معجون مقوی برای سالمندان

معجون مقوی برای سالمندان
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

پا به سن گذاشتن تغییرات زیادی را در بدن ایجاد می‌کند. شایع‌ترین این تغییرات، سوء تغذیه، مشکل در جویدن غذاها و مشکل هاضمه است که ممکن است باعث ضعف سالمندان و ایجاد مسائل جدی برای آن‌ها شود. به همین دلیل باید بیشتر حواسمان به تقویت سالمندان باشد. داشتن تغذیه سالم و استفاده از انواع معجون مقوی برای سالمندان و مولتی ویتامین بزرگسالان می‌تواند انرژی و شادابی را به زندگی افراد مسن بازگرداند و از بروز بیماری‌های شایع در در آن‌ها جلوگیری کند.

از آنجا که بسیاری از سالمندان خود به تغذیه و تقویت بدن خود توجه زیادی نمی‌کنند، باید فردی به عنوان راهنما در کنارشان باشد تا نکات لازم برای تقویت سالمندان را در برنامه‌ی روزانه‌ی آن‌ها بگنجاند. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم انواع معجون مقوی برای سالمندان را معرفی کنیم. پس اگر پدر، مادر یا فرد سالمندی در افراد خود دارید که نیاز به تقویت و رسیدگی بیشتر دارد، این مطلب را از دست ندهد.

چگونه سالمندان را تقویت کنیم؟

با توجه به آنچه که در مقدمه گفتیم، افراد در سنین بالا ممکن است با مشکلات زیادی از جمله ضعف سیستم ایمنی، ضعف عضلات، مشکلات روحی، کاهش انرژی شدید، کاهش توانایی‌های حرکتی و ضعف حافظه و تمرکز روبرو شوند.

چگونه سالمندان را تقویت کنیم؟
تغذیه سالم و فعالیت بدنی دو عامل مهم برای تقویت بدن سالمندان است.

اولین عاملی که در بروز این مشکلات نقش دارد، تغییرات خود بدن با ورود به سالمندی است. بسیاری از مواد مغذی ضروری برای بدن، در سنین بالا دیگر به اندازه‌ی کافی در بدن تولید نمی‌شود. همچنین بسیاری از بخش‌های بدن هم دیگر کارایی سابق خود را ندارند. در کنار این موارد، تغذیه نامناسب و عدم فعالیت بدنی، که مقصر آن خود فرد است، نیز نقش بزرگی را در بروز مشکلات سالمندی دارد.

بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان را از اینجا بخرید

راه‌های زیادی برای تقویت سالمندان و بهبود وضعیت جسمی، ذهنی و روحی آن‌ها وجود دارد. از بین این راه‌ها اولین اقداماتی که می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی سالمندان و تقویت بدن آن‌ها انجام دهید، تا آن‌ها را از ابتلا به بیماری‌های عفونی دور کنید، شامل موارد زیر می‌شوند:

تغذیه سالم؛ بهترین راه تقویت بدن سالمندان

مسلماً تغذیه‌ی مناسب برای سالمندان با تغذیه‌ی مناسب برای جوانان یا سنین دیگر متفاوت است. زیرا بدن در این سنین شرایط خاص خود را دارد. افراد مسن بهتر است حجم وعده‌های غذایی را کاهش دهند و در عوض تعداد وعده‌های غذایی را بیشتر کنند. این مواد مغذی حتماً باید در برنامه غذایی افراد مسن قرار گیرد:

  • پروتئین برای تقویت عضلات (انواع ماهی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و مغزها)
  • ویتامین‌ها برای تقویت عمومی بدن (ویتامین‌های D، E، A و B12 که در میانسالی در بدن بشدت کاهش می‌یابد)
  • فیبر برای جلوگیری از یبوست و تقویت گوارش (میوه‌ها، سبزیجات و غلات)
  • لبنبات برای تأمین کلسیم و فسفر ( ماست، کشک، دوغ، بستنی کم چرب، پنیر)

فعالیت بدنی برای تقویت ماهیچه‌ها و سلامت ذهنی سالمندان

کاهش فعالیت بدنی، نه تنها باعث ضعف عضلات و در آینده مشکل در حرکت افراد مسن می‌شود، بلکه مشکلات روحی زیادی را برای آن‌ها نیز ایجاد می‌کند. ورزش کردن و فعالیت بدنی در ترشح هورمون‌های شادی آور و انرژی بخش نقش بسیار مهمی دارد. همچنین تحقیقات نشان داده است انجام روزانه‌ی فعالیت‌های ورزشی می‌تواند از بروز مشکلات حافظه و ادراک جلوگیری کرده و به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر در افراد سالمند کمک کند.

بهترین مکمل تقویت حافظه را از اینجا بخرید

اهمیت فعالیت بدنی برای سالمندان
فعالیت بدنی به تقویت عضلات و افزایش سلامت ذهنی سالمندان کمک می‌کند.

به همین دلیل همه‌ی مشاوران سلامت و پزشکان متخصص، افراد میانسال را به انجام فعالیت بدنی تشویق می‌کنند. البته منظور از فعالیت بدنی ورزش‌های سنگین نیست؛ بلکه پیاده روی روزانه و انجام ورزش‌های کششی سبک نیز فعالیت و ورزش محسوب می‌شود. بهترین نوع فعالیت بدنی برای سالمندان پیوستن به گروه‌های ورزشی است که باعث می‌شود فرصت برقراری ارتباط با هم سن و سال‌های خود را نیز داشته باشند.

هیدراته کردن بدن سالمندان

دهیدراته شدن یا کاهش میزان آب بدن یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش انرژی، اختلال در جذب مواد مغذی، ضعف سیستم ایمنی، ترک خوردن لب‌ها و یبوست در سالمندان است. بسیاری از افراد سالمند ممکن است در طول روز به میزان آبی که باید بنوشند، توجه نکنند. از این رو بهتر است این موضوع را به آن‌ها یادآوری کنیم که حتماً در طول روز ۷ یا ۸ لیوان آب بنوشند.

نوشیدن یک لیوان آب ولرم قبل از صبحانه به رفع یبوست در سالمندان کمک زیادی می‌کند.

استفاده از مکمل و معجون مقوی برای سالمندان

در کنار همه‌ی این توصیه‌هایی که برای تقویت بدن سالمندان گفتیم، می‌توانید از مکمل‌های بالای ۵۰ سال و مولتی ویتامین بزرگسالان برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای افراد مسن استفاده کنید. گاهی اوقات برخی از بیماری‌ها در سالمندان باعث کاهش جذب مواد مغذی و کاهش تولید آن‌ها در بدن می‌شوند که با ضعف شدید سیستم ایمنی همراه است. در چنین شرایطی استفاده از مکمل‌ها و انواع معجون مقوی برای سالمندان می‌تواند راه خوبی برای جبران این مشکل باشد.

قرص جلبک اسپیرولینا یکی از همین مکمل‌ها است که به تقویت سیستم ایمنی، سم زدایی بدن، بهبود عملکرد کبد و کمک به هضم و جذب غذا در سالمندان کمک می‌کند. این مکمل با داشتن مقدار زیادی پروتئین، فیبر، انواع ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن سالمندان، در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، کنترل کلسترول و قند خون و کنترل وزن طبیعی نیز نقش مهمی دارد.

غذاهای مضر برای سالمندان

حالا که با اقدامات لازم برای تقویت بدن سالمندان آشنا شدید، بد نیست اشاره‌ای هم به غذاهای مضر برای سالمندان داشته باشیم. مصرف طولانی مدت برخی از غذاهای ناسالم می‌تواند ریسک ابتلا به مشکلات حافظه و تمرکز از جمله بیماری آلزایمر را در سنین بالا افزایش دهد. پس بهتر است سالمندان (به خصوص افراد مبتلا به بیماری های قلبی، فشار خون و…) از مصرف این مواد غذایی خودداری کنند و یا مصرف آن‌ها را بسیار محدود نمایند:

غذاهای مضر برای سالمندان
مصرف برخی از غذاها سلامت سالمندان را به خظر می‌اندازد.
  • قهوه (کافئین)
  • غذاهای پر از سدیم
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • مواد غذایی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی
  • نوشیدنی‌های شیرین (آبمیوه‌های صنعتی، نوشابه)
  • تخم مرغ، گوشت، مرغ و ماهی که به طور کامل پخته نشده است
  • مواد غذایی فرآوری شده و نیمه آماده
  • چربی‌های حیوانی با چربی اشباع
  • میان وعده‌های شیرین و چرب
  • وعده‌های غذایی سنگین
  • نمک و مواد غذایی شور
  • غذاهای پرکالری
  • گوشت قرمز زیاد
  • سبزی‌های نفاخ

داروهای تقویتی برای تقویت سیستم ایمنی سالمندان

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف سالمندان که می‌تواند سلامت آن‌ها را به خطر بیاندازد، ضعف سیستم ایمنی است. به غیر از تغذیه ناسالم، کمبودهای تغذیه‌ای و بیماری‌های شایع در افراد سالمند به ویژه دیابت و بیماری‌های خود ایمنی، سیستم دفاعی بدن را به شدت ضعیف می‌کنند. در حدی که فرد سالمند ممکن است با ابتلا به یک بیماری ساده مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا دچار عفونت‌های شدید شود.

به جز توصیه‌هایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، با استفاده از معجون تقویت سیستم ایمنی بدن، سالمندان را تقویت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از بهترین داروهای تقویت ایمنی سالمندان را به شما معرفی کنیم.

فارماژلیتان؛ بهترین مکمل برای ضعف بدن سالمندان

فارماژلیتان در واقع نسخه‌ی ایرانی شده‌ی مولتی ویتامین مشهور فارماتون و یکی از بهترین مکمل‌ها برای ضعف بدن سالمندان است. این مکمل نه تنها به تقویت ایمنی سالمندان کمک می‌کند، بلکه برای افزایش انرژی و تقویت عمومی آن‌ها نیز بسیار مؤثر است. در ترکیبات این قرص انرژی زا ویتامین‌های B1، B2، B6، B12، C، E، A و D و املاح ضروری نظیر آهن، کلسیم، فسفر، زینک و منیزیم دیده می‌شود. پیشتر اشاره کردیم که این ویتامین‌ها و املاح برای تقویت سالمندان بسیار ضروری‌اند.

فارماژلیتان برای تقویت سالمندان
مکمل فارماژلیتان یک معجون مقوی برای سالمندان است.

همچنین علاوه بر ویتامین‌ها و املاح ضروری، عصاره‌ی جینسینگ، مشهور به اکسیر جوانی، نیز در قرص فارماژلیتان گنجانده شده تا قوای جسمی و ذهنی سالمندان را بهبود دهد.

قرص فارماژلیتان را از اینجا بخرید

مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال سیمرغ؛ بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سالمندان

مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال سیمرغ فقط برای تقویت سیستم ایمنی نیست؛ بلکه به عنوان یک معجون مقوی برای سالمندان و یکی از بهترین مولتی ویتامین ها برای تقویت آن‌هاست. این مکمل به تقویت میل جنسی، جلوگیری از پوکی استخوان و افزایش سلامت قلب و عروق نیز کمک می‌کند.

در این مولتی ویتامین، همه‌ی ویتامین‌های گروه B، همه‌ی ویتامین‌های محلول در چربی (A، D، E، K) و ویتامین C همراه با زینک، کلسیم، فسفر، مس و پتاسیم وجود دارد. این محصولِ شرکت سیمرغ با توجه به ترکیباتی که دارد برای تقویت قوای جسمی گزینه‌ی بسیار خوبی است.

خرید سریع مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال سیمرغ

کپسول ژریویتون؛ بهترین قرص تقویت سیستم ایمنی بدن سالمندان

اگر به دنبال یک قرص تقویت سیستم ایمنی خوب برای سالمندان می‌گردید، کپسول ژریویتون محصول بسیار خوبی است. در ترکیبات این مولتی ویتامین برای تقویت سالمندان، علاوه بر ویتامین‌ها و املاح ضروری برای سالمندان، مواد مؤثر در متابولیسم چربی‌ها (کولین، اینویزیتول، لینولینک اسید، لینولئیک اسید) و عصاره‌ی جینسینگ نیز دیده می‌شود.

کپسول ژریتیون برای ضعف بدن سالمندان
کپسول ژریویتون یک مکمل قوی برای تقویت سیستم ایمنی سالمندان است.

این ترکیبات به کنترل میزان چربی خون در افراد سالمند کمک کرده و یک معجون مقوی برای سالمندان محسوب می‌شود.

خرید سریع کپسول ژریویتون

بهترین داروهای گیاهی برای تقویت حافظه سالمندان

یکی دیگر از مشکلاتی که هر سال بسیاری از سالمندان در جهان به آن مبتلا می‌شوند، آلزایمر و دمانس یا زوال عقل است. این بیماری در واقع نوع پیشرفته‌ی اختلال تمرکز و حافظه در سالمندان است که با بالا رفتن سن، شدت می‌گیرد.

خوشبختانه با استفاده از داروی گیاهی برای تقویت حافظه می‌توان جلوی بروز این بیماری را گرفت و به تقویت حافظه سالمندان کمک کرد. در ادامه چند مورد از بهترین داروهای تقویت حافظه سالمندان را به شما معرفی کرده‌ایم که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توان از بروز بیماری شایع آلزایمر و زوال عقل در سالمندان جلوگیری کرد.

آلزاستاپ؛ معجون تقویت قوای جسمی و ذهنی برای سالمندان

آلزاستاپ یک قرص آلزایمر گیاهی است که با عصاره‌های گیاهی پرخاصیتی که دارد، به تقویت حافظه و تمرکز و بهبود توانایی ادراک در افراد سالمند کمک می‌کند. کندر، زنجبیل، فلفل سیاه و سعد کوفی از جمله گیاهان مؤثر در آلزاستاپ است که اکثر ما نیز از قدیم نام این گیاهان را برای تقویت حافظه شنیده‌ایم.

مکمل آلزاستاپ برای تقویت حافظه سالمندان
با قرص آلزاستاپ می‌توانید در بروز آلزایمر و ضعف حافظه در سالمندان جلوگیری کنید.

این گیاهان سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب غیر اشباع، فسفر، ترکیبات ضد التهاب و ویتامین‌های A و E هستند که همگی برای تغذیه بهتر سلول‌های مغز، افزایش توانایی تمرکز، حفاظت از سلول‌های مغز و تقویت حافظه کوتاه مدت بسیار مفیدند.

خرید سریع قرص آلزاستاپ

کپسول ممورال؛ بهترین قرص تقویت حافظه سالمندان

ممورال محصولی از شرکت گل دارو است که جلوی آلزایمر و زوال عقل را در سالمندان می‌گیرد. اگر به دنبال معجون برای تقویت حافظه سالمندان می‌گردید، این محصول هم جزو بهترین‌ها است. در کپسول ممورال از ترکیب کندر و زنجبیل برای تقویت حافظه و تمرکز استفاده شده که بسیار هم اثر گذار است.

این قرص تقویت حافظه سالمندان، نه تنها برای جلوگیری از آلزایمر، بلکه برای بهبود آرتروز گردن و کمر، بهبود علائم روماتیسم و جلوگیری از پیشرفت MS نیز موثر است.

قرص ممورال را از اینجا بخرید

قرص جینکورا برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر

گیاه جینکوبیلوبا یکی از پرخاصیت‌ترین گیاهان در طبیعت برای تقویت حافظه است. قرص جینکورا که محتوی عصاره گیاه جینکوبیلوبا است، یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت حافظه سالمندان به شمار می رود.

قرص جینکورا برای تقویت حافظه سالمندان
قرص جینکورا حاوی جینکوبیلوبا برای تقویت حافظه سالمندان بسیار مفید است.

عصاره‌ی جینکوبیلوبا در قرص جینکورا سرشار از اسیدهای آلی ضروری و آنتی اکسیدان‌های قوی از جمله فلاونوئیدها و فنول‌ها است که گردش خون را در مغز افزایش داده و التهاب در این ناحیه را کاهش می‌دهند. این فرایند در جلوگیری از آلزایمر نقش مهمی دارد.

خرید سریع قرص جینکورا

بهترین معجون مقوی برای سالمندان را از ما بخواهید

در این مطلب گفتیم که چطور سالمندان را تقویت کنیم و در ادامه نیز چند مورد از بهترین انواع معجون مقوی برای سالمندان را معرفی کردیم. با این راهکارها می‌توانیم به سالمندان کمک کنیم تا زندگی سالم‌تر و بدن شاداب‌تری داشته باشند.

برای خرید هر کدام از محصولات تقویت سالمندان که در این متن معرفی کردیم، کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن خرید آنلاین دارو مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین بهترین برندهای ایرانی و خارجی، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و در کمتر از یک دقیقه آن را سفارش دهید.

اگر تجربه‌ی استفاده از انواع مکمل یا معجون مقوی برای سالمندان را دارید، نظر خود را با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود درباره تقویت سالمندان و محصولاتی که معرفی کردیم را نیز در بخش نظرات از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «معجون مقوی برای سالمندان»

  1. سلام خواهرم پدرم تومور بدخیم دارد باسن۷۵سال پدرم تعادلش به هم میخوره وخیلی از مسایل جدید یادش میره ایا معجون برای او مفیده باتشکر لطفا جوابمو بدید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام پدر شما با توجه به شرایطی که دارند بهتر است قبل از مصرف هر دارویی با پزشک درمانگر خود مشورت کنند.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. اسدالله کاظمی

    با سلام و تشکر
    من دنبال مولتی ویتامین خوب بودم
    ولی چنین دارو و ویتامین و غیره معرفی کردین که واقعاً گیج شدم و نمیدونم کدوم و انتخاب کنم
    من ۷۱ ساله و بدون بیماری دنبال یک مولتی ویتامین برای تقویت قوای جسمی و جنسی و حافظه هستم
    الان نمیدونم با یک مولتی ویتامین به مقصودم میرسم یا باید چند مدل دارو انتخاب کنم
    لطفاً راهنمائی کنید ،

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تقویت جسمی و جنسی و بهبود حافظه، شما می توانید از قرص نروزان استفاده کنید. این محصول هم محتوی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و هم با داشتن عصاره جینکو بیلوبا در تقویت حافظه و عملکرد جنسی موثر می باشد. لطفا قبل از مصرف موارد هشدار را در صفحه محصول مطالعه کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام با تشکر از مطالب مفیدتان در وب سایت
    در مورد سالمندان مطالب خوب ارائه دادین، خواهشمند است داروهایی که که دارای گیاهی می باشد و دارای انواع ویتامین های لازم که برای یک سالمند بالا ۶۰ سال التبه بدون عارضه اعلام فرمایید در مورد تقویت حافظه ، مغز و سایر
    از راهنمایی دوستانه بسیار سپاسگزاری می شود

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام یکی از محصولاتی که محتوی عصاره گیاهی و ویتامین و مواد معدنی است و به عملکرد مغز و حافظه کمک می کند، قرص نروزان است. لطفا قبل از مصرف نروزان موارد هشدار را در صفحه محصول مطالعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. با اهداء سلام و تحیت فراوان بهترین ها را از خالق هستی بخش برای شما سرکار خانم بزرگوار و مهربان مسئلت دارم امیدوارم در تمام مراحل زندگیت موفق باشید هزاران درود بر شما به خاطر هم نوع دوستی ات خواهر مهربانم مطمئن باش اینگونه کارها از دیدگاه حضرت حق بدون مزجد و اجر نخواهد ماند من به این گفته ی خویش رجاء واثق دارم .مانا باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط