خواص کپسول فارماژلیتان برای پوست
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کپسول فارماژلیتان یکی از محبوب ترین مولتی ویتامین های موجود در بازار مکمل های ایران است. این محصول خواص ویژه و متنوعی در تامین ریزمغذی های مورد نیاز بدن، افزایش قوای ذهنی، جسمی و جنسی و کمک به تعادل سیستم ایمنی دارد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درباره خواص کپسول فارماژلیتان برای پوست صحبت میکنیم و فواید ترکیبات آن را برای پوست بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فارماژلیتان چیست؟

فارماژلیتان یک مکمل مولتی ویتامین مینرال برای بزرگسالان است که به دلیل ترکیبات ویژه ای که دارد، برای استفاده افراد مسن نیز بسیار مفید است. کپسول فارماژلیتان دانا با توجه به ترکیبات قرص محبوب و معروف «فارماتون» تولید شده است و خواص مشابهی با آن محصول دارد.

این مکمل با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، به تقویت قوای ذهنی و جسمی و تامین ریزمغذیهای بدن بزرگسالان و افراد مسن کمک میکند. فارماژلیتان همچنین حاوی جینسینگ نیز میباشد که در رفع خستگی، افزایش انرژی و بهبود تمرکز و عملکردهای شناختی تاثیرات مثبتی دارد.

از بین خواص بی شماری که کپسول فارماژلیتان برای بدن دارد، میتوان به خواص آن برای پوست نیز اشاره کرد. در ادامه به طور دقیق تر به این موضوع میپردازیم.

خرید فارماژلیتان

خواص ترکیبات کپسول فارماژلیتان برای پوست

برای آن که خواص کپسول فارماژلیتان برای پوست را بررسی کنیم، ابتدا ترکیبات به کار رفته در این کپسول را معرفی میکنیم. این محصول حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است و ویژگی متمایزکننده آن از بسیاری از مکمل های مولتی ویتامین دیگر، وجود عصاره گیاه جینسینگ در ترکیباتش میباشد. جینسینگ یکی از پر خاصیت ترین گیاهان دارویی محسوب میشود که در بخش های بعدی به فواید آن اشاره خواهیم کرد.

ترکیبات هر سافت ژل فارماژلیتان به صورت زیر است:

مقدار عنوان
۴۰mg Concentrated Standardized Ginseng Extract G115
۲۶mg  Dimethylaminoethanol bitartrate Salt
۴۰۰۰IU Vitamin A
۲mg Vitamin B1
۲.۴mg Vitamin B2
۱.۴mg Vitamin B6
۲.۵mcg Vitamin B12
۶۰mg Vitamin C
۴۰۰IU Vitamin D
۱۲mg Vitamin E
۱۶mg (Nicotinamide (PP
۹.۲mg Calcium pantothenate
۲۰mg Rutin
۱۴mg Iron
۹۰.۳mg Calcium
۷۰mg Phosphorus
۰.۲mg Fluorine
۱mg Copper
۸mg Potassium
۲mg Manganese
۱۰mg Magnesium
۱.۵mg Zinc
۶۶mg Lecithin Soya

از آنجایی که کپسول فارماژلیتان یک مولتی ویتامین عمومی است و مخصوصا برای پوست تولید نشده است، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متنوعی است که لزوما همه آن‌ها تاثیر مستقیم بر پوست ندارند. اما با توجه به این که این کپسول حاوی مواد مفید و موثری برای سلامت، زیبایی و جوانسازی پوست نیز می‌باشد، در ادامه چند مورد از مهمترینِ این ترکیبات و خواص آن‌ها برای پوست را بررسی می‌کنیم.

ویتامین A

ویتامین A که به میزان قابل توجهی در کپسول فارماژلیتان وجود دارد، برای حساسیت‌های پوستی و داشتن پوست سر سالم مفید است. این ویتامین محلول در چربی به تحریک تولید کلاژن کمک میکند و از این طریق در حفظ ساختار پوست صورت و کاهش چین و چروک تاثیرات مثبتی دارد.

این ویتامین همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی مانند آلودگی هوا و اشعه UV خورشید کمک کرده و به طور کلی در سلامت پوست نقش دارد.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که به عنوان یک ریزمغذی مهم در کپسول فارماژلیتان در نظر گرفته شده است. این ویتامین در ساخت کلاژن و الاستین که برای حفظ ساختار پوست و جلوگیری از چروک ضروری هستند، نقش دارد. همین موضوع از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین C بر ترمیم بافت های بدن و تکمیل رگ های خونی تاثیر گذار است.

مصرف ویتامین C به مقدار کافی، علاوه بر کاهش چین و چروک‌های سطحی و افزایش قوام پوست، با کاهش تولید رنگدانه‌های پوستی یا همان ملانین (Melanin) به کاهش لک‌های تیره پوستی کمک کرده و به روشن شدن پوست می‌انجامد.

ویتامین های B

تحقیقات، کمبود ویتامین های گروه B را با درماتیت (خشکی پوست) و افت سلامت کلی پوست مرتبط دانسته اند. ویتامین B برای تقویت رشد سلول های جدید پوست اهمیت دارند و در ترمیم پوست آسیب دیده نقش مهمی ایفا میکند. به عنوان مثالی از خواص ویتامین های B در سلامت پوست، میتوان به نقش ویتامین B3 یا نیاسین (که در قرص فارماژلیتان به فرم نیکوتینامید وجود دارد) در بهبود گردش خون اشاره کرد. همچنین ویتامین B2 به تولید کلاژن، استحکام پوست و کاهش التهاب کمک میکند.

زینک

زینک یا روی یکی از مهم‌ترین عناصری است که بدن به آن نیاز دارد. زینک برای حفظ شادابی پوست بسیار مهم است. زینک همچنین به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند.

زینک دارای خواص ضد التهابی نیز میباشد. این خواص می‌تواند به تسکین قرمزی و تحریک مربوط به آکنه متوسط تا شدید کمک کند. حتی ممکن است به کاهش ایجاد اسکار یا جای آکنه کمک نماید. در واقع زینک به ترمیم پوست بعد از زخم شدن کمک می‌کند.

ویتامین E

ویتامین E ماده‌ای مفید برای پوست است که در ترکیبات فارماژلیتان وجود دارد. این ویتامین محلول در چربی بوده و دارای خواص آنتی اکسیدان بالایی است. ویتامین E برای سلامت و زیبایی پوست تاثیرات چشمگیری دارد. در واقع این ویتامین ضروری، از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت کرده و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. همچنین ویتامین E می‌تواند رادیکال‌های آزاد ناشی از دود سیگار یا نور خورشید را تا حدودی خنثی کرده و سرعت  روند چروک شدن و پیری پوست را کندتر نماید.

جینسینگ

جینسینگ ریشه گیاهی است که در فرهنگ شرقی به عنوان ماده ای انرژی زا و سرشار از فایده برای زیبایی و جوانی شناخته میشده است. امروزه به واسطه تحقیقات، خواص زیادی از این گیاه را می‌دانیم. از جمله فواید جینسینگ موجود در کپسول فارماژیتان برای پوست، شامل این موارد است:

  • کم کردن چروک های پوست و کاهش علائم پیری
  • بهبود تولید کلاژن و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • کاهش پف صورت و ضد التهاب
  • روشن کننده و سفید کننده پوست

روتین

روتین یک بیوفلاونوئید است که در برخی از میوه ها و سبزیجات وجود دارد (به عنوان مثال سیب حاوی روتین زیادی است). روتین خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و همچنین به بدن کمک میکند تا کلاژن سازی انجام دهد و از ویتامین C تغذیه کند.

به صورت سنتی، روتین را به عنوان یک ماده مفید برای کمک به گردش خون استفاده میکردند. در واقع تصور میشود که روتین میتواند به تقویت رگ های خونی و افزایش انعطاف آن ها کمک کند. همین خاصیت، این ماده را تبدیل به ترکیب مفیدی در بهبود کبودی، واریس و هموروئید کرده است. به علاوه، بهبود گردش خون در سلامت و جوانی پوست تاثیرات مثبتی از جمله خواص ضد چروک و ضد پیری دارد.

خواص کپسول فارماژلیتان برای پوست چیست؟

پس از این که با خواص ترکیبات فارماژلیتان برای پوست آشنا شدید، می‌توانیم جمع بندی کنیم که به طور کلی تاثیرات مثبت این کپسول برای پوست چگونه عمل می‌کند.

با افزایش سن، به طور طبیعی رطوبت زیر پوست کاهش پیدا کرده و بافت محافظتی آن تحلیل میرود. در نتیجه درخشش پوست تحت تاثیر قرار گرفته و رفته رفته چروک ها روی پوست پدید می آید و عمق میگیرد. اگر بتوانیم با این فرایند مقابله کنیم، میتوانیم این روند را کند کنیم و حتی در برخی موارد، برعکس عمل کنیم و به جوانسازی پوست خود کمک کنیم.

کمک گرفتن از ویتامین ها و مواد مغذی محافظت کننده پوست یکی از این راه حل هاست. همچنین استفاده از برخی از ترکیبات گیاهی، میتواند خواص زیادی را برای کمک به این فرآیند به همراه آورد. فارماژلیتان با داشتن ترکیبات مفید و مناسب برای پوست، میتواند تاثیر خوبی در شادابی و سلامتی پوست شما داشته باشد. در واقع با وجود این که کپسول فارماژلیتان یک مکمل تخصصی برای پوست نیست، اما میتواند خواص ویژه ای را برای پوست به همراه داشته باشد.

روتین، ویتامین C و عنصر زینک موجود در کپسول فارماژلیتان میتوانند نقش چشمگیری در تحریک تولید و سنتز کلاژن داشته باشند و خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت کنند. ویتامین C به تقویت درخشش پوست نیز کمک میکند. از طرفی، ویتامین های A به کاهش چین و چروک پوست کمک میکند و برای حفظ ساختار پوست مفید است. به علاوه، ویتامین E با حفظ رطوبت پوست و خواص آنتی اکسیدانی خود، از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت مینماید. ویتامین های گروه B موجود در فارماژلیتان، به خصوص ویتامین B2، به تولید کلاژن و استحکام پوست کمک کرده و در سلامت کلی پوست نقش دارند.

خرید کپسول فارماژلیتان

مهمترین تاثیرات فارماژلیتان بر پوست

مهمترین خواص کپسول فارماژلیتان برای پوست شامل موراد زیر است:

  • افزایش و حفظ رطوبت پوست
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • خواص ضد چروک و از بین بردن چروک های سطحی
  • زیبایی و شادابی پوست
  • کمک به ترمیم جای جوش و آکنه
  • خواص ضد التهاب و ضد حساسیت برای پوست
  • از بین بردن مضرات عوامل محیطی بر پوست، از جمله آفتاب و آلودگی

نحوه مصرف کپسول فارماژلیتان

طریقه مصرف فارماژلیتان به صورت روزانه یک عدد هنگام صبحانه است. افرادی که معده حساس دارند یا بعد از مصرف این مکمل دچار عوارض گوارشی می‌شوند، بهتر است فارماژلیتان را بعد از ناهار، با نصف لیوان آب میل کنند و تا نیم ساعت دراز نکشند.

بهتر است فارماژلیتان را با فاصله از زمان خواب مصرف کنید. چرا که جینسینگ موجود در این کپسول سطح انرژی را قدری بالا میبرد و ممکن است به بی خوابی منجر شود.

جمع بندی

در این مقاله به تفصیل درباره خواص کپسول فارماژلیتان برای پوست صحبت کردیم و با این محصول از این جنبه نیز بیشتر آشنا شدید. قبل از مصرف فارماژلیتان به موارد منع و احتیاط در مصرف و تداخلات دارویی مربوطه توجه کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه کپسول فارماژلیتان در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید این محصول را با خرید اینترنتی آسان، از مفیدطب خریداری کرده و در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید.

خرید فارماژلیتان

سوالات متداول

عوارض فارماژلیتان چیست؟

عوارض شایع فارماژلیتان شامل حالت تهوع و استفراغ، سردرد است که عوارض نادری مانند اسهال هم ممکن است دیده شود. گرچه این عوارض معمولا بعد از مدتی مصرف از بین میروند. همچنین جینسینگ موجود در این کپسول ممکن است انرژی شما را افزایش دهد و در نهایت به بی خوابی بینجامد. (مصرف آن را از زمان خواب فاصله دهید)

قرص فارماژلیتان برای چه سنی مناسب است؟

قرص فارماژلیتان محصولی برای بزرگسالان است و برای افراد بالای ۱۸ سال مناسب است. شرکت دانا برای کودکان (۵ سال به بالا) و نوجوانان نیز محصولی با عنوان کپسول فارماژلیتان کودکان و نوجوانان تولید کرده است.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره