آیا قرص منیزیم در لاغری تاثیری دارد؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

منیزیم چهارمین عنصر مهم در بدن است و نقش تاثیرگذاری بر عملکردهای اندام‌ها دارد. به طوری که در صورت کمبود منیزیم مشکلات زیادی از جمله ضعف، افسردگی، فشار خون بالا، گرفتگی عضلات و عوارض قلبی برای ما پیش می‌آید. از همین رو پزشکان به افرادی که در معرض کمبود این ماده معدنی مهم هستند، مصرف مکمل‌ها و قرص‌های منیزیم را توصیه می‌کنند. شاید شما هم از این محصولات استفاده کرده‌اید و با خواص بی‌نظیر آن‌ها آشنا باشید. در این مقاله از مجه سلامت مفیدطب قصد داریم تاثیر قرص منیزیم در لاغری را بررسی کنیم و ببینیم آیا این مکمل‌ها می‌توانند روی کاهش وزن هم اثر بگذارند. با ما همراه باشید.

منیزیم برای چی خوبه؟

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن است که در همه سلول‌های بدن وجود دارد. حدود ۶۰ درصد از منیزیم بدن انسان در استخوان‌ها و مابقی آن در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و مایعات مانند خون یافت می‌شود. از همین رو عملکرد بسیاری از اندام‌ها و سلول‌های بدن به این عنصر بستگی پیدا می‌کند.

برای اینکه بهتر متوجه شویم که منیزیم برای چی خوبه، خواص این ماده معدنی را به صورت زیر بیان می‌کنیم:

  • موثر در صدها واکنش بیوشیمیایی
  • کمک به عملکرد صحیح مغز
  • بهبود خلق و خو
  • موثر در بهبود ریتم قلب
  • کمک به انقباض ماهیچه‌ها
  • تقویت عملکرد ورزشی
  • کنترل مقاومت انسوین برای بیماران دیابت نوع دو
  • مقابله با افسردگی
  • بهبود کیفیت خواب
  • کمک به کاهش میگرن

همانطور که مشاهده می‌کنید، منیزیم می‌تواند در بسیاری از عملکردهای مهم بدن نقش داشته باشد. اما آیا مصرف مکمل یا قرص منیزیم در لاغری نیز تاثیرگذار است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

خرید انواع قرص منیزیم

علائم کمبود منیزیم چیست؟

کمبود منیزیم ممکن است بر اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. برخی مشکلات مانند بیماری کرون، سلیاک، دیابت نوع دو، الکلیسم و اسهال مزمن می‌توانند موجب بروز فقدان منیزیم در بدن شوند.

از مهم‌ترین علائم کمبود منیزیم می‌توان به مواردی چون خستگی، ضعف عمومی، گرفتگی عضلات، نامنظم شدن ریتم قلب، افزایش تحریک‌پذیری سیستم عصبی، اضطراب، تپش قلب شدید، کم کاری تیروئید، میگرن، دیابت نوع دو، حملات صرعی، کمبود پتاسیم و ناتوانی ذهنی اشاره کرد. بدیهی است برای کسی که دچار کمبود منیزیم باشد، تمام این علائم اتفاق نمی‌افتد و نشانه‌های ذکرشده، موارد شایع این مشکل هستند.

علائم کمبود منیزیم
ضعف عمومی، خستگی مزمن، نامنظم بودن ریتم قلب و اضطراب از علائم کمبود و نداشتن منیزیم در بدن هستند.

قرص منیزیم برای چی خوبه؟

در مواردی که پزشک برای یک فرد، کمبود منیزیم را تشخیص بدهد و یا شخص مستعد این فقدان باشد، مصرف مکمل‌های منیزیم توصیه می‌شود. این مکمل‌ها در فرم‌های دارویی مختلفی از جمله کپسول، پودر، شربت، قرص جوشان و یا قرص منیزیم در بازار و داروخانه‌ها وجود دارند.

از قرص منیزیم و دیگر فرم‌های مکمل این ماده معدنی می‌توان در موارد زیر بهره برد:

  • تامین منیزیم مورد نیاز بدن و جلوگیری از کمبود منیزیم
  • بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی در بانوان
  • تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها
  • تقویت عضلات و بهبود اسپاسم عضلانی
  • بهبود عملکرد مغز و خلق و خو
  • موثر در افزایش عملکرد ورزشی
  • پیشگیری از سردردهای میگرنی
  • کاهش فشار خون
  • مکمل کمکی برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو

بهترین مکمل منیزیم در داروخانه

در این قسمت می‌خواهیم یکی از بهترین مکمل‌ها و قرص‌های منیزیم که در داروخانه‌ها موجود است را به شما معرفی کنیم. قرص مگنیفورت از محبوب‌ترین مکمل‌های منیزیم است که در ایران تحت لیسانس شرکت هولیستیکا فرانسه تولید می‌شود. این قرص علاوه بر منیزیم حاوی ویتامین‌های D3، B6، B1 و K2 نیز می‌باشد.

از قرص مگنیفورت هولیستیکا می‌توان در تامین سلامت اعصاب و عضلات، افزایش استحکام استخوان‌ها، کاهش دفعات انقباضات عضلانی، کاهش علائم مسمومیت الکلی، پیشگیری از حملات میگرنی و سردردهای آن، تنظیم فشار خون و قند خون، کاهش علائم PMS و رفع دردهای نوروپاتیک استفاده کرد.

منیزیم موجود در کپسول مگنیفورت، منشاء دریایی دارد و از آب دریا گرفته شده است و خواص کامل این عنصر را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید جهت تهیه این محصول به لینک زیر مراجعه کرده و به راحتی آن را خریداری کنید:

خرید قرص مگنیفورت

خرید قرص مگنیفورت، قرص منیزیم در لاغری
کپسول مگنیفورت بهترین مکمل منیزیم در بازار دارویی ایران

تاثیر قرص منیزیم در لاغری

تا این بخش از مقاله با منیزیم و خواص فوق‌العاده این عنصر آشنا شدیم. همچنین به خوبی متوجه شدیم که مکمل‌ها و قرص منیزیم برای چی خوبه و در چه مواردی کاربرد دارد. حال می‌رسیم به پرسش اصلی مقاله که آیا قرص منیزیم در لاغری تاثیر دارد؟

همانطور که قبلا بیان کردیم، یکی از فواید قرص منیزیم و سایر مکمل‌های این ماده معدنی، تنظیم قند خون و ترشح هورمون انسولین است. از آنجا که افراد دارای اضافه وزن و چاق، معمولا با مشکل مقاومت به انسولین مواجه هستند، مصرف قرص منیزیم می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مقاومت به انسولین کاهش پیدا کرده و سطح قند خون آن‌ها تنطیم شود. در نتیجه در کنترل میل به شیرینی‌جات و مصرف کربوهیدرات‌ها موثر بوده و به این ترتیب قرص منیزیم در لاغری تاثیر می‌گذارد.

از سوی دیگر قرص منیزیم در بدنسازی نیز می‌تواند نقش داشته باشد. چرا که با افزایش سوخت و ساز بدن و حذف چربی‌ها باعث رشد عضلات می‌شود. علاوه بر این مصرف منیزیم می‌تواند التهاب بدن را در زمان ورزش و تمرینات سخت کاهش دهد، همچنین درد ناشی از دوره‌های تمرینات شدید را نیز کم می‌کند.

با اینکه قرص منیزیم در لاغری تاثیرگذار است، نمی‌توان آن را به عنوان یک مکمل تخصصی در رفع چاقی در نظر گرفت. در واقع مصرف قرص منیزیم در صورتی به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، پیشنهاد می‌شود که شخص با مشکل کمبود منیزیم مواجه باشد. در این صورت مصرف قرص منیزیم می‌تواند در کنار سایر مکمل‌های لاغری که استفاده می‌کند و همراه با رژیم غذایی مناسب و فعالیت کافی به کاهش وزن فرد کمک کند.

قرص منیزیم را کی بخوریم؟

قرص منیزیم باید همراه با غذا یا بعد از غذا مصرف شود. چرا که مصرف مکمل‌های منیزیم با شکم خالی ممکن است باعث بروز اسهال شود. توصیه می‌کنیم یک زمان مشخص در روز را به مصرف قرص منیزیم خود اختصاص دهید، فرقی نمی‌کند چه زمانی باشد. البته برخی از متخصصین مصرف قرص منیزیم را قبل از خواب شب بهتر می‌دانند، چون منیزیم می‌تواند به آرامش اعصاب و ذهن کمک کند و خواب راحت‌تری برای فرد منجر شود.

جدای از زمان مصرف، مهمترین نکته در مصرف قرص منیزیم، تداوم و استفاده منظم این مکمل است. نهایتا تاکید می‌کنیم که اگر پزشک درباره نحوه و زمان مصرف منیزیم دستوری داده باشد، توصیه او اولویت دارد.

نحوه مصرف قرص منیزیم در لاغری

هر مکمل یا قرص منیزیم می‌تواند دستور مصرف مشخص خود را داشته باشد که با مشورت پزشک و یا بروشور محصول می‌توانید از آن اطلاع پیدا کنید. به طور مثال قرص مگنیفورت که در این مقاله به شما معرفی شد، به صورت روزانه ۱ الی ۲ عدد قرص بعد از غذا باید مصرف شود.

جمع بندی

در این مقاله با شما مخاطبین عزیزمان در مورد مکمل‌های منیزیم و فواید آن‌ها صحبت کردیم. همچنین بررسی کردیم که آیا قرص منیزیم در لاغری تاثیرگذار است یا خیر. همانطور که در طول متن اشاره شد، قرص منیزیم می‌تواند با تنظیم سطح قند خون و کاهش مقاومت به انسولین، در کاهش میل به مصرف شیرینی‌جات و کربوهیدرات‌ها کمک‌کننده باشد. البته که قرص منیزیم یک مکمل تخصصی کاهش وزن نیست.

اگر به دنبال یک قرص لاغری هستید که در چربی‌سوزی و کاهش اشتها موثر است، می‌توانید از لیست زیر تمامی فرآورده‌های گیاهی بسیار پرفروش کاهش وزن را مشاهده کرده و با مقایسه آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید:

انواع قرص لاغری

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و