شربت کامی فید ضد نفخ نوزاد
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از مسائلی که تقریبا تمام مادران دارای نوزاد شیرخواره، حداقل یک بار تجربه کرده‌اند و شاید از آن کلافه شده‌اند، گریه مداوم نوزادان زیر یک سال است. این گریه مداوم معمولا بخاطر احساس قولنج، دل‌پیچه و نفخ است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد حل این مشکل صحبت خواهیم کرد و گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی در رابطه با محصول شربت کامی فید که جهت رفع نفخ و دل پیچه نوزادان استفاده می‌شود، خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

درمان نفخ و دل درد نوزاد

علاوه بر توصیه‌هایی که در این موارد به مادران جوان گفته می‌شود، محصولاتی هم وجود دارند که می‌توانند به کاهش دل‌پیچه و قولنج شکمی نوزادان کمک کنند. در ابتدا باید مادر حواسش به تغذیه خودش باشد که غذای نفاخ مصرف نکند. توصیه دیگر این است که در هنگام شیردهی نوزاد را درست در آغوش بگیرد، به طوری که دهان نوزاد، کامل سر پستان مادر را در بر بگیرد. علاوه بر این قبیل توصیه‌ها، برخی ترکیبات گیاهی نیز در بازار دارویی ایران وجود دارد که برای اطفال کوچک قابل استفاده هستند. به طور مثال شربت کامی فید که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم، حاوی شوید و بی کربنات سدیم است.

خرید شربت کامی فید

شربت کامی فید چیست

شربت کامی فید یک شربت گیاهی برای رفع نفخ و دل درد نوزادان و کودکان است. این محصول، بسته بندی زیبایی دارد و می‌تواند تمایل نوزادان به مصرف شربت را بیشتر کند. این شربت برای اطفال زیر یک سال قابل استفاده است. شربت کامی فید در بطری‌های ۱۲۰ سی سی عرضه می‌شود که قبل از مصرف باید تکان داده شود.

دوز مصرفی برای اطفال یک تا ۶ ماه و ۶ تا ۱۲ ماه، روی بروشور و جعبه محصول به طور کامل ذکر شده است. این شربت برای اطفال زیر یک ماه هم قابل استفاده است، اما فقط در صورتی که پزشک متخصص اطفال تجویز کرده باشد. بنابراین برای نوزادی که یک ماهش نشده باشد، نمی‌توانید بدون نسخه این شربت را از داروخانه تهیه و مصرف کنید.

شربت کامی فید داروی دل پیچه نوزاد
شربت کامی فید با ترکیب گیاهی شامل شوید و بی کربنات سدیم (جوش شیرین) برای درمان نفخ و دل پیچه نوزادان کاربرد دارد.

ترکیبات شربت کامی فید

شوید موجود در کامی فید کمک می‌کند تا گازهای روده‌ای ایجاد شده بعد از شیر خوردن در روده نوزاد که موجب درد و گریه کردن او می‌شود، کاهش یابد. همچنین تا حدی هم اسپاسم‌ها و قلنج‌های روده‌ای نوزاد را برطرف می‌سازد. بی کربنات سدیم هم می‌تواند در کنار شوید این اثرات را تقویت کند.

عوارض شربت کامی فید

برای شوید عارضه جانبی خاصی ذکر نشده و اصولا جزو آن دسته گیاهان و عصاره‌هایی است که کاملا امن در نظر گرفته می‌شود. و استفاده از آن برای اطفال، مخصوصا در دوزهای مناسبی که مشخص شده است، خطری ندارد. در کامی فید هم این اندازه‌های مناسب رعایت شده است.

برای بی کربنات سدیم نیز عارضه جانبی یا تداخل خاصی گزارش نشده است. با این حال از آنجا که داده‌های بالینی در مورد آن کم است، بنابراین احتیاط لازم انجام شده و کودکانی که به صورت ذاتی پس از تولد مشکلات کلیوی دارند یا از داروهای کلیوی، داروهای فشار خون استفاده می‌کنند و کودکانی که سطح پتاسیم، سدیم یا املاح دیگر در بدنشان، تا حدی بالا یا پایین و خارج از تعادل می‌باشد، لازم است در مصرف محصولات حاوی بی کربنات سدیم از جمله کامی فید احتیاط کنند.

شربت کامی فید بعد از باز کردن درب، تا یک ماه قابل استفاده است و اگر احیانا رسوبی در شربت مشاهده کردید، طبیعی است. این مسئله در مورد محصولات فرم مایع که گیاهی هستند، نرمال است. قبل از مصرف شربت را تکان دهید و در بازه یک ماهه استفاده کنید.

ویژگی‌های شربت کامی فید

یکی دیگر از نگرانی‌های مادران درمورد طعم و مزه قطره‌ها و شربت‌های ضد نفخ و ضد دلپیچه برای اطفال است. برخی از این شربت‌ها طعم فلزی یا تلخ دارند و یا بوی بدی می‌دهند و نوزاد نمی‌تواند آن را مصرف کند. کامی فید با طعم سیب این مشکل را ندارد و به اصطلاح شربت خوش خوری است و معمولا نوزاد مقاومتی در مقابل مصرف این شربت ندارد. علاوه بر این شربت کامی فید هیچ محتوی الکلی ندارد و فاقد گلوتن است، در نتیجه نوزادانی که سلیاک داشته باشند، می‌توانند از کامی فید استفاده کنند.

بنابراین اگر نوزاد شما دچار بی‌قراری یا دل‌پیچه و گریه ناشی از نفخ و قولنج شکمی شد، می‌توانید کامی فید را برایش در نظر بگیرید. اگر نوزاد شما بالای یک ماه است می‌توانید از دستور ثبت شده بر روی بروشور یا جعبه محصول استفاده کنید. بهتر است دوز مصرفی تقریبا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قبل از شیردهی باشد و دقت کنید که حداکثر دفعات مجاز مصرف کامی فید، ۶ بار در روز و مطابق با میزان مشخص شده در بروشور است.

ویدئو کامی فید

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره شربت کامی فید را مشاهده کنید:

جمع بندی

همانطور که در متن گفته شد و در ویدئو نیز مشاهده کردید، شربت کامی فید به دلیل ترکیبات گیاهی و طعم خوشایندی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع بی‌قراری، دل‌پیچه و نفخ نوزاد شما باشد. در این مقاله سعی کردیم به طور کوتاه اما مفید ویژگی‌های این شربت را معرفی کنیم تا در خرید و مصرف آن راحت‌تر باشید.

محصولات نفخ و دلپیچه نوزاد

هر سوال دیگری در مورد نحوه مصرف شربت کامی فید و سایر محصولات گیاهی دارید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط