با قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان آشنا شوید!

قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

سرفه در کودکان، خصوصا در فصل‌های سرماخوردگی و آنفولانزا یعنی پاییز و زمستان، مشکل شایع و آزاردهنده‌ای است. برای کمک به رفع این مشکل، انواع روش‌های خانگی و داروهای مختلف توصیه می‌شود که یکی از محبوب ترین راه‌ها، استفاده از داروهای گیاهی است. استفاده از این دسته از داروها، با کمترین عوارض (یا حتی بدون داشتن عوارض) می‌تواند تاثیر چشمگیری بر رفع این مشکل بگذارد. یکی از انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان شربت آیورا تولید شده توسط شرکت مفید بهساز دارو است که در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به معرفی دقیق‌تر آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

برای سرفه کودکان چی خوبه؟

برای درمان سرفه کودکان می‌توان از راه‌های مختلفی استفاده کرد. در این بین درمان‌های خانگی و بهره بردن از خواص گیاهان دارویی در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. در ادامه چند تا از بهترین روش‌های درمان سرفه کودکان در خانه را بررسی می‌کنیم و پس از آن، به معرفی گیاهان دارویی موثر برای سرفه و یکی از انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان می‌پردازیم.

توجه کنید که سرفه کردن به صورت گهگاهی، موضوعی طبیعی است، اما سرفه ادامه‌دار می‌تواند نشان از بیماری یا مشکلی پزشکی باشد. طبق تعریف، سرفه‌ای که طول آن کمتر از ۳ هفته باشد سرفه حاد و سرفه‌ای که در کودکان بیشتر از ۴ هفته (در بزرگسالان ۸ هفته) ادامه داشته باشد، سرفه مزمن در نظر گرفته می‌شود. به هر حال، اگر سرفه کودک شما بیشتر از ۱۰ روز طول کشید یا با علائم دیگری مانند تب، سردرد، درد قفسه سینه و گیجی همراه شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

قویترین درمان های خانگی برای سرفه کودکان عبارتند از:

۱- نوشیدنی‌های گرم: کودک خود را تشویق کنید که مرتب نوشیدنی‌های گرم مثل دمنوش (بدون کافئین) بخورد. به عنوان مثالی دیگر، آب گرم با آبلیمو یکی از نوشیدنی‌هایی است که می‌تواند به آرام کردن گلودرد و سرفه کمک کند.

مصرف نوشیدنی گرم برای سرفه کودکان
مصرف نوشیدنی گرم فراوان می‌تواند به آرام کردن گلودرد و سرفه کودک کمک کند.

۲- بخور سرد: هوای خشک باعث بدتر شدن سرفه کودک شما می‌شود. استفاده از یک دستگاه بخور سرد در اتاق او می‌تواند به صورت چشمگیری به بهبود سرفه اش کمک کند.

۳- قطره و اسپری بینی: استفاده از قطره و اسپری‌های بینی سدیم کلراید خلط را رقیق کرده که این موضوع به بهبود سرفه کودک کمک زیادی می‌کند. این نوع محصولات در داروخانه موجود هستند، مانند اسپری بینی آلوسالین (که حاوی ژل آلوئه ورا، سدیم کلراید و پتاسیم کلراید است).

۴- خوراکی‌های سرد مثل بستنی: خوراکی‌هایی مانند بستنی و آلاسکا می‌توانند به بهبود گلودرد و التهاب کمک کنند. البته مصرف این خوراکی‌ها را برای کودک خود محدود کنید، زیرا مصرف شکر زیاد ممکن است سیستم ایمنی او را تضعیف کرده و عاملی برای رشد باکتری شود. (بنابراین این روش را برای سرفه‌هایی که عامل ایجاد آن باکتری‌ها هستند نیز استفاده نکنید.)

۵- خوردن عسل (برای کودکان بالای یک سال): یک قاشق چایخوری عسل به کودک خود بدهید زیرا عسل به بهتر شدن سرفه کمک می‌کند. یک راه خوب برای مصرف عسل این است که به ترکیب آب گرم و آبلیمو، عسل اضافه کنید و به کودک بدهید.

۶- غرغره آب نمک: ۲۵۰ میلی لیتر (حدود یک لیوان) آب را با یک چهارم یا نصف قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید و به کودک خود بدهید تا غرغره کند. البته استفاده از محلول آب نمک آماده نیز به دلیل استاندارد و بهداشتی‌تر بودن، توصیه می‌شود.

۷- داروی گیاهی ضد سرفه کودکان: استفاده از انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان می‌تواند یکی از راه‌های بسیار موثر و مفید برای سرفه کودک شما باشد. اینگونه داروها خواص گیاهان دارویی را به بدن کودک می‌رسانند، اکثرا کمترین عوارض را به همراه دارند و بدون نسخه پزشک به راحتی قابل تهیه هستند.

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای خرید شربت ضد سرفه کودکان هستید، داروخانه آنلاین مفیدطب انتخاب مطمئن و مناسبی است. برای تهیه شربت آیورا فید مفید بهساز که برای سرفه و گلودرد کودک کاربرد دارد، می‌توانید خرید اینترنتی خود را از طریق لینک زیر در سایت داروخانه مفیدطب انجام دهید:

شربت آیورافید کودک

قویترین داروهای گیاهی ضد سرفه کودکان چه ترکیباتی دارند؟

در ادامه روش‌های خانگی، چند مورد از موثرترین ترکیبات و گیاهان دارویی را که در قویترین داروهای گیاهی ضد سرفه کودکان استفاده می‌شوند، معرفی می‌کنیم.

آویشن یکی از انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان محسوب می‌شود

آویشن معمولا یکی از اولین گیاهان دارویی است که هنگام آنفولانزا، سرماخوردگی و سرفه به ذهنمان می‌رسد. این گیاه محبوب و قوی، قدرت ضد التهابی خود را از زمان‌های بسیار دور ثابت کرده است. تحقیقات اخیر نیز این خواص را به روش علمی نشان داده‌اند. از این گیاه دارویی برای کمک به بهبود مشکلاتی از جمله سرفه، گلو درد و برونشیت استفاده می‌شود.

آویشن دارای خواص خلط آوری و ضد باکترایی بوده و به بدن کودک شما کمک می‌کند تا با عفونت مبارزه کند. از آن جایی که این گیاه برای همه سنین (بالای یک سال) ایمن است، بسیاری از قویترین داروهای گیاهی ضد سرفه کودکان نیز از این گیاه دارویی مفید و موثر در ترکیبات خود بهره می‌برند.

عشقه گیاه موجود در انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان است

گیاه عشقه که با نام پاپیتال نیز شناخته می‌شود، از قدیم الایام در فرهنگ‌های مختلف به صورت سنتی استفاده می‌شده است. اخیرا تحقیق‌های زیادی درباره خواص  عشقه برای کمک به درمان مشکلات ریوی، مخصوصاً سرفه یا برونشیت حاد انجام شده است.

عشقه به عنوان یک اکسپکتورانت قوی (داروی خلط آور) در نظر گرفته می‌شود و با داشتن ترکیبات زیادی مثل ساپونین، از طریق سیستم عصبی به سلول‌های ریه فرمان می‌دهد تا خلط اضافی را تخلیه کند. همچنین به رقیق شدن خلط کمک می‌کند.

این گیاه می‌تواند در درمان هر دو نوع سرفه‌های خلط دار و سرفه‌های خشک مورد استفاده قرار گیرد.

در عصاره عشقه ترکیبات سمی وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود از عصاره‌ این گیاه به صورت خانگی استفاده نشود، زیرا مقدار کنترل نشده آن می‌تواند عوارض گوارشی و آلرژیک مختلفی ایجاد کند. بر این اساس، استفاده از شربت های ضد سرفه کودکان که از این گیاه در ترکیبات خود استفاده کرده‌اند، بهترین راه بهره‌مند شدن از خواص آن است.

گیاه عشقه برای سرفه
محققان روی خواص عشقه برای کمک به درمان مشکلات ریوی، مخصوصاً سرفه یا برونشیت حاد بررسی‌های زیادی داشته‌اند.

ریشه شیرین بیان جزو بهترین گیاهان دارویی موجود در ضد سرفه ها می‌باشد

ریشه شیرین بیان تسکین دهنده و خلط آور است. ماده گلیسیریزین یک آنتی اکسیدان قوی است که متخصصین، خواص شیرین بیان را مرتبط با آن دانسته‌اند. این ماده از رشد و تکثیر ویروس‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کرده و به سیستم ایمنی در مبارزه با عوامل عفونی کمک می‌کند.

این گیاه دارویی، مجاری تنفسی را تسکین می‌دهد، مخاط را رقیق می‌کند، گرفتگی بینی را کاهش می‌دهد و برای کاهش التهابی را که گلوی کودک شما را تحریک می‌کند کمک کننده است.

برخی از افراد از دمنوش شیرین بیان برای تسکین سرفه استفاده می‌کنند. البته این گیاه دارویی نیز در ترکیبات انواع داروی گیاهی ضد سرفه کودکان نیز استفاده می‌شود.

نعناع فلفلی گیاه دارویی خوش طعم ضد سرفه قوی کودکان است

برگ‌های نعناع فلفلی به داشتن خواص درمانی فراوان، مشهور هستند. منتول که ماده اصلی تشکیل دهنده این گیاه است، می‌تواند گلو را آرام کرده و نفس کشیدن را برای کودک شما آسان تر کند.

نعناع فلفلی دارای ترکیبات ضد التهاب است. ویتامین C و منتول موجود در عصاره این گیاه به رفع خارش گلو و التهاب و آهن موجود در آن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

این گیاه مفید، هم به صورت دمنوش و هم با استفاده از بخور (ریختن اسانس آن در بخور) می‌تواند خواص خود را به بدن برساند.

گل ماهور از گیاهان قوی ضد سرفه کودکان محسوب می‌شود

این گیاه ضد سرفه، که با نام خرگوشک نیز شناخته می‌شود، با داشتن ترکیباتی به نام ساپونین به رقیق شدن خلط کمک می‌کند. همچنین گل ماهور دارای خاصیت ضد التهابی بوده و به کاهش درد کمک می‌کند. برای استفاده از دمنوش این گیاه، حتما ابتدا آن را از فیلتر قهوه یا صافی بگذرانید تا اجزای ریز گیاه فیلتر شده و گلوی کودک شما را اذیت نکند.

عسل در ترکیبات قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان وجود دارد

عسل یکی از شناخته شده ترین خوراکی ها برای درمان سرفه است. طبق تحقیقات عسل می‌تواند به تسکین سرفه کمک کند.

در مصرف عسل به عنوان یک درمان خانگی، به این نکات توجه کنید:

  • در مصرف عسل زیاده‌روی نکنید.
  • عسل برای کودکان بالای یک سال قابل استفاده است.
  • به دلیل تاثیر عسل روی قند خون، در کودکان مبتلا به دیابت بهتر است با احتیاط مصرف شود.
  • مصرف عسل ممکن است روی سلامت دندان‌های کودک تاثیر داشته باشد. مسواک زدن بعد از مصرف عسل می‌تواند مفید باشد.

آیورا فید، قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان

در بخش قبلی چند گیاه موثر ضد سرفه را معرفی کردیم که می‌توان برای درمان سرفه کودکان از آن‌ها بهره برد. لازم به ذکر است که استفاده از خواص گیاهان دارویی با استفاده از داروهای گیاهی تولید شده توسط شرکت‌های داروسازی مزایای زیادی را به همراه می‌آورد. از جمله این که زحمت خرید و آماده سازی این گیاهان (مثلا به صورت دمنوش) حذف شده و داروی گیاهی تولید شده در شرکت‌های معتبر، با روش‌های بهداشتی و استاندارد در دسترس شما قرار می‌گیرد.

همچنین دوز ایمن و موثر گیاه با استفاده از بررسی‌های متعدد تشخیص داده شده و در ترکیبات محصول اعمال می‌شود تا قویترین اثر ممکن را بر درمان سرفه کودک شما بگذارد و از این لحاظ نیز خطری به همراه نداشته باشد. به این دلیل، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از این داروهای گیاهی ضد سرفه برای کودکان خود استفاده کنند.

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره شد، یکی از انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان، شربت آیورا فید مفید بهساز است. این شربت گیاهی ضد سرفه با داشتن اسانس پرتقال در ترکیبات خود، طعم خوشایندی داشته و به کمک این ویژگی، راحت‌تر می‌توان آن را به کودک داد. به علاوه این داروی ضد سرفه حاوی عسل نیست، بنابراین برای کودکان زیر یک سال (با مشورت پزشک) و کودکانی که به عسل حساسیت دارند نیز مناسب است. (برای اطلاع از نحوه مصرف برای هر سن، بخش بعدی را بخوانید)

شربت آیورا فید کودکان
شربت آیورا فید مفیدبهساز یکی از قویترین داروهای گیاهی ضد سرفه کودکان است.

مهمترین ماده به کار رفته در ترکیبات آیورا فید، عصاره خشک برگ گیاه عشقه است. در بخش قبلی به این اشاره کردیم که طبق تحقیقات، گیاه عشقه، اثرات چشمگیری را روی درمان سرفه‌هایی از جمله سرفه خشک و سرفه خلط دار داشته است.

خواص شربت آیورافید

آیورا فید با داشتن خاصیت ضد التهابی، التهاب گلو را از بین می‌برد. همچنین با داشتن خاصیت خلط آوری (افزایش تولید موکوس) یکی از مناسب‌ترین انواع شربت برای سرفه خشک کودکان محسوب می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های قوی مثل فلاونوئیدها و ساپونین‌ها که در عصاره برگ عشقه وجود دارد، به درمان گلودرد و سرفه کودکان کمک می‌کنند.

خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی عشقه برای توقف فعالیت عوامل بیماری‌زا موجود در گلو کمک کننده است، بنابراین آیورا فید با داشتن این گیاه در ترکیبات خود، کودک شما را از این خاصیت نیز بهره‌مند می‌کند. ویژگی‌ها و خواص شربت آیورافید، یعنی یکی از انواع بهترین شربت ضد سرفه کودکان را به صورت خلاصه در ادامه می‌خوانید:

  • تسکین گلودرد
  • برطرف‌کننده سرفه
  • خلط آور
  • کاهش تحریکات گلو
  • بهبود برونشیت در کودکان
  • فاقد گلوتن، الکل و عسل
  • داشتن طعم پرتقال

خرید اینترنتی شربت آیورا فید

نحوه مصرف آیورا فید

نحوه مصرف شربت آیورا فید با توجه به سن کودک شما در جدول زیر آمده است:

رده سنی مقدار و نحوه مصرف
نوزادان زیر یک سال (با وزن ۳.۴ کیلوگرم یا بیشتر) دو بار در روز، هر بار ۲.۵ میلی‌لیتر
کودکان ۱ تا ۵ سال (با وزن ۱۲ کیلوگرم یا بیشتر) سه بار در روز، هر بار ۲.۵ میلی‌لیتر
کودکان ۵ تا ۱۱ سال سه بار در روز هر بار ۵ میلی‌لیتر

شرایط منع مصرف آیورا فید

  • مصرف شربت ضد سرفه آیورافید در بارداری و شیردهی ممنوع است.
  • از مصرف این دارو در کودکانی که به گیاه عشقه و سایر ترکیبات این فرآورده حساسیت دارند، خودداری شود.

شرایط احتیاط در مصرف

در استفاده از شربت آیورا فید برای کودک خود، شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

  • به دلیل وجود سوربیتول در این محصول، بیماران مبتلا به دیابت بهتر است زیر نظر پزشک مصرف کنند.
  • مصرف این شربت برای نوزادان بهتر است با توصیه پزشک باشد.

حداکثر مدت زمان مجاز برای مصرف در سنین مختلف متفاوت است:

  • ۷ روز در کودکان زیر یک سال
  • ۱۴ روز در کودکان یک تا پنج سال
  • ۴ هفته در کودکان ۵ تا ۱۱ سال

جهت استفاده از آیورا فید برای مدتِ بیش از زمان های توصیه شده، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

مراجعه کودک به پزشک
اگر سرفه کودک شما بیشتر از ۱۰ روز طول کشید حتما به پزشک مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله با روش‌ها و گیاهان دارویی مختلفی که می‌توان برای درمان سرفه کودکان از آن‌ها کمک گرفت، صحبت کردیم. همچنین یکی از انواع قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان یعنی شربت آیورا فید را معرفی کردیم و علاوه بر ویژگی‌ها، شرایط و نحوه مصرف این دارو را توضیح دادیم. شما می‌توانید از آیورا فید به عنوان یکی از بهترین شربت های ضد سرفه کودکان برای کودک خود استفاده کرده و او را از خواص گیاه عشقه برای سرفه بهره‌مند کنید.

اگر به دنبال محصولات دیگری برای درمان سرفه کودک خود هستید، می‌توانید انواع شربت سرفه کودکان را در داروخانه آنلاین مفیدطب مشاهده کرده و از بین آن ها انتخاب کنید. همچنین در صورت تمایل، برای تجربه خریدی امن و راحت، آیورا فید را به صورت اینترنتی از مفیدطب سفارش دهید.

خرید اینترنتی شربت آیورا فید

سوالات متداول

بهترین شربت ضد سرفه برای کودکان چیست؟

بهترین شربت ضد سرفه برای کودکان می‌تواند انواع شربت گیاهی برای درمان سرفه باشد که در ترکیبات خود از آویشن، عشقه، ریشه شیرین بیان، ریشه پنیرک و... استفاده کرده‌اند. شربت آیورا فید مفید بهساز یکی از این شربت‌های گیاهی است. این شربت ضد سرفه حاوی عصاره پیچک بوده و با داشتن طعم پرتقال، راحت‌تر مصرف می‌شود. آیورا فید را می‌توانید از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید.

برای درمان سرفه خشک کودکان در خانه چه کنیم؟

بهترین درمان‌های خانگی برای سرفه خشک کودکان عبارتند از: نوشیدن نوشیدنی‌های گرم فراوان، استفاده از بخور، استفاده از اسپری بینی، غرغره آب نمک و مصرف قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان. این مقاله اطلاعات دقیقتری را در این مورد شرح داده است.

درمان سرفه کودکان در خواب چگونه است؟

استفاده از دستگاه بخور در اتاق و تمیز نگه داشتن هوا، دادن نوشیدنی گرم خصوصا همراه با عسل قبل از خواب، کمی بالاتر قرار دادن سر کودک در خواب و استفاده از شربت های گیاهی ضد سرفه کودکان راه‌هایی هستند که می‌توانند به سرفه های شبانه کودک در خواب کمک کند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره