بهترین قرص برای ترمیم تاندون در داروخانه‌ها

بهترین قرص برای ترمیم تاندون
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

آسیب و التهاب تاندون به دلایل مختلفی از جمله وارد شدن ضربه، حرکات مکرر، افزایش فشار، عفونت و برخی بیماری‌ها ممکن است اتفاق بیفتد. تاندون‌ها که عضله را به استخوان متصل می‌کنند، در صورت آسیب دیدن یا ملتهب شدن، مشکلاتی را به همراه دارند. ایجاد درد، کاهش قدرت عضله و کاهش حرکت در مفاصل از جمله عوارض التهاب تاندون هستند که باید درمان شوند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب شما را با راه‌های درمان التهاب و آسیب تاندون آشنا می‌کنیم. همچنین یک نمونه قرص برای ترمیم تاندون که به سبب کیفیت بالای خود فروش خوبی در داروخانه آنلاین مفیدطب داشته است، را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

تاندون چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است کمی درمورد تاندون، علل آسیب آن و علائم التهاب تاندون صحبت کنیم. منظور از تاندون (tendon) مجموعه‌ای از بندهای رشته‌ای از جنس کلاژن است که وظیفه اتصال استخوان‌ها به عضله را دارند. تاندون‌ها در اندازه‌های مختلف در سراسر بدن قرار گرفته‌اند. مانند تاندون دست، پا، شانه، آشیل و… به طور مثال تاندون آشیل در ایستادن و حرکت پاها کاربرد دارد.

عملکرد اصلی تاندون‌ها انتقال نیروی تولید شده توسط عضله به اسکلت استخوانی است که حرکت در اطراف مفاصل را تسهیل می‌کند. از همین رو تاندون‌ها ساختاری نسبتا غیرفعال و غیرکشسانی دارند و در برابر نیروی زیاد، قادر به مقاومت هستند.

علل آسیب یا التهاب تاندون

آسیب تاندون که به اصطلاح تاندونیت نامیده می‌شود، بر اثر عوامل مختلفی از جمله حرکات ناگهانی، ورزش‌های مکرر، فشار آمدن مکرر به تاندون و… اتفاق می‌افتد. از جمله شایع‌ترین علل آسیب، التهاب یا پارگی تاندون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وارد شدن ضربه محکم و مستقیم به تاندون
  • انجام مکرر و یا ناگهانی برخی تمرینات ورزشی
  • افزایش فشار در اندام‌ها و بافت‌ها
  • انجام برخی حرکات تکراری و تکان دادن تاندون با شدت زیاد
  • در صورت وجود عفونت‌های مفصلی
  • شکل غیرطبیعی استخوان و مفصل
  • اختلال و عدم خون‌رسانی در نقاط مختلف تاندون
  • وجود عوارض جانبی در بیماری‌هیی مانند روماتیسم، نقرس
علل التهاب تاندون بهترین قرص برای ترمیم تاندون
تمرینات مکرر، افزایش فشار به بافت‌ها و یا انجام حرکات شدید و ناگهانی از جمله علل التهاب و آسیب به تاندون‌ها هستند.

علائم التهاب تاندون یا آسیب آن

در بخش قبل عواملی که ممکن است باعث وارد آمدن آسیب به تاندون‌ها شوند را شناختیم. در این قسمت بررسی می‌کنیم که از روی چه علائمی می‌توانیم به بروز التهاب یا آسیب تاندون شک کنیم. قبل از معرفی دارو و قرص برای ترمیم تاندون لازم است با نشانه‌های این عارضه آشنا شویم:

احساس گرمی و تورم در ناحیه آسیب‌دیده، شنیده شدن صدا در اندام‌های در حال حرکت، احساس درد شدید در مواقع کشیدن اندام، اسپاسم و گرفتگی عضلات در اندام‌ها، تورم و قرمزی در محل آسیب‌دیده از جمله علائم التهاب تاندون هستند. همچنین اگر با افزایش درد در مواقع انجام فعالیت و کاهش درد به هنگام استراحت مواجه شدید، ممکن است نشانه آسیب تاندون شما باشد.

حال اگر این عارضه با استراحت، مصرف دارو و گذاشتن یخ بهبود پیدا نکرد، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

ایا تاندون ترمیم میشود؟

بله تاندون ترمیم میشود. التهاب یا آسیب تاندون ممکن است در یکی از نواحی شانه، آشیل، آرنج، مچ دست، شست یا یکی از انگشتان اتفاق بیفتد. اولین اقدام جهت بهبود آسیب، جلوگیری از تورم و کاهش درد، استفاده از کمپرس یخ است. ناحیه آسیب دیده باید بانداژ شود و بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد. در این مرحله می‌توانید از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید که در بخش بعدی بهترین قرص برای ترمیم تاندون به شما معرفی می‌شود.

اما همانطور که گفتیم در صورتی که درد و تورم ناحیه آسیب‌دیده با استراحت، گذاشتن یخ و مصرف دارو بهبود پیدا نکند، باید به پزشک مراجعه کنید. در این صورت با توجه به شدت آسیب، ممکن است پزشک یک یا چند نوع از روش‌های درمانی زیر را برای شما در نظر بگیرد:

  • داروهای مسکن: برخی داروهای مسکن به منظور کاهش التهاب و درد برای شما تجویز می‌شود.
  • قرص برای ترمیم تاندون: ممکن است مصرف یک مکمل کلاژن‌ساز که به بازسازی و ترمیم تاندون کمک می‌کند، نیز به شما توصیه شود.
  • تزریق کورتون: یکی از اقدامات درمانی برای کاهش التهابات و درد تزریق کورتیکواستروئیدها است.
  • بلاک عصبی: این داروی بی‌حس‌کننده برای گردن و قسمت بالای شانه استفاده می‌شود. تزریق این ماده درد و التهابات را تسکین می‌دهد.
  • اوزون تراپی: در این روش از گاز اوزون در جهت تولید و بازسازی تاندون غضروف‌های جدید، استفاده می‌شود.
  • پی آر پی: دیگر روش درمان و ترمیم تاندون، تهیه پلاکت‌های لازم از خون فرد بیمار و تزریق آن به محل مورد نظر است که به آن پی آر پی گفته می‌شود.

بهترین قرص برای ترمیم تاندون

اگر تاندوم شما آسیب ببیند یا دچار التهاب شود، جهت کاهش درد و التهاب، مسکن تجویز می‌شود. اما برخی مکمل‌ها وجود دارند که به واسطه ترکیبات خود می‌توانند به بازسازی تاندون و غضروف‌ها کمک کنند. این مکمل‌ها به کاهش علائم ناشی از بیماری‌های مفصلی نیز کمک می‌کنند. کلاژن، کندروئیتین و گلوکزامین، از جمله ترکیبات اصلی مکمل‌های غضروف‌ساز هستند. این محصولات همچنین حاوی برخی ویتامین‌ها و املاح معدنی نیز می‌باشند که می‌توانند از بافت‌های پیوندی محافظت کرده و در تشکیل کلاژن و سلامت غضروف نقش دارند.

انواع مختلفی از مکمل‌های غضروف‌ساز که با نام قرص برای ترمیم تاندون نیز شناخته می‌شوند، در بازار دارویی ما وجود دارند. بسته به مورد مصرف شما و نظر پزشک، می‌توانید یکی از این مکمل‌ها را که برایتان مناسب‌تر است، تهیه کنید.

قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس یکی از نمونه‌های بسیار پرفروش مکمل‌های غضروف‌ساز و ضد التهاب مفاصل است که می‌توانیم به عنوان یک قرص برای ترمیم تاندون به شما معرفی کنیم. این قرص حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان با اثر حفاظتی از مفاصل است که شامل گلوکزامین، کندروئیتین، کلاژن، ویتامین E، ویتامین D3، زینک، ویتامین C می‌شوند. همچنین قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس از عصاره زنجبیل نیز جهت استفاده از خاصیت ضد التهاب و ضد درد آن بهره برده است.

خرید قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس
قرص جوینتیس کلاژن یکی از بهترین قرص‌ها برای بازسازی و ترمیم غضروف‌ها و تاندون

شما می‌توانید قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس که محصولی از کشور انگلستان می‌باشد، را با قیمتی مناسب از طریق سایت داروخانه مفیدطب تهیه کنید. اطلاعات کامل این داروی ضد التهاب مفاصل و غضروف‌ساز از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

خرید قرص جوینتیس کلاژن

ویتامین برای ترمیم تاندون

در بخش قبل یک قرص برای ترمیم تاندون به نام قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس را به شما معرفی کردیم. همانطور که مشاهده کردید، در ترکیبات این محصول از برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی موثر در ترمیم تاندون، غضروف و مفاصل استفاده شده بود. در این بخش شما را با مواد مغذی مرتبط با سلامت تاندون‌ها که بر بهبود آسیب‌های تاندون تاثیر می‌گذارند، آشنا می‌کنیم:

گلوکزامین

ترکیبی است که به طور طبیعی در بافت‌های پیوندی مانند غضروف‌ها وجود دارد. گلوکزامین برای تشکیل و ترمیم کلاژن بسیار ضروری است. با افزایش سن، بدن توانایی خود بری ساخت مقادیر کافی گلوکزامین را از دست می‌دهد، لذا غضروف‌ها دچار فرسایش شده، احتمال آسیب تاندون‌ها بیشتر می‌شود و بیماری‌های مفصلی بروز می‌کنند. از همین رو مصرف مکمل‌های حاوی گلوکزامین می‌تواند به ترمیم و بازسازی غضروف و تاندون کمک کرده و روند تخریب را متوقف کند. همچنین دردهای مفصلی و خشکی مفاصل را نیز بهبود می‌بخشد.

کندروئیتین

این ماده در ساخت و نگهداری بافت غضروف‌ها نقش دارد و موجب افزایش تاثیر گلوکزامین بر سلامت غضروف می‌شود. از خواص کندروئیتین و گلوکزامین در کنار یکدیگر می‌توان به تسکین درد ناشی از آرتریت، کاهش درد مزمن مفاصل و بهبود زخم‌های پوستی اشاره کرد.

ویتامین A

این ویتامین در تقویت کلاژن موثر است. ویتامین A می‌تواند به تقویت کلاژن برای تشکیل و عملکرد تاندون‌ها، غضروف‌ها، رباط‌ها و استخوان‌ها کمک کند.

ویتامین C

ویتامین ث نیز در تشکیل کلاژن و سلامت غضروف‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. این ویتامین به ساختار کلاژن و عملکرد رباط و تاندون‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

در مورد نقش ویتامین دی در سلامت استخوان‌ها کاملا آگاه هستید. مصرف ویتامین D به اندازه کافی برای کسانی که مستعد آسیب در غضروف‌ها و تاندون‌ها هستند، بسیار مهم است. این ویتامین به افزایش تراکم مواد معدنی استخوان کمک کرده و در جذب کلسیم موثر است. همچنین روند ترمیم تاندون را نیز بهبود می‌بخشد.

زینک و مس

علاوه بر ویتامین‌های ذکر شده، مواد معدنی مانند زینک (روی)، مس و سلنیوم نیز در تولید کلاژن و سلامت تاندون‌ها نقش دارند. در واقع کمبود این مواد معدنی منجر به سنتز ضعیف‌تر کلاژن شده و می‌تواند بر سلامت رباط و تاندون تاثیر منفی بگذارد.

قرص جوینتیس کلاژن که در بخش قبل معرفی شد، تقریبا تمامی این مواد مغذی که برای سلامت تاندون‌ها و بهبود روند بازسازی آن‌ها موثرند، را دارا می‌باشد. از همین رو می‌تواند به عنوان یکی از بهترین قرص برای ترمیم تاندون محسوب شود.

خرید قرص برای ترمیم تاندون

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به برررسی علت‌های آسیب و التهاب تاندون‌ها اختصاص یافت. همچنین در مورد روش‌های درمان التهاب تاندون و انتخاب بهترین قرص برای ترمیم تاندون نیز صحبت شد. همانطور که گفتیم برخی از مکمل‌ها که حاوی مواد موثر بر بازسازی و ترمیم تاندون‌ها و غضروف‌ها هستند، می‌توانند جهت کاهش التهابات و تسکین دردها کمک‌کننده باشند.

شما می‌توانید جهت خرید انواع قرص برای ترمیم تاندون و مکمل‌های غضروف‌‌ساز به لینک دسته بندی زیر مراجعه کنید. در این آدرس، لیستی از داروهای و قرص ضد التهاب مفاصل و محصولات تقویت استخوان و غضروف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را از لحاظ کارایی، کیفیت و قیمت مقایسه کنید:

خرید قرص ضد التهاب مفاصل

هر سوالی در مورد محصولات گیاهی و مکمل‌های ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط