بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

 

ال آرژنین یکی از بیست اسید آمینه ضروری است که جهت سنتز پروتئین‌های مختلف در بدن ما وجود دارد. امروزه محصولات متنوعی به صورت مکمل ال آرژنین در بازار وجود دارد که در جهت کمک به عضله‌سازی، بهبود قوای جنسی، تقویت سیستم ایمنی و کارایی‌های دیگر استفاده می‌شود. در برخی سایت‌ها و مراکز، مکمل‌های ال آرژنین برای افزایش دادن میزان قد پیشنهاد می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم با هم بررسی کنیم که این ادعا تا چه اندازه می‌تواند صحیح باشد و بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد چه زمانی است.

ال آرژنین چیست؟

آرژنین Arginine در بدن انسان در گروه اسیدهای آمینه نیمه ضروری به شمار می‌رود، که در ساخت پروتئین نقش مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر این، عملکرد دیگر ال آرژنین، آزاد کردن اکسید نیتریک در بدن است. که این اکسید نیتریک موجب گشاد شدن رگ‌های خونی شده و باعث می‌شود که خون با سهولت بیشتری در بدن جریان پیدا کند.

این اسید آمینه به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود ولی عوامل مختلفی ممکن است باعث شود که ال آرژنین مورد نیاز بدن از مقدار تولیدی بیشتر باشد. ال آرژنین مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لبنیات و تخم مرغ، سویا، بادام زمینی، نخود، آجیل و همچنین جلبک دریایی منابع غذایی سرشار از آرژنین به شمار می‌آیند. گیاه‌خواران می‌توانند با مصرف سویا کمبود این ماده در بدن خود را جبران نمایند. اما استفاده از مکمل‌های حاوی ال آرژنین اعم از قرص، سافت ژل و شربت به طور موثرتری می‌تواند در افزایش سطح میزان ال آرژنین در بدن نقش داشته باشد.

بهتر است قبل از بررسی تاثیر ال آرژنین بر روی قد، با فواید کلی و موارد مصرف اصلی مکمل‌های آن آشنا شویم. در ادامه درمورد بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد نیز صحبت خواهیم کرد.

قرص ال آرژنین برای چیست؟

ال آرژنین علاوه بر اینکه در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، موجب التیام زخم‌ها، بهبود عملکرد کلیه و تعادل هورمون‌ها نیز می‌شود. برخی از پژوهش‌ها حاکی از آن هستند که آرژنین در کاهش درد قفسه سینه، بهبود اختلال نعوظ و کاهش فشار خون موثر است. برخی دیگر از تحقیقات نیز نشانگر آن هستند که این اسید آمینه در درمان دیابت می‌تواند مفید باشد. مصرف قرص ال آرژنین یا سایر مکمل‌های آن زمانی ضروری می‌شود که سطح این اسید آمینه در بدن از آنچه که مناسب است، پایین‌تر باشد.

موارد مصرف قرص ال آرژنین
قرص ال آرژنین در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد که مهم‌ترین آن بهبود عضله‌سازی است.

اصلی‌ترین کاربرد انواع قرص ال آرژنین کمک به عضله‌سازی و بهبود کارایی بدن است. ورزشکاران و بدنسازان از این مکمل برای افزایش بازدهی بدن خود در هنگام تمرینات و مسابقات ورزشی استفاده می‌کنند. اما قرص ال آرژنین فقط مخصوص اشخاصی که به عضله‌سازی علاقه دارند نیست. این قرص برای بدن مزایای زیادی دارد. با مصرف L-Arginine می‌توان قوای جنسی را افزایش داد و همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت.

همچنین با مصرف ال آرژنین فرد احساس خستگی کمتری خواهد داشت زیرا از لحاظ قوای جسمی و بدنی نیز تقویت شده است. مطالعات نشان داده که ال آرژنین روی سیستم قلب و عروق نیز تاثیر می‌گذارد و در نتیجه در بهبود سلامت قلب موثر است. این قرص می‌تواند محرک خوبی برای ترشح هورمون رشد نیز باشد.

قرص ال آرژنین برای عضله سازی

گفتیم که این اسید آمینه در ساخت پروتئین نقش دارد. عضلات بدن ما برای رشد و تقویت بیشتر به پروتئین نیاز دارند. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان، قرص ال آرژنین را در لیست مکمل‌های خود قرار می‌دهند.

به طور کلی ال آرژنین موجب تحریک تولید هورمون رشد شده، به گشاد شدن رگ‌های قلبی کمک کرده و در تولید و حمل نیتریک اسید نقش دارد. با بهبود این سه عامل در بدن، تاثیرات چشمگیری در فعالیت‌های ورزشکاران ایجاد می‌شود. گشاد شدن رگ‌های قلبی قبل از تمرین و فعالیت ورزشی این امکان را می‌دهد که جریان خون در بدن سرعت بیشتری پیدا کند و مواد مغذی زودتر به اندام‌ها برسد.

ال آرژنین به سلول‌های بدن پیام رشد می‌فرستد، پس مصرف آن به صورت مکمل می‌تواند به عضله سازی بیشتر کمک کرده و باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها شود. وجود نیتریک اسید در خون، توان اکسیژنی گلبول را بالا می‌برد در نتیجه حجم تنفسی افزایش پیدا می‌کند. این عمل باعث تسهیل انجام حرکات سنگین هوازی برای بدنسازان می‌شود.

قرص ال آرژنین برای قد

به طور کلی حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد از میزان قد هر شخص، به ژنتیک او بستگی داشته و مسئله‌ای ارثی محسوب می‌شود. علاوه بر این تغذیه نیز در رشد مناسب قد تاثیر دارد. برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین D، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین C، ویتامین K، کلسیم، منیزیم، زینک و… نیز می‌توانند برای افزایش قد کمک‌کننده باشند. از دیگر موارد مهم در افزایش قد، ورزش و فعالیت‌های بدنی مناسب و منظم مانند ورزش‌های کششی و خواب شب کافی هستند.

افزایش قد در سنین کودکی

اسید آمینه آرژنین نیز می‌تواند در بهبود رشد و افزایش قد موثر عمل کند. این ماده در تحریک تولید هورمون رشد نقش داشته و در خون‌رسانی به اندام‌ها موثر است. این ماده با عمل بر غده هیپوفیز می‌تواند بر هورمون رشد اثر گذاشته که این امر باعث رشد قسمت نرم استخوان (غضروف) می‌شود و به مرور با جذب کلسیم و ویتامین D این بافت نرم تبدیل به استخوان شده که سبب افزایش قد می‌شود.

همه ما می‌دانیم که با کامل شدن بلوغ هر فرد، رشد او نیز متوقف شده و به حداکثر خود می‌رسد. در نتیجه افزایش قد به کمک مکمل‌هایی مانند ال آرژنین تنها زمانی امکان‌پذیر است که بلوغ فرد کامل نشده و صفحات استخوانی او بسته نشده باشد.

بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد

به طور معمول صفحات رشد استخوان‌ها در آقایان تا پایان ۲۲ سالگی و در خانم‌ها تا پایان ۱۸ سالگی بسته می‌شوند و پس از آن رشد قدی اتفاق نمی‌افتد. مصرف قرص ال آرژنین و سایر مکمل‌های حاوی آن بهتر است قبل از سن بلوغ کامل و در سنین پایین‌تر شروع شود و به طور منظم ادامه داشته باشد.

اگر در پایان دوره نوجوانی هستید و قصد استفاده از قرص ال آرژنین برای افزایش قد را دارد، می‌توانید با مراجعه به پزشک و گرفتن عکس رادیوگرافی از مچ دست بررسی لازم را انجام دهید. این عکس نشان می‌دهد که سن استخوانی فرد چقدر است و صفحات استخوانی او تکمیل شده یا نه.

با توجه به این توضیحات بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد، برای خانم‌ها زیر ۱۲ سال و برای آقایان زیر ۱۴ سال خواهد بود. چرا که بعد از این سن، شانس افزایش قد کمتر شده و در سنین ۱۸ تا ۲۲ سالگی نیز به صفر می‌رسد.

معرفی قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ برای افزایش قد

یکی از بهترین انواع قرص ال آرژنین از برند یوروویتال است که در مقادیر مختلف ال آرژنین تولید می‌شود. قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ میلی‌گرم یورو ویتال به عضله‌سازی و افزایش کارایی بدن در ورزشکاران کمک کرده و در بهبود جریان خون در عروق موثر است. این قرص همچنین موجب افزایش قوای جنسی و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

خرید قرص ال آرژنین 1000 یوروویتال
جهت خرید قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ یوروویتال با تخفیف ویژه و قیمت مناسب کلیک کنید.

جهت مصرف قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ می‌توانید روزانه یک عدد قرص را با یک لیوان آب و ترجیحا همراه با وعده غذایی میل کنید.

جمع بندی

در این مقاله درمورد میزان تاثیر ال آرژنین بر رشد قد صحبت کردیم و به بررسی بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد پرداختیم. به گفته پزشکان مکمل‌های ال آرژنین با مشورت پزشک از کودکی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و در بزرگسالی نیز کاربرد فراوانی دارند. اما بهترین زمان مصرف این قرص برای افزایش قد، از زمان نوجوانی و تا قبل از بسته شدن صفحات رشد است.

شما می‌توانید جهت خرید بهترین مارک ال آرژنین و مشاهده اطلاعات آن‌ها به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین مارک ال آرژنین

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های ال آرژنین و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص ال آرژنین برای مردان چه فوایدی دارد؟

مورد مصرف اصلی قرص ال آرژنین برای مردان برای کمک به درمان اختلال نعوظ است که دوزهای ۲۵۰ میلی‌گرم تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم و بالاتر در این زمینه موثر هستند.

قرص ال آرژنین برای زنان چه فوایدی دارد؟

مورد مصرف اصلی قرص ال آرژنین برای زنان که اثر آن ثابت شده است، برای جلوگیری از پره اکلامپسی یا فشار خون بارداری و شرایط خطرناکی که ممکن است این فشارخون بوجود بیاورد. در موارد دیگر مثل رفع نازایی یا کمک به درمان سندروم پلی کیستیک تخمدان یا افزایش عملکرد و میل جنسی، داده‌ها و شواهد قطعی نیستند و تا زمانی که مطالعات بیشتر انجام گیرد، قابل اعتماد نیستند.

آیا قرص ال آرژنین برای لاغری تاثیر دارد؟

مصرف قرص ال آرژنین این امکان را برای بدن فراهم می‌کند که از چربی‌های انباشته شده به عنوان منبع انرژی استفاده کند. بدین صورت چربی تجمع یافته در بدن به منظور فراهم کردن انرژی و رشد توده عضلانی سوزانده می‌شود و از این طریق در کاهش وزن موثر است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

97 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف قرص ال آرژنین برای افزایش قد»

  1. سلام و عرض ادب من یک پسر هستم تقریبا ۱۶ سالمه وزنم۶۳ کیلو و قدم۱۷۴ هست میخوام قد بلند شم نسبت به بقیه دوستام کوتاهم ال آرژنین و استوکر مصرف کنم و ال ارژنین ۱۰۰۰ خوبه یا۵۰۰

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، بهتر است با توجه به سن شما جهت حداکثر و آخرین تلاش در جهت افزایش رشد قدی به متخصص غدد مراجعه داشته باشید تا پاسخ بهتری دریافت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، افزایش رشد قدی وابسته به عوامل مختلف از جمله ژنتیک، تغذیه، ورزش نیز می باشد.برخی ریز مغذی ها مانند زینک و اسید آمینه ال آرزنین می توانند با تحریک هورمون رشد به افزایش رشد قدی کمک نمایند.اما میزان دقیق آن قابل پیش بینی نخواهد بود.
      ضمن اینکه افزایش قد تنها تا پییش از بسته شدن صفحات رشدی امکان پذیر است. (صفحات رشدی عموما بین ۱۶الی ۲۰سالگی بسته می شوند)
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، چنانچه مجموع دوز روزانه مصرفی شما از ال آرژنین بیش از حد مجاز روزانه نشود فاقد اشکال است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، افزایش رشد قدی تا پیش از بسته شدن صفحات رشدی امکان پذیر است.صفحات رشدی استخوان ها عموما بین ۱۶الی ۲۰سالگی بسته می شود.
      و دو ماده موثر در رشد قدی قبل از بسته شدن صفحات رشد استخوان ها زینک و آرژنین هستند. قرص آرژی زینک پلاس یوروویتال محتوی هر دو این مواد است و بنابراین می تواند به رشد قدی شما کمک نماید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام. من یک پسر ۱۵ ساله هستم با قد ۱۶۳ و وزن ۴۲، ۴۳. احساس میکنم که قدم نسبت به اکثر هم کلاسی هام کوتا تره البته از من هم کوتاه تر هست ولی من از قد خودم راضی نیستم. بعضی از هم کلاسی هام گفتن که از ال آرژنین استفاده میکنن. اگه میشه راهنماییم کنید. باید دقیقا چی مصرف کنم واسه افزایش قد؟ (فعلا به بلوغ کامل نرسیدم.)

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام برای تقویت رشد قدی برای سن شما شربت آرژی پلاس پیشنهاد می شود. میزان مصرف این شربت برای نوجوان ۱۵ ساله، روزی دو بار، هر بار ۵ سی سی است.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام خسته نباشید.
    من یه پسره ۱۵ ساله ام که الان قدم دور ور ۱۶۳ سانتی متر هستش، وزنمم دقیق نمیدونم ولی فکر میکنم الان باید ۴۲ ، ۴۳ کیلویی باشم. من احساس میکنم که نسبت به اکثر هم کلاسی هام قدم کوتاه تر است. بعضی هاشون گفتن که قرص ال آرژنین مصرف میکنن و واقعا قدشون از من به اندازه‌ی ۱۰ تا ۱۵ سانت بلند تره. البته کوتاه تر از من هم در کلاس هست ولی من احساس قد کوتاهی میکنم. لطفا راهنماییم کنید. الان دقیقا باید چه دارویی بخورم و چقدر بخورم تا قدم افزایش پیدا کنه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام برای تقویت رشد قدی برای سن شما شربت آرژی پلاس پیشنهاد می شود. میزان مصرف این شربت برای نوجوان ۱۵ ساله، روزی دو بار، هر بار ۵ سی سی است.
      با احترام دکتر داروساز

  4. با سلام من ۲۰ سالمه دکتر گفته قرص ال ارژنین ۱۰۰۰بخور چطوری مصرفش کنم روزها قبل از صبحانه ورزش افزایش قد هم میکنم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، شما می توانید نیم ساعت قبل ورزش از قرص و یا از ویال ال آرژنین در حین ورزش استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام خانم دکتر دخترم ۱۹سال و۱ماه قد ۱۶۵ وزن ۷۸ میخواستم قدم بلند بشه قرص ارژی بست میخورم اما تایم خواب رو رعایت نمیکنم چیکار کنم قدم بلند شه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی،متاسفانه هیچ دارویی نمی تواندپس از بسته شدن صفحات رشدی در ما منجر به افزایش قد شود. صفحات رشدی استخوان های ما با عبور از سن بلوغ، بسته می شوند و بعد از بلوغ، فقط حرکات ورزشی می توانند کمک کنند تا از کاهش قد ناشی از کهولت سن پیشگیری کنیم و دارو یا روشی نیست که بتواند سبب افزایش قد شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  6. سلام خدمت شما بنده فوتبالیست هستم این قرص رو به همراه ولمن سه ماه دارم مصرف میکنم و تاثیر خوبی داره سوالی داشتم که ادامه بدم یا یه مدت مصرف نکنم چون هر قرصی بر کلیه ضرر خودش رو داره. بنده ۱۶ سال سن دارم تشکر.

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      قرص ول من اوریجینال محصولی برای بزرگسالان است و مصرف آن به افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود. ضمن اینکه ولمن برای بیش از ۲ ماه متمادی هم توصیه نمیشود. ال آرژنین در صورتی که فعالیت دارید (در زمان فعالیت) مشکلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام، امکان افزایش رشد قدی تا پیش از بسته شدن صفحات رشد امکان پذیر است. (صفحه رشد معمولا بین سنین ۱۶الی ۲۰سالگی بسته می شوند).
        می توانید از مکمل های حاوی اسیدآمینه ال آرژنین و زینک و …به همراه مصرف روزانه ۳واحد لبنیات و ورزش کمک بگیرید.
        شما می توانید در این سن روزانه ۵۰۰میلی گرم ال آرژنین استفاده فرمایید.
        مکمل آرژی زینک پلاس در این زمینه به شما کمک می نماید.
        با احترام دکتر داروساز

  7. سلام وقت به خیر. پسر من یازده سالشه و قدش ۱۴۹ هست ، چه دوزی از ال آرژینین را میتونم برای افزایش قد بهش بدم و روزی چند بار؟ و میشه قرص بهش بدم چون شربت را خیلی به سختی میخوره. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و دوز لازم را در صورت امکان به شکل قرص به من راهنمایی کنید..

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قد پسر شما از میانگین قد همسالانش کمتر نیست. در عین حال می توانید برای تقویت رشد قدی ایشان از کپسول آرژی زینک پلاس استفاده کنید. در بروشور این محصول سن مصرف از ۱۲ سال ذکر شده اما با توجه به ترکیبات، این محصول برای کودک ۱۱ ساله نیز قابل استفاده می باشد. طریقه مصرف: صبح و شب یک عدد بعد از غذا
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  8. با سلام من پسرم تازگیا وارد سن ۱۷ سالگی مپشدم و دکتر پارسال گفت صفحات رشدم در حال بسته شدن هست و نزدیک ۳ ماه است از هورمون افزایش رشد سوماتروپین استفاده میکنم سوال من اینجاست ایا این امپول برای افزایش رشدم تا قبل از ۲۰ سالگی تاثیر دارد و ایا در کنار این امپول هورمونی میشود از قرص ال ارژنین استفاده کرد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بله رشد قدی تا قبل از ۲۰ سالگی ادامه دارد و سوماتروپین می تواند آن را تقویت کند.
      بله می توانید از قرص ال آرژینین هم استفاده کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از ال آرژنین ۵۰۰ برای شما بلامانع است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  9. سلام
    پسر من ۱۲سالشه قدش ۱۴۰هست
    وزنش ۳۰کیلو هست
    دکتر برایش قرص ال آرژین ۱۰۰۰ نوشته روزانه مصرف شود.
    مشکلی نیست

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف روزانه یک عدد قرص ال آرژینین ۱۰۰۰ میلی گرمی برای پسر ۱۲ ساله بلامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

  10. سلام خانم دکتر من ۱۷ سالمه بیماری خاص دارم و پوکی استخوان گرفتم و قرص پردنیزولون ۵ روزی ۴ تا مصرف میکنم و ۴ ساله که مصرف میکنم رشد قدی نداشتم با چه قرصی میتونم عضلاتم رو تقویت کنم و قد بکشم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه سن شما نزدیک به سن توقف رشد قدی است توصیه میشود در این زمینه برای نتیجه گیری بهتر با متخصص غدد مشورت نمایید تا داروی موثرتری را در این زمان باقی مانده دریافت نمایید. نوع بیماری خاص شما باید حتما مشخص باشد اما اگر ال آرژنین برای شما منع مصرف نداشته باشد، قرص های حاوی ال آرژنین میتواند برای شما موثر باشد و با این حال در این مورد هم با توجه به مشخص نبودن نوع بیماری تان باز هم با پزشکتان مشورت نمایید. با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قد فرزند شما از میانگین قد دختران ده ساله بلندتر است.
      میزان رشد قدی بیش از هر چیز به ژنتیک بستگی دارد. تا قبل از بسته شدن صفحات رشد، می شود با رژیم غذایی مناسب، مصرف مکمل و استفاده از داروهای هورمونی (زیر نظر پزشک) رشد قدی را افزایش داد. اما نمی‌توان پیش بینی کرد که افزایش قد دقیقا چقدر خواهد بود.
      علاوه بر قرص ال آرژنین، توصیه می کنم از شربت استئوکر هم استفاده کنید تا کلسیم، زینک و ویتامین دی بدن فرزندتان هم تامین شود.
      برای پایش رشد قدی و وضعیت صفحات رشد قدی نیز زیر نظر پزشک باشید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما می توانید برای تقویت رشد قدی فرزندتان از شربت آرژی پلاس استفاده کنید. ضمنا کودک شما با توجه به سنشان باید علاوه بر این شربت، روزانه ۲ واحد لبنیات نیز میل کنند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما می توانید برای تقویت رشد قدی فرزندتان از شربت آرژی پلاس استفاده کنید. ضمنا کودک شما با توجه به سنشان باید علاوه بر این شربت، روزانه ۳ واحد لبنیات نیز میل کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  11. سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من ۱۸ سالم هست و قدم بین ۱۴۰ هست
    میشه از این قرص استفاده کرد و در وکنار این قرص چه قرصی باید استفاده کرد تا قدم بلند بشه اگر میشه راهنمای کامل بکنید ممنون میشم 🙏

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیشنهاد میکنم برای تقویت رشد قدی تان از کپسول آرژی زینک پلاس استفاده کنید که علاوه بر ال-آرژینین، زینک و کلسیم و ویتامین دی هم دارد. نحوه مصرف این محصول صبح و شب یک عدد بعد از غذا می باشد. برای رشد قدی مناسب، لازم است در کنار این محصول روزانه ۲.۵ واحد لبنیات هم میل کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  12. سلام خسته نباشید در چه موقع از روز باید استفاده کنم منظورم اینه که باید قبل از نهار یا بعد از اون یا موقع خواب یا….استفاده کنم؟ و چندعدد و آیا اگر همراه با اون حرکات کششی انجام بدم تاثیرش بیشتر میشه ؟و همچنین از کدوم مارک بهتره استفاده کنم (باقیمت مناسب)لطفا راهنمایی کنید باتشکر
    سنم ۱۶سالو ۱۱ماهه و قدم ۱۵۸قست

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیشنهاد میکنم برای تقویت رشد قدی تان از کپسول آرژی زینک پلاس استفاده کنید که علاوه بر ال-آرژینین، زینک و کلسیم و ویتامین دی هم دارد. نحوه مصرف این محصول صبح و شب یک عدد بعد از غذا می باشد. برای رشد قدی مناسب، لازم است در کنار این محصول روزانه ۲.۵ واحد لبنیات هم میل کنید.
      حرکات کششی هم ممکن است در تقویت رشد قدی کمک کننده باشد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  13. سلام خسته نباشید در چه موقع از روز باید مصرف کنم منظورم اینه که باید قبل از خواب،قبل نهار یا بعد نهار استفاده کنم ؟و میتونم همراه باهاش حرکات کششی هم انجام بدم تاثیرش بیشتر میشه؟
    یک ماه دیگه میشه ۱۷سالم و قدم ۱۵۸ سانتیمتر هست لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیشنهاد میکنم برای تقویت رشد قدی تان از کپسول آرژی زینک پلاس استفاده کنید که علاوه بر ال-آرژینین، زینک و کلسیم و ویتامین دی هم دارد. نحوه مصرف این محصول صبح و شب یک عدد بعد از غذا می باشد. برای رشد قدی مناسب، لازم است در کنار این محصول روزانه ۲.۵ واحد لبنیات هم میل کنید.
      حرکات کششی هم ممکن است در تقویت رشد قدی کمک کننده باشد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  14. سلام من پسر هستم و ۱۸ سالم هست وقدم کوتاه هست میخوام از این قرص استفاده کنم اگر امکانش هست یک راهنمای بکنید آیا می تونم از این قرص استفاده بکنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پیشنهاد میکنم برای تقویت رشد قدی تان از کپسول آرژی زینک پلاس استفاده کنید که علاوه بر ال-آرژینین، زینک و کلسیم و ویتامین دی هم دارد. مقدار مصرف این محصول صبح و شب یک عدد می باشد. برای رشد قدی مناسب، لازم است در کنار این محصول روزانه ۲.۵ واحد لبنیات هم میل کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در سن ۱۴ سالگی می توان با مصرف مکمل مناسب رشد قد را تقویت کرد. برای این منظور می توانید روزی دو بار از کپسول آرژی زینک پلاس استفاده کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگر از قرص ال آرژینین ۱۰۰۰ استفاده می کنید، روزی یک عدد و اگر از قرص ال آرژینین ۵۰۰ استفاده می کنید روزی یک یا دو عدد برای افزایش قد نوجوانان کافیست. (کودکان بهتر است به جای قرص، از شربت های حاوی ال آرژینین استفاده کنند)
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سوال شما واضح نیست. قرص ال آرژینین ۱۰۰۰ در بزرگسالان به میزان ۳ عدد در روز قابل استفاده است. هر چند توصیه می شود این میزان مصرف برای مدت طولانی ادامه پیدا نکند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  15. سلام من ۱۸سالمه قدم ۱۶۰ تازه قرص ال آرژانتین رو تهیه کردم و بدن سازی هم شروع کرد ب نظر شما ب نتیجه‌ میرسم و اینکه چ موقعیت این قرص استفاده کنم با بدن سازی باعث افزایش قد میشود

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ال آرژینین را با معده خالی و ترجیحا نیم ساعت قبل از ورزش میل کنید.
      ال آرژینین در سنین زیر بیست سال تاثیر خوبی برای تقویت رشد قدی دارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کلسیم، زینک و ویتامین دی هر سه برای رشد قدی مناسب ضروری هستند. بر همین اساس مصرف قرص سوپراکل در سنین زیر ۲۰ سال در تقویت رشد قدی موثر است. قرص سوپراکل روی قد افراد با سن بالای ۲۰ تاثیری ندارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  16. سلام خسته نباشید بنده ۱۹ سال سن دارم و پسر هستم و قدم ۱۷۵ است میخوام قدم کمی بلند بشه حداقل ۳ سانت هم بلند بشم کافیه بنظرتون از این قرص مصرف کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آرژینین تا قبل از ۲۰ سالگی در افزایش قد کمک کننده است. در کنار آرژینین، پیشنهاد میکنم از قرص استئوکر هم استفاده کنید چرا که کلسیم، زینک و ویتامین دی موجود در این محصول در رشد قدی موثر هستند.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

      1. سلام خسته نباشید خانوم دکتر؟؟ من ٣٢سال دارم قدم١٧٠هستش چه چیزی رو مصرف کنم برای افزایش قد ؟؟ممنونتون میشم راهنماییم کنید؟

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام در سن بالای ۲۰، رشد قدی متوقف می شود و دیگر نمی شود کاری برای افزایش قد انجام داد. شما فقط می توانید با ورزش و یوگا، پاسچر نرمال بدن را حفظ کنید تا از کوتاهی قد ناشی از افزایش سن پیشگیری کرده باشید.
          ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام روزانه یک عدد قرص ال آرژینین ۱۰۰۰ را ترجیحا با معده خالی و کمی آب میل کنید.
      ضمنا توجه داشته باشید مصرف روزانه ۴ واحد لبنیات در دوران نوجوانی نقش مهمی در رشد قدی دارد.
      همچنین زینک در تقویت رشد قدی در این دوران موثر است. شما می توانید به جای استفاده از قرص ال آرژینین، از شربت آرژی پلاس استفاده کنید که علاوه بر ال آرژینین محتوی زینک هم هست.
      با احترام دکتر داروساز

  17. با سلام،ببخشید دخترم ۸ سالشه قد ۱۱۹ هستش،برا قدش قرص دانا گروث ژل خریدم اونم نمیتونه بخوره ،میتونم سوراخش کنم مواد داخلش بدم بخوره یا نمیشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید🙏💙

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما می توانید مایع داخل کپسول گروث ژل دانا را با سرنگ بیرون بکشید و در قاشق ریخته به فرزند خود بدهید.
      با احترام دکتر داروساز

  18. سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۵۰ هست شانسی برای افزایش قدم هست؟ و اینکه چ مارکی بگیرم و استفاده در روزم چقدر باشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام رشد قدی معمولا تا بیست سالگی ادامه دارد. برای تقویت رشد قدی، روزانه ۴ واحد لبنیات میل کنید. همچنین زینک و آرژینین در تقویت رشد قدی موثر هستند.
      برای تامین زینک و آرژینین می توانید از شربت آرژی پلاس استفاده کنید. میزان مصرف این شربت در سن ۱۵ سالگی، روزی دو بار هر بار ۵ سی سی می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام معمولا با رسیدن به ۲۰ سالگی صفحات رشد استخوان ها بسته می شود و دیگر رشد قدی نداریم.
      با احترام دکتر داروساز

  19. سلام من ۱۶سالمه و ۱۶۵سانت قد دارم
    بدنسازی هم کار میکنم خواستم بدونم قدم چطوره و مصرف ال آرژنین تاثیری داره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قد شما در محدوده نرمال برای دختران و پسران ۱۶ ساله قرار دارد.
      مصرف ال آرژینین می تواند رشد قدی شما را تقویت کند.
      گفته می شود بدنسازی در سنین نوجوانی می تواند رشد قدی را سرکوب کند. البته شواهد کافی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  20. محمدعرشیاعلایی

    سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه و قدم ۱۸۴ چیکار کنم از اینم قدم بلندتر بشه میتونید راهنماییم کنید لطفا ؟؟🙏🙏

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه در سنین قبل از بیست سالگی هستید مصرف ال آرژنین و زینک می تواند به افزایش قد شما کمک کند. همچنین دریافت کلسیم کافی برای رشد قدی بهتر، ضروری است. بر همین اساس شما می توانید روزانه دو عدد قرص استئوکر (محتوی زینک و کلسیم) و یک یا دو عدد قرص ال آرژینین استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  21. سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۵۲ هست میخوام بدونم چه برندی بگیرم که تاثیر داشته باشه و درکنارش زینک وکلسیم هم استفاده کنم یا نیازی نیست؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ میلی گرم یورو ویتال از جمله برندهای خوب با مقدار کافی ال آرژنین است. برای افزایش قد و عضله سازی مفید است زیرا سبب تحریک ترشح هورمون رشد میشود. در کنار آن برای افزایش اشتها مصرف زینک موردی ندارد. در صورت کمبود کلسیم و جهت تقویت استخوانی مصرف کلسیم هم با این دارو مانعی ندارد. گرچه که باید با فاصله از مکمل زینک استفاده شود و مقدار آن از حد مجاز در روز بیشتر نشود.
      با احترام دکتر داروساز

  22. محمدرضا پاداشی

    سلام من ۱۴ سال و ۳ ماه دارم و قد ام ۱۷۰ هست و وزن ام ۶۰ و میخوام بدنسازی رو شروع کنم و برای همین میخوام افزایش قد داشته باشم ، به نظر شما مصرف ویتامین های DوBوC و قرص آرژنین میتونه تاثیر داشته باشه ؟ و یک سوال دیگه این که سن مناسب برای سریع بدنسازی کی هست؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      آرژنین و زینک در تقویت رشد قدی در افراد زیر ۱۸ سال موثر هستند. همچنین دریافت کلسیم و ویتامین دی کافی برای رشد قدی مناسب در این سنین ضروری است. بر همین اساس، اگر روزانه چهار واحد لبنیات میل نمی کنید، نیاز به یک مکمل کلسیم دارید.
      بدنسازی در سنین نوجوانی زیاد توصیه شده نیست چرا که خود می تواند بسته شدن زودهنگام صفحات رشد را به همراه داشته باشد. در این سنین بهتر است ورزشهایی مانند والیبال، بسکتبال یا شنا را پیگیری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  23. سلام من ۱۷ سالمه بدنسازی کار میکنم میخوام ال ارژنین برای افزایش عضله و قد استفاده کنم خواستم بدونم برای قد هم تاثیر داره در این سن؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا قبل از ۲۰ سالگی، مصرف ال آرژنین در افزایش رشد قدی موثر است. با توجه به اینکه شما ۱۷ سال دارید مصرف ال آرژنین می تواند به افزایش قدتان کمک کند. این اسید آمینه همچنین به عضله سازی کمک می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  24. سلام وقتتون بخیر من قرص ال آرژانتین ۵۰۰ دانا گرفتم میخواستم بدونم چه زمان مصرف کنم بهتره؟ قبل خواب یا بعد غذا و …. و اینکه تاچه مدت مصرف کنم؟
    ۱۴ سالمه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است ال آرژینین با معده خالی مصرف شود، یعنی یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا.
      ال آرژینین مدت مصرف ثابت و مشخصی ندارد. در مصرف به مدت یک سال و حتی یک سال و نیم، ال آرژینین بی خطر بوده و مشکلی ایجاد نکرده است. ولی مصرف طولانی تر از این توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قد فرزند شما اندکی از میانگین پایین تر است. می توانید برای مشورت در خصوص رشد قد کودکتان به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید. همچنین استفاده از شربت آرژی پلاس، و سه واحد لبنیات در روز به رشد قدی فرزند شما کمک می کند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ال آرژنین در سن سیزده سال می تواند به افزایش قد کمک کند. همچنین مصرف زینک و سه واحد لبنیات در طی روز کمک می کند تا رشد قدی بهتری داشته باشید. برای تامین زینک و ال آرژنین می توانید از شربت آرژی پلاس استفاده کنید. اگر لبنیات کافی استفاده نمی کنید، مصرف شربت استئوکر نیز توصیه می شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ال آرژینین می تواند در سنین قبل از ۲۰ سالگی به افزایش قد کمک کند. شما می توانید برای استفاده از این خاصیت ال آرژینین، از شربت آرژی پلاس استفاده کنید. این شربت دارای زینک هم هست که آن هم به رشد قدی کمک می کند.
      ضمنا مصرف سه واحد لبنیات در روز برای داشتن رشد قدی مناسب ضروری است. اگر به مقدار کافی لبنیات استفاده نمی کنید، می توانید برای تامین کلسیم بدنتان از شربت استئوکر کمک بگیرید.
      با احترام دکتر داروساز

  25. لطفاً خواهش میکنم جوابمو بدین برام خیلی مهمه من قدم ۱۵۳ دکتر گفته ارژنین بخوری هر شب قبل خواب واسه قد خوبه حالا ک دوماهه دارم میخورم تازگیا جوش میزنم و خارش صورت دارم چیکار کنم ک اینجوری نشه ؟؟چون میخام قرص رو بخورم و ادامه بدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ال آرژینین ایجاد آکنه نمی کند. ممکن است جوش صورت شما ناشی از عامل دیگری باشد. برای تشخیص و درمان اصولی جوش صورت لطفا به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  26. سلام من ۱۸ سالمه و به بلوغ هم رسیدم دکتر بهم گفته قرص ال ارژنین۱۰۰۰مصرف کن برای قد الان من دوماهه دارم مصرف میکنم ولی جوش میزنم چیکار کنم ک جوش نزنم
    من شبا دوتا قرص میخورم قبل خواب

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ال آرژینین ایجاد آکنه نمی کند. ممکن است جوش صورت شما ناشی از عامل دیگری باشد. برای تشخیص و درمان اصولی جوش صورت لطفا به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  27. سلام من ۵۴ سال دارم بعد از بیماری کرونا مشکل جنسی و عدم نعوظ دارم مکمل های جنسی خانگی و هم از مفید طب گرفتم و مصرف می کنم با مطالعه مقاله کپسول ال- ارژنین تصمیم گرفتم که استفاده کنم با توجه به اینکه اولین بار است بهترین برند و میزان مصرف را شما چه دستور می‌فرمایید البته مشکل پروستات و فشار خون هم دارم و قرص مصرف میکنم با تشکر از زحمات

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام یکی از بهترین نمونه های قرص ال آرژینین، قرص ال آرژینین یوروویتال است. این محصول در افرادی که مشکل پروستات یا فشار خون دارند منع یا احتیاط مصرف ندارد.
      برای افزایش قوای جنسی، روزی یک عدد از این محصول را با معده پر همراه کمی آب میل کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره