۷ روغن روشن کننده پوست صورت: کدام روغن برای شما مناسب‌تر است؟

7 روغن روشن کننده پوست صورت
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

روغن‌های گیاهی طبیعی با خواص متعددی که دارند، قرن‌هاست که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند. در سرتاسر جهان، زنان با روغن‌های گیاهی تولید شده محلی از پوست و موهای خود مراقبت می‌کنند. به طوری که اگر با اسرار مراقبت از پوست و موی برخی از مناطق آشنا شویم، برایمان باورکردنی نخواهد بود. روغن‌های گیاهی زیادی پیدا می‌شود که می‌توانند برای تقویت و سلامت پوست مورد استفاده قرار بگیرند، اما مهم این است که موارد مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنیم. امروزه این روغن‌های گیاهی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، چرا که مصرف‌کنندگان بیشتری به دنبال جایگزین‌هایی طبیعی برای مواد شیمیایی مضر هستند. برای آشنایی با انواع روغن روشن کننده پوست صورت و میزان تاثیرگذاری آن‌ها ادامه مطلب را بخوانید.

علل تیرگی پوست چیست؟

کدر بودن صورت و داشتن لک‌های تیره روی پوست یکی از مشکلاتی است که تجربه آن برای هر فردی می‌تواند آزاردهنده باشد. تقریبا همه ما یک صورت صاف، روشن و شفاف را به عنوان یک چهره ایده‌آل و زیبا در نظر می‌گیریم و برای داشتن چنین پوستی تلاش می‌کنیم. افرادی که به هر دلیلی پوستشان دارای لک‌های تیره باشد، سوال‌های زیادی در مورد راهکارهای روشن شدن پوست از کارشناسان می‌پرسند. به عنوان مثال برای روشن شدن پوست صورت چه بخوریم؟ روش‌های خانگی برای داشتن پوست روشن چیست؟ بهترین روغن روشن کننده پوست صورت چیست؟ و یا بهترین صابون و قرص روشن کننده پوست کدام است؟

رایج‌ترین علل تیرگی پوست و ایجاد لک‌های تیره روی صورت یا سایر نقاط بدن می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:

  • قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید
  • مصرف برخی داروها و استفاده از درمان‌هایی مانند شیمی درمانی
  • علل ژنتیکی
  • تغییرات هورمونی مانند بارداری
  • بیماری‌های غدد درون ریز مانند بیماری آدیسون
  • ملاسما
  • مقاومت به انسولین
  • افزایش سن
  • تحریک پوست
  • آکنه و جوش
  • برخورد اشعه ماوراء بنفش UV با پوست

درمان تیرگی پوست و لک‌های پوستی با شناسایی علت آن اساسی‌تر انجام می‌شود. در ادامه این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، شما را با ۷ روغن روشن کننده پوست صورت آشنا می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها جهت درخشش بیشتر پوست خود و همچنین رفع لک‌ها، چین و چروک و تیرگی پوست استفاده کنید.

بهترین روغن روشن کننده پوست صورت

اگر از روغن‌های گیاهی به درستی استفاده کنید و با خواص آن‌ها آشنایی داشته باشید، می‌توانید از مزایای آن‌ها در جهت مراقبت از پوست نیز استفاده کرده و در نتیجه پوستی درخشان و روشن داشته باشید. در اینجا برخی از روغن‌هایی که بهترین نتایج روشن‌کنندگی را به شما هدیه می‌دهند آورده شده است:

روغن لیمو

شاید قبلاً هم شنیده باشید که آب لیمو می‌تواند اثر روشن‌کنندگی داشته باشد. اسانس لیمو بسیار قدرتمندتر است. ترکیبات موجود در لیمو نه تنها پوست را روشن می‌کنند، بلکه می‌توانند به اکسیداسیون آسیب رسانده و بازسازی سلولی را برای بهبود رنگ پوست تحریک کنند. و اگرچه غیرقابل تصور به نظر می‌رسد، اما این روغن همچنین می‌تواند چربی پوست را کاهش دهد زیرا دارای خواص قابض است.

روغن لیمو بسیار قوی است بنابراین باید به صورت رقیق استفاده شود. با توجه به اینکه اسانس مرکبات می‌تواند حساسیت پوست را به اشعه ماوراء بنفش افزایش دهد (که می تواند منجر به تاول، آفتاب سوختگی سریع و پرپیگمانتاسیون شود)، بهتر است از محصولات حاوی مقدار فعال اسانس لیمو فقط در شب استفاده شود و در طول روز از ضد آفتاب مورد استفاده قرار بگیرد.

روغن لیمو

روغن بذر هویج

دیگر روغن روشن کننده پوست صورت که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، روغن بذر هویج است. این روغن به دلیل خواص درمانی طبیعی که دارد از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر اینکه به عنوان یک عامل روشن کننده عمل می‌کند، می‌تواند بیماری‌های پوستی مانند درماتیت، آکنه، پسوریازیس، بثورات، لکه‌های پیری و حتی زخم‌ها را نیز درمان کند.

روغن بذر هویج یک منبع غنی از بتاکاروتن و ویتامین A است که آن را به یکی از بهترین راه حل‌های ضد پیری تبدیل می‌کند. به همین دلیل است که روغن دانه هویج را به عنوان یک عنصر در بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی پیدا می‌کنید. خواصی که روغن بذر هویج دارد، به آن اجازه می‌دهد به عنوان یک آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده و سم زدای قوی عمل کند. بنابراین می‌توانید پوست خشک، بالغ، آسیب دیده در برابر نور خورشید یا دارای چین و چروک را با روغن دانه هویج بهبود ببخشید. فقط چند قطره از آن را به یک قاشق چایخوری روغن حامل مانند روغن دانه گل رز اضافه کنید و سپس به صورت و بدن بمالید.

روغن بذر هویج

روغن علف لیمو

علف لیمو نه تنها در ساخت شاهکارهای آشپزی آسیایی عالی است، بلکه روغن آن برای پوست نیز مفید بوده چرا که حاوی اجزای درمانی است. این روغن حاوی فولات، آهن، پروتئین، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین‌های B1، B2، B3 و B6 است.

در بین گزینه‌های روغن روشن کننده پوست، علف لیمو می‌تواند یک گزینه عالی باشد. به این دلیل که دارای ویژگی‌های بازسازی کننده و سم زدا است. جدا از اینکه این روغن یک آنتی اکسیدان است، به عنوان یک ضد التهاب، قارچ کش، ضد عفونی کننده و قابض نیز عمل می‌کند و موجب کاهش منافذ می‌شود.

روغن علف لیمو

روغن اسطوخدوس

شاید محبوب‌ترین اسانس اسطوخودوس باشد زیرا امروزه در بسیاری از محصولات موجود در بازار گنجانده شده است. این روغن همه کاره است و می‌تواند برای پوست‌های خشک و پیر و همچنین انواع پوست‌های چرب و حساس استفاده شود.

روغن اسطوخودوس یک روغن روشن کننده پوست صورت نیز می‌باشد وسرشار از مواد مغذی فراوانی است که برای روشن کردن پوست، بهبود رنگ چهره و کاهش تیرگی لکه‌های پیری مناسب است. استفاده از روغن اسطوخودوس می‌تواند پوست را از آلودگی‌ها و کثیفی خلاص کند. علاوه بر این، گردش خون را بهبود می‌بخشد بنابراین مواد مغذی و اکسیژن بیشتری در خون به پوست می‌رسد.

با توجه به خواصی که روغن اسطوخودوس دارد، در میان رایحه‌درمانگران و متخصصان پوست یک محصول مورد علاقه است. در واقع، به طور گسترده‌ای برای درمان آکنه استفاده می‌شود زیرا با باکتری‌هایی که باعث عفونت در منافذ می‌شوند، مبارزه می‌کند.

روغن اسطوخودوس

روغن درخت چای

برای کسانی که پوست حساس و چرب دارند، روغن درخت چای یک اسانس قابل اعتماد است. این روغن که به عنوان روغن ملالوکا نیز شناخته می‌شود، به اندازه بنزوئیل پراکسید موثر است اما بدون عوارض جانبی دردناک و مضر می‌باشد. روغن درخت چای حاوی خواص ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است، بنابراین به ترمیم طبیعی پوست کمک می‌کند. به این ترتیب، می‌توان از آن برای درمان خراش‌ها، بریدگی‌های جزئی و سوختگی نیز استفاده کرد.

روغن درخت چای

روغن شمعدانی

اگر به دنبال اسانسی هستید که سطح pH پوست شما را متعادل کند، روغن گل شمعدانی جوابگو است. این روغن اثرات شگفت انگیزی مانند جلوگیری از چین و چروک، سفت کردن افتادگی پوست، از بین بردن پف زیر چشم و از بین بردن آکنه را برای پوست شما ارائه می‌دهد.

همچنین می‌تواند بافت‌های لکه دار را تجدید کند تا پوست شما جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد. لذا جزو بهترین روغن روشن کننده پوست قرار می‌گیرد. دو قطره از این روغن رقیق شده در یک قاشق چایخوری روغن حامل، مانند روغن بادام شیرین، تمام چیزی است که برای کاهش خطوط ریز، از بین بردن سیاهی دور چشم و کمک به خلاص شدن از شر آکنه نیاز دارید.

روغن گل شمعدانی

روغن ترنج

این روغن به واسطه داشتن رایحه طراوت، نشاط بخش و خوش طعم مرکبات مورد علاقه بسیاری از متخصصان رایحه درمانی است. استنشاق روغن ترنج برای کسانی که می‌خواهند ذهن خود را پاک کنند، فواید آرام بخشی دارد. در مورد فواید پوست آن باید گفت، مرکبات یک پاک کننده طبیعی هستند. روغن ترنج می‌تواند منافذ را باز کند و درست مانند روغن شمعدانی، حاوی خواصی است که به تعادل سطح pH پوست شما کمک می‌کند. روغن ترنج شبیه روغن لیمو است که باعث افزایش حساسیت به نور می‌شود. بنابراین، بهتر است در طول شب استفاده شود.

روغن ترنج

ایمنی استفاده از روغن‌های گیاهی

محصولات مراقبت از پوست اغلب حاوی روغن‌های ضروری با فرمولاسیون دقیق و حرفه‌ای هستند. به این معنی که مقادیر ترکیبات آن‌ها طوری در نظر گرفته می‌شود که هم برای تاثیرگذاری و هم در جهت ایمنی محصول مناسب باشند. زمانی که از این روغن‌های گیاهی به طور خالص استفاده می‌کنید، باید مراقب باشید! چرا که اگر این روغن‌ها به درستی رقیق نشوند، می‌توانند تحریک‌کننده یا حساس‌کننده باشند. لازم است با احتیاط از این روغن‌های قوی استفاده کنید تا بتوانید از مزایای بی‌شمار آن‌ها لذت ببرید.

در ادامه دستورالعمل‌های کلی برای استفاده از انواع روغن روشن کننده پوست صورت و سایر روغن‌های گیاهی آورده شده است. با این حال، اگر هر گونه بیماری پوستی دارید، باید از یک متخصص پوست راهنمایی بگیرید.

  • به عنوان یک قاعده کلی، لازم است روغن‌های گیاهی قبل از استفاده روی پوست رقیق شوند. البته در برخی موارد روغن‌هایی مانند درخت چای و اسطوخودوس می‌توانند به صورت رقیق‌نشده نیز مورد استفاده قرار گیرند، اما از آنجایی که انجام این کار می‌تواند باعث تحریک پوست شود، بهتر است آن‌ها را رقیق کنید.
  • برای بررسی حساسیت یا واکنش‌های آلرژیک به روغن، همیشه یک تست پوستی انجام دهید. برای این کار می‌توانید یک یا دو قطره از مخلوط روغن رقیق شده را روی قسمت کوچکی از پوست دستتان بمالید و سپس آن را با بانداژ بپوشانید. در صورت ایجاد هرگونه تحریک، می‌توانید ناحیه مورد آزمایش را با آب و صابون ملایم بشویید. اگر در عرض ۴۸ ساعت هیچ واکنشی رخ نداد، می‌توانید به استفاده از روغن ادامه دهید.
  • در صورت داشتن شرایط پزشکی مانند صرع، آسم یا بارداری، باید از مصرف برخی روغن‌ها اجتناب کنید. در این موارد با یک متخصص مشورت کنید.
  • روغن‌های گیاهی باید همیشه دور از دسترس کودکان نگهداری شوند. عطرهای شیرین آن‌ها ممکن است برای کودکان (که تمایل دارند همه چیز را در دهان خود بگذارند) جذاب باشد. مصرف خوراکی روغن‌ها می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.
  • برخی از روغن ها قابل اشتعال هستند، بنابراین باید همه اسانس‌ها را از خطر آتش‌سوزی دور نگه دارید!

بهترین قرص روشن کننده پوست

تا این بخش از مقاله با چند روغن روشن کننده پوست صورت و خواص آن‌ها آشنا شدیم. اما از آنجا که شاید مصرف روغن‌های گیاهی برای برخی افراد مشکل باشد، در این بخش قصد داریم یک قرص روشن کننده پوست به شما معرفی کنیم که بسیار مشهور بوده و سر صدای زیادی به پا کرده است. قرص پیگمنتا درمکس توانسته رضایت حداکثری مصرف‌کنندگان خود را کسب کند. تهیه و مصرف این کپسول نسبت به روغن‌های گیاهی آسان‌تر بوده و از بابت تحریکات احتمالی پوست ناشی از قوی بودن روغن‌ها نیز خیالتان راحت است.

از مهم‌ترین مزایای قرص روشن کننده پوست پیگمنتا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به روشن کردن پوست
  • کمک به رفع لک های تیره پوست
  • کمک به جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک
  • کاهش افتادگی پوست
  • کمک به رفع جای جوش

کپسول پیگمنتا بهترین قرص روشن کننده پوست را می‌توانید از طریق لینک زیر خریداری کنید:

خرید قرص پیگمنتا

قرص پیگمنتا روشن کننده پوست
قرص روشن کننده پوست پیگمنتا

نتیجه بهترین روغن روشن کننده پوست صورت

انواع گیاهان سودمند وجود دارند که روغن آن‌ها می‌تواند روی پوست شما جادو کنند! این روغن‌ها می‌توانند به از بین بردن تیرگی، رفع آکنه و روشن کردن چهره به حالت درخشندگی خالص که مطمئناً دیگران متوجه آن خواهند شد، کمک کنند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، ۷ روغن روشن کننده پوست صورت را به شما معرفی کرده و توضیح دادیم که هر کدام چطور می‌توانند باعث درخشان شدن پوست شما و رفع تیرگی‌ها و لک‌ها بشوند.

در لینک زیر می‌توانید محصولات تقویت‌کننده پوست، مو و ناخن شامل انواع روغن‌های گیاهی و بهترین قرص ویتامین برای رشد ناخن و مو را مشاهده کرده و با مشورت متخصصین داروساز ما، مناسب‌ترین را برای خود انتخاب کنید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای رشد ناخن و مو

هر سوال دیگری در مورد محصولات تقویت‌کننده پوست و مو و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط