قرص لیورگل بهتر است یا لیورکر؟

لیورگل بهتره یا لیورکر
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

حتماً شنیده‌اید که می گویند کبد بزرگترین پالایشگاه بدن است. در واقع مسئولیت سم زدایی از ماده‌ای که وارد بدن می‌شود، بر عهده کبد است. اما پالایش تنها وظیفه کبد نیست! کبد در تولید پروتئین‌های حیاتی، متابولیسم چربی‌ها، تولید انرژی برای سایر اندام‌ها، ذخیره آهن، تصفیه خون و… نیز نقش دارد. این ارگان همچنین لقب بزرگترین ارگان داخلی بدن را نیز با خود یدک می‌کشد. اما امان از ناپرهیزی‌های ما که به این بخش بدن آسیب می‌رساند و عارضه‌هایی مانند کبد چرب را پدید می‌آورد! در چنین شرایطی است که قرص‌های گیاهی تقویت کبد مانند لیورگل و لیورکر برای جبران آسیبی که به این اندام مهم وارد کرده‌ایم به کمک ما می‌آیند.

این دو قرص هر دو گیاهی بوده و کیفیت و اثرگذاری بسیار خوبی هم دارند. همین موضوع نیز باعث شده بسیاری از ما هنگام خرید قرص کبد و درمان کبد چرب خود، با این سؤال مواجه شویم که لیورگل بهتر است یا لیورکر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

قرص لیورگل؛ داروی گیاهی برای بهبود کبد چرب

قرص لیورگل ۷۰ محصولی ایرانی از شرکت گل دارو است که با هدف کمک به عملکرد بهتر کبد و کمک به رفع کبد چرب تهیه شده است. این داروی گیاهی با تکیه بر اثرات مثبت آنتی اکسیدان های موجود در عصاره گیاه خار مریم، به حفاظت از سلول‌های کبد در برابر بیماری‌هایی مانند هپاتیت، مهار پراکسیداسیون چربی‌ها، افزایش سنتز پروتئین‌ها توسط کبد و کاهش التهاب سلول‌های کبدی کمک می‌کند.

 

لیورگل برای درمان کبد چرب
قرص لیورگل؛ داروی گیاهی برای کبد چرب

بسیاری از ما امروزه به دلیل سبک زندگی غلط، داشتن رژیم غذایی چرب و ناسالم و کاهش فعالیت بدنی ممکن است دچار بیماری‌های شایعی مانند چربی خون بالا و کبد چرب شویم. استفاده از قرص لیورگل ۷۰ می‌تواند در بهبود این مشکلات به ما کمک کند.

قرص لیورگل چه کاربردی دارد؟

  • حفاظت از سلول‌های کبد
  • افزایش ترشح صفرا
  • کاهش عوارض کبد چرب
  • کمک به درمان کبد چرب و سیروز کبدی
  • بهبود هپاتیت حاد و مزمن
  • کاهش کلسترول بد خون
  • تقویت عملکرد کبد
سیلیمارین مهم ترین ترکیب قرص لیورگل
گیاه خار مریم، مرهمی برای بیماری های کبد مثل کبد چرب

ترکیبات قرص لیورگل گل دارو

برای اینکه بدانیم لیورگل بهتر است یا لیورکر؟ لازم است با ترکیبات این دو محصول و نحوه اثر آن‌ها در بدن بیشتر آشنا شویم.

تنها ماده‌ای که در قرص لیورگل برای تقویت کبد استفاده شده، عصاره گیاه خارمریم است. این گیاه حاوی ماده مؤثر سیلیمارین بوده و تمام خواص و کاربردهای قرص لیورگل از آن نشات می گیرد. در هر قرص لیورگل ۷۰، در واقع ۱۰۲ میلی گرم عصاره خشک گیاه خارمریم وجود دارد که ۷۰ میلی گرم آن را سیلیمارین تشکیل می‌دهد.

خرید سریع قرص لیورگل ۷۰

تأثیر سیلیمارین در قرص لیورگل برای بهبود کبد چرب

سیلی مارین گروهی از آنتی اکسیدان های قدرتمند طبیعی را در خود جای داده است که برای پاکسازی کبد و بهبود آسیب‌های وارد شده به آن، به کمک ما می‌آیند. فلاونوئیدها، اسیدهای چرب ضروری و پلی فنول ها، تاثیرگذارترین آنتی اکسیدان های موجود در سیلیمارین هستند.

هنگامی که عملکرد کبد دچار اختلال می‌شود، سموم ناشی از اکسیداسیون چربی‌ها و رادیکال‌های آزاد در کبد افزایش می‌یابد و باعث آسیب دیدن سلول‌های کبدی می‌شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیلیمارین با مهار اثر رادیکال‌های آزاد و توقف تولید آن‌ها از سلول‌های کبد محافظت می‌کنند.

علاوه بر این، سیلیمارین در تنظیم تولید پروتئین‌های مهمی از جمله هپارین، پروترومبین و فیبرینوژن، تسریع بازسازی کبد، مهار پراکسیداسیون چربی‌ها، کاهش سموم در بدن و کاهش چربی ذخیره شده در رگ‌ها نیز نقش دارد.

قرص لیورکر بهترین قرص خارجی برای کبد چرب
قرص لیورکر؛ بهترین قرص خارجی برای کبد چرب

قرص لیورکر؛ بهترین قرص برای کبد چرب

تا اینجا نیمی از اطلاعات لازم برای پاسخ به این سؤال که لیورگل بهتر است یا لیورکر؟ را بدست آوردیم. اما هنوز نیمی از آن باقی مانده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قرص لیورکر یک قرص برای کبد چرب است که تحت لیسانس کمپانی هلث اید انگلستان در ایران تولید می‌شود.

کبد چرب دو نوع (الکلی و غیر الکلی) دارد که از بین آن‌ها، کبد چرب غیر الکلی بسیار شایع‌تر است. فرقی نمی‌کند ما دچار کدام یک از آن‌ها شده باشیم، زیرا لیورکر در بهبود هر دو نوع این عارضه‌ها مؤثر است.

قرص لیورکر ترکیبی از ۵ گیاه مؤثر را همراه با چند ترکیب مفید دیگر برای عملکرد کبد در خود دارد.

کاربردهای قرص لیورکر

  • تسریع بهبود کبد چرب
  • کمک به کنترل قند خون در افراد دیابتی
  • کاهش چربی خون
  • کاهش کلسترول بد خون
  • رفع آسیب‌های ناشی از هپاتیت و سیروز کبدی
  • جلوگیری از رسوب بیشتر چربی‌ها در کبد
  • پاکسازی کبد از سموم و رادیکال‌های آزاد

ترکیبات قرص لیورکر هلث اید

ترکیبات قرص لیورکر هلث اید شامل چند عصاره گیاهی و چند ماده طبیعی است. عصاره‌های گیاهی شامل عصاره خارمریم، گل قاصدک، ریشه زرشک، پودر زردچوبه و کنگر فرنگی و مواد طبیعی شامل اینوزیتول، تورین، کولین و آمینواسید متیونین می‌باشد. مقدار هرکدام از این مواد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

ترکیبات مقدار در هر قرص لیورکر
پودر دانه گیاه خارمریم ۵۰۰ میلی گرم
پودر ریشه گل قاصدک ۲۰۰ میلی گرم
پودر ریشه زرشک ۲۰۰ میلی گرم
پودر زردچوبه ۲۰۰ میلی گرم
پودر کنگر فرنگی ۲۰۰ میلی گرم
کولین سیترات ۲۰۰ میلی گرم
تورین ۲۰۰ میلی گرم
متیونین ۲۰۰ میلی گرم
اینوزیتول ۲۰۰ میلی گرم

تأثیر قرص لیورکر در بهبود عملکرد کبد

در بخش قبل درمورد تاثیرات عصاره خارمریم برای پاکسازی و تقویت کبد مفصل توضیح دادیم. در قرص گیاهی لیورکر این عصاره گیاهی در کنار گیاهان پر خاصیتی همچون زردچوبه، زرشک و کنگر فرنگی قرار دارد. هرکدام از این گیاهان خود به تنهایی در تقویت عملکرد کبد نقش دارند. حال اثر همه این‌ها را باهم در نظر بگیرید که چقدر می‌تواند به سلامت کبد کمک کند.

زردچوبه سرشار از ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان است و به کاهش التهاب کبد و جلوگیری از چرب شدن آن کمک می‌کند. کنگر فرنگی با افزایش تولید صفرا در متابولیسم چربی‌ها و سم زدایی از کبد نقش ایفا می‌کند. زرشک نیز همراه با خارمریم باعث کنترل قند خون شده و به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد خون کمک می‌کند.

گل قاصدک مقدار زیادی ویتامین C و K در عصاره خود دارد که برای تجزیه چربی‌ها به کمک کبد می‌آیند. همچنین این ترکیبات در حفظ جریان صفرا و بهبود وضعیت گوارش نیز موثرند.

اینوزیتول، متیونین، تورین و کولین ترکیبات لیپوتروپیک هستند. بدین معنی که باعث افزایش متابولیسم طبیعی چربی‌ها شده و آن‌ها را به فراورده‌های مفید و غیر سمی تبدیل می کنند و جلوی اکسید شدن آن‌ها را در کبد می‌گیرند. این ترکیبات در سنتز پروتیئن ها در کبد، جلوگیری از بروز سیروز کبدی و دفع سموم کبد نیز نقش دارند.

لیورکل یا لیورگل
لیورگل بهتر است یا لیورکر؟

کدام بهتر است؛ لیورگل یا لیورکر؟

حال که با هر دو این محصولات و جزئیات اثر آن‌ها آشنا شدید، بازمیگردیم به این سؤال که لیورگل بهتر است یا لیورکر تا پاسخ قطعی آن را پیدا کنیم.

همانطور که از ترکیبات این دو قرص پیداست، باید گفت قرص لیورکر ترکیبات کامل‌تری نسبت به لیورگل دارد و میزان گیاه خار مریم نیز در لیورکر بیشتر از لیورگل است. این موضوع باعث شده لیورکر اثر قوی‌تری نیز روی ترمیم آسیب‌های کبد داشته باشد. از طرفی هم گاهی اوقات این ترکیب کامل لیورکر دردسر ساز می‌شود! برای افرادی که به گیاهان دارویی حساسیت دارند، احتمال درگیر شدن با واکنش‌های آلرژیک پس از مصرف قرص لیورکر که عصاره‌های گیاهی متنوع‌تری دارد، بیشتر است.

اطلاعات بالا به ما می‌گوید اگر به گیاهان دارویی حساسیت نداشته باشیم، بین این دو محصول، قرص لیورکر انتخاب بهتری برای ما محسوب می‌شود. از طرفی دوز گیاه خار مریم در لیورکر بالاتر است و در آسیب‌های خفیف کبدی نیازی به مصرف این دوز بالا نیست. پس اگر کبد چرب خفیف دارید یا قصد جلوگیری از ابتلا به آن را دارید، قرص لیورگل نیاز شما را برطرف می‌کند. همچنین اگر سابقه حساسیت به گیاهان دارویی دارید، لیورگل برای شما انتخاب بهتری است.

خرید سریع قرص لیورکر هلث اید

بهترین محصولات گیاهی تقویت کبد را از ما بخواهید

در این مطلب ما سعی کردیم به این سؤال که قرص لیورگل بهتر است یا لیورکر؟ به طور جامع و کامل پاسخ دهیم تا دیگر ابهامی باقی نماند. باتوجه به مطالب ذکر شده، هر دو این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار هستند و تقریباً عملکرد یکسانی دارند. شما می‌توانید با توجه به شرایط بدن خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با مراجعه به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفیدطب) می‌توانید این محصولات یا سایر داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر بازهم سوالی درباره قرص لیورکر یا لیورگل داشتید، با ما درمیان بگذارید تا با مشورت دکتر داروساز به آن‌ها پاسخ دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

19 دیدگاه دربارهٔ «قرص لیورگل بهتر است یا لیورکر؟»

  1. سلام و عرض ادب
    قرص لیورکر ایا باعث ناراحتی گوارشی نمیشه…چون قرص لیورگل کسی که ناراحتی معده یا زخم معده داره …نباید مصرف کنه….خواستم بدونم ایا لیورکر هم همچین عارضه ای داره
    تشکر

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، در صورت وجود ناراحتی های گوارشی شما می‌توانید قرص لیورکر را بعد از غذا( با معده پر ) مصرف نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام سونوگرافی انجام داده ام گرید کبد من گرید یک تشخیص داده شد چند سالی هست شبی یک قرص لیورگل ۱۴۰ مصرف میکنم میخواستم بپرسم تا چه زمانی میشه از این قرص استفاده نمود ایا در دراز مدت اثر سویی روی اعضای بدن ندارد. ممنون از پاسخگویی شما . داریوش

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورگل معمولا برای مدت چند ماه تجویز می شود و مصرف طولانی تر از یک سال آن توصیه نمی شود مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقت بخیر. من سونوگرافی کل شکم انجام دادم و کبد نرمال هست ولی در آزمایش خون بالا بودن آنزیم کبد رو نشون داد در ضمن من لاغر و ورزشکارم چه قرصی واسه من مناسب هست؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بالا بودن آنزیم های کبدی یک بیماری نیست بلکه یک نشانه است. شما باید به پزشک مراجعه کنید تا بیماری ایجاد کننده این علامت در شما شناسایی شود و بعد مطابق با تشخیصتان، دارو مصرف کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. منتهی معصوم

    باسلام من زن ۳۵ ساله هستم دکتر گفته کیست پنج سانتی هورمونی داخل کبدم هست هیچ دارویی برایم تجویز نکرده فقط گفته لاغر کنم به نظر شما می توانم کپسول لیور کر استفاده کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورکر در موارد کیست کبد مورد مصرف ندارد و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مصرف این محصول به رفع کیست کبد کمک می کند.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در بین محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو محصولی با نام اکسین جی نداریم. لطفا برای حفظ سلامتی تان، از مصرف محصولات متفرقه اینچنینی خودداری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. ببخشید من رفتم دکتر گفت گرید ۳ کبد داری و ریول گل ۱۴۰ روزی ۲بار مصرف میکردم تموم شد داروخانه بجاش بهم Liv 52 Dsرو داد گفت همونه خارجیش الان مندم که ایا درست یا اشتباه مصرف میکنم میشه جواب بدین ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      سلام دوست عزیز لیو ۵۲ هم یک داروی گیاهی محافظ کبد است. با این حال، با توجه به اینکه ترکیبات گیاهی لیو ۵۲ کاملا با لیورگل متفاوت است، بهتر است آن را بدون مشورت پزشکتان جایگزین لیورگل نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام اصلی ترین اقدامات برای درمان کبد چرب، این موارد است:
        ۱- رفع اضافه وزن
        ۲- رژیم غذایی با چربی و کربوهیدرات پایین
        ۳- ورزش منظم
        ۴- دوری از استرس
        در کنار این اقدامات، می توانید از قرص لیورگل هم استفاده کنید.
        با احترام دکتر داروساز 

  6. سلام من ۵ ماهه بدنسازی کار میکنم یه دوره کامل حجم استفاده میکنم البته به جای پروتئین گینر داروخانه ای خودم با پودر سویا جو دوسر پودر ذرت و …….گینر درست کردم و کنار اینا قرص اشتها وودگزامتازون هم مصرب کردم و حالا در قسمت سمت راست بالای شکمم احساس متورم شدن میکنم اونم گاهی اوقات بیشتر زمانی که غذا میخورم این حالت بهم دست میده ولی با مشورت مربیم قرص لیور کر رو دارم صرف میکنم خوایتم بدونم این قرص میدونا کمکم کنه تا خوب بشم و چند وقت وچه تعداد از این قرص رو باید مصرف کنم در ضمن بهترین موقع مصرف و تعداد قرص مصرفی در هر وعده باید چه تعداد باشه ممنون و سپاسگذارم از اینکه وقت میذارید و راهنماییم میکنید سپاس فراوان حمید _ف_ر(همدان)

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      بهتر است برای اطمینان از علت این مشکل به پزشک مراجعه کنید.
      طریقه مصرف صحیح لیورکر صبح و شب یک یا دو عدد ترجیحا با معده خالی است.
      با احترام، دکتر داروساز

    2. مراجعه به پزشک متخصص داخلی و انجام ازمایش خون و سونوگرافی ازشکم بعد تجویز دارو… خوددرمانی نکنید

  7. اشتباه بزرگ تو این مقاله شما اینه که گفتید سیلیمارین لیورکر بیشتره! درصورتی که اوالا در لیورگل عصاره خارمریم برحسب ۷۰ یا ۱۴۰ میلی گرم سیلیمارین استاندارد هستد،ولی درلیورکر در ۲ قرص مقدار ۵۰۰ میلی گرم پودر بذر خارمریم به کار رفته!!!

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      ممنون از نظر و دقت شما دوست عزیز

      هر قرص لیورکر حاوی ۲۵۰ میلی گرم پودر بذر خارم مریم است که تقریبا ۶۵ تا ۸۰ درصدِ این پودر را سیلیمارین تشکیل می‌دهد. بنابراین هر قرص لیورکر حاوی حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیگرم سیلیمارین است.

      از طرفی قرص لیورگل ۷۰ که در این مقاله به آن اشاره شده است، حاوی ۷۰ میلیگرم سیلیمارین می‌باشد.

      لیورگل ۱۴۰ نیز حاوی ۱۴۰ میلیگرم سیلیمارین است که باز هم از میزان این ماده در لیورکر بیشتر است.

      با آرزوی سلامتی برای شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره