قرص نروکسین و لاغری
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
آشنایی با ارتباط نروکسین و لاغری به مصرف کنندگان این دارو کمک می‌کند چشم انداز دقیق‌تری نسبت به تاثیرات آن داشته باشند. نروکسین عموما به عنوان دارویی گیاهی برای درمان افسردگی و اضطراب شناخته می‌شود، در حالی که افزایش یا کاهش وزن به متابولیسم، میزان و نوع غذاهای مصرفی و… ارتباط دارد. از آنجایی که گاهی اوقات بعضی داروهای ضد افسردگی، تاثیرات افزایش دهنده یا کاهش دهنده وزن به همراه دارند، ممکن است درباره نروکسین هم چنین سوالاتی برای مخاطبان محترم به وجود آید.

مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب را به بررسی ارتباط نروکسین و لاغری اختصاص داده‌ایم. می‌خواهیم ترکیبات نروکسین را نام ببریم و توضیح دهیم مکانیسم اثر این دارو به چه شکل است؟ آیا امکان دارد نروکسین باعث چاقی یا لاغری شود؟ آیا قرص نروکسین چاق کننده است؟ اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نروکسین برای چیست؟

قرص نروکسین یک داروی ضد افسردگی است که برای تولید آن از عصاره گیاه علف چای و سایر ترکیبات گیاهی استفاده می‌شود. نروکسین می‌تواند برای بهبود خلق، بهبود عملکرد مغز، درمان افسردگی، کاهش استرس و… مفید باشد. از آنجایی که اغلب داروهای شیمیایی که برای افسردگی تجویز می‌شوند، دارای عوارض جانبی متعدد هستند، بسیاری از افراد درگیر افسردگی از درمان‌های دارویی گریزان هستند. در حالی که قرص نروکسین از ترکیبات گیاهی ساخته شده و عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد.

گیاه علف چای
عصاره گیاه علف چای مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده قرص نروکسین است.

برای بررسی ارتباط نروکسین و لاغری باید ترکیبات این محصول و مکانیسم اثر آن را مطالعه نمایید. اگر ترجیح می‌دهید در اولین فرصت، قرص نروکسین را بخرید، می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص نروکسین

جهت کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

آیا نروکسین و لاغری با یکدیگر ارتباطی دارند؟

همان‌طور که در بخش اولیه مقاله گفتیم، بسیاری افراد از بعضی انواع قرص گیاهی ضد افسردگی برای افزایش یا کاهش وزن کمک می‌گیرند. اما باید توجه داشت که داروهای ضد افسردگی، ابزار مناسبی برای چاقی یا لاغری نیستند. هر دارو موارد مصرف مشخصی دارد و مصرف خودسرانه داروها عوارض جانبی متعددی به همراه دارد و هرگز پیشنهاد نمی‌شود.

قرص افسردگی برای لاغری
برخی افراد از قرص های افسردگی به واسطه تاثیرات کاهش دهنده وزن، برای لاغری کمک می‌گیرند که به هیچ وجه کار صحیحی نیست.

حال می‌خواهیم بدانیم نروکسین و لاغری چه ارتباطی با یکدیگر دارند. ماده اصلی که برای ساخت قرص نروکسین به کار رفته است، عصاره علف چای بوده که عموما خواص ضد افسردگی آن، مورد توجه قرار می‌گیرد. در هیچ یک از آزمایش‌های تخصصی و علمی، شواهد کافی برای ارتباط نروکسین و لاغری به دست نیامده است. همچنین این دارو نمی‌تواند عامل مهمی برای افزایش وزن باشد. چنانچه فردی قرص نروکسین را برای لاغری به شما پیشنهاد کرده، احتمالا این تجویز بر اساس تجربه‌ها یا مشاهدات شخصی است.

ارتباط معناداری بین نروکسین و لاغری وجود ندارد چرا که ترکیبات این دارو، دارای خواص چاق کننده یا لاغر کننده نیستند.

ترکیبات قرص نروکسین

مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده قرص نروکسین، گیاه علف چای است. در ایران ما این گیاه را با نام گل راعی نیز می‌شناسیم. نام علمی آن Hypericum perforatum  و نام انگلیسی‌اش St Johns wort است. هایپریکوم یا همان علف چای، حاوی هایپریسین‌ و فلاونوئیدها است. این ترکیبات دارای خواص آرام‌بخش، ضد درد و ضد التهاب هستند. به همین دلیل است که گیاه علف چای برای ساخت داروهای ضد افسردگی کاربرد دارد. ترکیبات دارویی دیگری در هایپریکوم شناخته شده‌اند اما هیچ یک از آن‌ها دارای فواید قطعی جهت کاهش وزن نیستند. بنابراین نمی‌توان از هایپریکوم برای ساخت قرص لاغری استفاده کرد.

آیا قرص نروکسین برای کاهش وزن کاربرد دارد؟

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که ارتباط معناداری بین نروکسین و لاغری وجود ندارد. همچنین گفتیم ماده اصلی در قرص نروکسین، گیاه علف چای است که دارای خواص لاغر کننده نیست بلکه به عنوان گزینه‌ای از انواع بهترین قرص گیاهی اعصاب پیشنهاد می‌گردد. عصاره علف چای با ممانعت از باز جذب سروتونین و تاثیر بر روی تعدادی از انتقال دهنده‌های عصبی از قبیل نوراپی نفرین، دوپامین و… اثر خود را اعمال می‌کند.

عموما افرادی که درگیر افسردگی هستند، تمایل چندانی به انجام فعالیت‌های بدنی ندارند. همین فاکتور می‌تواند عامل مهمی در افزایش وزن مبتلایان به افسردگی باشد. اگر این بیماری به درستی درمان گردد، ممکن است میزان فعالیت‌های فیزیکی روزانه افزایش پیدا کند. پس فردی که در دوره بهبودی به سر می‌برد، فعالیت‌های بدنی بیشتری انجام داده و به طور طبیعی، اضافه وزن را از دست می‌دهد.

قرص نروکسین می‌تواند باعث بهبود افسردگی شود و به شکلی که گفتیم به صورت غیرمستقیم بر کاهش وزن، تاثیر داشته باشد. با این حال اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید بهتر است به متخصص تغذیه و رژیم درمانی رجوع نمایید. رژیم غذایی صحیح، فعالیت بدنی کافی و برخی مکمل‌های غذایی، در کنار هم، به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند.

رژیم غذایی صحیح برای لاغری
اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید بهتر است به متخصص تغذیه و رژیم درمانی رجوع نمایید. رژیم غذایی صحیح، فعالیت بدنی کافی و برخی مکمل‌های غذایی، در کنار هم، به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند.

جهت کاهش وزن روی قرص نروکسین حساب نکنید بلکه محصولات تخصصی را برای لاغری به کار ببرید.

آیا قرص نروکسین چاق کننده است؟

قرص نروکسین به طور مستقیم، تاثیری در افزایش وزن ندارد. این دارو برای بهبود افسردگی و کاهش اضطراب تجویز می‌گردد. ممکن است در دوران بهبود افسردگی، اشتها نیز افزایش پیدا کرده و به حالت عادی باز گردد. در چنین مواقعی می‌توان انتظار داشت با افزایش مصرف غذا، وزن اضافه شود. البته همان طور که اشاره کردیم، بهبود اشتها در جریان درمان افسردگی اتفاق می‌افتد و ارتباط مستقیمی با تاثیرات قرص نروکسین ندارد.

برخی مطالعات و آزمایش‌های تخصصی درباره تاثیرات عصاره علف چای، افزایش ترشح صفرا و بهبود متابولیسم را گزارش کرده‌اند. با این حال نتیجه این آزمایش‌ها چندان مورد توجه نبوده و به همین دلیل نمی‌توان به طور قطعی به نتایج تکیه کرد. درباره اثرات چاق کننده یا لاغر کننده قرص نروکسین نیز شواهد کافی وجود ندارد.

آیا نروکسین عوارض جانبی دارد؟

برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که گیاهان دارویی، دارای عوارض جانبی نیستند. در حالی که مصرف خودسرانه بعضی انواع داروی گیاهی، تبعات خاصی به همراه می‌آورد. مصرف قرص نروکسین در برخی افراد، باعث بروز نفخ شکمی می‌گردد.

مصرف این قرص برای خانم‌های باردار و مادران شیرده ممنوع است.

برای دانستن تداخلات دارویی و نکات دیگر مربوط به مصرف این دارو، به صفحه نروکسین در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

خرید قرص نروکسین دینه
جهت خرید قرص نروکسین دینه می‌توانید روی عکس کلیک کنید.

آیا قرص نروکسین خواب آور است؟

بر اساس نظرات درباره قرص نروکسین و همچنین آزمایش‌هایی که بر روی مصرف کنندگان این محصول انجام شده، می‌دانیم که نروکسین در افزایش کیفیت خواب تاثیر دارد. البته اگر دوز دارو و زمان مصرف آن، دقیقا بر اساس دستور پزشک یا داروساز باشد، خواب شبانه راحتی داشته و در ساعات روز، احساس خواب آلودگی را تجربه نخواهید کرد.

ممکن است در برخی افراد، بهبود کیفیت خواب بر افزایش یا کاهش وزن تاثیر داشته باشد. تاکید می‌کنیم قرص نروکسین یا سایر داروهای ضد افسردگی، ابزار مناسبی برای رسیدن به وزن دلخواه نیستند.

انتخاب بهترین قرص ضد افسردگی گیاهی

اگر دچار افسردگی، بیقراری یا اضطراب هستید اما شرایط بحرانی ندارید، با انتخاب بهترین قرص ضد افسردگی گیاهی، این مشکل را حل کنید. قرص نروکسین با ترکیبات گیاهی و موثر، تاثیر قابل توجهی در درمان افسردگی و اضطراب دارد.

اگر احساس می‌کنید دچار افسردگی شده‌اید و شرایط تحت کنترل نیست، به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید. اگر مشکل شما چندان حاد نیست در صورت تمایل می‌توانید از روش‌های درمان بیماری اعصاب و روان در طب سنتی نیز کمک بگیرید.

برای خرید اینترنتی و آسان یا اطلاع از بهترین زمان مصرف نروکسین روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص نروکسین

سخن پایانی

مطالبی که از نظر شما گذشت، در جهت توضیح ارتباط قرص نروکسین و لاغری و پاسخ به سوال «آیا قرص نروکسین چاق کننده است؟» جمع آوری شده بود. همان طور که ملاحظه کردید قرص نروکسین نمی‌تواند برای کاهش یا افزایش وزن کاربرد داشته باشد. حتی اگر این دارو برای شما چنین تاثیراتی داشته، انتخاب مناسبی جهت چاقی یا لاغری نیست. لطفا از مصرف خودسرانه نروکسین بپرهیزید و این دارو را برای کاهش یا افزایش وزن به دیگران پیشنهاد نکنید.

شما می‌توانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. چنانچه سوالی درباره قرص نروکسین دارید، مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «بررسی ارتباط نروکسین و لاغری»

  1. الهام آریانژاد ۴۷ ساله

    با سلام من مدت یک سال و نیم هست که قرص های مختلف اعصاب میخورم وزنم ۶۵ کیلو بودبااین که مقدار غذایی که مصرف میکنم به اندازه یک بچه ۷ساله هست قرص های که ۶ ماه تری هگزیفنیدل ،رسپریدون ،آلپروزلام،والپرات سدیم،بوسپریون ،آسنترا،میخوردم که بعد از آن تری هگزیفنیدل را قطع وبه جای آن ترازدون و تگاتارد ولیتیوم را اضافه کرد ،وزنم به ۸۲کیلو رسیدالان قرص هایم را تغییر داده پروپرانول ،ولبان ،کئوتیاپین فلوکسامین،کلر دیاز پروکساید ولاموتریژن وپرامی پیکسول را جانشین کرده و حالا وزنم۹۹ کیلو شده لطفاً کمکم کنید من با این وزن زیاد دیگه قادر به انجام کارهایم نیستم وشدیدا کمر درد دارم دکتر قرص هایم را کم نمیکند حداقل، وزنم پایین بیاید باتشکر ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای کاهش وزن باید رژیم غذایی اصولی و ورزش منظم داشته باشید. با توجه به اینکه داروهای زیادی استفاده می کنید مصرف داروهای گیاهی کاهش وزن را به شما توصیه نمی کنم.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط