فواید و عوارض ژل استراتامد چیست؟

فواید و عوارض ژل استراتامد چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

همه ما در طول زندگی خود حداقل یک بار سوختگی یا زخم ناشی از بخیه، لیزر، بریدگی و… را تجربه کرده‌ایم. اسکار ایجاد شده روی زخم در برخی موارد به راحتی از بین نرفته و برای درمان کامل به مدت زمان زیادی احتیاج دارد. در چنین مواردی کمک گرفتن از یک کرم یا ژل ترمیم‌کننده که به روند بهبودی سرعت ببخشد، بسیار مفید خواهد بود. پماد استراتامد محصول برند استرات فارما سوئیس یکی از محصولاتی است که در این زمینه فروش بالایی دارد. در این مقاله درباره فواید و عوارض ژل استراتامد صحبت خواهیم کرد و نکات لازم برای مصرف آن را بیان می‌کنیم.

ژل استراتامد چیست؟

ژل استراتامد یک پماد ترمیم‌کننده زخم است که توسط شرکت استرات فارما سوئیس تولیده شده و وارد ایران می‌شود. این محصول حاوی ژل سیلیکونی است که دارای قابلیت خشک شدن سریع می‌باشد. مهم‌ترین کاربرد ژل استراتامد برای پانسمان پیشرفته زخم با ایجاد یک لایه ظریف است که بر روی زخم‌های باز و سایر آسیب‌های پوستی قابل استفاده می‌باشد.

در واقع پماد استراتامد یک باکتریواستاتیک یا مهارگر باکتری است که از نواحی پوست آسیب‌دیده و تهاجم شیمیایی و باکتریایی در زخم باز محافظت می‌کند. این ژل همچنین بر روی لایه اسیدی محافظ پوست بی‌اثر است و آن را از بین نمی‌برد. این ژل ترمیم‌کننده می‌تواند التهاب و قرمزی و ورم زخم را کاهش دهد و با ایجاد یک لایه محافظتی و آب گریز درمان زخم را سرعت بخشد.

خرید پماد استراتامد

پماد استراتامد برای چیست؟

همانطور که گفتیم از پماد استراتامد برای پانسمان پیشرفته زخم با ایجاد یک لایه ظریف استفاده می‌شود. این پانسمان پیشرفته به این معنی است که ژل استراتامد می‌تواند یک لایه شفاف و انعطاف‌پذیر روی زخم تازه ایجاد کند. لایه ایجاد شده از ایجاد عفونت، تجمع باکتری و همچنین خروج رطوبت پوست ممانعت می‌کند. از همین رو پوست شما مرطوب نگه داشته شده و به واسطه ترکیب سیلیکونی استراتامد، شروع به ترمیم زخم تازه می‌کند.

ویژگی دیگر پماد استراتامد جلوگیری از ایجاد اسکارهای غیرطبیعی است. این محصول از نفوذ عفونت و باکتری به زخم جلوگیری کرده و علاوه بر تسریع زمان بهبودی زخم، از تشکیل اسکار غیر طبیعی نیز پیشگیری می‌کند. از ژل استراتامد می‌توانید برای زخم‌های باز شامل انواع زخم، سوختگی، جراحی و سایر آسیب‌های پوستی استفاده نمایید.

به طور کلی مهم‌ترین موارد مصرف پماد استراتامد جهت مصارف پزشکی و درمان اسکار، پانسمان پیشرفته زخم با ایجاد یک لایه ظریف، پیشگیری از ایجاد اسکارهای غیرطبیعی، درمان زخم‌های باز و رفع آسیب‌های پوستی می‌باشد.

مزایای ژل استراتامد

ژل استراتامد به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که به واسطه مزایای منحصر به فردی که دارد، از دیگر محصولات مشابه خود متمایز می‌گردد. مهم‌ترین مزیت‌های این ژل را به صورت زیر می‌توان بیان کرد:

ماندگاری بالا روی پوست:

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این ژل ترمیم‌کننده این است که ماندگاری بالایی روی پوست دارد. این پماد تا ۲۴ ساعت می‌تواند روی پوست مانند یک ورق (لایه) باقی بماند و تا نوبت بعدی مصرف ماندگاری دارد.

نفوذپذیری ژل:

مزیت دیگر ژل استراتامد این است که نسبت به مولکول‌های زیادی مانند بخار آب، اکسیژن، دارو و… قابل نفوذ است، اما نسبت به آب نفوذناپذیر می‌باشد.

ترکیب سیلیکونی:

ژل استراتامد حاوی سیلیکون است که نه تنها به روند درمان و بهبود زخم‌ها سرعت می‌بخشد، بلکه موجب لطافت، رفع خشکی و از بین رفتن قرمزی پوست نیز می‌شود. ترکیب سیلیکونی به کار رفته در استراتامد لایه‌ای غیر چسبنده و شفاف روی زخم ایجاد می‌کند و خیلی سریع خشک می‌شود.

دیگر مزایای استراتامد:

این ژل ترمیم‌کننده به واسطه فرمولاسیون خاص خود دارای مزیت‌های قابل توجهی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابل استفاده بر روی زخم باز و تازه
  • ترمیم سریع‌تر زخم، در مدت زمان کم
  • کاهش التهاب، ورم و قرمزی پوست
  • جلوگیری از بروز عفونت و قارچ
  • افزایش کلاژن سازی در ناحیه
  • حفظ رطوبت زخم

عوارض ژل استراتامد

تا اینجا با فواید بی‌نظیر پماد استراتامد به طور کامل آشنا شدیم. در این بخش با هم بررسی خواهیم کرد که آیا عوارض ژل استراتامد قابل توجه است یا اینکه می‌توان با خیال راحت از این ژل استفاده کرد.

در پاسخ به این سوال باید گفت ژل استراتامد یک محصول ایمن است چرا که از طریق پوست به داخل بدن جذب نمی‌شود. در واقع ژل استراتامد فقط روی پوست و لایه‌های آسیب‌دیده پوست قرار می‌گیرد. از همین رو هیچ‌گونه جذب گوارشی نداشته و حساسیت‌زایی یا ایجاد عوارض بر اثر مصرف ژل استراتامد بسیار نادر است.

با این حال توصیه می‌شود که در صورت بروز عفونت یا اختلال در بهبود زخم، مصرف را قطع نموده و سریعا با پزشک مشورت نمایید. توجه داشته باشید که استراتامد فقط برای استعمال خارجی می‌باشد.

ژل استراتامد برای زخم

همانطور که گفتیم از این ژل می‌توانید در درمان انواع زخم ناشی از سوختگی، جراحی، بریدگی و… استفاده کنید. اما اینکه برای هر جراحتی چه میزان از ژل استراتامد لازم است، ممکن است جزو سوالات شما هم باشد.

شرکت استرات فارما سوئیس، ژل استراتامد را در چهار حجم ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ گرمی تولید و ارائه می‌کند که بسته به عمق و طول زخم می‌توانید از این پمادها استفاده کنید:

  • ۵ گرمی: برای جراحت‌های خطی ۲-۴ سانتی‌متر. ۲ بار در روز به مدت بیش از ۹۰ روز
  • ۱۰ گرمی: برای جراحت‌های خطی ۵-۸ سانتی‌متر، ۲ بار در روز به مدت ۹۰ روز
  • ۲۰ گرمی: برای کمک به جراحت‌های خطی ۱۰-۱۲ سانتی‌متر به مدت ۹۰ روز و برای جراحت‌های ۶*۱۲ سانتی‌متر ۲ بار در روز به مدت بیش از ۶۰ روز
  • ۵۰ گرمی: برای درمان جراحت‌های ۱۲*۱۵ سانتی‌متر، ۲ بار در روز به مدت بیش از ۶۰ روز

ژل استراتامد برای سوختگی

ژل استراتامد برای سوختگی و ترمیم زخم‌های ناشی از آن نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کرم استراتامد در اسکارهای کلوئیدی و هایپرتروفیک، سوختگی‌های ناشی از لیزر و مواد شیمیایی قابل مصرف است و می‌تواند روی زخم‌های باز استعمال گردد.

سیلیکون موجود در ژل استراتامد با ایجاد یک لایه ظریف بر روی زخم، محیطی مطلوب جهت ترمیم زخم فراهم می‌کند. این ژل دارای خاصیت مهارکننده رشد باکتری نیز می‌باشد، در نتیجه از عفونت ناحیه آسیب‌دیده کاملا جلوگیری می‌کند.

پماد استراتامد برای جای بخیه

پماد استراتامد برای درمان انواع زخم باز از جمله بهبود جای بخیه می‌تواند به کار گرفته شود. این ژل ترمیم‌کننده می‌تواند التهاب، قرمزی، ورم و خارش ناحیه زخم را کاهش دهد و با ایجاد یک لایه محافظتی و آب‌گریز، درمان زخم را سرعت می‌بخشد. به کمک ژل استراتامد می‌توانید بعد از جراحی از ایجاد زخم‌ها و اسکارهای غیرطبیعی جلوگیری کنید و به روند بهبودی بافت آسیب‌دیده کمک نمایید.

پس از جراحی می‌توان از پماد استراتامد برای جای بخیه ها استفاده کنید. این ترمیم‌کننده با ایجاد یک لایه شفاف روی زخم به عنوان یک پانسمان پیشرفته عمل می‌کند و از ایجاد عفونت بخیه‌ها جلوگیری می‌کند.

طریقه مصرف ژل استراتامد

استراتامد را باید روزی یک بار مصرف کرد، اما در صورت صلاح‌دید پزشک می‌توان مصرف آن را به روزی دو بار نیز افزایش داد. توجه داشته باشید که طبق توصیه بروشور محصول استفاده از ژل استراتامد به مدت ۶۰ الی ۹۰ روز حهت بهبودی کامل زخم لازم است.

درمورد طریقه مصرف ژل استراتامد نسبت به زخم ایجاد شده روی پوست به دو روش زیر می‌توانید عمل کنید:

  1. قسمت‌هایی از پوست که نیاز به استفاده از پوشش محافظتی ندارند: لایه‌ای نازک از استراتامد را در ناحیه زخم بمالید تا خشک شود.
  2. قسمت‌هایی از پوست که نیازمند استفاده از پوشش محافظتی هستند: لایه‌ای نازک از استراتامد را در ناحیه زخم بمالید و سپس آن را با پوشش‌های محافظتی بپوشانید. احتیاجی نیست تا محصول خشک شود. به هنگام تعویض پوشش زخم یا بررسی وضعیت زخم مجدد باید استراتامد استفاده شود.

جهت حصول بهترین نتیجه اجازه دهید یک لایه نازک از پماد در تماس دائم با زخم باشد. یعنی تا نوبت بعدی مصرف، که ۲۴ ساعت بعد می‌باشد، پماد را از روی زخم پاک نکنید.

قیمت ژل استراتامد

این مقاله برای کسانی که به دنبال کسب اطلاعات درمورد فواید و عوارض ژل استراتامد هستند، کمک می‌کند. همچنین سایر افراد را نیز با یک پماد ترمیم‌کننده قوی زخم که برای پانسمان پیشرفته استفاده می‌شود، آشنا می‌سازد.

برای تهیه کرم ژل استراتامد می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت ژل استراتامد سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین داروهای اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع محصولات ترمیم‌کننده از جمله بهترین پماد سوختگی و زخم به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید پماد سوختگی و زخم

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قیمت پماد استراتامد ۱۰ گرمی چقدر است؟

استراتامد یک ژل سیلیکونی است که به عنوان پانسمان پیشرفته زخم با ایجاد یک لایه ظریف روی زخم‌های باز و آسیب‌های پوستی استفاده می‌شود. استراتامد از ایجاد اسکارهای غیرطبیعی جلوگیری می‌کند. برای اطلاع از قیمت ژل استراتامد ۱۰ گرمی می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. پماد استراتامد در حجم‌های ۵ گرمی و ۱۰ گرمی در داروخانه اینترنتی مفیدطب موجود است.

آیا نظرات در مورد ژل استراتامد مثبت است؟

این ژل ترمیم‌کننده محصولی از شرکت استرات فارما سوئیس است که به صورت تخصصی در درمان اسکار جهت مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ژل استراتامد برای بهبود و درمان زخم‌های باز و آسیب‌های پوستی می‌توان کمک گرفت. به طور کلی می‌توان گفت نظرات در مورد ژل استراتامد مثبت بوده و مصرف‌کنندگان آن راضی هستند.

ژل استراتامد ساخت کجاست؟

ژل استراتامد که یک محصول ترمیم‌کننده زخم و سوختگی است و برای پانسمان پیشرفته زخم به کار می‌رود، توسط شرکت استرات فارما در کشور سوئیس تولید می‌شود. شرکت بهستان بهداشت واردکننده این ژل ترمیم زخم و اسکار می‌باشد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط