالیت بدنی زیاد یا خواب ناکافی خستگی را تجربه می‌کنیم، ولی احساس خستگی مداوم می‌تواند نشانه‌ای انواع مختلف شرایط و بیماری‌های جدی باشد که نباید نادیده گرفته شود. اگر فکر می‌کنید یک دلیل پزشکی موجب احساس کمبود انرژی و خستگی شدید و مداوم شما قرار دارد، مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

علت افت انرژی چیست؟

صرف نظر از تاثیر فعالیت زیاد و بی‌خوابی، خستگی مداوم و سطح پایین انرژی می‌تواند نشانه ای از عادات بد و عوامل سبک زندگی منفی نیز باشد. در این شرایط، شما می‌توانید برخی گزینه‌های بهتر را جایگزین عادات ناسالم خود کرده و نتایج آن بر سطح انرژی خود را بررسی کنید.

سبک زندگی ما می‌تواند بیشترین تاثیر را بر میزان انرژی روزانه ما داشته باشد و پیروی از برخی عادات ناسالم می‌تواند موجب تخلیه انرژی انسان شود. به عنوان مثال، خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنیم، بر کاهش یا افزایش سطح انرژی اثر زیادی دارند. مصرف الکل می‌تواند به سطوح پایین انرژی منجر شود. همچنین، دنبال کردن یک رژیم غذایی نامناسب می‌تواند کاهش انرژی بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر رژیم غذایی در صورتی که ساعات کاری شما طولانی باشد و یا در شیفت شبانه مشغول باشید، به دلیل اختلال در الگوی خواب شما سطح انرژیتان نیز کاهش پیدا می‌کند. همچنین شرایط موجود در منزل و وضعیت خانواده نیز می‌تواند به این کاهش کمک کند.

علت زود خسته شدن زنان

ایجاد تغییر در برخی از موارد گفته شده در بخش قبل ممکن است به بهبود سطوح انرژی شما کمک کند، اما ممکن است دلایل دیگری نیز در پس احساس خستگی مداوم و سطوح پایین انرژی قرار داشته باشند. در ادامه با برخی دلایل شایع این شرایط بیشتر آشنا می‌شویم:

تاثیر کم خوابی بر کاهش انرژی

کمبود خواب یا کم‌خوابی یکی از رایج‌ترین عوامل پایین بودن سطح انرژی در یک فرد است. کم خوابی به این معناست که بدن فرصت کافی برای بهبود خستگی و فرسایش روز را نیافته است. بنابراین عملکرد و بازدهی کلی سیستم بدن به خطر خواهد افتاد. علائمی مانند سردرد، خستگی چشم و تحریک‌پذیری در نتیجه این احساس خستگی ناشی از کمبود خواب ایجاد خواهند شد.

رژیم غذایی نامناسب

یک رژیم غذایی نامتعادل که منجر به کمبود در بدن می‌شود، عامل مهم دیگری است که مسبب کاهش سطح انرژی می‌شود. بسیاری از بانوانی که رژیم غذایی بی ثبات و گذرایی را دنبال می‌کنند از کمبود سطح انرژی رنج می‌برند؛ زیرا رژیم غذایی آن‌ها به شدت وضعیت بدن را تغییر می‌دهد و بر متابولیسم و سایر عواملی که منجر به کاهش انرژی بدن می‌شوند اثر می‌گذارد.

استرس یکی از دلایل خستگی مفرط

زمانی که تحت استرس باشیم، بدن ما به حالت جنگ یا گریز می‌رود که این روند باعث افزایش کورتیزول و آدرنالین می‌شود. استرس مزمن یا مداوم نیز به همین دلیل باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بدن و احساس خستگی می‌شود. به طور کلی استرس مزمن می‌تواند باعث سردرد، تنش عضلانی، مشکلات معده و خستگی مداوم شود.

عدم فعالیت کافی و کمبود انرژی

فعالیت بدنی می‌تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد. از سوی دیگر، سبک زندگی بی‌تحرک می‌تواند در شما احساس خستگی و خواب آلودگی ایجاد کند و از دلایل خستگی مداوم باشد. بر اساس یافته‌ها، زنانی که پرتحرک‌تر بودند، به‌طور معناداری میزان خستگی کمتری داشتند؛ و این یعنی افزایش فعالیت بدنی به انرژی و قدرت بیشتر کمک می‌کند.

عدم تعادل هورمون‌ها در زنان

عدم تعادل هورمون‌ها یک مشکل شایع است که بسیاری از زنان در زمان‌های مختلف زندگی خود با آن مواجه هستند. در برخی زمان‌ها هورمون‌های خانم‌ها بیشتر از سایر مواقع تحت تاثیر قرار می‌گیرند که قاعدگی، بارداری و سوخت و ساز کم از این جمله هستند. تمامی این عوامل می‌تواند به عوارض بیشتری در سلامتی منجر شود که در مجموع به کمبود انرژی و خستگی زیاد ختم می‌شود.

کمبود انرژی از علائم افسردگی

از مهم‌ترین علائم نشان‌دهنده بیماری افسردگی، احساس بی‌حالی و نداشتن انرژی فرد است. در واقع در زمان افسردگی، خستگی‌های متعدد ذهنی وجود دارند که احساس می‌شود به سبب فکر کردن و تجزیه و تحلیل کردن‌های زیاد ایجاد شده‌اند.

سندروم زن خانه‌دار خسته

بله چنین سندرومی وجود دارد و این مشکل معمولاً برای زنان خانه داری به وجود می‌آید که از لحاظ عاطفی تحت تاثیر استرس‌های مختلفی هستند. از مهم‌ترین دلایل ایجاد این سندروم می‌توان به قدردانی نشدن از کارهای خانم‌ها، در نظر گرفته نشدن حقوق آن‌ها، رنجش و تنفر از همسر یا کارشان و خستگی‌های جسمی از همه فعالیت‌های فیزیکی که انجام می‌دهند اشاره کرد.

علت خسته شدن زیاد در زنان
سندروم زنه خانه دار خسته یکی از علت‌های خستگی مداوم بانوان و کمبود انرژی آنها است.

اضافه وزن

اضافه وزن نیز می‌تواند باعث خستگی مداوم و مفرط شود. هر چه وزن بیشتری حمل کنید، بدن شما برای انجام کارهای روزمره مانند بالا رفتن از پله‌ها یا تمیز کاری بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد و در نتیجه افت انرژی اتفاق می‌افتد.

کمبود ویتامین از عوامل خستگی

خستگی همیشگی زنان می‌تواند نشانه کمبود ویتامین هم باشد. این کمبود می‌تواند شامل سطوح پایین ویتامین دی، کمبود ویتامین ب ۱۲، آهن، منیزیم یا پتاسیم باشد. یک آزمایش خون معمولی می‌تواند به شناسایی منشاء کمبود کمک کند. در چنین شرایطی معمولا پزشکان مصرف مکمل‌ها را توصیه می‌کنند.

خستگی ناشی از بیماری

در برخی مواقع خستگی مداوم نشان‌دهنده یک بیماری است. به طور مثال کم کاری تیروئید دارای علامت کاهش انرژی است. کم خونی نیز می‌تواند به خستگی و احساس ضعف منجر شود. از دیگر بیماری‌هایی که خستگی و کمبود انرژی از علائم نشان‌دهنده آن‌ها هستند می‌توان به دیابت، آپنه خواب، بیماری قلبی و عفونت دستگاه ادراری اشاره کرد.

درمان کمبود انرژی بدن

خستگی و کاهش انرژی یک واکنش طبیعی بدن به فعالیت بیش از حد روحی و جسمی است. این مسئله یک وضعیت عادی بوده و با استراحت کافی و خواب مناسب برطرف خواهد شد. اما برخی افراد علیرغم داشتن خواب کافی و استراحت مناسب، هم‌چنان احساس خستگی و بی‌حالی دارند. در چنین مواردی باید به دنبال راه‌حل‌های متناسب با وضعیت خود باشیم.

درمان کمبود انرژی بدن نسبت مستقیمی با علت این کمبود دارد. یعنی با شناسایی علت خستگی مداوم و رفع آن می‌توان به راحتی این مسئله را کنترل کرد. به طور کلی پزشکان چند راه را برای درمان خستگی بدن معرفی کرده‌اند که عبارتند از:

  • داشتن خواب کافی و با کیفیت
  • درمان خستگی با رژیم غذایی مناسب
  • نوشیدن آب کافی برای درمان خستگی
  • ورزش منظم و داشتن فعالیت کافی
  • دریافت ویتامین D و B کافی
  • تقویت گلبول‌های قرمز و تامین آهن کافی
  • استحمام و شنا

برای کمبود انرژی چه بخوریم؟

علاوه بر موارد ذکر شده فوق در درمان کمبود انرژی می‌توان از برخی خوراکی‌های انرژی زا نیز استفاده کرد. به طور مثال شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می‌کند که این دو هورمون باعث شادمانی می‌شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود. یکی دیگر از راه‌های درمان بی‌حالی و کسالت، خوردن میوه‌های قرمز رنگ مانند آلو است.

همچنین برای درمان بی حالی و خستگی توصیه می‌شود روز خود را با یک لیوان آب لیموترش آغاز کنید. یکی دیگر از راه‌های درمان کمبود انرژی و خستگی مداوم نوشیدن آب سیب زمینی است. شاید خوردن یک لیوان آب سیب زمینی برای فرد سخت باشد اما یک درمان خانگی عالی برای افزایش انرژی به حساب می‌آید.

تاثیر جینسینگ بر افزایش انرژی

حتما تا به حال درمورد ارتباط گیاه جینسینگ، نوشیدنی‌های حاوی آن و یا مکمل‌های جینسینگ با افزایش انرژی شنیده‌اید. جنسینگ گیاهی است که به‌عنوان یک «آداپتوژن» عمل می‌کند. آداپتوژن، ماده‌ای است که بر نحوه‌ برخورد بدن انسان با استرس و خستگی تأثیر مثبت می‌گذارد و در حقیقت، از بدن انسان در مقابل خستگی و استرس محافظت می‌کند.

به عنوان مثال جنسینگ کره‌ای منجر به‌نوعی انفجار انرژی در بدن می‌شود و در تقویت بدن و کاهش خستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما امکان دارد مصرف مداوم آن باعث کم شدن کارایی آن در بدن شود، به همین دلیل بیشتر افراد آن را در یک دوره‌ زمانی و در صورت تداوم مصرف، در دوره‌های زمانی مشخص مورد استفاده قرار می‌دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده مصرف مکمل‌های حاوی جینسینگ، مولتی ویتامین‌ها و انواع قرص انرژی زا همگی از مواردی هستند که در رفع خستگی موثر عمل می‌کنند. در ادامه شما را با بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان آشنا خواهیم کرد.

خرید بهترین قرص انرژی زا

بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان

ویتامین‌ها نقش بسیار مهم و حیاتی در سلامتی و حفظ شادابی و انرژی بدن دارند. داشتن یک برنامه غذایی متعادل که شامل مقدار کافی از میوه‌ها و سبزیحات تازه، غلات و مغزهای خوراکی باشد، می‌تواند تا حد زیادی نیاز بدن خانم‌ها به انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی را تامین کند و نقش بسزایی در درمان خستگی دائم بدن ایفا کند.

با این حال گاهی به دلایل مختلف، بدن برخی از بانوان قادر به جذب کافی این ویتامین‌ها نیست یا حساسیت‌های غذایی و مشکلات مشابه اجازه نمی‌دهد تا افراد، این خوراکی‌ها را مصرف کنند. از سوی دیگر، برخی ورزشکاران یا خانم‌های سالمند ممکن است نیاز به مصرف ویتامین بیشتری داشته باشد. در این موارد می‌توان از قرص‌های مکمل با تجویز پزشک استفاده کرد.

قرص اپتی وومن مولتی ویتامین مخصوص بانوان

اپتی وومن یک قرص مولتی ویتامین مینرال است که به رفع کمبودهای بدن بانوان به خصوص پس از زایمان و در یائسگی، رفع کم خونی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش دردهای پریودیک و… کمک می‌کند. این محصول که یکی از پرطرفدارترین مکمل‌های مخصوص بانوان محسوب می‌شود در افزایش انرژی و کاهش خستگی بسیار موثر عمل می‌کند.

خرید قرص اپتی وومن گلدن لایف
خرید قرص اپتی وومن گلدن لایف جهت افزایش انرژی و رفع خستگی بانوان کلیک کنید.

در فرمولاسیون قرص اپتی وومن از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین E، فولیک اسید، ویتامین D3، کلسیم، زینک، منیزیم و جینسینگ استفاده شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های قرص اپتی وومن گلدن لایف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش انرژیو کاهش خستگی
  • تامین ویتامین‌های مورد نیاز بانوان
  • مقابله با استرس
  • کمک به درمان کم خونی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود متابولیسم
  • کمک به عملکرد سم زدایی کبد

برای مصرف اپتی وومن به عنوان بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان می‌توانید طبق دستورالعمل پزشک عمل کنید و یا روزانه یک قرص همراه با غذا میل نمایید. خانم‌های باردار و شیرده قبل از مصرف این قرص باید با پزشک خود مشورت کنند.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد راه‌حل‌های افزایش انرژی و کاهش خستگی مداوم در خانم‌ها پرداختیم و شما را با بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی بانوان آشنا کردیم. قرص اپتی وومن محصولی از شرکت گلدن لایف تحت لیسانس شرکت وایتکس استرالیا است که یکی از محبوب‌ترین مولتی ویتامین های مخصوص خانم‌ها به شمار می‌رود.

جهت خرید قرص اپتی وومن و مشاهده لیست کاملی از انواع قرص انرژی زا به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین قرص انرژی زا و رفع خستگی

هر سوال دیگری در مورد محصولات انرژی زا و رفع خستگی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

داروی گیاهی انرژی زا قوی معرفی کنید.

جینسینگ کره ای یکی از قوی‌ترین گیاهان دارویی است که به افزایش انرژی بدن و رفع خستگی کمک می‌کند. از جینسینگ در بسیاری از داروهای گیاهی استفاده می‌شود. مانند کپسول جینسینگ سندروس، روجینسینگ و کپسول جین سین گل دارو که برای تهیه این محصولات می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

بهترین قرص انرژی زا و شادی آور کدام است؟

بهتر است برای انتخاب بهترین قرص انرژی زا ابتدا علت کاهش انرژی و خستگی مداوم خود را شناسایی کنید، بعد از آن می‌توانید با رفع عوامل ایجادکننده آن نسبت به درمان اقدام نمایید. برای افرادی که به دلیل کمبود ویتامین‌ها دچار افت انرژی شده‌اند، انواع مولتی ویتامین‌ها می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

بهترین آمپول انرژی زا کدام است؟

نوروبیون یک آمپول انرژی زا است که از ویتامین‌های گروه B و برخی ویتامین‌های دیگر تهیه شده است. مصرف آمپول نوروبیون باید تحت نظر پزشک باشد. در صورت نیاز می‌توانید از قرص مشابه آمپول نوروبیون با نام قرص نورودینون نیز استفاده کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع