اسپری نیواشا برای ضد عفونی و ترمیم زخم

اسپری نیواشا ترمیم کننده زخم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از یک جراحی یا ایجاد یک بریدگی و زخم، پزشک برایتان اسپری نیواشا تجویز کرده باشد. اسپری نیواشا و سایر فرم‌های ترمیم‌کننده زخم این برند، در ضد عفونی و ترمیم انواع زخم، سوختگی، بریدگی، جوش و تبخال موثر شناخته شده است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، دکتر ضحی مرتضوی متخصص داروساز، درمورد اسپری نیواشا و محصولات ترمیم زخم صحبت کرده‌اند. در انتهای متن می‌توانید ویدئوی صحبت‌های ایشان را مشاهده نمایید.

اسپری نیواشا چیست؟

نیواشا ترکیبی ضدعفونی‌کننده و تزمیم‌کننده است که به فرم‌های مختلفی توسط شرکت سازنده آن تولید می‌شود. از جمله این فرم‌ها می‌توان به اسپری همراه با اپلیکاتور، اسپری بدون اپلیکاتور، کرم، ژل پوشاننده زخم و انواع دیگر اشاره کرد. تمامی این موارد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده راحت‌تر از آن‌ها بر روی محل زخم برای افراد گوناگون امکان‌پذیر باشد.

فرمولاسیون خاص نیواشا باعث می‌شود که بتواند به خوبی از عفونت یا التهاب زخم و بریدگی جلوگیری کند و همچنین روند ترمیم و بهبودی آن زخم و التهاب را سرعت ببخشد.

طرز استفاده اسپری نیواشا

نحوه استفاده از اسپری نیواشا بر اساس دستور تجویزی پزشک است ولی به صورت روتین می‌توانید یک الی دو بار محل زخم را با اسپری بپوشانید. بعد از اینکه خشک شد با یک پارچه یا گاز استریل، محل را بپوشانید.

نحوه مصرف اسپری نیواشا
از اسپری نیواشا برای ترمیم و ضدعفونی انواع زخم‌ها استفاده می‌شود.

ویژگی‌های محصولات نیواشا

نکته جالب در مورد محصولات نیواشا، موارد مصرف گسترده آن‌ها است. این محصولات برای انواع زخم‌های سطحی، جوش و زخم‌های دیابتی و عمقی (در صورت تجویز پزشک) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع در تمامی مواردی که پوست محل زخم در معرض هوا قرار گرفته باشد و احتمال آلودگی و خوب نشدن زخم در حالت عادی وجود داشته باشد، می‌توان از فرم‌های مختلف نیواشا استفاده کرد.

یک خصوصیت مثبت دیگر محصولات نیواشا این است که به دلیل فرمولاسیون خاص آن‌ها که با استفاده از ذرات نقره تهیه می‌شوند، برخلاف سایر داروهای ضدعفونی‌کننده و ترمیم‌کننده زخم، فرم‌های مختلف نیواشا باعث سوزش، خارش و التهاب پوستی نمی‌شوند. و این مسئله به مصرف خوشایندتر آن‌ها برای بیمار کمک می‌کند.

احتیاط در مصرف

نیواشا معمولا برای همه افراد قابل استفاده است، به جز در مواردی که به نقره یا بدلیجات حساسیت داشته باشند. در این صورت می‌توانید قبل از استفاده روی زخم، نیواشا را روی بازوی خود تست کنید. بعد از ۲۴ ساعت اگر علائم حساسیتی پیدا نکردید، می‌توانید با خیال راحت از نیواشا استفاده کنید.

لازم است دقت داشته باشید که اگر بعد از ۲ هفته استفاده از نیواشا طبق دستور تجویزی، هیچگونه علائم بهبودی نداشتید، باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است به معاینات دقیق‌تر و داروی قوی‌تری احتیاج داشته باشید.

ویدئو اسپری نیواشا

در این ویدئو دکتر ضحی مرتضوی درمورد اسپری نیواشا و سایر محصولات ضدعفونی‌کننده این برند صحبت کرده‌اند:

جمع بندی

در این مقاله به بررسی محصولات ضدعفونی‌کننده و ترمیم‌کننده زخم نیواشا پرداختیم. این محصولات در فرم‌های مختلف اسپری با اپلیکاتور، بدون اپلیکاتور، کرم و ژل پوشاننده زخم در بازار عرضه می‌شوند. همانطور که گفتیم اسپری نیواشا و سایر فرم‌های آن موارد مصرف گسترده‌ای دارند و برای ضدعفونی و ترمیم انواع گوناگون زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که اسپری‌های نیواشا فروش آنلاین ندارند و برای تهیه این محصولات می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه و خرید نمایید.

اما برای خرید و مشاهده انواع محصولات دیگر ضدعفونی‌کننده و پماد ترمیم زخم می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

انواع پماد ترمیم کننده سوختگی و زخم

هر سوال دیگری در مورد اسپری نیواشا و سایر محصولات ترمیم‌کننده زخم داشتید، می‌توانید در صفحه آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع