بهترین قرص گیاهی نعوظ
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اختلال نعوظ (erectile dysfunction) یکی از مشکلات جنسی مردان است که روی توانایی آن‌ها برای رسیدن به نعوظ یا حفظ نعوظ مناسب برای برقراری رابطه جنسی اثر می‌گذارد. بسیاری از افراد دچار اختلال نعوظ، مایل هستند که از داروهای گیاهی برای رفع این مشکل استفاده کنند. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب پس از تعریف اختلال نعوظ و معرفی دلایل آن، به بررسی چند گیاه دارویی مفید برای کمک به بهبود این مشکل می‌پردازیم. از این گیاهان در برخی از داروهای گیاهی اختلال نعوظ استفاده می‌شود. در آخر نیز چند نمونه از انواع بهترین قرص گیاهی نعوظ را معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ، ناتوانی در رسیدن به نعوظ و حفظ آن برای برقراری رابطه جنسی است. 

اختلال نعوظ گهگاهی، لزوما جای نگرانی ندارد. با این حال، در صورتی که اختلال نعوظ پرتکرار باشد می‌تواند باعث استرس شود، روی اعتماد به نفس تاثیر بگذارد و منجر به ایجاد مشکلاتی در رابطه شود.

مشکل داشتن در رسیدن به نعوظ یا حفظ کردن آن می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل زمینه‌ای باشد که نیاز به درمان دارد. اگر درباره اختلال نعوظ نگران هستید، با پزشک مشورت کنید. 

گاهی اوقات درمان مشکل زمینه‌ای برای رفع مشکل نعوظ کافی است. در موارد دیگر ممکن است نیاز به استفاده از دارو یا سایر گزینه‌های درمانی باشد.

علائم اختلال نعوظ

علائم اختلال نعوظ می‌تواند شامل موارد زیر (به‌صورت مداوم) باشد:

  • مشکل داشتن در رسیدن به نعوظ
  • مشکل داشتن در حفظ نعوظ
  • کاهش میل جنسی

علت اختلال نعوظ

برانگیختگی جنسی مردان، فرآیند پیچیده‌ای است که مغز، هورمون‌ها، عواطف، اعصاب، ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی را در بر می‌گیرد. اختلال نعوظ می‌تواند ناشی از وجود مشکل در هر کدام از این موارد باشد.

استرس و مشکلات مربوط به سلامت روان می‌توانند باعث ایجاد یا بدتر شدن اختلال نعوظ شوند.

گاهی اوقات ترکیبی از مشکلات جسمی و روانی باعث اختلال نعوظ می‌شود. برای مثال، ممکن است یک مشکل جسمی کوچک که پاسخ جنسی را کند کرده باعث اضطراب درباره حفظ نعوظ شود. همین اضطراب می‌تواند باعث اختلال نعوظ شود یا آن را بدتر کند.

در بسیاری از موارد، اختلال نعوظ ناشی از یک مشکل جسمی است. دلایل جسمی شایع اختلال نعوظ عبارتند از:

  • بیماری قلبی
  • گرفتگی عروق خونی
  • کلسترول بالا
  • فشار خون بالا
  • دیابت
  • چاقی
  • سندرم متابولیک
  • بیماری پارکینسون
  • بیماری ام اس
  • مصرف برخی از داروها
  • مصرف تنباکو
  • الکلیسم (اعتیاد به مصرف نوشیدنی‌های الکلی) یا سایر اشکال سوء مصرف مواد
  • بیماری پیرونی
  • اختلالات خواب
  • درمان‌های سرطان پروستات یا بزرگی پروستات
  • جراحی‌ها یا صدماتی که بر ناحیه لگن یا نخاع اثر می‌گذارند
  • تستوسترون پایین

همچنین ممکن است دلایل روانی باعث ایجاد اختلال نعوظ شوند.

مغز در تحریک مجموعه رویدادهای جسمی که باعث نعوظ می‌شوند، نقش کلیدی دارد. این رویدادها با احساس هیجان جنسی شروع می‌شوند. برخی موارد می‌توانند با احساسات جنسی تداخل داشته باشند و باعث بدتر شدن اختلال نعوظ شوند. تعدادی از این موارد عبارتند از:

  • استرس
  • افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات سلامت روان
  • مشکلات رابطه ناشی از استرس، ارتباط ضعیف یا سایر مسائل
علت اختلال نعوظ
گاهی اوقات ترکیبی از مشکلات جسمی و روانی باعث اختلال نعوظ می‌شود.

گیاهان دارویی برای اختلال نعوظ

بعضی از گیاهان دارویی برای اختلال نعوظ مفید هستند و می‌توانند به رفع این مشکل کمک کنند. به همین دلیل از این گیاهان دارویی در برخی از انواع بهترین قرص گیاهی نعوظ هم استفاده می‌شود.

در ادامه به معرفی تعدادی از این گیاهان می‌پردازیم:

خارخاسک

یکی از گیاهانی که در بعضی از بهترین قرص های گیاهی نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرد، گیاه خارخاسک است.

عملکرد خارخاسک در مردان دچار اختلال نعوظ و میل جنسی کم مورد مطالعه قرار گرفته است.

در یک مطالعه بالینی در سال ۲۰۱۷ که در Maturitas به چاپ رسید، مردانی که از مکمل خارخاسک استفاده کرده بودند، میل جنسی، نعوظ و ارگاسم بهتری را نسبت به مردانی که به آن‌ها دارونما داده شده بود، گزارش دادند.

زنجبیل

کاهش شدید تستوسترون می‌تواند روی میل جنسی تاثیر بگذارد. بر اساس گفته موسسه ملی بهداشت آمریکا، زنجبیل با تقویت تولید هورمون لوتئینه کننده و افزایش سطح کلسترول در بیضه‌ها، سطح تستوسترون را بالا می‌برد.

علاوه بر این، مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می‌دهد زنجبیل (در ترکیب با مواد دیگر) می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و سایر تغییرات مرتبط با افزایش سن در بافت‌ها و سلول‌ها کمک کند. این مسئله می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک نماید.

از زنجبیل نیز در بعضی از انواع بهترین قرص گیاهی نعوظ استفاده می‌شود.

زنجبیل با تقویت تولید هورمون لوتئینه کننده و افزایش سطح کلسترول در بیضه‌ها، سطح تستوسترون را بالا می‌برد.

دارچین

دارچین تاثیر مثبت زیادی بر سیستم گردش خون دارد و به این ترتیب می‌تواند به شما در مدیریت یا پیشگیری از مشکلات نعوظ ناشی از عملکرد نادرست رگ‌های خونی و جریان خون کمک کند.

دارچین به عنوان یک آفرودیزیاک یا افزایش دهنده میل جنسی نیز شناخته می‌شود. 

جینسنگ چینی یا آسیایی

جینسنگ چینی یا آسیایی که به آن جینسنگ قرمز کره‌ای هم گفته می‌شود، نوعی جینسنگ است که در بعضی از انواع بهترین قرص گیاهی نعوظ هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گیاه، قرن‌ها در طب سنتی چینی به عنوان مکملی برای سلامت عمومی بدن مورد استفاده بوده است.

از جمله موارد استفاده جینسنگ چینی می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب، درمان دیابت، افزایش انرژی، کاهش استرس و درمان ناتوانی جنسی اشاره کرد.

یک فراتحلیل در سال ۲۰۱۸ که ۲۸ مطالعه را مورد بررسی قرار داد، نشان داد جینسنگ چینی به‌ویژه برای درمان اختلال نعوظ موثر است.

جینسنگ چینی
از جمله موارد استفاده جینسنگ چینی می‌توان به افزایش انرژی، کاهش استرس و درمان ناتوانی جنسی اشاره کرد.

ال آرژنین

تا اینجا با تعدادی از گیاهان مفید برای کمک به بهبود اختلال نعوظ آشنا شدیم. 

یکی دیگر از موادی که برای کمک به رفع مشکل نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرد، ال آرژنین است. 

ال آرژنین نوعی آمینو اسید است که اگر در دوزهای بالاتر استفاده شود می‌تواند رگ‌های خونی را تحریک کند تا بزرگ‌تر شوند. این مسئله جریان خون را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به مردان برای نعوظ کمک کند.

ال آرژنین معمولا در ترکیب با گلوتامات و یوهمبین هیدروکلرید به عنوان درمانی برای اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین قرص گیاهی نعوظ

تا اینجا با اختلال نعوظ، علائم و دلایل آن آشنا شدیم و چند مورد از گیاهان و ترکیباتی را که می‌توانند برای رفع مشکل نعوظ مفید باشند معرفی کردیم.

همان‌طور که گفته شد از این گیاهان در بعضی از داروهای گیاهی نعوظ استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از انواع بهترین قرص گیاهی نعوظ می‌پردازیم.

قرص آفرودیت گل دارو

قرص گیاهی آفرودیت یک داروی تقویت کننده میل و عملکرد جنسی برای آقایان و بانوان است که باعث افزایش سطح هورمون LH و تستوسترون می‌شود.

این قرص گیاهی نعوظ حاوی عصاره‌های خشک استاندارد شده گیاهان زنجبیل، دارچین، زعفران و میوه خارخاسک می‌باشد که تاثیر مثبتی در درمان اختلالات جنسی دارند.

قرص آفرودیت گل دارو برای درمان ناتوانی‌های جنسی، بهبود اختلال نعوظ، افزایش تمایلات جنسی بانوان و آقایان و درمان انزال زودرس استفاده می‌شود.

آزمایشات انجام شده، اثر هم افزایی دارچین و زنجبیل را در افزایش سطح تستوسترون توتال سرمی و بالا بردن تعداد، تحرک و بقای اسپرم‌ها نشان داده‌اند. 

برخی از افراد، قرص آفرودیت را به عنوان بهترین قرص گیاهی نعوظ بدون عوارض می‌شناسند، اما توجه داشته باشید افرادی که نسبت به گیاهان دارویی تشکیل دهنده آفرودیت حساسیت دارند، باید این محصول را با احتیاط مصرف کنند. همچنین مصرف این دارو در افراد مبتلا به مشکلات قلبی و افرادی که کمبود فشار خون دارند، باید با احتیاط انجام شود.

شما می‌توانید برای مطالعه توضیحات کامل و خرید قرص آفرودیت از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید قرص آفرودیت

قرص های سنس باریج

قرص های سنس باریج یک قرص تقویت نعوظ گیاهی می‌باشد که به قرص جینسنگ باریج نیز معروف است.

در این قرص گیاهی نعوظ از جینسنگ، خارخاسک و ال آرژنین استفاده شده است. همان‌طور که گفته شد این مواد می‌توانند برای رفع مشکل نعوظ مفید باشند.

قرص های سنس باریج، از طریق مکانیسم‌های مختلف به درمان مشکل نعوظ و بهبود عملکرد جنسی مردان کمک می‌کند.

شما می‌توانید برای خرید های سنس باریج از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید قرص های سنس باریج

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به تعریف اختلال نعوظ و معرفی علت‌های آن پرداختیم. همچنین تعدادی از گیاهان دارویی برای اختلال نعوظ را معرفی کردیم. همان‌طور که گفته شد از این گیاهان در بعضی از داروهای گیاهی نعوظ استفاده می‌شود. در آخر نیز به معرفی تعدادی از انواع بهترین قرص گیاهی نعوظ پرداختیم.

شما می‌توانید برای انتخاب و خرید انواع قرص تقویت جنسی مردان از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید انواع قرص تقویت جنسی مردان

سوالات متداول

برای اختلال نعوظ به چه دکتری مراجعه کنیم؟

شما می‌توانید برای اختلال نعوظ به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

آیا اختلال نعوظ درمان قطعی دارد؟

ابتدا باید علت اختلال نعوظ مشخص شود. در برخی موارد اختلال نعوظ عارضه جانبی یک داروست، گاهی اوقات منشا روانی دارد و گاهی هم منشا آن کاملا جسمی است. در هر کدام از این حالات، درمان و درصد پاسخدهی به درمان متفاوت است.

اختلال نعوظ باعث ناباروری می شود؟

اگرچه اختلال نعوظ مستقیما باعث ناباروری نمی‌شود اما ممکن است این دو مشکل (اختلال نعوظ و ناباروری) علت ریشه‌ای یکسانی داشته باشند و اغلب در کنار هم دیده شوند.

قرص آفرودیت برای چیست؟

قرص آفرودیت یک محصول گیاهی برای کمک به درمان انواع اختلالات جنسی از جمله مشکل نعوظ، انزال زودرس و کاهش تمایلات جنسی است.

قرص آفرودیت چه عوارضی دارد؟

تا کنون برای قرص آفرودیت عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است، اما افرادی که نسبت به گیاهان دارویی تشکیل دهنده این قرص حساسیت دارند، باید این محصول را با احتیاط مصرف کنند. همچنین توجه داشته باشید در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی و افرادی که کمبود فشار خون دارند، مصرف قرص آفرودیت باید با احتیاط انجام شود.

قرص آفرودیت چه موقع مصرف شود؟

نحوه مصرف قرص آفرودیت به این صورت است که سه مرتبه در روز و هر بار ۱ عدد بعد از وعده‌های غذایی مصرف شود.

قرص های سنس باریج برای چیست؟

قرص های سنس باریج یک قرص تقویت نعوظ گیاهی است. این محصول با استفاده از جینسنگ، خارخاسک و ال آرژنین، به رفع مشکل نعوظ آقایان کمک می‌کند.

جینسنگ برای اختلال نعوظ خوب است؟

جینسنگ انواع مختلفی دارد. یکی از انواع جینسنگ که می‌تواند برای اختلال نعوظ مفید باشد جینسنگ چینی است. یک فراتحلیل در سال ۲۰۱۸ که ۲۸ مطالعه را مورد بررسی قرار داد، نشان داد جینسینگ چینی برای درمان اختلال نعوظ موثر است.

زنجبیل برای اختلال نعوظ خوب است؟

زنجبیل با تقویت تولید هورمون لوتئینه کننده و افزایش سطح کلسترول در بیضه‌ها، سطح تستوسترون را بالا می‌برد. علاوه بر این، زنجبیل (در ترکیب با مواد دیگر) می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و سایر تغییرات مرتبط با افزایش سن در بافت‌ها و سلول‌ها کمک کند. این مسئله می‌تواند به درمان اختلال نعوظ کمک نماید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.


بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

3 دیدگاه دربارهٔ «بهترین قرص گیاهی نعوظ کدام است؟»

  1. دکتر نفیسه کیامنش

    با سلام شما می توانید برای رفع مشکلاتی که نام بردید از قرص رد جنسینگ استفاده کنید. این محصول در افرادی که دیابت و بزرگی پروستات دارند منع یا احتیاط مصرف ندارد.
    با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقتتون بخیر حدودا ۶۰ ساله هستم دبابت و پروستات دارم برای میل قوای جنسی و نعوظ و سفتی و خود انزالی که مشکلی برایم ایجاد نشود چه دارویی برای من باتوجه به مواردی که اشاره کردم تجویز میکنید متشکرم از لطفتون منتظر جواب شما هستم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما می توانید برای رفع مشکلاتی که نام بردید از قرص رد جنسینگ استفاده کنید. این محصول در افرادی که دیابت و بزرگی پروستات دارند منع یا احتیاط مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره