قرص فارماژلیتان کی بخورم؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کپسول فارماژلیتان یک مکمل تغذیه‌ای است که به دلیل دارا بودن ترکیبات و تاثیرگذاری مشابه با قرص فارماتون، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این کپسول که با نام قرص فارماتون ایرانی نیز شناخته می‌شود، به رفع کمبودهای تغذیه‌ای بزرگسالان و افراد مسن کمک بسزایی می‌کند. بسیاری از ویتامین‌ها، مینرال‌ها و همچنین عصاره گیاه جینسینگ از ترکیبات منحصر به فرد فاماژلیتان می‌باشند. سوالات زیادی در مورد این محصول از ما پرسیده می‌شود. قرص فارماژلیتان برای چی خوبه؟ خواص کپسول فارماژلیتان برای پوست چیست؟ طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان چگونه است؟ قرص فارماژلیتان کی بخورم؟ از جمله این پرسش‌ها هستند که در این مقاله به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

کپسول فارماژلیتان چیست؟

سوالی که برای مصرف‌کنندگان این محصول پیش می‌آید این است که قرص فارماژلیتان کی بخورم و نحوه مصرف آن چگونه است، اجازه دهید قبل از پاسخ به این سوال با این مکمل مولتی ویتامین بیشتر آشنا شویم.

احتمالا با قرص فارماتون سوئیسی که مصرف‌کنندگان بسیاری دارد و یکی از بهترین مولتی ویتامین‌های بزرگسالان محسوب می‌شود، آشنا باشید. متاسفانه به دلیل مشکل تهیه مکمل‌های خارجی، افراد زیادی از مصرف آن‌ها عاجزند. از همین رو برخی شرکت‌های داروسازی به تولید محصولات مشابه می‌پردازند و سعی بر این دارند که تاثیرگذاری آن‌ها را به اندازه فرآورده‌های خارجی ارتقا دهند.

فارماژلیتان که در این مقاله مورد بحث ما می‌باشد، محصولی از داروسازی دانا و ساخت ایران می‌باشد. این کپسول به دلیل داشتن ترکیبات کاملا مشابه با فارماتون، دارای اثربخشی یکسانی با این محصول است. از همین رو فارماژلیتان را با نام فارماتون ایرانی نیز می‌شناسند.

ترکیبات کپسول فارماژلیتان شامل عصاره جینسینگ، ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، نیکوتینامید، کلسیم پانتوتنات، روتین، آهن، کلسیم، فسفر، فلوئور، مس، پتاسیم، منگنز، منیزیم، زینک و لیستین سویا می‌باشد که در بخش بعدی بیشتر با خواص آن‌ها آشنا می‌شویم.

خرید قرص فارماژلیتان

ترکیبات قرص فارماژلیتان چیست؟

سوال بعدی که درمورد این قرص بسیار پرسیده می‌شود، مقدار و نوع ترکیبات موجود در این مکمل مولتی ویتامین است. جدول زیر تمامی ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در مکمل فارماژلیتان را نشان می‌دهد. مقدار هر یک از این ترکیبات به ازای یک کپسول مطابق زیر است:

عنوان مقدار نیاز روزانه
عصاره استاندارد شده جینسینگ با غلظت بالا ۴۰ میلی‌گرم *
ویتامین A ۴۰۰۰ IU ۱۵۰%
ویتامین B1 ۲ میلی‌گرم ۱۸۱.۴%
ویتامین B2 ۲.۴ میلی‌گرم ۱۷۱%
ویتامین B6 ۱.۴ میلی‌گرم ۷۰%
ویتامین B12 ۲.۵ میکروگرم ۱۰۰%
ویتامین C ۶۰ میلی‌گرم ۷۵%
ویتامین D ۴۰۰IU ۱۰۰%
ویتامین E ۱۲ میلی‌گرم ۹۹.۶%
نیکوتینامید ۱۶ میلی‌گرم ۹۹.۵%
کلسیم پانتوتنات ۹.۲ میلی‌گرم *
روتین ۲۰ میلی‌گرم *
آهن ۱۴ میلی‌گرم ۹۹.۴%
کلسیم ۹۰.۳ میلی‌گرم ۱۱.۳%
فسفر ۷۰ میلی‌گرم *
فلوئور ۰.۲ میلی‌گرم *
مس ۱ میلی‌گرم ۱۰۰%
پتاسیم ۸ میلی‌گرم *
منگنز ۲ میلی‌گرم *
منیزیم ۱۰ میلی‌گرم ۲%
زینک ۱.۵ میلی‌گرم ۱۵%
لیستین سویا ۶۶ میلی‌گرم *
نمک دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات ۲۶ میلی‌گرم *

از مهم‌ترین مزایای قرص فارماژلیتان نسبت به سایر مکمل‌های مولتی ویتامین، حضور عصاره جینسینگ در ترکیبات آن است. این گیاه اثرات بسیار مثبتی برا تقویت قوای جنسی، جسمی و ذهنی فرد مصرف‌کننده می‌گذارد.

مزیت دیگر این محصول این است که مقدار آهن و ویتامین‌های گروه B در فارماژلیتان، با توجه به کمبودهای تغذیه‌ای در کشور ما کمی بیشتر از قرص فارماتون سوئیسی در نظر گرفته شده است. از همین رو قرص فارماژلیتان از لحاظ تامین کمبود تغذیه‌ای، متناسب با شرایط ایرانی‌ها فرموله شده و می‌تواند مفیدتر از نمونه خارجی آن عمل کند.

ترکیبات قرص فارماژلیتان برای چی خوبه؟

خب حال به بررسی مزایا و خواص ترکیبات قرص فارماژلیتان می‌رسیم. همانطور که در بخش قبل مشاهده کردید این مکمل حاوی بسیاری از مواد مغذی است که بزرگسالان و افراد مسن به آن نیاز دارند.

  • ویتامین A موجود در این قرص برای حفظ ساختار پوست و کاهش چین و چروک‌ها موثر است.
  • ویتامین‌های گروه B در ساخت گلبول‌های قرمز و تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی نقش دارند.
  • آنتی اکسیدان قوی ویتامین C نیز در ساخت پروتئین کلاژن و الاستین و ترمیم بافت‌های بدن نقش مهمی دارد.
  • ویتامین D در این قرص به جذب بهتر کلسیم و افزایش تراکم استخوان‌ها کمک می‌کند.
  • ویتامین E آنتی اکسیدانی طبیعی است که در تقویت قوای جنسی و تشکیل گلبول‌های قرمز شرکت دارد.
  • آهن به تقویت سیستم ایمنی، بهبود اشتها و انتقال اکسیژن به بخش‌های مختلف کمک می‌کند.
  • کلسیم موجود در این قرص در استخوان‌سازی و کاهش ریسک شکستگی‌ها در افراد مسن موثر است.
  • وجود فسفر در ترکیبات فاماژلیتان در دوران میانسالی به بهبود عملکرد مغز و کاهش زوال عقل کمک می‌کند.
  • زینک برای تقویت سیستم ایمنی، حفظ شادابی پوست و افزایش انرژی فرد کاربرد دارد.
  • کمبود منیزیم برای خانم‌ها پس از یائسگی باعث افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان می‌شود که قرص فارماژلیتان این کمبود را جبران خواهد کرد.

تهیه و مصرف قرص فارماژلیتان برای بزرگسالان و افراد مسن مانند یک تیر و چند نشان عمل می‌کند. حفظ سلامت عمومی، تقویت سیستم ایمنی، تامین انرژی و رفع خستگی از مهم‌ترین خواص کپسول فارماژلیتان بزرگسالان به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به سایر پرسش‌های متداول شما در مورد این محصول از جمله قرص فارماژلیتان برای چیست؟ و یا قرص فارماژلیتان کی بخورم؟ پاسخ دهیم.

قرص فارماژلیتان برای چیست؟

متاسفانه در دنیای مدرن امروزی با ایجاد تغییرات گسترده در عادات غذایی و سبک زندگی افراد، دریافت ویتامین‌ها و حفظ سلامت عمومی کار دشواری به نظر می‌رسد. اغلب بزرگسالان با کمبود مواد مغذی و عوارضی چون ریزش مو، کاهش قدرت حافظه و ادراک، خستگی و ضعف شدید، دردهای عضلانی، پوکی استخوان، چین و چروک پوست، تاخیر در ترمیم زخم‌ها و موارد دیگر درگیر می‌شوند.

در چنین شرایطی پزشکان به رعایت رژیم غذایی مناسب، انجام فعالیت‌های ورزشی کافی و سبک زندگی سالم تاکید زیادی دارند. همچنین مصرف مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها را نیز به بزرگسالان جهت تامین ریزمغذی‌های مورد نیازشان توصیه می‌کنند. قرص فارماژلیتان نیز از جمله مکمل‌های مورد تجویز پزشکان است که مزایای زیادی برای شخص مصرف‌کننده به همراه دارد:

  • افزایش قوای جسمی، جنسی و ذهنی
  • رفع خستگی و ضعف‌های بدن
  • افزایش تمرکز و بهبود حافظه
  • پیشگیری از کمبود ویتامین و مواد مغذی در بزرگسالان و افراد مسن
  • پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، آرتروز و سایر بیماری‌های ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای
  • کمک به عملکرد بهتر ماهیچه‌ها در افراد مسن
  • کمک به سلامت پوست و مو
  • حاوی عصاره جینسینگ با غلظت بالا
خرید کپسول فارماژلیتان
جهت خرید کپسول فارماژلیتان با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

قرص فارماژلیتان برای چه سنی مناسب است؟

این پرسش نیز جزو سوالات متداول شما بوده که در این بخش به آن پاسخ خواهیم داد. برای اینکه بهتر متوجه شوید که قرص فارماژلیتان کی بخورم و چگونه مصرف کنیم، بهتر است ابتدا رده سنی مجاز برای استفاده از این قرص را بدانیم.

شاید اطلاع نداشته باشید ولی فارماژلیتان به صورت دو محصول متفاوت “کپسول فارماژلیتان کودکان و نوجوانان” و “کپسول فارماژلیتان بزرگسالان” ارائه می‌شود. کودکان بزرگتر از ۵ سال و نوجوانان می‌توانند از فارماژلیتان مخصوص خود استفاده کنند که حاوی ترکیبات با مقادیر مناسب آن‌ها می‌باشد. فارماژلیتان بزرگسالان نیز برای کمک به دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بزرگسالان و افراد مسن در نظر گرفته شده است.

قرص فارماژلیتان کی بخورم؟

یکی از سوالات پرتکرار شما این بود که قرص فارماژلیتان کی بخورم و طریقه مصرف آن چگونه است. اولین توصیه ما این خواهد بود که با پزشک یا داروساز مشورت کنید. با توجه به شرایط شما ممکن است روش مصرف متفاوت باشد. اما دستور مصرف توصیه‌شده برای این محصول، به صورت روزانه یک عدد کپسول به همراه آب کافی می‌باشد.

بهتر است قرص فارماژلیتان را صبح‌ها به همراه صبحانه میل کنید، تا مواد مغذی آن بیشترین جذب را داشته باشند. با این حال ممکن است پزشک زمان مصرف دیگری را برای شما مناسب در نظر بگیرد.

نکته‌ای که در پاسخ به پرسش قرص فارماژلیتان کی بخورم باید در نظر بگیرید، این است که این محصول حاوی عصاره جینسینگ می‌باشد. این عصاره دارای خاصیت افزایش انرژی بوده که از همین رو توصیه می‌شود مصرف فارماژلیتان را به شب موکول نکنید تا باعث ایجاد بی‌خوابی نشود.

شما می‌توانید کپسول فارماژلیتان را تا ۱۲ هفته مصرف کنید و اگر تداخل یا عارضه جانبی مشاهده نکردید، استفاده از آن را ادامه دهید. استفاده طولانی مدت از فارماژلیتان مانعی ندارد، اما توصیه می‌شود هر چند وقت یک‌بار سطح ویتامین‌های محلول در چربی را چک کنید تا بیشتر از حد مجاز نباشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به سوالات متداول و پرتکرار شما درمورد کپسول فارماژلیتان به طور کامل پاسخ دادیم. اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده که قرص فارماژلیتان کی بخورم و چطور می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را برای من داشته باشد، مطالعه این مطلب می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. شما می‌توانید قرص فارماژلیتان را با قیمت مناسب از داروخانه اینترنتی مفیدطب تهیه کنید.

برای خرید فارماژلیتان و سایر انواع قرص و شربت مولتی ویتامین بزرگسالان می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید شربت مولتی ویتامین بزرگسالان

هر سوال دیگری در مورد قرص فارماژلیتان و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف قرص فارماژلیتان چه زمانی است؟

بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر این قرص هر روز صبح و همراه با صبحانه مصرف شود. افرادی که معده حساس دارند می‌توانند فارماژلیتان را بعد از ناهار، با نصف لیوان آب میل کنند و تا نیم ساعت دراز نکشند.

قرص فارماژلیتان برای چه سنی مناسب است؟

این محصول برای مصرف بزرگسالان و افراد بالای ۱۸ سال مناسب است. برای کودکان و نوجوانان، کپسول فارماژلیتان مخصوص این سن از همین شرکت و با بسته بندی متفاوت وجود دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است؟

مصرف مکمل‌های حاوی زینک و ویتامین‌های گروه B ممکن است در افرادی که به دلیل کمبود این مواد دچار کم‌اشتهایی شده‌اند، باعث افزایش اشتها و کمی افزایش وزن شود. اما این مسئله درمورد همه افراد اتفاق نمی‌افتد.

کپسول فارماژلیتان برای چی خوبه؟

این محصول یک مکمل مولتی ویتامین است که به پیشگیری از کمبود ویتامین‌ها در بزرگسالان و افراد مسن کمک می‌کند. همچنین به دلیل حضور جینسینگ در فرآورده باعث افزایش قوای ذهنی و جسمی می‌شود. علاوه بر این در بهبود حافظه، افزایش تمرکز، رفع خستگی و ضعف، تقویت پوست و کاهش ریزش مو نیز موثر شناخته شده است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

14 دیدگاه دربارهٔ «قرص فارماژلیتان کی بخورم؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فارماژلیتان محتوی جنسینگ است. استفاده از جنسینگ می تواند تغییر در فشار خون ایجاد کند و به همین دلیل بهتر است افراد مبتلا به فشار خون بالا از جنسینگ استفاده نکنند، یا در روزهای ابتدایی مصرف این گیاه، فشار خون خود را پایش کنند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فارماژلیتان محتوی جنسینگ است. استفاده از جنسینگ می تواند تغییر در فشار خون ایجاد کند و به همین دلیل بهتر است افراد مبتلا به فشار خون بالا از جنسینگ استفاده نکنند، یا در روزهای ابتدایی مصرف این گیاه، فشار خون خود را پایش کنند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف همزمان آهن و کلسیم خطری ندارد اما ممکن است کاهش درصد جذب (نه صفر شدن درصد جذب) این دو عنصر را به همراه داشته باشد. بنابراین ترجیح بر این است که آهن و کلسیم همزمان مصرف نشوند. اما مصرف همزمان هم مشکل خاصی ایجاد نمی کند.
      با احترام دکتر داروساز

  1. من یه ساله از این دارو ها میخوردم ولی الان که رفع سنگ کلیه کردم هر وقت میخورم کلیه هام یجورایی میسوزه چیکار میتونم بکنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فارماژلیتان عارضه کلیوی ایجاد نمی کند اما ممکن است سوزش در شما ناشی از دفع کلیوی برخی از اجزای این دارو باشد. بر همین اساس توصیه میکنم مدتی از این محصول استفاده نکنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  2. بادرودوسه پاس خوب بود ولی صحت و سقم آن ئومیدست باتوجه به تحریم وتورم موردسئوال نباشد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز قیمت محصولات متغیر است شما می توانید قیمت فارماژلیتان را در این صفحه مشاهده کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط