بهترین قرص ویتامین c برای پوست را بشناسید!

قرص ویتامین c برای پوست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ویتامین سی (Vitamin C) یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های ضروری برای بدن است که تقریبا همه با خواص آن آشنا هستند. این ریزمغذی مفید نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای اساسی بدن دارد. حتما شما هم راجع به خواص ویتامین c برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی اطلاع دارید. اما این ویتامین دارای فواید بسیار زیادی است و از همین رو مصرف مکمل‌های ویتامین ث برای جبران کمبود آن توسط پزشکان توصیه می‌شود. تقویت پوست و کلاژن‌سازی از فواید شگفت انگیز این مکمل‌ها است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد این ویژگی بیشتر صحبت کرده و شما را با بهترین قرص ویتامین c برای پوست آشنا می‌کنیم.

چرا ویتامین C برای بدن ضروری است؟

ویتامین C با نام‌های مختلفی از جمله ویتامین ث، ویتامین سی، آسکوربیک اسید و آل اسکوربات شناخته می‌شود. سالیان زیادی است که فواید مهم این ریزمغذی مهم به اثبات رسیده است. ویتامین ث خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و می‌تواند به مهار استرس اکسیداتیو و جلوگیری از اکسید شدن پروتئین‌ها و سلول‌ها توسط رادیکال‌های آزاد کمک کند. این فایده باعث بالا رفتن توانایی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با التهابات می‌شود.

این ویتامین مهم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا، کاهش فشار خون، بهبود جذب آهن، تقویت پوست و کلاژن‌سازی، کمک به کاهش وزن و عضله سازی، بهبود سلامت ذهن و مغز، کاهش ریسک ابتلا به سرطان، بهبود سریع‌تر زخم‌ها و کاهش خطر ابتلا به نقرس می‌شود. از همین رو ویتامین C باید از طریق منابع غذایی و یا مکمل‌ها تامین شود تا از کمبود آن پیشگیری گردد.

علائم کمبود ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و در بدن ساخته نمی‌شود، به همین دلیل کمبود آن نیز می‌تواند شایع باشد. افرادی که سیگار می‌کشند، بیماران کلیوی، کسانی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند و اشخاصی که رژیم غذایی اصولی ندارند، بیشتر از سایرین در معرض خطر کمبود ویتامین C قرار دارند. با این حال تامین این ویتامین برای همه ضروری است چرا که بدن قادر به تولید آن نیست.

در صورت کمبود ویتامین سی علائم و نشانه‌هایی ممکن است در بدن ظاهر شود که بر سلامتی فرد تاثیر بگذارد. این نشانه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • خستگی و ضعف عمومی
  • آسیب پذیری در برابر عفونت‌ها
  • گیجی و سردرد
  • خونریزی لثه‌ها و مشکلات دهانی
  • آسم و مشکلات تنفسی
  • تغییرات در پوست
  • سفتی و خشکی عضلات
  • آسیب به استخوان‌ها
  • ضعف سیستم ایمنی

برای کمبود ویتامین C چی بخوریم؟

ویتامین ث در غذاها، سبزیجات و دانه‌های گیاهی مختلفی وجود دارد. به طور مثال این ویتامین در فلفل‌های چیلی، فلفل دلمه‌ای، آویشن، جعفری، اسفناج، کلم بروکلی، کیوی، مرکبات، توت فرنگی، گل کلم، رزماری و گوجه فرنگی به مقدار فراوان یافت می‌شود. تاکید می‌کنیم که دریافت مواد مغذی از غذاهای کامل و منابع ذکر شده فوق بهترین راه برای تامین ویتامین سی است، با این حال اگر به هر دلیلی قادر به رعایت چنین رژیم غذایی نیستید، مصرف مکمل‌های ویتامین C ضروری خواهد بود.

مکمل‌های حاوی ویتامین c توسط برندهای مختلف در فرم‌ها و مقادیر متفاوت تولید می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس تجویز پزشک دوز مکمل را انتخاب کرده و بر اساس راحتی خود در مصرف یکی از فرم‌های موجود در بازار را تهیه کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:

کپسول، قرص جویدنی، قرص جوشان، قرص بلعیدنی، شربت، سرم، آمپول تزریقی و ویال خوراکی ویتامین C

در این مقاله به بررسی خواص قرص ویتامین C می‌پردازیم. البته باید بدانید فرم دارویی مکمل خیلی مهم نیست و خواص آن‌ها مشابه یکدیگر است.

قرص ویتامین c برای چی خوبه؟

در این بخش با هم بررسی می‌کنیم که مکمل‌های این ویتامین که رایج‌ترین آن‌ها در فرم قرص یا کپسول است، در چه مواردی بیشترین کاربرد را دارند.

خواص قرص ویتامین C

ویتامین c برای سرماخوردگی

یکی از موارد بسیار مهم کاربرد ویتامین c تقویت سیستم ایمنی است. از همین رو مصرف قرص ویتامین c برای افرادی که به ویروس سرماخوردگی مبتلا شده‌اند، توصیه می‌شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که ویتامین c نمی‌تواند از بروز سرماخوردگی جلوگیری کند، اما قدرت سیستم ایمنی بدن را به اندازه‌ای بالا می‌برد که احتمال درگیری فرد با ویروس سرماخوردگی بسیار کاهش می‌یابد. علاوه بر این ویتامین ث می‌تواند موجب کاهش شدت و زمان بیماری شود. این ویتامین و مکمل‌های آن می‌توانند مدت زمان سرماخوردگی را در بزرگسالان تا ۸ درصد و در کودکان تا ۱۴ درصد کاهش دهد.

قرص ویتامین c برای پوست

خواص و تاثیرات مثبت ویتامین C برای پوست دست کمی از معجزه ندارد. خوشبختانه اکثر افراد می‌توانند این ویتامین را بدون هیچ‌گونه عوارضی جانبی، به صورت طولانی‌مدت مصرف کنند. مهم‌ترین اثر ویتامین ث برای پوست، کمک به ساخت کلاژن است. دلیل اصلی آن این است که ساخت پروتئین کلاژن در بدن نیازمند ترکیبات ویژه‌ای مانند ویتامین سی است. از همین رو ویتامین C را ویتامین ضد پیری نیز می‌نامند چرا که می‌تواند به کاهش ایجاد چین و چروک کمک کند.

از دیگر فواید ویتامین c برای پوست می‌توان به بهبود جای زخم و سوختگی‌ها، درمان آفتاب سوختگی، درمان اگزما، جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست، کاهش لکه‌های پوستی، کنترل آکنه، بهبود بافت پوست و محافظت در مقابل عفونت‌های پوستی اشاره کرد. انتخاب بهترین قرص ویتامین c برای پوست شما به عنوان یک معجزه عمل کرده و می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی ایجاد کند.

قرص ویتامین c برای مو

در پاسخ به این سوال که قرص ویتامین c برای چی خوبه، می‌توان از تاثیر این مکمل در بهبود فولیکول‌های مو و در نتیجه تقویت موها نیز سخن گفت. همانطور که در توضیح فواید کپسول ویتامین c برای پوست گفتیم این ویتامین به کلاژن‌سازی کمک می‌کند. از همین رو می‌تواند باعث اتصال محکم موی شما به پوست سرتان شده و در جلوگیری از ریزش مو تاثیرگذار باشد. از طرفی این ماده مغذی موجب افزایش جریان خون به سمت پوست سر نیز می‌شود که این اتفاق به دریافت هر چه بهتر و بیشتر مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز برای رشد مو منجر خواهد شد.

بهترین قرص ویتامین c برای پوست

تا این بخش از مقاله به خوبی با خواص ویتامین C آشنا شدیم. همانطور که اشاره کردیم کپسول، قرص و یا قرص جوشان ویتامین C رایج‌ترین فرم مورد استفاده مکمل‌های این ویتامین در بین بزرگسالان هستند. اما در مورد انتخاب بهترین قرص ویتامین c برای پوست باید در مرحله اول به اعتبار برند توجه داشته باشید.

بسیاری از شرکت‌های سازنده مکمل‌های دارویی و تغذیه‌ای، مکمل‌های حاوی ویتامین C را در لیست اصلی محصولات خود قرار داده‌اند. چرا که این مکمل‌ها برای بدن بسیار ضروری هستند و در هر سنی مصرف‌کنندگان ثابت خود را دارند. همانطور که در بخش قبل گفتیم یکی از خواص معجزه‌آسای ویتامین C، تقویت پوست و کمک به رفع مشکلات پوستی است. این ویتامین برای حفظ سلامت پوست موثر عمل کرده و باعث شادابی پوست و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود.

  • قرص ویتامین ث ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین فارمد
  • قرص ویتامین ث ۱۰۰۰ میلی‌گرم یوروویتال
  • کپسول ویتامین ث و زینک یوروویتال
  • قرص جوشان ویتامین ث ۵۰۰ میلی گرم هلث اید

موارد بالا از جمله بهترین قرص ویتامین c برای پوست و تقویت سیستم ایمنی هستند که شما می‌توانید اطلاعات آن‌ها را از طریق لینک زیر مطالعه کرده و برای خرید اقدام نمایید:

خرید قرص ویتامین c

جمع بندی

همانطور که در طول متن مقاله اشاره کردیم، ویتامین سی در تقویت پوست و رفع مشکلات آن بسیار موثر عمل می‌کند. این ویتامین می‌تواند موجب بهبود الاستیته پوست شده و چین و چروک‌ها را کاهش دهد. همچنین در بهبود لکه‌های پوستی و جای جوش نیز تاثیرگذار است. از همین رو با انتخاب بهترین قرص ویتامین c برای پوست خود شادابی و زیبایی را به همراه سلامتی آن فراهم کرده‌اید.

هر سوالی در مورد مکمل‌های ویتامین c و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و