بهترین پماد برای خوب شدن سریع زخم کدام است؟

بهترین پماد برای خوب شدن سریع زخم
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

همانطور که می‌دانید زخم‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها سطحی بوده و در طول چند روز بهبود پیدا می‌کنند و اثری از آن‌ها بر روی پوست باقی نمی‌ماند. برخی دیگر از زخم‌ها کمی عمیق‌تر بوده و جهت درمان سریع‌تر به یک پماد زخم نیاز دارند. البته گروه دیگری از زخم‌ها هم وجود دارند که عمق و شدت بیشتری دارند و نیاز به درمان تخصصی و حتی جراحی دارند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد زخم‌هایی صحبت می‌کنیم که به کمک پماد بتوان آن‌ها را بهبود بخشید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با بهترین پماد برای خوب شدن سریع زخم آشنا شوید.

انواع زخم‌های سطحی پوستی

قبل از معرفی انواع پماد برای خوب شدن سریع زخم، بهتر است کمی درمورد انواع زخم‌های پوستی صحبت کنیم. زخم باز نوعی جراحت در سطح پوست است که باعث نمایان شدن قسمت‌های زیر پوست و ایجاد خونریزی می‌شود. این نوع از زخم‌ها می‌توانند به سرعت عفونی شوند؛ از همین رو لازم است روی زخم پوششی ثابت داشته باشد. پوشاندن درست زخم به کنترل خونریزی و جلوگیری از آلودگی کمک می‌کند. اما در برخی موارد به یک دارو یا پماد برای خوب شدن سریع زخم نیاز است.

خراشیدگی یا ساییدگی

اگر لایه فوقانی پوست دچار سایش شود، باعث ایجاد خراش می‌گردد. از آنجا که بیشتر اعصاب این لایه آسیب می‌بینند، زخم دردناک ولی بدون خونریزی خواهد بود.

بریدگی یا زخم‌های شکاف دار

در این نوع زخم‌ها، لبه‌ها صاف و شبیه بریدگی جراحی یا بریدگی با لبه کاغذ است. این نوع سوزش زیادی دارد و شدت خونریزی، به عمق بریدگی، محل و اندازه زخم بستگی دارد.

پاره شدگی

این نوع زخم عمیق‌تر بوده و لبه‌های ناصافی دارد که در اثر برش با اجسام تیزی مانند شیشه ایجاد می‌شود. در زخم‌های پاره شدگی، بافت زیرین پوست آسیب می‌بیند و احتمال خونریزی شدید وجود دارد.

کنده شدگی و سوراخ شدگی

زخمی است که قسمتی از پوست یا عضله بدن جدا شود و یا آویزان شود. این زخم‌ها ناشی از یک جسم نوک تیز مانند میخ یا سوزن ایجاد می‌شوند و یا بر اثر یک عامل تیز مانند چاقو قسمتی از پوست کنده می‌شود.

زخم سوختگی

زخم ناشی از سوختگی از قرار گرفتن در معرض گرما، بخار داغ، مواد شیمیایی، الکتریسیته یا تشعشعات ایجاد می‌شود. سوختگی‌ها در سه درجه تقسیم‌بندی می‌شوند که زخم ناشی از هر یک دارای شدت متفاوتی است.

زخم فشاری

زخمی که در اثر فشار طولانی مدت بر روی پوست و بافت‌ها ایجاد گردد. به طور مثال زخم بستر شایع‌ترین نوع زخم‌های فشاری مزمن است که در اثر بی‌تحرکی، رطوبت، سایش و کشش، کهولت سن و … به وجود می‌آید. این نوع زخم‌ها به درمان تخصصی احتیاج دارند.

زخم دیابتی

زخمی است که در افراد دیابتی به دلیل گردش خون ضعیف و آسیب عصبی ایجاد می‌شود. این زخم‌ها از مهم‌ترین انواع زخم‌ها هستند که به مراقبت تخصصی نیاز دارند.

زخم‌های جراحی

زخمی که در نتیجه عمل جراحی ایجاد شود. این زخم‌ها می‌توانند خفیف باشند و با مراقبت سطحی بهبود پیدا کنند. اما در صورتی که طی ۲۱ روز ترمیم پیدا نکنند و بخیه‌ها باز یا عفونی شوند، جزء زخم‌های مزمن قرار می‌گیرند.

پماد برای خوب شدن سریع زخم

در بخش قبل شما را با انواع زخم‌ها آشنا کردیم. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، برخی از زخم‌ها به مراقبت تخصصی نیاز دارند و بدون مجوز پزشک نمی‌توان به طور سرخود از روش‌های درمانی استفاده کرد. اما برای زخم‌هایی که عمق کمتری دارند، استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده یا پماد برای خوب شدن سریع زخم توصیه می‌شود.

در این بخش به معرفی چند نمونه از بهترین انواع پماد و کرم زخم و سوختگی که تاثیرگذاری بالایی در بهبود سریع‌تر و ترمیم‌کنندگی زخم‌ها دارند می‌پردازیم:

پماد آلفا

پماد ترمیم‌کننده زخم آلفا یکی از مشهورترین و بهترین پماد برای خوب شدن سریع زخم است. این فرآورده برای بهبود جای زخم و سوختگی، جلوگیری از اسکار و تسکین درد و التهاب زخم استفاده می‌شود. فرمولاسیون پماد آلفا کاملا طبیعی است و از معدود داروهای گیاهی به شمار می‌رود که تحت پوشش بیمه‌های درمانی محسوب می‌گردد.

پماد آلفا محصولی از گروه رژودرم است و حاوی لاوسون و اسیدهای چرب غیر اشباع می‌باشد. لاوسون، مهم‌ترین ترکیب پماد آلفا است که از گیاه Lawsonia inermis بدست می‌آید. تحقیقات مختلفی که در مورد این گیاه و ماده مؤثره آن انجام شده است، خواص مختلفی را از جمله اثر ضد التهابی، آنتی باکتریال، افزایش سرعت ترمیم، بهبود کیفیت ترمیم زخم و کاهش وسعت زخم نشان می‌دهد.

از پماد آلفا در جهت ترمیم انواع سوختگی‌ها، ترمیم و تسکین زخم‌های غیر عمیق، بهبود التهاب پوست بعد از حجامت، ترمیم ترک پا، بهبود ادرار سوختگی نوزادان، کاهش حساسیت‌های پوستی، اگزما و پسوریازیس، تسکین التهاب ناشی از لیزر پوست، جلوگیری از اسکار، بهبود زخم بستر و کمک به رفع زخم افراد دیابتی کمک‌کننده است. شما می‌توانید جهت خرید پماد آلفا از داروخانه آنلاین مفیدطب روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید پماد آلفا

پماد ریکاو توسن دارو

بعد از پماد آلفا، پماد ریکاو توسن دارو محبوب‌ترین پماد برای خوب شدن سریع زخم به شمار می‌رود. این فرآورده یک پماد ترمیم کننده سوختگی و جای زخم است که از مواد مؤثره گیاهی تهیه شده و اثرات ضد التهابی دارد. از این پماد برای بهبود ادرار سوختگی، زخم بستر و زخم‌های دیابتی نیز استفاده می‌شود.

پماد ریکاو محصولی است که به طور خاص برای ترمیم سوختگی‌های شدید تولید شده است. این پماد حاوی روغن کنجد بوده و می‌تواند آسیب‌های وارد شده به پوست را در مدت کمتر از ۱۰ روز درمان کند. پماد سوختگی ریکاو، برای ادرار سوختگی شدید نوزادان و زخم بستر نیز قابل استفاده است. زیرا تأثیر عمقی داشته و عوارض پمادهای حاوی کورتون را ندارد.

خرید پماد ریکاو
جهت خرید پماد ریکاو با قیمت مناسب از داروخانه آنلاین مفیدطب روی عکس کلیک کنید.

ترکیبات این پماد شامل روغن کنجد، زینک اکساید و کافور می‌باشد. پماد ریکاو توسن دارو در درمان ادرار سوختگی شدید، ترمیم سوختگی درجه ۱ و ۲، رفع سریع درد و سوزش ناحیه دچار سوختگی، جلوگیری از ایجاد تاول جدید و التهاب پوست، ترمیم زخم‌های دیابتی و زخم بستر موثر عمل می‌کند. این پماد برای همه سنین قابل استفاده است. شما می‌توانید جهت خرید پماد ریکاور از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

خرید پماد ریکاو

پماد زخم بستر نیودرم

محصول دیگری که به شما معرفی می‌کنیم، پماد نیودرم سولفچگان است. این فرآورده در درمان زخم‌های عفونی و بهبود زخم بستر به کار گرفته می‌شود. عصاره گیاه ابوخلساء، موم زنبور عسل و روغن کنجد مواد تشکیل‌دهنده این پماد هستند.

از جمله مواد طبیعی به کار رفته در این پماد دو ماده موثره آلکانین و شیکونین موجود در ریشه گیاه ابوخلساء است که دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری، ضد تومور و ضد سرطان می‌باشد. شرکت داروسازی دانش بنیان دارو درمان سلفچگان با بهره گیری از محققین و پژوهشگران مجرب خود طی تحقیقات وسیع بر پایه منابع طب سنتی اقدام به فرمولاسیون و تولید فرآورده طب سنتی ابوخلساء با استفاده از ریشه این گیاه نموده است. علاوه بر مواد ذکر شده در این پماد وجود موم زنبور عسل و روغن کنجد خواص درمانی این دارو را دو چندان نموده است.

شما می‌توانید جهت خرید پماد زخم بستر نیودرم سلفچگان روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید پماد زخم بستر نیودرم

پماد زخم دیابتی درماهیل

محصول دیگر شرکت داروسازی سلفچگان، برای درمان زخم پای دیابتی و زخم‌های عفونی بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پماد زخم دیابتی درماهیل حاوی عصاره ابوخلساء، روغن کنجد و موم عسل است. بر طبق نتایج آزمایشگاهی و بالینی بدست آمده، پماد درماهیل باعث کاهش التهاب و تورم و تسریع روند طبیعی درمان شده و از عفونت زخم دیابت جلوگیری می‌کند. مواد موثره موجود در فرمولاسیون این پماد از جمله ترکیبات نفتا کینونی مانند آلکانین و شیکونین و ترکیبات فنلی مثل فلاونوئید به دست آمده از عصاره ابوخلسا دارای خواص ضد قارچی ضد میکروبی و ضد التهابی می‌باشند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در پماد زخم دیابتی درماهیل موجب به دام انداختن رادیکالهای آزاد می شود که نقش به سزایی در ترمیم زخم و جلوگیری از عفونت زخم دیابتی دارد. همچنین وجود موم زنبور عسل در این ترکیب اثرات درمانی دارو را در ترمیم زخم دیابتی دو چندان نموده است. جهت خرید پماد درماهیل سفلچگان روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید پماد زخم دیابتی درماهیل

کرم اسکار رژودرم

کرم اسکار رژودرم یک پماد برای رفع التهابات پوستی است که بسیار شناخته شده می‌باشد. کرم رژودرم در اکثر مواقع جهت رفع آثار برجای مانده از زخم شامل اسکار، بخیه، سوختگی و جوش مصرف می‌شود.این فرآورده

یک کرم لایه بردار است که طیف وسیعی از مشکلات پوستی از یک تغییر رنگ ساده تا اسکارهای مختلف را بهبود می‌بخشد. همچنین کرم رژودرم اثرات ضد التهابی متوسطی روی پوست دارد. مکانیسم لایه برداری پماد رژودرم در نوع خود منحصر به فرد است، در این روش نه تنها التهابی به وجود نمی‌آید بلکه پس از شستشو در نوبت‌های اول استفاده، لطافت کاملا محسوسی در پوست ایجاد می‌شود.

خرید کرم اسکار رژودرم

کرم اسکار رژودرم فرآورده‌ای کاملا طبیعی است که حاوی ویتامین C، ویتامین E، آلانتوئین و روغن‌های گیاهی می‌باشد. از این پماد برای خوب شدن سریع زخم، بخیه و سوختگی استفاده می‌شود که به بهبود التهابات پوستی، پاکسازی و افزایش لطافت پوست، رفع زبری و ضخامت پوست، رفع لک‌های سطحی، ترمیم جای جوش و کنترل خارش پوست استفاده می‌شود.

خرید کرم رژودرم

جمع بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی انواع زخم قابل ترمیم پرداختیم. همچنین چند پماد برای خوب شدن سریع زخم را به شما معرفی کردیم که همگی جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات ترمیم زخم و سوختگی هستند.

شما می‌توانید برای خرید انواع داروهای گیاهی کمک‌کننده به مشکلات پوستی از جمله انواع پماد سوختگی و زخم از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید پماد سوختگی و زخم

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط