قرص فارماژلیتان برای چی خوبه
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

فارماژلیتان یک مکمل مولتی ویتامین است که برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز بزرگسالان و افراد مسن به کار می‌رود. این فرآورده علاوه بر انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی حاوی عصاره جینسینگ با غلظت بالا نیز می‌باشد و به همین دلیل یک محصول موثر در افزایش قوای جسمی و ذهنی به شمار می‌رود. از کپسول فارماژلیتان می‌توانید برای رفع خستگی و ضعف، کاهش ریزش مو و افزایش تمرکز استفاده کنید. در این مقاله شما را با ترکیبات موجود در این مکمل و تمامی نکات لازم برای مصرف آن آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با هم ببینیم قرص فارماژلیتان برای چی خوبه؟

فارماژلیتان چیست؟

کپسول فارماژلیتان که معمولا آن را با نام قرص فارماژلیتان می‌شناسند، به صورت دو محصول مولتی ویتامین کودکان و نوجوانان و مکمل بزرگسالان در بازار وجود دارد. در این مقاله به بررسی خواص و موارد مصرف قرص فارماژلیتان بزرگسالان می‌پردازیم. هر بسته این محصول حاوی ۳۰ عدد کپسول ژلاتینی نرم (سافت ژل) است.

خرید قرص فارماژلیتان

فارماژلیتان را با نام فارماتون ایرانی نیز می‌شناسند. فارماتون یکی از محبوب‌ترین مولتی‌ویتامین‌های خارجی است که می‌تواند سطح انرژی را در طول روز متعادل کرده و با کاهش خستگی عملکرد فیزیکی و ذهنی را بهبود بخشد. خبر خوب این است که قرص فارماژلیتان دارای ترکیبات کاملا مشابه با قرص فارماتون است و به همین دلیل اثرات آن‌ها تا حد قابل توجهی مشابه یکدیگر است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های قرص فارماژلیتان نسبت به سایر مکمل‌های مولتی ویتامین، وجود عصاره جینسینگ در ترکیبات این قرص است. اثرات مثبت جینسینگ بر قوای جسمی، جنسی و ذهنی باعث شده تا این مکمل طرفداران زیادی پیدا کند.

ترکیبات قرص فارماژلیتان

در جدول زیر تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در مکمل فارماژلیتان و مقدار هریک از آن‌ها در هر کپسول آورده شده است.

عنوان مقدار نیاز روزانه
عصاره استاندارد شده جینسینگ با غلظت بالا ۴۰ میلی گرم *
ویتامین A ۴۰۰۰ IU ۱۵۰%
ویتامین B1 ۲ میلی گرم ۱۸۱.۴%
ویتامین B2 ۲.۴ میلی گرم ۱۷۱%
ویتامین B6 ۱.۴ میلی گرم ۷۰%
ویتامین B12 ۲.۵ میکروگرم ۱۰۰%
ویتامین C ۶۰ میلی گرم ۷۵%
ویتامین D ۴۰۰IU ۱۰۰%
ویتامین E ۱۲ میلی گرم ۹۹.۶%
نیکوتینامید ۱۶ میلی گرم ۹۹.۵%
کلسیم پانتوتنات ۹.۲ میلی گرم *
روتین ۲۰ میلی گرم *
آهن ۱۴ میلی گرم ۹۹.۴%
کلسیم ۹۰.۳ میلی گرم ۱۱.۳%
فسفر ۷۰ میلی گرم *
فلوئور ۰.۲ میلی گرم *
مس ۱ میلی گرم ۱۰۰%
پتاسیم ۸ میلی گرم *
منگنز ۲ میلی گرم *
منیزیم ۱۰ میلی گرم ۲%
زینک ۱.۵ میلی گرم ۱۵%
لیستین سویا ۶۶ میلی گرم *
نمک دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات ۲۶ میلی گرم *

همانطور که گفتیم ترکیبات قرص فارماژلیتان و فارماتون کاملا مشابه یکدیگر هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد مقدار آهن و ویتامین‌های گروه B در قرص فارماژلیتان است که با توجه به کمبودهای تغذیه‌ای در کشور ما، مقدار آن‌ها کمی بیشتر در نظر گرفته شده است. در واقع می‌توان گفت فارماتون ایرانی از لحاظ تأمین کمبودهای تغذیه‌ای به خصوص در بزرگسالان، متناسب با شرایط ایرانی‌ها فرموله شده است و به همین دلیل برای مصرف‌کنندگان ایرانی کاربردی‌تر و مفیدتر از نمونه خارجی آن است.

مولتی ویتامین فارماژلیتان
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فارماژلیتان این است که اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بزرگسالان را دارا می‌باشد.

در ادامه با خواص و ویژگی‌های برخی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این مکمل آشنا خواهیم شد، تا ببینیم قرص فارماژلیتان برای چی خوبه و در چه مواردی مصرف می‌شود:

جینسینگ

عصاره ریشه جینسینگ به اکسیر جوانی مشهور است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات انرژی بخش بوده و قوای جنسی، جسمی و ذهنی (به خصوص حافظه) را بهبود می‌بخشد.  این ماده در بدن مانند یک آداپتوژن عمل می‌کند یعنی شرایط بدن را به حالت نرمال برمی‌گرداند و با این عمل باعث بهبود سلامتی می‌شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم جنسینگ استفاده می‌کنند توانایی بیشتری در مواجهه با مشکلات زندگی داشته و از سطح سلامت بالاتری برخوردارند. همچنین مصرف جین سینگ باعث کوتاه شدن دوره بهبودی پس از بیماری‌ها و دوره نقاهت پس از جراحی و افزایش توان و انرژی افراد در این شرایط می‌شود.

ویتامین A

 برای حفظ ساختار پوست صورت، کاهش چین و چروک‌ها، حساسیت‌های پوستی و داشتن پوست سر و موهای سالم مفید بوده و برای تقویت بینایی نیز مؤثر است.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین B1 برای افزایش متابولیسم بدن، تبدیل چربی و قند و سایر مواد غذایی به انرژی در بدن نقش مهمی دارد. ویتامین B2 یا همان ریبوفلاوین خواص آنتی اکسیدان داشته و برای تبدیل غذا به انرژی مؤثر است. ویتامین B6 و B12 نیز در ساخت گلبول‌های قرمز، متابولیسم آمینو اسیدها، ساخت DNA و تولید انتقال دهنده‌های عصبی نقش دارند.

ویتامین C

آسکوربیک اسید یا ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در ساخت پروتئین کلاژن و الاستین (پروتئین‌های ضروری برای حفظ ساختار پوست و کاهش چروک)، تکمیل رگ‌های خونی و ترمیم بافت‌های بدن نقش مهم دارد.

ویتامین E

این ویتامین نیز یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و آسیب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. همچنین در تشکیل گلبول‌های قرمز و تقویت قوای جنسی به خصوص در مردان نیز شرکت دارد.

ویتامین D

ویتامین D برای جذب بهتر کلسیم توسط استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها نقش مهمی دارد. همچنین مقدار کافی این ویتامین به کنترل کلسترول در دوران یائسگی، کاهش روند افزایش وزن و رفع اسپاسم های عضلانی کمک می‌کند.

آهن

آهن مهم‌ترین عنصری است که همه ما آن را می‌شناسیم و از اهمیت حضور آن در بدن آگاه هستیم. آهن در ساخت هموگلوبین و میوگلوبین، انتقال اکسیژن به بخش‌های مختلف بدن به خصوص ماهیچه‌ها، تقویت سیستم ایمنی و بهبود اشتها دخالت دارد.

کلسیم

اصلی‌ترین نقش این عنصر افزایش تراکم استخوان‌ها و کمک به استخوان سازی است. مصرف کلسیم در افراد مسن ریسک شکستگی‌ها را کاهش داده و سبب ترمیم سریع‌تر آسیب‌های استخوانی می‌شود. این عنصر در انقباض ماهیچه‌ها و قلب نیز شرکت دارد.

فسفر

مصرف فسفر به خصوص در دوران میانسالی می‌تواند به بهبود عملکرد مغز، افزایش عملکرد شناختی و کاهش زوال عقل کمک زیادی کند.

زینک

زینک یا روی هم جزو مهم‌ترین عناصری است که هر فرد از بدو تولد تا پیری به آن نیاز دارد. زینک برای تقویت سیستم ایمنی، حفظ شادابی پوست و انرژی بدن و داشتن استخوان‌های قوی بسیار مهم است.

منیزیم

کمبود منیزیم در خانم‌ها پس از یائسگی احتمال ابتلا به پوکی استخوان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. همچنین انقباض صحیح ماهیچه‌ها نیز بستگی به حضور این عنصر دارد.

قرص فارماژلیتان برای چی خوبه

تا اینجا با تمامی ترکیبات موجود در قرص فارماژلیتان از جمله انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ و خواص آن‌ها آشنا شدیم. خب همانطور که می‌بینید این مکمل تمام مواد مغذی که بزرگسالان و افراد مسن در طول روز به آن نیاز دارند را در خود دارد.

حفظ سلامت، تقویت سیستم ایمنی، تامین انرژی و رفع خستگی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در دنیای مدرن امروز است. پزشکان و متخصصان تمامی این موارد را به رژیم غذایی مناسب، انجام فعالیت ورزشی و سبک زندگی سالم مرتبط می‌دانند. اما متاسفانه با تغییرات ایجاد شده در عادات غذایی و سبک زندگی، تامین ویتامین‌های مورد نیاز کار دشواری است. اینجاست که مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌هایی مانند کپسول فارماژلیتان به کمک ما می‌آیند.

از مهم‌ترین خواص و موارد مصرف فارماژلیتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قوای جسمی، جنسی و ذهنی
  • رفع خستگی، ضعف‌های بدن
  • افزایش تمرکز و بهبود حافظه
  • پیشگیری از کمبود ویتامین و مواد مغذی در بزرگسالان و افراد مسن
  • پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، آرتروز و سایر بیماری‌های ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای
  • کمک به عملکرد بهتر ماهیچه‌ها در افراد مسن
  • کمک به سلامت پوست و مو
  • حاوی عصاره جینسینگ با غلظت بالا

قرص فارماژلیتان با توجه به ترکیباتی که دارد، به عنوان یک مکمل غذایی کامل برای پیشگیری از مشکلات شایع ناشی از کمبود مواد مغذی در دوران میانسالی شناخته می‌شود. مشکلاتی از قبیل ریزش موی شدید و ناگهانی، کاهش قدرت حافظه و ادراک، خستگی و ضعف، وجود چین و چروک‌ها و… با مصرف فارماژلیتان تا حدودی قابل پیشگیری خواهند بود.

قرص فارماژلیتان مولتی ویتامین بزرگسالان
این مولتی ویتامین برای تامین مواد مغذی مورد نیاز دوران میانسالی و افزایش انرژی و قوای بزرگسالان به کار می‌رود.

قرص فارماژلیتان برای مو

درمورد اینکه آیا قرص فارماژلیتان برای مو تاثیری دارد؟ باید گفت بله این قرص می‌تواند در مواردی که شخص مصرف‌کننده به دلیل کمبود برخی املاح مورد نیاز دچار ریزش مو شده باشد، می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. فارماژلیتان یک محصول تخصصی برای درمان ریزش مو نیست، اما دارای ترکیباتی است که می‌توانند روی تقویت فولیکول‌های مو تاثیر بگذارند.

قرص فارماژلیتان با داشتن زینک، جینسینگ و ویتامین B می‌تواند تا حدودی تغییرات هورمونی پس از یائسگی را کنترل کرده و از ریزش مو و کم حجم شدن موهای خانم‌ها که در اثر کمبود مواد مغذی ایجاد می‌شود، جلوگیری کند.

طبق مطالعات انجام شده، در آقایان نیز جینسینگ و زینک می‌توانند از ریزش موی آندروژنی (ریزش مو با الگوی مردانه) جلوگیری کرده و هورمون‌هایی در بدن را که به شکل ژنتیکی باعث ریزش مو می‌شوند، مهار کنند.

قرص فارماژلیتان برای چاقی صورت

برخی از افراد سوال می‌کنند که آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است؟ یا می‌توان از قرص فارماژلیتان برای چاقی صورت استفاده کرد؟ خب اجازه دهید پاسخ این سوالات را به این نحو بیان کنیم.

کمبود برخی از ریزمغذی‌ها مانند آهن، زینک یا ویتامین‌های گروه B ممکن است در برخی افراد موجب کم شدن اشتها و یا بی‌اشتهایی شود. بدیهی است با مصرف مکمل‌های تامین کننده این مواد و جبران کمبود، اشتهای طبیعی فرد برخواهد گشت و در نتیجه وزن به حالت نرمال برخواهد گشت.

اما نمی‌توان گفت این افزایش وزن در همه افراد اتفاق خواهد افتاد یا قرص فارماژلیتان باعث چاق شدن یا پرشدن صورت می‌شود. در واقع هیچ محصول موضعی یا خوراکی نداریم که اختصاصا باعث چاقی صورت شود. مگر کرم‌های لیفت و جوان‌کننده که مقداری ظاهر صورت را پرتر می‌کنند.

خواص کپسول فارماژلیتان برای پوست

کمبود برخی از عناصر و ویتامین‌های محافظ پوست، که معمولا با افزایش سن ایجاد می‌شود، می‌تواند درخشش و زیبایی پوست را کم کند. تامین مواد مغذی از طریق مصرف مکمل‌ها می‌تواند راه حل مناسبی برای افزایش سلامت و زیبایی پوست باشد.

ویتامین C و زینک موجود در قرص فارماژلیتان به تحریک سنتز کلاژن و الاستین در پوست و پیشگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست کمک می‌کنند. همچنین ویتامین A و ویتامین B2 نیز به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی موجب حفظ رطوبت پوست می‌شوند و از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کنند.

طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان

برای استفاده از مکمل فارماژلیتان بهتر است طبق دستور پزشک عمل کنید. در غیر این صورت می‌توانید روزانه یک کپسول به همراه صبحانه و آب کافی میل نمایید.

توجه داشته باشید که مصرف قرص فارماژلیتان در افراد دارای حساسیت به ژلاتین و ترکیبات فرآورده، بیماران دیابتی، افراد دارای نارسایی شدید کلیوی و سطح بالای کلسیم در ادرار مجاز نمی‌باشد. همچنین به دلیل داشتن ویتامین A مصرف فارماژلیتان در خانم‌های باردار و شیرده فقط با تجویز پزشک باید مصرف شود.

جمع بندی

قرص فارماژلیتان یا فارماتون ایرانی یک مکمل مولتی ویتامین است که به پیشگیری از کمبود ویتامین‌ها در بزرگسالان و افراد مسن کمک می‌کند. همچنین به دلیل حضور جینسینگ در فرآورده باعث افزایش قوای ذهنی و جسمی می‌شود. علاوه بر این در بهبود حافظه، افزایش تمرکز، رفع خستگی و ضعف، تقویت پوست و کاهش ریزش مو نیز موثر شناخته شده است.

برای خرید این محصول و سایر انواع قرص و شربت مولتی ویتامین بزرگسالان می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید شربت مولتی ویتامین بزرگسالان

هر سوال دیگری در مورد قرص فارماژلیتان و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف قرص فارماژلیتان چه زمانی است؟

بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر این قرص هر روز صبح و همراه با صبحانه مصرف شود. افرادی که معده حساس دارند می‌توانند فارماژلیتان را بعد از ناهار، با نصف لیوان آب میل کنند و تا نیم ساعت دراز نکشند.

قرص فارماژلیتان برای چه سنی مناسب است؟

این محصول برای مصرف بزرگسالان و افراد بالای ۱۸ سال مناسب است. برای کودکان و نوجوانان، کپسول فارماژلیتان مخصوص این سن از همین شرکت و با بسته بندی متفاوت وجود دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است؟

همانطور که در طول متن گفتیم، مصرف مکمل‌های حاوی زینک و ویتامین‌های گروه B ممکن است در افرادی که به دلیل کمبود این مواد دچار کم‌اشتهایی شده‌اند، باعث افزایش اشتها و کمی افزایش وزن شود. اما این مسئله درمورد همه افراد اتفاق نمی‌افتد.

کپسول فارماژلیتان برای چی خوبه؟

این محصول یک مکمل مولتی ویتامین است که به پیشگیری از کمبود ویتامین‌ها در بزرگسالان و افراد مسن کمک می‌کند. همچنین به دلیل حضور جینسینگ در فرآورده باعث افزایش قوای ذهنی و جسمی می‌شود. علاوه بر این در بهبود حافظه، افزایش تمرکز، رفع خستگی و ضعف، تقویت پوست و کاهش ریزش مو نیز موثر شناخته شده است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع