اسلیم مکس قبل از غذا یا بعد از غذا

اسلیم مکس قبل از غذا یا بعد از غذا
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص اسلیم مکس یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های لاغری گیاهی است که با افزایش سوخت و ساز بدن موجب کاهش وزن می‌شود. این قرص لاغری با استفاده از ترکیبات کاملا طبیعی و گیاهی تهیه می‌شود و به دلیل داشتن کمترین عوارض جانبی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما از آنجایی که شرکت تولید کننده این محصول به تازگی دستور استفاده از آن را تغییر داده است، مصرف‌کنندگان این قرص دچار ابهام شده‌اند که بهترین زمان مصرف قرص اسلیم مکس قبل از غذا یا بعد از غذا می‌باشد. در این مقاله درمورد این سوال و بهترین نحوه مصرف قرص اسلیم مکس صحبت خواهیم کرد.

قبل از اینکه در مورد طرز مصرف قرص اسلیم مکس و تغییرات بروشور این محصول صحبت کنیم، بهتر است با این مکمل لاغری بیشتر آشنا شویم.

قرص اسلیم مکس چیست؟

امروزه برای کاهش وزن و درمان چاقی قرص‌های لاغری مختلفی پیشنهاد می‌شود که همه آن‌ها قابل اعتماد نبوده و ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری روی سلامت انسان داشته باشند. بنابراین پیش از تهیه یک قرص لاغری لازم است، مطمئن شوید دارو توسط شرکت‌های داروسازی معتبر تهیه شده و از سازمان غذا و دارو مجوز داشته باشد.

کپسول اسلیم مکس که در اکثر مواقع آن را به نام قرص اسلیم مکس می‌شناسند، توسط شرکت داروسازی قائم دارو تولید شده و مورد تایید وزارت بهداشت است.

اسلیم مکس با کاهش احساس گرسنگی و اشتها به کمتر شدن وزن کمک می‌کند. این فرآورده در عین حال که موجب کاهش اشتها می‌شود، متابولیسم و سوخت و ساز مواد غذایی را در بدن افزایش می‌دهد. در نتیجه با تسریع سوخت و ساز، کالری از طریق سلول‌ها سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.

کپسول اسلیم مکس از طریق مکانیسم‌های مختلفی می‌تواند موجب کاهش وزن شود، سوخت و ساز چربی‌ها را افزایش دهد و باعث کاهش سنتز چربی‌ها گردد. در واقع این داروی گیاهی می‌تواند از جذب قند در روده ممانعت کند و با کاهش سطح چربی و بهبود پروفایل چربی باعث کاهش شاخص توده بدنی در افراد دارای اضافه وزن شود.

ترکیبات قرص لاغری اسلیم مکس

عصاره خشک چای سبز، دانه گشنیز، بذر رازیانه و ریشه کاسنی ترکیبات اصلی تشکیل‌دهنده قرص لاغری اسلیم مکس هستند. عصاره چای سبز که ترکیب اصلی این فرآورده است، دارای مواد موثره مشتقات کاتچین و ابی کاتچین بوده که همگی دارای خاصیت ترموژنیک و تجزیه کننده چربی‌ها می‌باشند. بنابراین در تنظیم وزن بدن و کنترل چاقی موثر است.

خواص چای سبز برای لاغری شکم و پهلو

چای سبز حاوی کافئین و کاتچین بوده که طبق تحقیقات این دو ماده موثره می‌توانند به متابولیسم سرعت ببخشند. کاتچین می‌تواند به تجزیه چربی‌ اضافی کمک کند. همچنین کاتچین و کافئین می‌توانند مقدار انرژی‌‌ای که بدن مصرف می‌کند را افزایش دهند. در واقع عصاره چای سبز می‌تواند از طریق کمک به متابولیسم بدن، در کاهش وزن و لاغری موثر باشد. همچنین چای سبز به افزایش اکسیداسیون چربی و بهبود فعالیت انسولین نیز کمک می‌کند.

خاصیت گشنیز برای هضم بهتر

گشنیز یکی از گیاهان معطری است که در درمان برخی از بیماری‌ها و مشکلات از جمله التهاب پوستی، کلسترول بالا، اسهال، زخم‌های دهان، کم‌خونی و سوء هاضمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانه گشنیز به دلیل غنی بودن از اسانس‌های روغنی می‌تواند به ترشح صحیح آنزیم‌ها و شیره معده کمک کند. در نتیجه، این مسئله باعث تسهیل هضم و حرکات لوله گوارش یا پریستالسی می‌شود.

خواص رازیانه برای کاهش اشتها

رازیانه علاوه بر افزودن طعم و عطر به غذا، ممکن است باعث مهار اشتها شود. یک مطالعه روی ۹ زن سالم نشان داد آن‌هایی که ۲۵۰ میلی‌لیتر دمنوش تهیه شده با ۲ گرم تخم رازیانه را قبل از ناهار نوشیدند، در مقایسه با کسانی که به آن‌ها دمنوش دارونما یا پلاسبو داده شده بود، احساس گرسنگی کمتری داشتند و در طول وعده غذایی کالری کمتری مصرف کردند. در واقع آنتول که ترکیب اصلی در اسانس روغنی رازیانه است، ممکن است عامل خاصیت کاهش اشتها در این گیاه باشد.

عرق کاسنی برای لاغری

طبق مطالعات انجام شده کاسنی به واسطه فیبر ریشه آن می‌تواند اشتها را تنظیم نموده و مصرف کالری را کاهش دهد. مطالعه دوازده هفته‌ای بر روی ۴۸ بزرگسال که اضافه وزن داشتند، نشان داد که مصرف روزانه ۲۱ گرم الیگو فروکتوز مشتق شده از کاسنی، که بسیار مشابه اینولین است، به طور متوسط منجر به کاهش ۱ کیلوگرم از وزن بدن شد. همچنین این مطالعه نشان داد که الیگو فروکتوز به کاهش سطح گرلین، هورمونی که احساس گرسنگی را تحریک می‌کند، کمک کرده است.

نحوه اثر قرص لاغری اسلیم مکس

کپسول اسلیم مکس خاصیت چربی سوز ترموژنیک دارد که موجب افزایش متابولیسم چربی‌ها و در نتیجه کاهش وزن می‌شود. خاصیت ترموژنیک مربوط به تولید گرما در اثر افزایش متابولیسم مواد غذایی است. این کپسول همچنین حاوی ترکیبی به نام گالوکاتشین گالات (EGCG) است که باعث از بین رفتن فوق‌العاده چربی‌های بدن می‌شود، به این صورت که فعالیت آنزیم COMT را مهار کرده و منجر به افزایش غلظت کاتکول آمین‌ها در سیتوزول سلول‌ها و افزایش سوخت و ساز آن‌ها در بدن می‌شود.

علاوه بر این قرص اسلیم مکس از طریق کاهش جذب روده‌ای گلوکز و کاهش متابولیسم کربوهیدرات‌ها نیز در کاهش وزن و لاغری موثر است. این فرآورده همچنین از سنتز اسیدهای چرب در بدن جلوگیری کرده، چربی‌های خون را کاهش می‌دهد و مانع از جذب چربی در روده نیز می‌شود.

یکی دیگر از مکانیسم‌های کپسول اسلیم مکس برای لاغری از طریق مهار آنزیم آمیلاز بزاق و روده است. این آنزیم مسئول هضم نشاسته است و مصرف اسلیم مکس باعث می‌شود تا نشاسته با سرعت آهسته‌ای شکسته شده در نتیجه قند خون با سرعت کمتری بالا رود.

قرص اسلیم مکس در ماه چقدر لاغر میکند؟

اسلیم مکس یکی از محبوب‌ترین قرص‌های لاغری گیاهی است که به دلیل نداشتن ترکیبات مضر و شیمیایی، عارضه جانبی خاصی نداشته و می‌توانند به صورت طولانی مدت مورد مصرف قرار بگیرند. به همین دلیل اغلب افراد به جای محصولات لاغری شیمیایی موجود در بازار به سراغ فرآورده‌های گیاهی مانند اسلیم مکس برای کاهش وزن می‌روند.

خرید قرص اسلیم مکس
جهت خرید قرص اسلیم مکس همراه با تخفیف ویژه و یا به صورت پکیج ۳ عددی با قیمت بسیار مناسب، روی عکس کلیک کنید.

بسیاری از افرادی که قرص لاغری اسلیم مکس را مصرف می‌کنند، مایلند بدانند که دوره مصرف این قرص چه مدت است و یا اینکه قرص اسلیم مکس در ماه چقدر لاغر میکند؟ برای پاسخ به این سوالات باید گفت کاهش وزن به عوامل مختلفی از جمله شرایط هر شخص بستگی دارد و به طور دقیق نمی‌توان گفت که هر فرد با خوردن اسلیم مکس در هر ماه چند کیلو وزن کم خواهد کرد.

بر طبق یک کارآزمایی بالینی انجام شده به سفارش شرکت سازنده این فرآورده، ثابت شده است که مصرف روزانه ۳ تا ۴ کپسول به مدت ۲ ماه به طور مرتب و مداوم منجر به کاهش شاخص BMI می‌شود. البته در صورتی که مصرف این دارو با پیروی از رژیم غذایی و فعالیت ورزشی مناسب همراه شود، کاهش وزن به مراتب بیشتر خواهد بود.


تا اینجا در مورد قرص لاغری اسلیم مکس، ترکیبات و مکانیسم اثر آن به طور دقیق صحبت کردیم. اما سوالی که بسیاری از کاربران در مورد نحوه مصرف این محصول داشتند این بود که اسلیم قبل از غذا یا بعد از غذا باید مصرف شود؟ در بخش بعدی این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

اسلیم مکس قبل از غذا یا بعد از غذا

شرکت داروسازی قائم دارو ابتدا برای مصرف اسلیم مکس توصیه کرده بود تا زمان رسیدن به وزن دلخواه خود روزی ۲ عدد کپسول ۱ ساعت قبل از نهار و ۲ عدد کپسول ۱ ساعت قبل از شام میل کنید. اما به تازگی این شرکت دستور مصرف پیشنهادی خود را به روزانه ۳ بار، هر بار یک کپسول به فاصله یک ساعت بعد از هر وعده غذایی تغییر داده است.

در نتیجه طبق دستور جدید بروشور قرص اسلیم مکس، لازم است این فرآورده را بعد از غذا میل کنید. با این حال ممکن است پزشک با توجه به شرایط بالینی و سایر مسائل، دستور مصرف دیگری را برای شما تجویز کند. احتمال دارد پزشک مصرف قرص اسلیم مکس را با معده خالی و قبل از غذا به شما توصیه کند. در وهله اول دستور تجویزی پزشک یا داروساز ارجحیت دارد. در غیر این صورت می‌توانید طبق راهنمایی بروشور اسلیم مکس عمل کنید.

طریقه مصرف قرص اسلیم مکس ۵۰۰

برای مصرف اسلیم مکس روزی ۳ عدد کپسول را یک ساعت بعد از هر وعده غذایی میل نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از کپسول اسلیم مکس برای افرادی که زیر ۱۸ سال هستند، فقط با صلاح‌دید پزشک مجاز می‌باشد و برای دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

محدودیتی برای زمان مصرف اسلیم مکس تعریف نشده است و تا رسیدن به وزن دلخواه، می‌توان طبق دستور از اسلیم مکس استفاده کرد. با این حال جهت نتیجه‌گیری بهتر، مصرف این قرص لاغری را حداقل تا ۲ ماه به طور مداوم ادامه دهید. در صورتی که در کنار قرص اسلیم مکس از رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی کمک بگیرید، کاهش وزن قابل توجهی را تجربه خواهید کرد.

در مواردی که شرایط منع مصرف، احتیاط مصرف، عوارض یا مصرف داروهای همزمان در مورد شما صدق می‌کند، بهتر است قبل از مصرف اسلیم مکس با پزشک یا داروساز مشورت کنید. جهت مشاهده این شرایط حتما اطلاعات بروشور محصول را مطالعه کنید و یا به صفحه قرص اسلیم مکس در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید.

جمع بندی

این مقاله برای افرادی که از قرص اسلیم مکس استفاده می‌کنند و یا قصد خرید آن را دارند، کمک می‌کند تا بهترین زمان مصرف آن آشنا شوند. در طول متن بررسی کردیم که اسلیم مکس قبل از غذا یا بعد از غذا باید مصرف شود و شرایط استفاده از آن چگونه است.

شما می‌توانید برای خرید قرص اسلیم مکس و سایر انواع قرص لاغری قوی تضمینی در داروخانه، از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید قرص لاغری قوی تضمینی در داروخانه

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض قرص اسلیم مکس چیست؟

در صورتی که قرص اسلیم مکس مطابق با دستور توصیه شده بروشور یا نسخه پزشک مصرف شود، عوارض جانبی خاصی ندارد. فقط در افرادی که معدہ حساس دارند، ممکن است به علت ترکیبات کلرژنیک و تانین موجود در عصاره چای سبز مشکلاتی رخ دهد.

تا چند دوره می‌توان از قرص اسلیم مکس استفاده کرد؟

محدودیتی برای زمان مصرف اسلیم مکس تعریف نشده است و تا رسیدن به وزن دلخواه، می‌توان طبق دستور از اسلیم مکس استفاده کرد. فقط در مواردی که شرایط منع مصرف، احتیاط مصرف، عوارض یا مصرف داروهای همزمان در مورد شما صدق می‌کند، بهتر است قبل از مصرف اسلیم مکس با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قیمت قرص اسلیم مکس چقدر است؟

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت قرص اسلیم مکس و خرید این محصول می‌توانید به سایت داروخانه اینترنتی دکتر اصیلی مراجعه کنید و نسبت به سفارش آنلاین آن اقدام نمایید. محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «اسلیم مکس قبل از غذا یا بعد از غذا»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با لام طریقه مصرف صحیح اسلیم مکس، روزانه ۳ بار هر بار یک کپسول به فاصله یک ساعت بعد از هر وعده غذایی است و مصرف ۲ عدد شبها قبل از خواب توصیه نمی شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع