بررسی پماد استراتامد و استراتادرم، دو پماد ترمیم اسکار زخم

بررسی پماد استراتامد و استراتادرم
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

تجربه سوختگی یا زخم ناشی از بریدگی، بخیه، زخم بستر و… از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر شخص پیش بیاید. تا زمانی که این زخم تازه باشد، بهبود سریع‌تر و کاهش التهابات آن برای ما بسیار مهم است. به همین دلیل از یک کرم یا پماد برای خوب شدن سریع زخم استفاده می‌کنیم. بعد از این دوره نیز در صورت ایجاد شدن اسکار زخم (اثر به جای‌مانده روی پوست)، یک پماد یا ژل ترمیم‌کننده می‌تواند به روند از بین رفتن جای زخم سرعت ببخشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب شما را با دو پماد استراتامد و استراتادرم، از برند استرات فارما سوئیس آشنا می‌کنیم که برای درمان تخصصی اسکار و پیشگیری از آن، فروش بسیار بالایی دارند.

معرفی پماد استراتامد و استراتادرم

پماد استراتامد و استراتادرم دو محصول از شرکت استرات فارما سوئیس هستند که توسط شرکت بهستان بهداشت وارد ایران می‌شوند. این دو ژل در بسته‌بندی‌های ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ گرمی تولید می‌شوند و در داروخانه‌ها موجود هستند.

ژل استراتادرم اسکار استرات فارما یک ژل حاوی سیلیکون است که مزیت آن نسبت به سایر محصولات مشابه قابلیت خشک شدن سریع آن می‌باشد. این ژل پس از استعمال به سرعت لایه‌ای شفاف و غیر چسبنده تشکیل می‌دهد که برای بهبود جای زخم‌های کهنه و تازه بسیار موثر می‌باشد.

مواد تشکیل‌دهنده پماد استراتادرم شامل پلی دی متیل سیلوکسان‌ها، سیلوکسان‌ها و آلکیل متیل سیلیکون‌ها است. این پماد فقط برای مرحله‌ای از آسیب پوستی قابل استفاده است که زخم بسته شده و یا اسکار ایجاد شده باشد. در زخم‌های باز بهتر است از ژل استراتامد استرات فارما استفاده کنید که زخم‌ها را در مدت زمان کمی بهبود می‌بخشد. پماد استراتامد حاوی پلی سیلوکسان‌ها و رزین سیلوکسان می‌باشد.

تا اینجا با موارد مصرف پماد استراتامد و استراتادرم به طور کلی آشنا شدیم و متوجه شدیم که یکی از تفاوت‌های این دو پماد در زمان استفاده آن‌هاست. در بخش‌های بعدی دو پماد استراتامد و استراتادرم را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد.

پماد استراتامد برای چیست؟

پماد استراتامد یک ژل سیلیکونی جهت درمان اسکار و پانسمان پیشرفته زخم است که می‌تواند از ایجاد اسکارهای غیرطبیعی جلوگیری کند. ژل استراتامد برای زخم‌های باز شامل انواع زخم، سوختگی، جراحی و سایر آسیب‌های پوستی قابل استفاده است.

پماد استراتامد یک باکتریواستاتیک یا مهارگر باکتری است که از نواحی پوست آسیب‌دیده و تهاجم شیمیایی و باکتریایی در زخم باز محافظت می‌کند. این ژل همچنین بر روی لایه اسیدی محافظ پوست بی‌اثر است و آن را از بین نمی‌برد. ژل ترمیم‌کننده زخم استراتامد می‌تواند التهاب و قرمزی و ورم زخم را کاهش دهد و با ایجاد یک لایه محافظتی و آب گریز درمان زخم را سرعت بخشد.

خرید پماد استراتامد

مزایای ژل استراتامد چیست؟

برای اینکه بهتر با تفاوت‌ها و شباهت‌های پماد استراتامد و استراتادرم آشنا بشویم، در این بخش موارد مصرف ژل استراتامد را بیان می‌کنیم. از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های پماد استراتامد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژل درمانی اسکار جهت مصارف پزشکی از جمله بخیه، سوختگی و…
  • پانسمان پیشرفته زخم با ایجاد یک لایه ظریف
  • جهت پیشگیری از ایجاد اسکارهای غیر طبیعی
  • درمان زخم‌های باز و آسیب‌های پوستی
  • قابل استفاده بر روی زخم باز و تازه
  • ترمیم سریع‌تر زخم، در مدت زمان کم
  • کاهش التهاب، ورم و قرمزی پوست
  • جلوگیری از بروز عفونت و قارچ
  • افزایش کلاژن سازی در ناحیه
  • حفظ رطوبت زخم

اگر برایتان این سوال پیش آمده که پانسمان پیشرفته زخم چیست و چطور می‌توان از ژل استراتامد برای این هدف استفاده کرد، باید بگوییم منظور از پانسمان پیشرفته زخم با ایجاد یک لایه ظریف این است که ژل استراتامد می‌تواند یک لایه شفاف و انعطاف‌پذیر روی زخم تازه ایجاد کند. این لایه از ایجاد عفونت، تجمع باکتری و همچنین خروج رطوبت پوست ممانعت می‌کند.

از طریق این مکانیسم، پوست شما مرطوب نگه داشته شده و به واسطه ترکیب سیلیکونی استراتامد، شروع به ترمیم زخم تازه می‌کند. این ژل علاوه بر فرایند ترمیم از ایجاد اسکار غیرطبیعی نیز جلوگیری می‌نماید.

خرید پماد استراتامد
خرید پماد استراتامد برای پانسمان پیشرفته زخم و رفع اسکار

روش مصرف پماد استراتامد

همانطور که گفتیم از ژل استراتامد می‌توانید برای زخم‌های باز استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده از پماد، تا حد امکان با یک پارچه، زخم را از ترشحات و مایعات جمع‌شده پاک نمایید. استراتامد را باید روزی یک بار مصرف کرد. در صورت صلاح‌دید پزشک می‌توان مصرف آن را به روزی دو بار نیز افزایش داد.

برای استفاده از ژل استراتامد دو حالت زیر وجود دارد که روش مصرف آن برای هر حالت بیان می‌شود:

  1. قسمت‌هایی از پوست که نیاز به استفاده از پوشش محافظتی ندارند: لایه‌ای نازک از استراتامد را در ناحیه زخم بمالید تا خشک شود.
  2. قسمت‌هایی از پوست که نیازمند استفاده از پوشش محافظتی هستند: لایه‌ای نازک از استراتامد را در ناحیه زخم بمالید و سپس آن را با پوشش‌های محافظتی بپوشانید. احتیاجی نیست تا محصول خشک شود. به هنگام تعویض پوشش زخم یا بررسی وضعیت زخم مجدد باید استراتامد استفاده شود.

توصیه می‌شود این محصول را به مدت ۶۰ الی ۹۰ روز استفاده کنید تا اثر مورد نظر مشاهده شود و محل زخم کاملاً بهبود یابد.

***

تا این بخش از مقاله با پماد استراتامد، مزایا و نحوه مصرف آن به خوبی آشنا شدیم. در ادامه همین اطلاعات را در مورد پماد استرتادرم نیز ارائه خواهیم کرد تا بهتر تفاوت‌ها و شباهت‌های دو پماد استراتامد و استراتادرم را درک کنیم.

پماد استراتادرم برای چیست؟

پماد استراتادرم یک ژل خود خشک شونده است، به این معنی که بعد از استعمال به سرعت لایه‌ای شفاف و غیر چسبنده تشکیل می‌شود. این پماد ترمیم‌کننده زخم برای کنترل اسکار هیپرتروفیک و کلوئیدی (جای زخم دارای برجستگی و فرورفتگی) به کار می‌رود. در واقع از این ژل ترمیم‌کننده قوی در مرحله‌ای که زخم کاملا بسته شده باشد و هیچ‌گونه التهابی وجود نداشته باشد، می‌توان استفاده کرد یعنی زمانی که اسکار روی زخم ایجاد شده باشد.

در این مرحله، لایه استراتادرم سبب کاهش از دست رفتگی آب پوست شده و از دهیدراته شدن جلوگیری می‌کند، در نتیجه از ایجاد اسکارهای غیرطبیعی نیز پیشگیری می‌کند. استراتادرم یک لایه انعطاف‌پذیر با ماندگاری بالا و ضد آب را تشکیل می‌دهد که از زخم در برابر حمله‌های شیمیایی و میکروبی محافظت می‌کند. در همین حین میزان تولید کلاژن را نیز کنترل می‌نماید.

خرید پماد استراتادرم

مزایای ژل استراتادرم چیست؟

از مهم‌ترین مزایای ژل کمک به درمان اسکار استراتادرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکارهای برآمده را نرم و مسطح می‌کند.
  • خارش و ناراحتی ناشی از اسکار را تسکین می‌دهد.
  • قرمزی و تغییر رنگ ناشی از اسکار را کاهش می‌دهد.
  • از تشکیل اسکارهای وسیع و غیرطبیعی جلوگیری می‌کند.

از پماد استراتادرم برای رفع جای هرگونه زخم اعم از جراحی، سوختگی، گزیدگی، آکنه و دیگر بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. این پماد ترمیم‌کننده به عنوان یک کمک‌کننده قوی در درمان تخصصی اسکار کاربرد دارد و فرقی نمی‌کند اسکار جدید یا کهنه باشد.

خرید پماد استراتادرم
خرید پماد استراتادرم برای کمک به درمان تخصصی اسکار

روش مصرف پماد استراتادرم

ژل استراتادرم را باید روزی یک بار مصرف کنید و فقط درصورت صلاح‌دید پزشک می‌توانید میزان مصرف آن را به روزی دو بار افزایش دهید. به منظور افزایش اثربخشی کرم استراتادرم توصیه می‌شود، یک لایه نازک از آن را در تماس دائم (۲۴ ساعت شبانه‌روز) با زخم نگه دارید.

توجه داشته باشید که محل زخم قبل از استفاده باید خشک و تمیز باشد. به میزانی از پماد روی موضع قرار دهید که ظرف مدت ۵ تا ۷ دقیقه خشک شود. اگر این اتفاق نیفتاد به این معنی است که بیش از حد توصیه‌شده استفاده کرده‌اید. در این حالت مقدار اضافه را با دستمال پاک کنید تا مابقی آن خشک شود.

در مورد ژل استراتادرم نیز همانند پماد استراتامد، توصیه می‎شود که مدت زمان استفاده از آن برای مدت ۶۰ الی ۹۰ روز ادامه داشته باشد تا زخم کاملا بهبود پیدا کند.

فرق پماد استراتامد با استراتادرم

تا اینجا به طور جداگانه مزایا و روش مصرف دو پماد استراتامد و استراتادرم را بیان کردیم. در این بخش از مقاله برای اینکه واضح‌تر شباهت‌ها و فرق پماد استراتامد با استراتادرم را درک کنیم، در جدول زیر این دو ژل ترمیم‌کننده را مقایسه می‌کنیم.

نوع ویژگی پماد استراتامد پماد استراتادرم
درمان اسکارهای جدید
درمان اسکارهای کهنه Χ
درمان زخم‌های باز Χ
پیشگیری از ایجاد اسکار Χ
پانسمان پیشرفته زخم Χ
عدم جذب گوارشی از طریق پوست
فاقد عوارض
فاقد حساسیت

خرید پماد استراتامد و استراتادرم

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با مزایا و موارد مصرف دو پماد استراتامد و استراتادرم آشنا شدیم. همچنین این دو ژل ترمیم‌کننده را از نظر شباهت‌ها و تفاوت‌ها مورد بررسی قرار دادیم. هر دوی این پمادها از جمله محصولات بسیار پرفروش در زمینه ترمیم زخم و رفع اسکار یا جای زخم هستند.

شما می‌توانید جهت خرید هر یک از دو پماد استراتامد و استراتادرم و سایر محصولات بهداشتی ترمیم زخم و سوختگی به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شود. همچنین می‌توانید از تخفیفات ویژه این فروشگاه و امکان خرید اقساطی داروها و مکمل‌ها نیز بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

پماد استراتامد برای جای بخیه مناسب است؟

بله شما می‌توانید از پماد استراتامد برای درمان انواع زخم باز از جمله بخیه استفاده کنید. این پماد یک لایه شفاف روی زخم ایجاد کرده که از عفونت بخیه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین این پماد می‌تواند جای بخیه را نیز از بین ببرد.

قیمت کرم استراتادرم برای جای بخیه چقدر است؟

از پماد استراتادرم برای جای بخیه می‌توان استفاده کرد. این کرم ترمیم کننده در صاف شدن اسکار و رفع جای بخیه در مدت زمان کم تاثیرگذار است. جهت اطلاع از جدیدترین قیمت کرم استراتادرم برای جای بخیه می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن داروخانه مفیدطب مراجعه کنید.

عوارض پماد استراتامد چیست؟

ژل استراتامد جذب گوارشی ندارد و از طریق پوست به داخل بدن جذب نمی‌شود. از همین رو پس از مصرف کرم استراتامد ایجاد عوارض و یا حساسیت پوستی بسیار نادر است. این ژل یکی از محصولات ایمنی برای استفاده بر روی انواع زخم باز می‌باشد.



  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط