چه انواع قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی وجود دارد؟

قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

خواب یک عمل بسیار مهم برای بدن است. متاسفانه بسیاری از افراد حداقل هر چند وقت یک بار دچار اختلالات خواب می‌شوند. یکی از این اختلالات، بی خوابی است. بی خوابی می‌تواند آنقدر شدید باشد که فرد در کارهای روزانه خود دچار مشکل شود. برخی از افرادی که این مشکل را دارند، به دنبال قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی می‌گردند تا بتوانند بر بی خوابی خود غلبه کنند. اگر جزو این افراد هستید، توصیه می‌کنیم در صورتی که به طور مکرر دچار اختلال در خواب می‌شوید (نمی‌توانید بخوابید یا مدام بیدار می‌شوید) حتما به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که راه بهینه درمان بی خوابی شما بر اساس نوع و ریشه آن تشخیص داده می‌شود. 

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به معرفی انواع قرص خواب آور قوی می‌پردازیم و درباره چند جنبه مهم آن صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل بی خوابی چیست؟

در هنگام ابتلا به مشکل بی خوابی ممکن است نتوانید به خواب بروید و یا بین خواب به طور مکرر بیدار شوید. قبل از این که به معرفی قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی و جنبه‌های مختلف آن بپردازیم، خوب است به دلایل شایع این مشکل اشاره کنیم؛ دلایل متنوعی ممکن است به بی خوابی منجر شود از جمله:

  • استرس و اضطراب
  • محیط خواب نامناسب، مانند تخت‌خوابی که راحت نباشد یا اتاق خوابی که بسیار روشن، پر سر و صدا، سرد یا گرم باشد
  • فاکتورهای سبک زندگی، مانند بی خوابی ناشی از مسافرت بین نواحی زمانی (جت لگ)، مصرف الکل بالا یا مصرف کافئین در زمان نامناسب یا مقدار زیاد
  • مشکلات مربوط به سلامت روان، مانند اسکیزوفرنی یا افسردگی
  • بیماری‌های جسمی، مانند مشکلات قلبی، اختلالات خواب دیگر یا دردهای مزمن
  • مصرف برخی داروها، مانند بعضی از داروهای ضد افسردگی، ضد تشنج یا استروئیدی

انواع دارو و قرص خواب آور

انواع مختلفی از دارو و قرص خواب وجود دارد که می‌توانند به افرادِ دچار مشکل، کمک کنند تا به خواب روند، مکررا بیدار نشوند و یا در هر دو حوزه بهبود ایجاد شود. به طور کلی می‌توان این داروهای خواب را به دو دسته تقسیم کرد: تجویزی و بدون نسخه.

کمک گرفتن از قرص خواب آور قوی برای خواب بهتر
به طور کلی می‌توان داروهای خواب را به دو دسته تقسیم کرد: تجویزی و بدون نسخه.

داروهای خواب آور قوی تجویزی

قرص های خواب تجویزی معمولا برای کوتاه مدت موثر هستند؛ اگر چه این دسته از داروها می‌توانند ریسک عوارض جانبی، استفاده نادرست یا وابستگی داشته باشند.

به علاوه برخی از این داروها و قرص های خواب آور قوی در حد بیهوشی می‌توانند با برخی مواد تداخل داشته باشند، از جمله بعضی از داروهای دیگر، نوشیدنی های الکلی و مکمل های ویتامین و مولتی ویتامین. از طرفی مصرف این داروها برای افرادی که بیماری‌های دیگری مثل بیماری‌های کلیوی یا کبدی دارند، می‌تواند مشکلاتی به همراه آورد. به همین دلیل قبل از مصرف این داروها (به خصوص داروهای تجویزی) حتما با پزشک مشورت کنید.

داروهای خواب آور قوی تجویزی شامل سه گروه دارو می‌شوند:

  • داروهای ضد افسردگی
  • بنزودیازپین ها
  • داروهای غیر بنزودیازپینی (داروهای زِد)

با چند نام قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی در زیر آشنا می‌شوید:

  • دوکسپین
  • فلورازپام
  • آلپرازولام
  • ترازودون
  • زالپلون
  • زولپیدم

داروهای خواب آور قوی بدون نسخه

دسته‌ای از انواع بهترین قرص خواب آور قوی وجود دارد که بدون نسخه و تجویز پزشک قابل تهیه هستند که می‌توانند برای شما موثر باشند، از جمله:

  • داروهای حاوی آنتی هیستامین (که به عنوان ضد حساسیت استفاده می‌شوند)
  • قرص ملاتونین (حاوی هورمون ملاتونین است؛ ملاتونین به هورمون خواب نیز شناخته شده و در بدن به طور طبیعی هم تولید می‌گردد)
  • قرص های خواب آور گیاهی

داروها و قرص های خواب آور قوی گیاهی معمولا از خواص آرامبخش این گیاهان دارویی در ترکیبات خود بهره می‌برند:

  • گل ساعتی
  • گیاه علف چای یا هوفاریقون
  • بابونه
  • بادرنجبویه
  • والرین (سنبل الطیب)
  • اسطوخودوس
  • رازک
  • گل گاو زبان

همچنین در برخی از این داروها بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی را نیز می‌گنجانند، از جمله ویتامین‌های گروه B مانند B1، B2، B12 و…، منیزیم و کلسیم، که این ترکیبات هم نقش مثبتی در رفع بیخوابی دارند.

قرص نوراگل یک نمونه از انواع بهترین قرص خواب آور گیاهی تولید شده توسط شرکت گل دارو است. این قرص حاوی ریشه سنبل الطیب و عصاره خشک برگ بادرنجبویه است و تاثیر آرامبخش و خواب آور دارد.

خرید اینترنتی قرص نوراگل از مفیدطب

لازم به ذکر است که تاثیر داروهای خواب آور گیاهی و ملاتونین به اندازه قرص های خواب آور شیمیایی معرفی شده در بخش قبل نیست و این داروها اثر ملایم‌تری به همراه دارند. البته این دسته از داروها مزایای ویژه خود را دارند (مانند عوارض کمتر)؛ به خصوص اگر بخواهید قرص خواب آور بدون عوارض مصرف کنید، این دسته از خواب آورها انتخاب مناسبتری هستند (مگر این که پزشک دستور دیگری داده باشد).

عوارض قرص های خواب آور قوی

اگر به دنبال قرص خواب آور قوی بدون عوارض می‌گردید، ممکن است کارتان سخت باشد. به این دلیل که حتی اگر از داروهای گیاهی استفاده کنید، باز هم نمی‌توان ۱۰۰ درصد تضمین کرد که هیچ عارضه‌ای به وجود نمی‌آید. البته عوارض قرص های خواب آور قوی گیاهی می‌تواند به مراتب از عوارض داروهای تجویزی خفیف تر باشد یا در افراد کمتری اتفاق بیفتد (اگر چه در صورتی که مصرف داروها و قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی را پزشک تجویز کرده است، بهتر است به دستور او عمل کنید مگر این که با مصرف آن عوارض شدیدی در شما بروز پیدا کند. در این صورت حتما پزشک خود را در اولین فرصت در جریان بگذارید.)

به طور کلی عوارض قرص های خواب آور قوی تجویزی مانند دسته داروهای بنزودیازپین، می‌تواند شامل سردرد، اضطراب، خشکی دهان، سرگیجه، عدم توانایی فکر کردن به صورت شفاف، گیجی و خواب آلودگی و یا مشکلاتی در تعادل باشد. این مشکلات ممکن است در اعمال روزمره فرد تاثیر گذار باشد. مثلا فرد در رانندگی، کار کردن یا کارهای ساده خانه ممکن است دچار مشکل شود. مثلا در موردی مانند رانندگی، بروز این عوارض بسیار خطرناک می‌شود.

از طرفی عوارض قرص های خواب آور قوی گیاهی می‌تواند شامل یبوست یا اسهال، خشک شدن دهان، سردرد، ضعف عضلانی و یا مشکلات گوارشی باشد.

مصرف خودسرانه قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی مجاز است؟

حال که با انواع و نام برخی از قرص های خواب آور قوی به اصطلاح در حد بیهوشی آشنا شدید، به این سوال پاسخ دهیم که آیا مصرف خودسرانه این داروها کار درستی است؟ درباره قرص‌های نسخه‌ای، جدای از عوارض جانبی احتمالی جدی‌تر، وابستگی مصرف کننده به آن‌ها مسئله‌ای قابل توجه است. هنگامی که به این داروها وابسته شوید، به محض قطع کردن آن‌ها، بیخوابی مجدد به سراغ شما آمده و حتی شاید شرایط بدتر از قبل شود.

در صورتی که به مدت طولانی از این دسته داروها (مانند زولپیدم یا آلپرازولام) استفاده کرده‌اید، حتما قبل از قطع آن با پزشک مشورت کنید تا راه ایمن قطع دارو را برای شما تجویز کند. قطع اصولی این داروها ممکن است حتی چند ماه طول بکشد.

از طرفی مصرف دارو و قرص خواب قوی تجویزی نسخه‌ای، عوارض و پیچیدگی‌های خاصی ممکن است به وجود آورد. خواب‌پریشی یا خوابگردی از جمله این موارد هستند. خوابگردی یا راه رفتن در خواب، می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد؛ در این شرایط فرد ممکن است با مصرف دارو یا رانندگی کردن در خواب به خود یا دیگران آسیب برساند. همچنین مصرف دسته دارویی بنزودیازپین‌ها ممکن است به سوءمصرف ماده (substance abuse) منجر شود.

هیچ‌گاه قرص های خواب آور را با دیگر آرامبخش‌ها یا نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. در این شرایط، خطر اوردوز وجود دارد.

توصیه های مفید برای درمان بی خوابی

برخی از افراد برای رفع مشکل به دارو و قرص خواب آور قوی احتیاج دارند. با این حال برخی از تکنیک‌ها یا اصلاحات در سبک زندگی می‌تواند به درمان بی خوابی یا داشتن خواب با کیفیت تر در شما کمک کند:

  • استفاده از دمنوش های آرامش بخش
  • تکنیک‌های ریلکسیشن
  • افزایش ورزش و فعالیت بدنی در طی روز
  • بهبود محیط خواب مانند تشک راحت و تنظیم دمای اتاق
  • پرهیز از شام سنگین خوردن دیر وقت و قبل از خواب
  • رفتار درمانی شناختی
  • تلاش بر منظم کردن برنامه خواب
  • تنظیم زمان مصرف کافئین و پرهیز از مصرف دیروقت آن
  • کاهش استرس و اضطراب
بهبود محیط خواب برای خواب بهتر
بهبود محیط خواب از جمله تهیه تشک راحت و تنظیم دمای اتاق می‌تواند در بالا بردن کیفیت خواب کمک کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟

در صورتی که از داروهای خواب آور استفاده می‌کنید و چنین علائمی را تجربه کردید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید:

  • خستگی مفرط
  • گیجی یا مشکلات مربوط به حافظه
  • خواب پریشی (شامل اختلالاتی مثل فلج خواب، راه رفتن در خواب یا هراس شبانه)
  • مشکل در تمرکز یا عدم توانایی رانندگی ایمن
  • دل درد شدید

جمع بندی

در این مقاله ضمن اشاره به دلایل شایع کم خوابی، به معرفی انواع داروی خواب از جمله قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی پرداختیم. همچنین درباره عوارض داروهای خواب مختلف صحبت کرده و توصیه‌هایی در جهت بهبود خواب ارائه دادیم.

در صورتی که مشکلات خواب در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کرده اند، توصیه می‌کنیم که جهت کشف ریشه این مشکل، با پزشک مشورت کنید.

شما می‌توانید برای خرید انواع قرص ملاتونین و داروهای خواب آور قوی گیاهی به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. خرید اینترنتی محصولات مورد نظرتان از مرکز معتبری مانند مفیدطب اقدامی سریع، آسان و مطمئن است.

مشاهده و خرید انواع داروی خواب آور قوی

سوالات متداول

آیا مصرف قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی در دوران بارداری مجاز است؟

بسیاری از داروهایی که در زمان بارداری یا شیردهی مصرف می‌کنید، به جنین یا کودک منتقل می‌شود. عموما مصرف این داروها توصیه نمی‌شود و لازم است قبل از مصرف این گونه داروها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

آیا مصرف قرص خواب آور قوی برای کودکان مناسب است؟

برخی از والدین ممکن است داروهای خواب آور بدون نسخه را به بچه‌های خود بدهند تا خواب راحت تری داشته باشند. توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهید. هیچ گونه داروی خواب آور بدون مشورت با پزشک به کودک خود ندهید. به دلیل این که ایمنی هیچ یک از این داروها برای کودکان تحقیق یا اثبات نشده است. محصولات گیاهی مانند شربت بی بی سد گل دارو هستند که مخصوص کودکان تولید شده‌اند و می‌توانند به نا آرامی و بی خوابی آن‌ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

64 دیدگاه دربارهٔ «چه انواع قرص خواب آور قوی در حد بیهوشی وجود دارد؟»

  1. بهزاد پرتویی

    آیا خوردن چند قرص ملاتونین ادمو در حد بیهوشی می‌بره که خوب بخوابه مثلاً تا بیست دوز ؟ عوارضش چیه ؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، این امر از لحاظ علمی مشکلات جدی را به دنبال خواهد داشت.
      نیاز است جهت رفع مشکلات خواب به پزشک متخصص اعصاب و و روان مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. من بخاطر کار و گاها از خستگی شبها سخت به خواب میرم و گاها با کوجک ترین صدا .حتی تکان خوردن بغل دستی یا مثلا بیدار شدن اونها بیدار میشم. اکثر قرص ها کلوناز و…. مصرف کردم . مشکل اینه یه چیزی میخام بعد ۴ ۵ ساعت اثرش کامل از بین بره این قرص ها اگه ۱۱ شب بخورم باز هم تت‌ ۱۰ ۱۱ صبح گیج و منگ و….. قرصی هست خواب عمیق اما اثر مثلا ۴ ۵ ساعته داشته باشه .اگه معرفی کنید

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، استفاده از قرص هایی مانند کلونازپام و سایر موارد مشابه به هیچ عنوان خارج از موارد اندیکاسیون آن ها و بدون نسخه پزشک توصیه نمی‌شود. زیرا می تواند مشکلات بیشتری را برای خواب و رفتار های شما ایجاد کند.
      استفاده از فراورده های ملاتونین، و منیزیم می‌تواند به بهبود ریتم و کیفیت خواب شما کمک نماید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. اگر بخواهم یک زن ۵۰ ساله ۲ یا ۳ ساعت بخوابد در حد که با صرو صدا یا تکان دادن بیدار شود چون نوه اش نمیزارد ظهر بخوابد چه چیز بخورد یا چه قرص بخورد که عوارض نداشته باشد فقط قرص باشد

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، گاهی مشکلات نیازمند دارودرمانی نیستند و بهتر است برای ایشان شرایط کافی جهت خواب را فراهم نمایید. با این وجود چنانچه در ریتم خواب دچار اختلال هستند می توانید از قرص ملاتونین کمک بگیرید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. قرص ملاتونین عوارض آن چیست و چند عدد بدهیم که ۲ یا ۳ ساعت بخوابد که با صرو صدا یا تکان دادن بیدار نشود انگار که بیهوش است

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام ملاتونین در دوز های معمول، عارضه جانبی خطرناک یا قابل توجهی ندارد و فقط ممکن است در برخی از افراد سبب سردرد و سرگیجه شود.
          هیچ دارویی وجود ندارد که عملکردی مشابه بیهوشی ایجاد کند.
          از افزایش دوز دارو به صورت خودسرانه جدا بپرهیزید.
          با احترام دکتر داروساز

  4. سلام من یک بیمار صعب الاج هستم ببماری من با استرس اضطراب بی خوابی درشب کار کردن سخترین کارها در کارخانه متحر به سرطان روده شد کل روده بزرکم کمی روده کوچکم درآوردن ۳۰ بار یا ببشتر انم بیمارسان خصوصی عمل کردن در حین عما کلیه راستم خفه کردن .بیمارهای دیگه از حمله سورش ادرارلیمارهای پوستی الام ازسال ۸۸ آالپزلام مصرف میکتم دوکسین مصزف میکنم که باعث گشنگی بیش از حد مبشه خیلی وزن منو بالا برد ترکش آسون ولی آلپزلام نه اگه نخورن تیکهای عصبی .پرخشگر مبشم الانم دیگه بعد این همه سال تاثیری روی خواب نداره شب روز کلآ بیدارم افسرده شدیدگرفتم تمی دونم چی کار کنم وررش رفتم ورزش سخت نمی تونم کنم اونم تاثیری نداشت.الان همسرم از قرصهای من میخوره خودش معتاد کرد.اصلا براش زندگی بچه من مهم نبستیم دیگه انواع قرصها میخوره دوروز بیهوش مبشه نمی دونم چی کار کنم با ۳تا بچه خونه مستاجری من میخواستم سلامتیم بدست بیارم بتر انواع مریضها گرفتم همسرم دچار اعتیاد شد.راه نجاتی است خانم دکتر من بازخمهای که دارم مخدر مصرف میکنم قرس فراکسی حتی همسرم سردرد شدید دلره از قرصهای من یواشکی اونم نه یکی سه چهار تا بالا میدازه.بخاطر بچه هام یه راهی جلوم مگزارید زندگیم داره از هم میپاچه ممنون.من هر روز ضعف ضعف تر میشم.

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      توصیه میشود با مشاور و یا متخصص اعصاب و روان جهت ترک داروهای مخدر و اعصاب و غلبه بر اضطراب هایی که شرایط شما را بدتر میکند مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام
    ایا میتونم از داروهای بیهوشی فوری مانند پروپوفول ، کتامین و اتومیدیت بدون تجویز پزشک استفاده کنم ، اگر میتونم که بدون تجویز پزشک استفاده کنم ، باید به چه مقدار استفاده کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از داروهای بیهوشی بدون تجویز پزشک بسیار خطرناک است. لطفا از این کار خودداری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام من یه زن ۴۰ سالم میخام یه خواب عمیق داشته باشم چون گاهی اوقات از خواب میپرم قرص ملاتونین برای بار اول مصرف کنم مشکلی نداره عوارض اینا قبلش هیچ قرص خواب آوردی استفاده نکردم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ملاتونین عارضه جانبی خطرناک یا قابل توجهی ندارد و فقط ممکن است در برخی از افراد سبب سردرد و سرگیجه شود. ملاتونین ماده ایست که بطور طبیعی در بدن وجود دارد و بیراه نیست اگر بگویم قرص خواب کم عارضه تر از ملاتونین وجود ندارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام معمولا در سنین زیر ۱۲ سال دوکسپین تجویز نمی شود. ضمنا دوکسپین یک داروی نسخه ای است و مصرف آن در تمام سنین نیاز به تجویز پزشک دارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  7. سلام وقت تان بخیر دکتر خانم
    از مه پدرم تکلیف اعصاب دارد وقتی زیاد تشویش کند میگیردش
    مدتی زیادی بود خوب بود الان دچار مشکل شده هر قسم داروی خواب آور استفاده میکند تاثیر ندارد نه شب خواب دارد نه روز
    یک لطفی کنید یه قرص قوی معرفی کنید که شب و روز بخوابد خوب میشود
    فقط هر چقدر زیاد بخوابه زود تر خوب میشه
    یه پاسخ اگر بدهید ممنون میشم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام داروهای خواب آور گیاهی تاثیرگذاری ملایمی دارند. با توجه به شدت مشکل بیخوابی در پدر شما، داروهای گیاهی کمکی به ایشان نمی کنند. بهتر است برای درمان اصولی به پزشک متخصص اعصاب مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز 

  8. سلام،من مشکل بی خوابی ندارم ولی می‌خوام قرصی بخورم که بیهوش بشم فقط هم برای این یک بار چه قرصی بخورم که هرچقدر صدام کنن بیدار نشم؟چندتا قرص بخورم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرصی که شما بخورید و بیهوش شوید وجود ندارد. قرص های خواب آور قوی باید با نسخه پزشک بصورت حضوری از داروخانه تهیه شود. البته همان قرص های قوی هم بیهوش کننده نیستند.
      با احترام دکتر داروساز 

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام شما باید به پزشک مراجعه کنید تا داروهای خواب آور نسخه ای برایتان تجویز شود.
          ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  9. سلام
    چند تا از این قرصارو بخورم که صبح از خواب بیدار نشم.
    خستم از زندگی. خیلی خستم. دلم یه خواب طولانی میخواد.ممنون‌میشم کمکم‌کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز متاسفانه حس هایی که توصیف کردید درد مشترک بسیاری از انسان هاست. توصیه می کنم با تجویز پزشک از یک داروی ضد افسردگی مناسب استفاده کنید تا این حس ها در شما کمرنگ شود. امیدوارم بزودی از حال خوب خود برای ما کامنت بگذارید. فراموش نکنید “دنیا هنوز خوشگلیاشو داره”
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  10. خسته نباشید قرص قوی واسه ترک اعتیاد از خانواده بنزین نباشه هم تسکین درد هم خواب آور باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جهت تجویز دارو برای ترک اعتیاد باید مراجعه حضوری به پزشک داشته باشید. اگر ترجیح می دهید با داروهای سنتی ترک کنید، باید به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      ضمنا هیچکدام از فرآورده های ترک اعتیاد مجاز موجود در بازار، مشتق بنزین نیستند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  11. سلام خسته نباشید من میخوام مواد رو کنار بزارم یه قرص میخوام هم خواب آور قوی باشه هم مسکن درد،کلونازپامو اینا دیگه جواب نمیده،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جهت تجویز دارو برای ترک اعتیاد باید مراجعه حضوری به پزشک داشته باشید. اگر ترجیح می دهید با داروهای سنتی ترک کنید، باید به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  12. سلام خسته نباشید برای کسی که دیابت داره و قرص گلای وانس مدفورمین و ا اس ا میخوره چه قرصی مجازه مصرف کنه که زود خوابش ببره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      برای کمک به رفع بیخوابی می توانید از کپسول اسلینایت استفاده کنید. این محصول در افراد مبتلا به دیابت منع مصرف ندارد و با داروهای قند خون هم تداخل ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای دریافت قرص خواب باید به پزشک مراجعه کنید و بعد با داشتن نسخه به داروخانه مراجعه حضوری داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  13. سلام..من حدودا ۶۰ سالمه و قرص سدیم والپروات دوسالی است که مصرف میکنم و بمدت بیست سال هرشب یکعدد قرص اگزوزپام مصرف میکردم تاثیره خوبی داشت ولی الان حتی دوتا اگزوزپام ۱۰ میخورم اثر نداره این بخاطر سدیم والپرواته؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سدیم والپروات با اکسازپام تداخلی ندارد.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  14. با سلام قرص دوکسپین چند ساعت خواب اور هست و اینکه کسی این قرص خواب اور را بخورد و متوجه چیزی نمیشود و حسی در خواب دارد و هرچی تکان دهیم اصن بیدار میشود یا نه مصرف این قرص دوکسپین برای یک یا دوبار عوارضی دارد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تاثیر خواب آور دوکسپین حداکثر یک ساعت بعد از مصرف قرص شروع می شود، دو ساعت بعد به اوج خود می رسد و تا ۷ تا ۸ ساعت ادامه پیدا می کند.
      دوکسپین به حفظ حالت خواب کمک می کند و با مصرف آن فرد به محرک های محیطی حساسیت کمتری نشان می دهد، اما نه در حدی که فرد را تکان بدهید و بیدار نشود.
      مصرف دوکسپین با دوز صحیح معمولا عارضه جدی یا خطرناکی ایجاد نمی کند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      در متن این مقاله برخی از داروها تحت عنوان “تجویزی” آمده، اینها باید با نسخه تهیه شود. سایر موارد تحت عنوان “بدون نسخه” آمده که اینها بدون نسخه هم قابل تهیه هستند.
      با احترام دکتر داروساز

  15. علیرضا امنی

    با سلام خدمت خانم دکتر زن من اصلأ خواب ندارد کدام قرض معرفی می کنید به محض خوردن خوابش ببرد شربت هم دارد که قوی باشد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز قرص خواب قوی فقط بصورت حضوری و با داشتن نسخه از داروخانه ها قابل تهیه است.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      کل این مقاله پاسخ همین سوال شماست لطفا مطالعه بفرمایید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  16. با عرض سلام و خسته نباشید
    من مشکلی در به خواب رفتن ندارم ولی با کوچکترین صدایی از خواب میپرم و دیگه نمیتونم بخوابم. میخواستم بپرسم کدوم یک از این قرصها روی عمق خواب تاثیر بیشتری داره؟ با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه سنبل الطیب تاثیر خوبی در افزایش عمق و کیفیت خواب دارد. بر همین اساس، پیشنهاد میکنم از قرص نوراگل استفاده کنید. لطفا قبل از مصرف، موارد هشدار را در صفحه محصول مطالعه نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام داروهای خواب آور بنزودیازپینی از جمله دیازپام و کلونازپام در بی خواب رفتن و حفظ حالت خواب تاثیرگذار هستند اما معمولا در ایجاد خواب عمیق چندان تاثیری ندارند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      بنزودیازپین ها از جمله کلونازپام، دیازپام و آلپرازولام کمک می کنند به خواب بروید و بتوانید حالت خواب را حفظ کنید، اما خوابی که با بنزودیازپین ها ایجاد می شود لزوما خواب باکیفیت و عمیقی نیست. افرادی که شیفت کاری شب دارند بهتر است برای به خواب رفتن از قرص ملاتونین کمک بگیرند.
      با احترام دکتر داروساز

    2. بنده همین الان ساعت ۵/۳۰ صبح ۸ تا آلپروزولام خوردم و عین عقاب بیدارم…!!عجیب اینکع بعد از ۱۰ هرگونه مواد مخدری رو کنار گذاشتم اما به قرصی نیاز دارم که وقتی میخورم بیهوش بشم…آلپروزولام ۱ اصلا قوی نیست….بعد از ترک اعتیاد و پاک شدن آنچنان. دلشوره و اضطرابی موقع خواب میآد سر وقت آدم که فقط با قرص خواب میشه یه خواب راحت کرد

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        قرص خوابی که انسان را بیهوش کند وجود ندارد. برای رفع دلشوره و اضطراب ناشی از ترک اعتیاد لطفا به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید. ضمنا از روش های غیر دارویی القای آرامش مانند مدیتیشن، یوگا، ورزش و کارهای هنری غافل نشوید.
        با احترام دکتر داروساز

  17. باسلام
    دردوخفگی وتنفس کوتاه گرفتم
    ازمعدمه چون بعدغذادرگیراین حالت میشم آلپرازولام انزالاپین پروپرانول مصرف میکنم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام.
      شما باید حتما توسط پزشک داخلی مورد معاینه قرار بگیرید زیرا دوز داروهای شما ممکن است نیاز به تعدیل یا حتی تعویض داشته باشد. داروی مخصوصا پروپرانولول اسپاسم تنفسی و آلپرازولام ممکن است تنگی نفس بدهند. البته این دارو ها را اصلا سرخود قطع نکنید و تحت نظر پزشک باشید. ممکن است این مشکل ناشی از ازدیاد اسید معده شما هم باشد و بنابراین همانطور که گفته شد حتما نیاز به معاینه و بررسی دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  18. علی زارع نژاد.

    دوکسپین تا چه حد خواب آور است،آیا با مصرف این قرص درمدتی که خواب باشی منو جه هیچ چیز نمیشوی،حتی اگر کسی تکانت دهد یا لمست کند متوجه نمیشوی.ممنون میشم اگر جواب دهید.

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      بله یکی از کاربرد های دوکسپین درمان بی خوابی است برای افرادی که مشکل از خواب پریدن دارند.خواب آوری این دارو قوی است و موردی که فرمودید صحیح است و البته در هر فردی میتواند متفاوت باشد و ممکن است در فردی دیگر در این حد خواب عمیقی را ندهد.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر ببخشید من خانمم انواع قرصهه زولپیدم کلونازپام آلپروزولام میخوره ولی شب اثلا خواب نداره دکتر خواهش میکنم یه قرص معرفی بفرمایید که شب بتونه بخوابه ممنون میشم

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام داروهای خواب آور گیاهی بسیار ضعیف تر از قرصهایی مثل زولپیدم، کلونازپام و آلپرازولام هستند. برای رفع مشکل خواب، همسرتان بهتر است با پزشک متخصص اعصاب و روان مشورت کنند.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع